Jag har gillat hela sä'songen - men jag förstår varför folk tappat bort den (och varför Marie gjort det också
Lost Säsong 3
Posted 04 May 2007 - 23:47
Jag har gillat hela sä'songen - men jag förstår varför folk tappat bort den (och varför Marie gjort det också
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 05 May 2007 - 00:02
Är det p g a senilitet som jag skulle tappat bort första halvan av säsongen då eller?
Posted 05 May 2007 - 08:26
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 05 May 2007 - 09:19
Men jag klagar inte nu i andra halvan av säsongen för den känsla som fanns i s. 1 har återkommit i stor utsträckning. Me like.
Posted 05 May 2007 - 09:23
Posted 08 May 2007 - 12:24
=== === ===
"Hit castaway show Lost will end after three more seasons, executive producers have confirmed. In January, Damon Lindelof and Carlton Cuse revealed they envisioned the endpoint for Lost around episode 100. However, a new agreement with ABC will bring the total number of episodes to 120.
Despite the increase, both Lindelof and Cuse admit setting a three season deadline is "incredibly liberating." Lindelof says, "(It's) like we've been running a marathon and we actually know where the finish line is for the first time."
Cuse adds, "(We've had) a road map for the series with all the major mythological milestones and the ending in place for a while. What we didn't know was how long we had to play the story out.
By defining the endpoint we can now really map out the rest of the series in confidence. We sort of view Lost as a mosaic. Now there are only 48 more tiles that go into that mosaic, and we're figuring out, along with all the other writers, exactly where they all go." Lindelof wrote the pilot for Lost with fellow executive producer J.J. Abrams, and Cuse joined the series in October 2004"
=== === ===
Edited by Cartman, 08 May 2007 - 14:45.
Posted 08 May 2007 - 13:32
Att de redan nu sätter ett slutdatum för serien ger dessutom skaparna gott om tid att planera ut vad som sker när och hur m.m. Dvs vi får ett riktigt avslut och inte bara ett hoprafsat slut för att TPTB plötsligt tröttnar på serien eller tittarsiffrorna eller liknande.
Med sändningsdatum redan satt till januari/februari 2008 och framåt för nästa säsong och utan uppehåll (och likadant för de två sista) blir det iofs längre mellan säsongerna, men jag kan leva med det.
Posted 08 May 2007 - 14:02
Och Wylie borde hoppa upp och ned enligt sin filosofi han klagade ju på att BSG blev fullt med filleravsnitt och tappade tempo. Det är samma sak här också. Forhoppningsvis blir de mer koncentrerade och går från att vara en av de bästa serierna som skapats till att bli den bästa. Otroligt goda nyheter!
Posted 09 May 2007 - 21:37
Väldigt extremt få serie har fått en bra avslutning (The O.C, Charmed för att vara 2) så jag ser fram mot att se LOST få en riktigt bra avslutning och att vi får veta vad allt handlar om (Smokey, 4 tå foten osv).
Och så till dagens avsnitt:
Usch vad nervös jag blev. Trodde ett tag där att Charlie skulle dö. jag vill verkligen inte att han ska dö. Han är en av mina favoritkaraktärer i serien.
Gillade inte att Desmond tänkte offra Charlie för att få tillbaka sin flickvän. med tanke på att Charlie litar på honom så var det verkligen lågt av honom.
Och Kate, vad fan sysslar hon med?
Gillade scenen när Jack och Sawyer spelade Pingis. Jag väntade mig att Sawyer skulle berätta om kate eller göra nåt annat elakt men han verkar verkligen försöka. Och han nämnde ju innan att jack var det närmaste han hade till vän på ön och jag tror att han vill utveckla det.
Jag måste säga att jag gillar verkligen Sawyer nu. Jag tålde honom knappt innan men det har ändrats nu.
Bra avsnitt iallafall och spännande.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 09 May 2007 - 21:54
Det är ett par veckor sedan jag såg avsnittet (hade annat för mig ikväll och kunde inte se om det), så vad var det Kate gjorde som du reagerade så över Crusader? Eller om ngn annan vill svara går det också bra.
