Edited by XC, 20 November 2006 - 20:58.
Vad är det för bok? [Lek]
Posted 20 November 2006 - 20:58

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 20 November 2006 - 21:04
Får jag en boktitel också?
Borde vara lätt nu
Annars får du min tillåtelse att gå vidare
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 20 November 2006 - 21:06

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 20 November 2006 - 21:08
*notis till mig själv, inga fler Lustbader böcker i denna tråd*
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 20 November 2006 - 21:16
OK. Den hårt censurerade texten finns nu till beskådning.Den godhjärtade k*n klandrade honom inte. Det var inte konstigt att han inte ville återvända dit, tänkte T*s ångerfullt. Kanske borde han ta med honom hem igen. Han kunde iallafall inte göra mycket nytta i det tillstånd han var. Men sedan kom T*s att tänka på fröken C*a, som var alldeles ensam därute i och kanske på väg att traska rakt in i skuggornas skog.
"Jag pratade med en vålnad där en gång", mumlade T*s, "men jag är inte säker på att de minns mig. Och sedan finns det vättar där. Visserligen är jag inte rädd för dem, men jag tror inte att jag klarar av fler än tre, fyra stycken."
T*g visste inte avd han skulle ta sig till. Om ändå Ta*s hade varit med! Halvalven visste alltid vad han skulle säga och vad som borde göras. Han skulle kunna tala förnuft med C*n. men Ta*s är inte här, sade en sträng röst i k*s inre. Ibland lät den där rösten misstänkt lik F*s. Du måste bestämma själv nu, blindstyre! Fortsatte rösten.
Jag vill inte bestämma! gnydde T*s invärtes och väntade en stund på att rösten skulle svara. Det gjorde den inte. han var ensam.
"C*n", sade T*s och gjorde sin röst så mörk som möjligt, i ett försök att låta som Ta*s. "Kom med oss till utkanten av W*n. Sedan kan du gå hem. Vi klarar oss nog därifrån ..."
Men C*n lyssnade inte. Han hade fallit ihop på marken, överväldigad av både sprit och självömkan. Lutad mot ett träd babblade han osammanhängande om namnlösa fasor och bönföll T*a om att få komma tillbaka hem.
B*u reste sig och ställde sig framför den store krigaren.
"Jag gå", sade hon med avsmak. "Ingen vacker röd man här. Hemma finns nog många feta, dreglande fyllon." Nickande gick hon iväg längs stigen. T*s sprang efter, fångade in henne och släpade henne tillbaka.
"Nej, B*u, du får inte! Vi är nästan framme nu!"
Plötsligt tappade T*g tålamodet. Ta*s var inte där, det fanns ingen som kunde hjälpa honom. Det var precis som den gången han krossat drakgloben. Kanske gjorde han fel, men han kunde inte komma på något annat att göra.

Posted 20 November 2006 - 21:26
Okänd?
Posted 21 November 2006 - 08:38
*notis till mig själv, inga fler Lustbader böcker i denna tråd*
och jag har även läst den boken
XC
Jag har den boken på tungan , men den vill inte fram:lol: Jag känner igen det der , frustrenda
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 21 November 2006 - 12:04

Posted 21 November 2006 - 16:30
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 21 November 2006 - 17:04
Edited by XC, 21 November 2006 - 17:04.

Posted 22 November 2006 - 10:00
Okänd?
Posted 22 November 2006 - 11:37
Den här boken startar upp en serie händelser som inte bara hotar världen - utan världen som våra kamrater känner den kanske för att man här begår ett mycket allvarligt misstag: En Kender kastas tillbaka i tiden.

Posted 22 November 2006 - 11:50
Okänd?
Posted 22 November 2006 - 11:51

Posted 22 November 2006 - 18:40
"Ett generöst erbjudande", konstaterade den gamla drottningen. Hennes ögon glittrade klart medan hon översatte, som om hon njöt av kampen mellan de mänskliga härskarna. meningsutbytet interfolierades av upphetsade drillar.
Okänd?
Posted 22 November 2006 - 18:41
Tamuli? Elenien?

Posted 22 November 2006 - 18:47
Okänd?
Posted 22 November 2006 - 19:01
Tracy och Laura Hickman? Bronskoralerna?
Feist/Wurt Imperiets Dotter? (Det är när Mara besöker ShoJanerna första gången)
Edited by XC, 22 November 2006 - 19:02.

Posted 22 November 2006 - 19:10
Feist/Wurt Imperiets Dotter? (Det är när Mara besöker ShoJanerna första gången)
Rätt!
Okänd?
Posted 22 November 2006 - 19:13
Skall leta rätt på ett nytt avsnitt.

Posted 22 November 2006 - 19:13
Fast jag har förstås 2 böcker kvar att läsa i den serien
Posted 22 November 2006 - 19:28
Old fat spider spinning in a tree!
Old fat spider can't see me!
Attercop! Attercop!
Won't you stop,
Stop your spinning and look for me?
Old Tomnoddy, all big body,
Old Tomnoddy, can't spy me!
Attercop! Attercop!
Down you drop!
You'll never catch me up your tree!

Posted 22 November 2006 - 19:30
"Good girls do not end up with naked male anything in their bathtubs at four something in the morning."
Bloody Bones; Laurell K Hamilton
Posted 22 November 2006 - 19:30
Edit: 2 minuter - nytt rekord. *Hatten av*
Edited by XC, 22 November 2006 - 19:31.

Posted 22 November 2006 - 20:07
*stolt*
Ska fundera lite på lämplig bok, återkommer...
Det får bli den här:
"My name is *****, but of course it's not my real name. I dare not even whisper my true name after dark for fear that one hushed word will travel over the night winds to the soft ear of my aunt, the Queen of the Air and Darkness. She wants me dead. I don't even know why."
Edited by MidwinterSolstice, 22 November 2006 - 20:09.
"Good girls do not end up with naked male anything in their bathtubs at four something in the morning."
Bloody Bones; Laurell K Hamilton