Jump to content

Photo

Battlestar Galactica - Nyheter

• Please log in to reply
367 replies to this topic

#226 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 18 January 2008 - 14:04

Ta det här med en nypa salt.

Aintitcool.Com - Writers Strike May Revive GALACTICA Prequel?

The new Sci-Fi Preview edition of TV Guide reports (on page 28) that the desperately script-starved SciFi Channel may put into production the fully-scripted pilot for the Battlestar Galactica prequel Caprica.

"I just got a call from NBC-Universal," SciFi VP Mark Stern tells the magazine. "They want us to take another look at the project."

The prequel, set about half a century before the events of "Galactica," will deal with Bill Adama's lawyer dad and his contemporary, the human "inventor" of the Cylons.

Edited by Cartman, 18 January 2008 - 14:04.

#227 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 18 January 2008 - 15:04

På flera internationella forum som jag håller till på, så håller man på med en kampanj för att få till en serie som visar mer av Cylon War. Jag tänkte posta detta även här, så får den som vill ta ställning till om dom vill vara med eller ej.

Jan.16/08

To the executives of NBC-Universal and the producers of Battlestar Galactica,
Re: Battlestar Galactica

As an ardent fan of Ronald D. Moore’s reimagined series, I followed the development of the telefilm Razor over the past year with great interest.

I would like to say that I was impressed with the depth of the story contained within Razor and the way in which it was seamlessly integrated to the season two story arc, even though Razor was produced well after the fact.

I would add, however, that what impressed me most was not the writing or the acting, although there were some excellent performances - particularly from Katee Sackhoff, but the brief glimpses that were given of the first Cylon War.

As a fan, nothing would thrill me more than if the Cylon War were to be the subject of the long-rumoured prequel series. I am not alone in this opinion. Much has been made of Admiral Adama’s flashbacks to his service as a Viper pilot during the Cylon War and his free-fall gun fight with the Cylon centurion.

I hope you have the wisdom to see that there is much unexplored territory in the universe that Mr. Moore has developed.

Sincerely,
Your Name Here
A Battlestar Fan.

NBC's mailing address

30 Rockefeller Plaza
New York, NY 10112
USA

Sci-fi:
feedback@scifi.com

Jag tänkte dra iväg ett vanligt brev och ett mail även om jag tror att dom inte direkt är intresserade. :)

Edited by Cartman, 18 January 2008 - 16:56.

#228 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 18 January 2008 - 15:07

Aintitcool.Com - Writers Strike May Revive GALACTICA Prequel?

The new Sci-Fi Preview edition of TV Guide reports (on page 28) that the desperately script-starved SciFi Channel may put into production the fully-scripted pilot for the Battlestar Galactica prequel Caprica.

"I just got a call from NBC-Universal," SciFi VP Mark Stern tells the magazine. "They want us to take another look at the project."

Det kanske kommer nåt bra från strejken iaf. :) Sen måste dom väl inse att BSG tar slut snart och att fansen kommer vilja ha mer.

Det här borde dock hellre ha postats i BSG nyhetstråden. (Eftersom det inte har nåt med s4 att göra)

Edited by Wylie Times, 18 January 2008 - 15:09.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#229 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 19 January 2008 - 18:40

Hade ingen aning om att det kommit ut ett BSG spel. Har inte heller läst denna tråd så noga, så det kanske har stått här? :unsure:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#230 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 January 2008 - 18:42

Har läst om det, men vete katten om jag postade... :unsure:

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#231 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 January 2008 - 22:15

Nyheter till alla som tålmodigt väntat på R1 boxen:
Battlestar Galactica DVD news: Date Change for Battlestar Galactica - Season 3 | TVShowsOnDVD.com
Ert tålamod har belönats med 1 vecka. :D

Ta er gärna en titt på sidan, finns lite previews för menyerna där. :)

Edited by XC, 26 January 2008 - 22:15.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#232 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 27 January 2008 - 01:32

Wow. Det brukar väl nästan aldrig hända. Att nåt kommer ut tidigare än annonserat. :)

-Gangstagrass

#233 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 27 January 2008 - 07:44

Jodå, det händer faktiskt titt som tätt. Det är inte vanlit, men knappast unikt heller. Hursomhelst, mycket trevligt. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#234 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 31 January 2008 - 13:25

TheEndOfTheUniverse.Ca - Caprica may see the light of day thanks the writers' strike

January 30, 2008

There is a rumour that the Battlestar Galactica prequel series Caprica may get the greenlight since the networks are running out of content due to the writers' strike. I have my doubts. I figure it's been on the shelf this long for a reason, but SciFi also released Flash Gordon and airs wrestling so maybe quality isn't their first criterion when choosing which shows they schedule.

The network is also planning a pair of Galactica specials this spring prior to the return of the show for its fourth season. I figure they'll end up on the ultimate collector's edition boxed set of DVDs when they finally get released after the show ends its run.

If you like BSG, then you'll surely appreciate these Battlestar Galactica propaganda posters. I wonder if they actually have an official license to sell this stuff.

#235 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 31 January 2008 - 14:40

Gärna det.

fqq5BYam.jpg

#236 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 31 January 2008 - 15:00

Den har legat på hyllan väldigt länge nu men hoppet är väl det sista som dör....