Posted 09 May 2007 - 22:03
Kanske var det att hon såg Jack och Juliet äta tillsammans så hon gick till Saywers tält och låg med honom.Det är ett par veckor sedan jag såg avsnittet (hade annat för mig ikväll och kunde inte se om det), så vad var det Kate gjorde som du reagerade så över Crusader? Eller om ngn annan vill svara går det också bra.
Posted 09 May 2007 - 22:08
Hela grejen med att hon ena stunden stöter bort Sawyer och vill få tillbaka kontakten med Jack. Sedan blir hon svartsjuk på att Jack äter med Juliet och nästan våldtar Sawyer vilket i sin tur sårar honom när han får veta varför.
Sen tycker jag att hela grejen med att ligga med någon annan bara för att den man är kär i gör en svartsjuk är så löjligt. "Ha, där fick du för att du..."
Hade varit så mycket enklare att fixa saker med Jack om hon snackade med honom och slutade ligga med Sawyer varända gång hon känner sig osäker eller svartsjuk.
Edited by Crusader, 09 May 2007 - 22:10.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 09 May 2007 - 22:37
last.fm Filmtipset
Posted 09 May 2007 - 22:54
Relationer är svårt, det vet vi ju alla. Att man hämnas eller revanscherar sig genom att ha sex med någon annan är ett väldigt vanligt scenario även i vardagen. Sawyer vill ha Kate. Kate vill ha Jack. Jack vill ha Juliet. Den klassiska sängkammarfarsen. Kate vet att Sawyer är ett säkert kort och hon hoppas att Jack ska reagera när han märker vad hon gjort. Prata hjälper not inte i det här fallet, för dels har Jacks intresse överförts till Juliet, dels är han frånstött av det han såg att Kate och Sawyer gjorde i isbjörnsburen. Förloraren här är Kate, som även om hon tröstar sig med Sawyer inte får det hon vill ha. För Sawyer får iaf Kate, även om det är på hennes villkor. Han är glad över smulorna från bordet s a s.Hela grejen med att hon ena stunden stöter bort Sawyer och vill få tillbaka kontakten med Jack. Sedan blir hon svartsjuk på att Jack äter med Juliet och nästan våldtar Sawyer vilket i sin tur sårar honom när han får veta varför.
Sen tycker jag att hela grejen med att ligga med någon annan bara för att den man är kär i gör en svartsjuk är så löjligt. "Ha, där fick du för att du..."
Hade varit så mycket enklare att fixa saker med Jack om hon snackade med honom och slutade ligga med Sawyer varända gång hon känner sig osäker eller svartsjuk.
Posted 09 May 2007 - 23:34
Sen måste jag säga att ligga med Sawyer är ju det sämsta sättet att visa Jack att hon vill ha honom.
Men visst, jag håller med. Kate är förloraren. Men även Sawyer för han kommer aldrig få det han verkligen vill ha.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 09 May 2007 - 23:53
Väldigt extremt få serie har fått en bra avslutning (The O.C, Charmed för att vara 2)
Charmed fick en helt okej avslutning IMO. Det knöt ihop alla trådar på ett bra sätt och inget lämnades halvdant. Talar vi om dåliga slut så kan vi däremot kolla på Buffy.
Gillade inte att Desmond tänkte offra Charlie för att få tillbaka sin flickvän.
Här håller jag däremot med dig. Jag har inte gillat Desmond tidigare - och jag gillar honom definitivt inte nu.
Jag måste säga att jag gillar verkligen Sawyer nu. Jag tålde honom knappt innan men det har ändrats nu.
Jag gillade honom från första början - och jag gör det fortfarande
Förloraren här är Kate, som även om hon tröstar sig med Sawyer inte får det hon vill ha.
Jag håller inte helt med - tvärtom. För Kate är det klassiska draget att hon vill ha båda två, vilket gjorts klart och tydligt tidigare i säsongerna. Då hon hade chans på Jack gick hon och drägglade på Sawyer och nu när hon har Sawyer går hon och drägglar på Ack. Klassiska symptomen att vilja äta kakan och ha den kvar.
