Jump to content

Photo

The Amazing Spider-Man (Reboot till version 2.0)

• Please log in to reply
533 replies to this topic

#226 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 22 January 2010 - 22:39

Jo, men jag går tillbaka till det där att jag inte vill att det ska vara ett mellanting liksom, att det inte är Sam Raimi-light.

Jag hoppas att man hör nånting nytt och lite mer om innehållet snart. Är ju tidigt eftersom de just meddelat det här men det här är ett projekt jag följer med intresse.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#227 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 January 2010 - 23:04

Balansen mellan att säga något nytt och inte vandra för långt ifrån serierna är mycket fin här. Tipset är väl att om man vill satsa på omdesign är det bättre att satsa på skurkarna. Dräkten Batman hade i Batman Begins var inte superolik den Michael Keaton eller Val Kilmer hade då. Visst var det skillnader, särskilt att han kunde röra på huvudet, men inte jättestora skillnader rent estetiskt.

Ja, om manuset är helt klart, regissör är fixad (den stora skillnaden mot X-Men 3, att de har manus och regissör klara samt flyttar BAK premiärdatumet) och allt så tycker man att de borde bjuda på lite hintar om hur det kommer att bli.
*Hockey och superhjältar*

#228 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 23 January 2010 - 00:02

Jo,plus att en av de viktigaste grejerna, Batmans mantel designades på ett helt nytt sätt och gjordes så att den såg ut som i serierna istället för den väldigt tunga varianten de tidigare filmerna hade. Sen i The Dark Knight så ändrade man ju rätt mycket på själva dräkten, och först där hade Batman möjligheten att vrida på huvudet ordentligt (det funkade halvt i Batman Begins, vilket var en avsevärd förbättring på de tidigare filmerna) när man designade masken mer som en hjälm.

Jag vill inte att man ändrar på designen så att man ger honom en dräkt som är grön och på bröstet har en bild på Leif Loket Ohlsson nuna (taglinen på postern, VAD GÖR DU ANNARS?) utan jag syftade mer på materialet. Och sen om svarta dräkten används nån gång så gillar jag serietidningsdesignen. Små små ändringar på dräkten eftersom det inte är uppföljare.

Edited by super85, 23 January 2010 - 00:03.

Batman Begins

The Dark Knight

#229 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 23 January 2010 - 09:11

Jo, men tittar man på dräkten på håll och inte tänker på vilka egenskaper den har så är det egentligen ingen jätteskillnad på den dräkt Christian Bale har eller Michael Keaton, eller Val Kilmer. Klart man ser att de skiljer sig, men det är ingen jätteskillnad. Ska Spindelmannens dräkt vara annorlunda får det gärna vara på det viset i så fall. Materialet vore väl helt okej att ändra, men risken finns ju också att de gör typ en annan variant, som...Ben Reillys dräkt eller den Alex Ross designade t. ex.

#230 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 25 January 2010 - 13:56

Menva... Reboot? Varför? Jag orkar inte!!

Men då får man väl hoppas att de får med det man saknade i förra versionen. Mera Gwen! Och varför inte Liz? Betty fick ju vara med som sekreterare senast, men inte som Peters flickvän. Men det kanske räcker så när det gäller henne. Vi vill väl kanske ändå inte ha Peter som en James Bond med ny tjej i varje film...

Om Gwen nu ska få vara med från början, får man väl ana att hon kommer att dö också. Hur gör man det på bästa sätt, tro? Inför Daredevil-filmen yttrades förhoppningar om att Elektra skulle dö i den, för att annars skulle den inte bli bra. Nu gjorde hon ju det också, men den blev inte särskilt bra ändå. Man får inte ha för bråttom. Ska det vara värt något att någon dör måste man ha lärt känna vederbörande ordentligt först. Så kanske är det bättre att döda dem i en uppföljare.

Och hur blir det med skurkarna? Ska de ha med samma klase igen eller håller de sig till nya? Det finns ju gott om fler att plocka av. Ska man ta det i ordning blir det väl te' å' börja med Chameleon...

#231 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 25 January 2010 - 16:27

Det vore ju bra om de tog sig tid med karaktärerna och vad som kanske händer dem. Brukar inte bli bra om man stoppar in allt man tyckte var bra från serierna i en film - Daredevil är det bästa exemplet på det, och även Spider-Man 1 hade ett litet, litet syndrom av det när Goblin kastade ner Mary Jane från bron där. Om Gwen ska dö skulle det passa bättre i en senare film så man tar sig tid att lära känna och sörja henne. Och Gwen dog ju på ett helt annorlunda (och sämre) sätt i Ultimate Spider-Man som filmen sägs basera sig mer på.

En bra idé vore ju att börja med en skurk som INTE var med i 1-3:an, för att ta ett slags avstamp och visa att det här är nya filmer. Som Batman Begins gjorde. Det behöver inte direkt vara den skurken som var med först i serierna (Chameleon i originalserien och Green Hulk-Goblin i Ultimate), utan försök hitta en som passar in bra och som funkar inom den strama budget de har.