Jag gillar propaganda affiscerna. :)

-Gangstagrass

#237 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 31 January 2008 - 15:08

Håller med Wylie, lite gott kanske kan komma ur den här stejken iaf. :)

Och jag gillar den där 30/40-tals-andra-världskrigs-känslan som de fått in i postrarna. :)

Edited by XC, 31 January 2008 - 15:08.

fqq5BYam.jpg

#238 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 31 January 2008 - 15:15

Jupp, just att det börjar röra på sig på nytt i ryktesvärlden gör ju att hoppat stärks. Jag skulle inte ha något emot att få se en sådan serie.

Sedan kan jag inte annat än att hålla med er andra om dom propaganda posters som det länkas till. Riktigt snygga coh rätt häftiga.

#239 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 02 February 2008 - 17:15

Nu finns det äntligen ett releasedatum för den svenska utgåvan av R2 boxen.

Håll i er nu...

28.05.2008

Är det datum som gäller tillsvidare.

--
Discshop.se
PrisJakt.se

Edited by XC, 02 February 2008 - 17:16.

fqq5BYam.jpg

#240 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 February 2008 - 14:22

Heh, herregud vilken väntan det blir för alla som tänkt köpa den. Jag tycker att det varit jobbit att vänta på att R1:an ska släppas. ;)

#241 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 21 February 2008 - 13:44

Lite nytt men inget direkt oväntat.

TvShowsOnDvd - Rumors say the 4th Season will be split on DVD due to the WGA Strike

2/13/2008

We've gotten word from multiple trusted sources (giving us this info separately from each other), that Universal Studios Home Entertainment has decided to release Battlestar Galactica - Season 4.0 late this year. Very late, is the indication (but no date has been finalized, as far as we know). As before, we expect it to be timed for release before the broadcast premiere of the second half of the season, to maximize sales. The "4.0" package will contain the episodes that have already aired by that time, with the final episodes eventually getting released on a "Season 4.5" set down the road...probably in 2009.

So instead of getting one season set with a list price of $60, and getting 20 episodes all at the same time, the strike-induced hiatus means fans will instead have to pick up two separate packages at a list price of $50 for each one. And be patient during the wait between release dates. Can Ronald D. Moore and the other producers of the show, along with the studio, pack these two releases with enough extras to make it up to the fans? We'll have to wait to hear about that.

Until then we hear nothin' but the rain...grab your gun and bring the cat in. BG fans who recognize that reference, pour yourself an extra glass of ambrosia!

#242 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 21 February 2008 - 13:53

Det ryktades om att NBC ville dela upp säsongen redan innan strejken, så någon överraskning att de tar ny fart är inte förvånande.

fqq5BYam.jpg

#243 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 21 February 2008 - 15:29

Att dom skulle dela upp säsongen var väl inte så ovänat men det är så himla onödigt att dela upp DVD-boxen också. :(

Tror dom verkligen att det spelar nån roll vid det här laget om dom släpper första halvan på DVD innan andra halvan går på TV?

-Gangstagrass

#244 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 11 March 2008 - 12:11

UGO recenserar DVD utgåvan av säsong 3.

#245 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 March 2008 - 11:28

Exclusive: CBS Captures Battlestar Crew!

Battlestar Galactica fans are going to want to FauxVo the March 19 Late Show with David Letterman. Sources confirm to me exclusively that nearly the entire Galactica cast, including Edward James Olmos, Mary McDonnell, Katee Sackhoff, Jamie Bamber, Tricia Helfer and Lucy Lawless, will present the Top 10 list on next Wednesday's Late Show. Frakkin' awesome!

The timing makes sense for two reasons: The Galactica crew will be in New York next week for Sci Fi's annual upfront presentation, and the show's fourth season finally gets off the ground on April 4.

I'm told Letterman's writers have yet to come up with a theme for the Top 10 list, so whaddaya say you float some suggestions in the comments section below. I'll get the ball rolling: The Top 10 Reasons Michael Ausiello Should Be the Fifth Cylon.

-Gangstagrass

#246 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 14 March 2008 - 11:43

Läste det, är inte överdrivet förtjust i Letterman - men det där skulle jag inte ha något emot och se. :)

Via AUSXIP.com fick jag reda på att det släppts två klipp och ett 8 minuters sammanfattning (tror de är USA-låsta på scifi.com men de finns även på Remote Access.

fqq5BYam.jpg

#247 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 March 2008 - 11:51

8 minuters sammanfattningen finns även postad, dels via en IMDb länk och en Youtube version i spoilertråden för Razor och säsong 4. :)

#248 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 14 March 2008 - 12:07

Ahh. Den tråden vågar jag mig inte in i - så den posten har jag missat. (Jag har inte sett något av klippen ovan heller. Men vet att somliga ligger före mig).

fqq5BYam.jpg

#249 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 March 2008 - 12:24

Du har en massa trevliga promo klipp att se framöver. Postade ett nytt precis nu och man blir ju inte mindre sugen på att sista säsongen ska börja. :)

Det där inslaget hos Letterman kanske man skulle se om man får möjlighet att se någon gån. Gillar inte honom direkt så det räcker med att hitta klippet någonstans.

Edited by Cartman, 14 March 2008 - 12:25.

#250 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 March 2008 - 12:46

Så länge Lucy Lawless läser upp nummer 3, Tricia Helfer läser upp nummer 6 och Grace Park (om hon är med) läser upp nummer 8 så är jag nöjd. :)

-Gangstagrass