Jump to content

Photo

Indiana Jones 4 - the Kingdom of the Crystal Skull

• Please log in to reply
347 replies to this topic

#226 Darth Sidious

Darth Sidious

Commander

• Members
  • 251 posts

Posted 24 April 2008 - 13:41

Jag undrar hur det kommer sig egentligen. Det skulle vara riktigt intressant att få reda på hur han ser på dessa två karaktärer och vad det som gör att han pratar sig mera varm om Indiana Jones än Han Solo. Ingen som hört eller läst något om detta och vill dela med sig?

#227 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 24 April 2008 - 13:42

Har för mig att han har sagt något om att han tyckte Han Solo var en plattare karaktär än Indy i alla fall.
*Hockey och superhjältar*

#228 Darth Sidious

Darth Sidious

Commander

• Members
  • 251 posts

Posted 24 April 2008 - 13:45

Det kan jag skriva under på faktiskt. Jag tycker att Indiana känns mer genomarbetad som karaktär än vad Han Solo är. Den karaktären känns mer "cool" eller hur man nu ska säga. Inte alls speciellt djup egentligen medans jag finner Indiana vara just mer av den varan.

Jag undrar om det även kan ha något att göra med att Ford haft större möjlighet att påverka hur Indiana ska utvecklas som karaktär än vad han fick med Han Solo?

#229 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 24 April 2008 - 13:47

Spekulationer, men det fick han säkert. Kan ju ha mycket med det att göra, mer frihet sådär...Lucas är nog ganska hård med sina manus i Star Wars. Sen utvecklas väl Han också, det händer ju trots allt en hel del med honom mellan EPisod IV och VI.

#230 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 April 2008 - 21:52

Det kan jag skriva under på faktiskt. Jag tycker att Indiana känns mer genomarbetad som karaktär än vad Han Solo är. Den karaktären känns mer "cool" eller hur man nu ska säga. Inte alls speciellt djup egentligen medans jag finner Indiana vara just mer av den varan.

Tror Ford sa något liknande. Att han tyckte att Han Solo saknade djup mycket pga att han själv ansåg sig vara en amatör när han först spelade karaktären. Med Indianna Jones kände han sig mer erfaren och vad jag minns så hade han mycket med karaktärens skapande och utveckling att göra.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#231 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 April 2008 - 13:52

Lite nytt.

Spoiler TV - New Indiana Jones 4 Trailer

Spoiler TV - Several New Indiana Jones 4 Promo Pics

Jag tycker det ser helt fantastiskt ut. Ser ut att bli en av årets bästa filmer. Det känns som att tiden har stått stilla och ingenting har hänt sedan den senaste filmen. Då menar jag på ett postivivt sätt.

#232 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 28 April 2008 - 19:30

Tror Ford sa något liknande. Att han tyckte att Han Solo saknade djup mycket pga att han själv ansåg sig vara en amatör när han först spelade karaktären. Med Indianna Jones kände han sig mer erfaren och vad jag minns så hade han mycket med karaktärens skapande och utveckling att göra.

Har en intervju från Empire jag ska saxa ifrån vid tillfälle. Men just nu är jag inte hemma och har lite annat att stå i, så det får vänta lite. Men det gäller just det här vi har pratat om iaf.

#233 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 April 2008 - 19:34

Har en intervju från Empire jag ska saxa ifrån vid tillfälle. Men just nu är jag inte hemma och har lite annat att stå i, så det får vänta lite. Men det gäller just det här vi har pratat om iaf.

Ska bli intresant att läsa. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#234 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 29 April 2008 - 13:15

Det låter riktigt intressant att få läsa. :)

Har den svenska versionen av postern varit uppe tidigare? Här är den i alla fall. :)

Posted Image

#235 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 April 2008 - 13:30

Tror inte det. Härlig retrokänsla i postern.

(Hur ful jag än tycker titeln är, svensk som engelsk).

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#236 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 29 April 2008 - 13:40

Mycket fin poster. jag tycker att filmens titel fungerar något bättre på engelsk än i svensk översättningen, men jag håller med dig om att det inte är någon höjdartitel direkt.

Här har vi även en direktlänk till den nya TV Spot:en.

#237 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 April 2008 - 13:17

Spoiler TV - New Indiana Jones Theatrical Trailer

Wohooo!!!! :thumbsup:

Åhhhh vad jag vill se den här filmen. NU!

