Turnering: Tidernas Bästa TV-Serie
Posted 13 December 2006 - 17:27
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"
*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"
*
Posted 13 December 2006 - 17:32
Posted 13 December 2006 - 17:33
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 13 December 2006 - 17:33
Har inte riktigt fattat NÄR och hur länge röstningarna är? Är det en varje dag?? Gud så mycket tid ni måste ha att kolla siten...
vi är ju fem (?) stycken som turas om att sköta det också...
Posted 13 December 2006 - 17:34
När på dygnet det sker är upp till den vars tur det är göra den. Vi är fem som turas om med detta och beroende på tid och inklination kan den nya omgången postas när som helst på dagen. Dock är någon gång mellan 18 och 23 den vanligaste tidpunkten.
Posted 13 December 2006 - 17:43
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 13 December 2006 - 17:55
Posted 13 December 2006 - 18:47
Det är inte försent fören den feta damen sjunger... eller någon postar nästa tävlande.Vet inte om det är för sent...LOST!
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 13 December 2006 - 19:06
Jag tar och klistrar in ett inlägg som gjordes i röstningstråden. Om någon undrar om varifrån det kom.
Posted 13 December 2006 - 21:43
Posted 13 December 2006 - 21:58
Posted 13 December 2006 - 22:43
I pressreleaser från ABC står det Lost, även när serien är listad på hemsidan bland övriga serier heter den Lost och inget annat. Allt annat är bara en slags betoning (som jag personligen också tycker ser urlöjlig ut), vilket även märks på den officiella hemsidan där de markerar andra ord med versaler, exempel TODAY. Det känns även som en del av seriens grafiska profil, de skriver LOST istället för "insert logo here" (för igenkännande av varumärket), men det är fortfarande bara en logo och logotyper definierar inte hur ett namn annars skrivs. Det finns nämnda vanliga skrivregler och hur ett namn/varumärke är registerat är så det skrivs också. För mig är det allmänn kunskap, kanske för jag också läst lite inom ämnet, men det känns också som något som lätt går att komma fram till med logik och sunt förnuft. Precis som Kermit redan sagt. En logotyp är inte "fakta", det är en grafisk/visuell symbol, för den intresserade: läs mer här.det skrivs både LOST och Lost. Alltså går det utmärkt att använda vilket som.
För den som är (felaktigt) övertygad om att något ska skrivas som logon ser ut får åtminstone vara konsekvent när det gäller alla logos då, inte när det passar en själv.
Posted 13 December 2006 - 22:46
Posted 13 December 2006 - 23:13
Lost sopade mattan med Deadwood, men det var väntat. *snyft*
Dagens omgång blir jobbig för mig. AbFab eller Millennium? Argh!
Posted 13 December 2006 - 23:18
Posted 13 December 2006 - 23:55
Winter is Coming
Posted 14 December 2006 - 00:24
Det hade varit väldigt effektfullt ivarjefall! Förresten är det väldigt synd att Dexter inte är med och tävlar, eller var med, den har verkligen smugit upp och blivit en av mina favoritserier den här hösten.Jag vill skriva Dexter som det ser ut på introt.
AbFab var ett lätt val idag.
Posted 14 December 2006 - 01:09
Extremt lätt val idag
Precis. AbFab? Vad är deT? MillenniuM för hela slanten
Det skrämmande är dock att AbFab har fått så mycket röster
För den som är (felaktigt) övertygad om att något ska skrivas som logon ser ut får åtminstone vara konsekvent när det gäller alla logos då, inte när det passar en själv.
Felaktigt, det kan diskuteras.
Nej, det är inget som behöver användas konsekvent. Som sagt tidigare, det är behagligare att skriva Lost för läsrytmen. Versaler gör ett avbrott däri, så för att underlätta läsrytmen kan man göra avbrott från det som är fullt godtagbart. Man måste inte alls vara konsekvent jämt - det är en bedräglig lögn precis som att tro att man måste följa skrivreglerna. Däremot skall du veta när du bryter mot reglerna och varför.
I pressreleaser från ABC står det Lost
Nu har jag svårt att ta dig på dina ord, eftersom ditt ethos för mig är väldigt lågt. Men om det stämmer som du säger så är det ju givetvis ett steg närmare mot att slå fast att den heter Lost. Jag litar mer på pressreleaser än vad jag litar på hemsidor. Nu har jag tyvärr inte läst några pressreleaser så jag kan inte bekräfta det, men som sagt var du är bättre påläst här än så länge så jag får lita på dig.
För mig är det allmänn kunskap, kanske för jag också läst lite inom ämnet, men det känns också som något som lätt går att komma fram till med logik och sunt förnuft.
För att övertyga någon och underbygga sina argument behöver man mer än "jag tycker" om man ska övertyga. Som den här posten dvs.
Jag håller inte med dig om att serien (med största sannolikhet) heter just Lost, inte LOST. Däremot att ser jag inte det fel att skriva LOST. Varför? Jo, för en logotyp rättfärdigar det. Som du nämner i beskrivningen om vad de gör på hemsidan. Då är det inte fel att använda det här för att måla upp samma bild.
Som synes, jag har gett mig på de initiella åsikterna jag hade. Diskussionen visade att min tes inte höll, mycket tack vare folk började argumentera istället för att tycka. Det gillade jag. Nu har jag en ny åsikt
En logotyp är inte "fakta", det är en grafisk/visuell symbol, för den intresserade: läs mer här.