Nja, jag tycker att Sawyer verkar inte så glad med de smulorna han får. Det känns som att han verkligen vill ha mer även om han har svårt att erkänna det. Tyckte det kändes tydligt i dagens avsnitt.
Jag håller med både MArie och dig. Sawyer vill ha mer - men han vet att han inte kan få det. I alla fall inte nu - så han nöjer sig med det han kan få. Vilket han uttryckligen sa i ett nyligt avsnitt (det där med mixbandet).
Posted 10 May 2007 - 00:32
Jo, Kate vill ju ha båda delar. Det har du rätt i. Men det känns lite som att hon vill mäst ha Jack bara det att hon aldrig vågar sig riktigt på det för ett förhållande med honom är mycket mer kompliserat än med Sawyer. Hon vill ha det enkelt.
Visst, Sawyer försöker nöja sig med vad han får men jag tycker att det var tydligt, i samma avsnitt, att han faktiskt inte var nöjd. Hela grejen med att säga, att hon bara behöver säga till honom när hon vill utnytja honom istället för att manupilera honom, skriker i mina öron att han verkligen plågas av det hela.
I det här fallet så tror jag att han ibillat sig att hon faktiskt ville ha honom riktigt nu och fick verkligheten slängd i käften.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 10 May 2007 - 00:48
För att utveckla vad jag menade med Sawyer är att han nöjer isg med vad han har får för annars skulle han ju säga nej tack. Han vet att KAte drägglar över doktorn och det är ju inget han kan göra något åt. Så han finner isg i situationen, även om det i en ideal värld hade varit Kate och han utan Jack. Så du och jag tycker nog rätt lika där.
Posted 10 May 2007 - 00:59
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 10 May 2007 - 10:29
Posted 10 May 2007 - 12:23
Frågan är väl om de tänker tillämpa Ockams rakkniv. I så fall kommer visionerna, liemannen bakom Charlies axel och kopplingarna mellan alla karaktärer ha en relativt enkel förklaring som får tittaren att tänka "varför såg jag inte det från början?". Detta utgår jag ifrån hädanefter och det skulle höja min aktning för den här serien om jag inte blir blåst när det är dags för payoff.
Posted 10 May 2007 - 12:49
Så hade jag skrivit "Få serier har fått en dålig avslutning (The O.C och Carmed är 2)" så menar jag att The O.C och Charmed fick bra avslutning???Det här är Off Topic, men så som du skrivit meningen så blir syftningen med din formulering "Få serier har fått bra avslutning (OC och Charmed är ett exempel på dåliga avslutningar)".
Jag tycker du tänker helt fel då. Jag skrev om hur många serier som har en bra avslutning och gav ett exempel på 2 såna. Varför skulle man ta förgivet att jag menade raka motsatsen inom parentesen till vad jag skrev?
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 16 May 2007 - 20:57
No survivors
Lost er verkeligen back on track
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 16 May 2007 - 21:38
Vad kan Naomi tillföra nu när hon kommit? Har hon en plan? En satellittelefon är ju lovande för att få kontakt med omvärlden (inte för att jag tror att det kommer att funka - det är Lost det här.
Stackars Sun om det som Juliet berättar stämmer att hon bara har 2 månader kvar att leva. Och Juliet som lämnar meddelande till Ben. Betyder det att de kommer för att hämta Sun tidigare än efter den vecka han sa till Juliet? Och Kate som kanske är med barn hon också?
Den där ultraljudsbilden var ju väldigt realistisk. Not! Den visade ett foster som var c:a 7 månader gånget, inte tre.
Posted 24 May 2007 - 12:02
Och ön är alltså gömd för omvärlden på nåt sätt, då uppfattningen är att det bara finns tom ocean där. DI kanske vidareutvecklade Philadelphia-experimentet? Finns det en anläggning under jorden med generatorer som driver en osynlighetssköld? Mängden elektricitet skulle förklara magnetismen på ön och störningen av satellittelefonen. Äh, den riktiga förklaringen är säkert mondänare.