EDIT:

Video interview with Harrison taken when shooting his magazine shoot for Maxim Magazine's May 2008 issue.

Harrison Ford talks about Cracking the Whip Again

Edited by Cartman, 30 April 2008 - 13:21.

#238 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 01 May 2008 - 23:51

Det här känns stort! Trodde aldrig jag skulle få en chans att se Indiana Jones på bio.
-Sora, Kingdom Hearts

#239 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 02 May 2008 - 10:14

Inte jag heller, sannerligen. :D

Intressant att filmen faktiskt får en svensk titel, men varför skrev dom den såpass krångligt?? Hade ju räckt med bara "Kristallskallens Rike" istället för att överkomlicera titeln.

EDIT: Cartman, dom har tagit ner nya bio-trailern från Spoiler-tv... ny länk? Din gamla är nu död, mörk och kall...

Edited by PredaBot, 02 May 2008 - 10:15.

#240 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 02 May 2008 - 13:32

EDIT: Cartman, dom har tagit ner nya bio-trailern från Spoiler-tv... ny länk? Din gamla är nu död, mörk och kall...

Den finns även att se här. Hoppas du hinner se den. Annars får jag leta lite till. Den bör väl släppas officiellt relativt snart kan jag tänka mig.

XC försåg mig med detta.

Featurette: Indy IV Looks Back At The Original Trilogy

#241 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 02 May 2008 - 14:29

Såg trevligt ut, det lilla man såg eller hörde. ^^ Kvalitéen på filmen kan man ju ifrågasätta. ;)

Och Indiana Jones med en Bazooka = tummen upp.

#242 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 May 2008 - 13:10

Trailers har kommit upp på officiella sidan: www.indianajones.com
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#243 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 May 2008 - 13:11

^

Trevligt. :thumbsup2:

==

Spoiler TV - Two New Indiana Jones 4 TV Spots

#244 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 06 May 2008 - 13:39

Trailer 3.. ;)

Men riktigt kul Indy-hyllning :)

#245 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 May 2008 - 13:43

Jag har sett den tidigare. Kan säkert bli en hit... ;) :lol:

#246 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 06 May 2008 - 13:46

Han har gjort fler filmparodier i samma stil, t ex Jaws, Batman, Superman, James Bond..

http://www.youtube.com/user/Goldentusk

#247 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 08 May 2008 - 11:55

Ain't It Cool - A French Score Review Of Indy 4 Is Now Available In English...With Sound Files (Sorta)!!

Wednesday, May 7, 2008

Merrick here...

Some folks over at JWfan have translated (into English) a KINGDOM OF THE CRYSTAL SKULL score review that appeared in French last week.

The newly-translated review is available HERE.

he site has also created midi files of music cues from the film. You can access those files HERE.

The original French version of the score review can be found HERE.

NOTE: all of the sites linked above may reference IJATKOTCS CD track listings, which could contain rather minor & abstract amounts of SPOILAGE.

EDIT: Tons of NEW Images from Indiana Jones And The Kingdom Of The Crystal Skull!

/Film - Michael Bay Predicts Indiana Jones 4 is Gonna Suck

Edited by Cartman, 08 May 2008 - 12:35.

#248 Darth Sidious

Darth Sidious

Commander

• Members
  • 251 posts

Posted 08 May 2008 - 17:16

Nu är det inte lång tid kvar. :thumbsup:

Hur går det med artikeln?

#249 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 09 May 2008 - 12:20

Spoiler TV - New Indiana Jones 4 Promo Pics

Spoiler TV - Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull - SCI-FI Magazine Scan

#250 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 May 2008 - 19:10

Brand New "Indiana Jones 4" Trailer
Recently, we have been getting lots of similar TV spots for the upcoming "Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull," but today, Paramount decided to release a new trailer that actually contains new scenes from the movie.

In the new film, Indiana Jones (Harrison Ford) is thrust back into danger, taking him to New Mexico, Connecticut, Mexico City and the jungles of Peru. The Nazis are no longer the chief foe; our hero is now racing for the Crystal Skull against operatives from the Soviet Union.

Theater owners have predicted that "Indiana Jones 4" will be the only movie to break the $300 million mark domestically this year. We shall soon find out; the film hits theaters on May 22nd.

Click here to read more about "Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull."

Click here to check out the trailer

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.