Givetvis är det fakta. Det är en del av vinjetten och vinjetten är en del av avsnittet. Det är det som vi främst har att sätta tilliten på. Det är vad vi konkret kan se och sätta något värde på. Risken att det förfalskas eller förvrängs ut till sändningarna är betydligt mindre än vad t.ex. uttalande på nätet har chans till att göras. Så, nej... Det där håller jag inte alls med om. En symbol kan trots allt säga mer än tusen ord...
Edit: Kermit råkade hamna i en quote där han inte borde vara. Jag tog bort honom därifrån.
Posted 14 December 2006 - 02:43
Skivomslag, filmomslag, affischer osv, bara för en titel där står skrivet på ett visst sätt grafiskt så ser inte titeln ut så på riktigt. Det handlar enbart om något visuellt. Hela diskussionen känns ärligt talat rätt löjlig. Vad en logo eller annat grafiskt är och representerar är väldigt simpelt, det är till mest för att synas, inte läsas. Skriver du däremot något om produkten använder du det riktiga namnet. 1 + 1 = 2.
Exempel från pressrelease om premiären av Lost:
(det ovan är väldigt konstiga quotes också, då det Kermit sa inte alls hade något med den quoten att göra utan föregående mening.)On the premiere episode, "Pilot," survivors of the mid-Pacific plane crash have landed on an island of harsh terrain, cruel weather and dark secrets, including a frightful creature that stalks the jungle. Strangers all, even those related by blood, the survivors' pasts - their ethics, religions, politics, and attitudes - threaten to jeopardize the group's ability to endure. However, thanks to the calm leadership of quick-thinking Jack and level-headed Kate, the group has hope for survival and rescue.
"Lost" stars Matthew Fox as Jack, Evangeline Lilly as Kate, Ian Somerhalder as Boone, Dominic Monaghan as Charlie, Jorge Garcia as Hurley, Maggie Grace as Shannon, Malcolm David Kelley as Walt, Naveen Andrews as Sayid, Harold Perrineau as Michael, Josh Holloway as Sawyer, Terry O'Quinn as Locke, Daniel Dae Kim as Jin and Yunjin Kim as Sun.
J.J. Abrams and Damon Lindelof created the series and also serve as executive producers, along with Bryan Burk ("Alias"). Jack Bender and David Fury ("Angel") are co-executive producers. "Lost," which is filmed entirely on location in Hawaii, is from Touchstone Television.
"Lost" is broadcast in 720 Progressive (720P), ABC's selected HDTV format, with 5.1-channel urround sound.
Posted 14 December 2006 - 12:25
Påstår någon att logon är/har rätt och sen inte är konsekvent i det när det gäller annat blir det ett felaktigt argument. Antingen är logon fakta, eller så är den inte det.
Bara för man inte använder det konsekvent betyder det varken att det blir ett felaktigt argument eller att den inte är fakta. Det här är redan avklarat ovan i tidigare inlägg.
Poängen med en logo är att den ska säga mer än tusen ord (läste du länken?) men du kan inte gå på hur en logo ser ut och säga att ett varumärke stavas exakt som det är skrivet där. Hela poängen med en logo är att den är grafisk och lätt igenkänd/köpt av allmänheten, men längre än så går det inte.
Jag skumläste länken, ja. Och det säger exakt att det som jag sa - och stödjer det både du och jag sagt under diskussionen. Att det är helt okej att skriva LOST.
Och givetvis går den längre än så, återigen motiverat ovan. Jag hittade inget i Wikipedia-noteringen som säger att loggon inte får tolkas som fakta. Om jag missade det får du gärna citera det, annars så är det din åsikt och jag håller inte med om den.
Om diskussionen känns rätt löjlig - bedriv den inte då! Jag tycker inte den känns löjlig alls, tvärtom den är stimulerande och intressant. Som jag skrev ovan, jag har fått ut något av den och fått en förändrad åsikt. Däremot skall man INTE göra personliga påhopp som du gjorde tidigare i tråden (dvs. kalla de som skriver LOST för cocksuckers).
Tack för exemplet av pressrelease för övrigt!
(det ovan är väldigt konstiga quotes också, då det Kermit sa inte alls hade något med den quoten att göra utan föregående mening.)
EN konstig quote, inte flera. Och ja, Kermit hamnade fel där. Korrigerar bort honom så det blir rätt.
Posted 14 December 2006 - 20:08
Vad blir nästa, "Remington Steele" åker ut för "Veckans Visa"?
Edited by Crusader, 14 December 2006 - 20:12.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 14 December 2006 - 20:09
Detta är kusligt om Millennium åker ut för Helt Hysteriskt.
Fler röster för MillenniuM behövs PRONTO!
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 14 December 2006 - 20:11
Och Crusader, Bumbibjörnarna gick ganska långt om jag inte missminner mig...
Posted 14 December 2006 - 20:15
Posted 14 December 2006 - 20:21
Men som Santa Claws säger, MillenniuM är en av de bästa som någonsin gjorts.
Dessutom har jag aldrig gillar Helt Hysteriskt och att MillenniuM skulle förlora till den är enligt mig helt hysteriskt fel.
-Sora, Kingdom Hearts