Men visst känns det onödigt med reboot...

#232 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 05 February 2010 - 10:10

Update: Logan Lerman in Early Talks for Spider-Man?
Source:Access Hollywood
February 4, 2010

UPDATE: Heat Vision reports that both Sony and the actor's reps say that Lerman is not the frontrunner just yet and that no actual "business discussions" have been made with Lerman.

Both Columbia Pictures and the actor’s camp have denied that Lerman, who stars as the title character in “Percy Jackson and the Lightning Thief,” is the lead candidate for job. In an interview with Access Hollywood, Lerman reportedly said, “There have been a few discussions; it’s definitely something I’m looking into.” That has led to reports that Lerman is the new Parker.

While a “wide net” is being cast, according to a studio spokesman, “No offers have been made, nor have any business discussions been made with Lerman.”

Percy Jackson & The Olympians: The Lightning Thief star Logan Lerman revealed to Access Hollywood that he is in early talks with Sony Pictures to play Peter Parker in the Spider-Man reboot.

"There have been a few discussions, it's definitely something I'm looking into," the 18-year-old Lerman said. "It's one of my favorite characters ever and I'm a huge fan of the series. I'd love to have more conversations about it. I'm definitely very interested in it."

Access Hollywood adds that Logan said the interest in him playing Spider-Man was "vice versa" from both him and the studio.

"It's just, you know, conversations are starting. It's a long process with the studio and the producers and everything. But it's definitely a project that I'm really interested in, of course. I'd love to focus on the human element a little bit more. It'd be such a fun experience."

http://www.superhero...ews.php?id=9045

Jag har inte sett Percy Jackson, och detta är som tydligt sägs i texten bara ett rykte, men det är i alla fall lite kul att spekulera. Jag tror vi kan glömma stora namn som Shia Labeuf eller Zac Efron (varför han envist dyker upp som ett rykte förstår jag inte alls), de är för dyra. Personligen skulle jag gärna se Anton Yelchin som Peter, förutsatt att han är billig nog. Men han är ung, har visat sig vara duktig och känns som rätt typ om man ser till utseendet och stilen. Lite nördig men sympatisk framtoning sådär.

Denna Percy Jackson-skådis ser väl också tillräckligt ut som Peter, i alla fall om de ska basera honom mer på Ultimate-versionen.

#233 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 10 February 2010 - 22:44

Idag meddelade Sony att den blir i 3D :o och release blir 3 juli 2012.

Artikel på /Film

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#234 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 February 2010 - 06:48

“Spider-Man is one of the most popular characters in the world, and we know audiences are eager and excited to discover Marc’s fantastic vision for Peter Parker and the franchise.”

Really? Är vi? Man blir inte direkt överförtjust när de bestämmer ett slutdatum innan de ens har hittat skådisar...men att Spider-Man skulle bli i 3D var mycket väntat för mig.

#235 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 11 February 2010 - 08:22

Ja nu för tiden blir man ju förvånad om de inte görs i 3D :rolleyes: Och som du säger, bestämt releasedatum innan folket är på plats? Bra planering. Får väl bara hoppas att det inte är hugget i sten så det blir ett hafsverk i slutändan pga tidsbrist.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#236 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 February 2010 - 08:30

De har i alla fall regissör och ett manus (som förhoppningsvis är slutgiltigt om Sony nu gillade det så mycket), men jag får dåliga vibbar av det här. Så rädd att Sony ska strula till Spider-Man totalt. Om inte Sony ordnar allt som ska till (typ skådisar är en bra idé t.ex)så kommer det skrika mer och mer hafsverk över detta ju längre tid som går. Vad Sony bör veta är att de knappast kommer att ha alla fansen med sig, och även om en ny film självklart kommer gå bra så får de säkert problem att slå Sam Raimis siffror.

#237 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 11 February 2010 - 16:23

Men är verkligen loppet helt kört för en riktig 4:a med Raimi & Co?

Finns det ingen växande proteströrelse bland gräsrötterna som hotar med bojkott av Sony om inte Raimi får göra filmen? Jämför med bråket kring New Line Cinema vs Peter Jackson, man kanske inte ska överdriva men en viss betydelse hade säkert fansens protester för att New Line backade.
Varför sker inget liknande när det gäller Spider-Man?

#238 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 February 2010 - 16:37

Äh, det är nog ingen som tror på att en protest skulle funka, och alla är inte helt nöjda med Raimi heller efter Spider-Man 3. men man kan ju se till att rebooten inte blir en lika stor succé som Raimis filmer genom att inte gå och se den här nya. Fast eftersom de har såpass tajt budget lär de ändå tjäna storkovan. Jag avvaktar och ser vilken sorts film det verkar röra sig om. Om det blir en reboot med, säg, en döful ny dräkt och Venom och Carnage med ZacEfron i huvudrollen så blir det ju bojkott. ;)

Edited by Kermit, 11 February 2010 - 16:41.

#239 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 11 February 2010 - 17:03

Zac Effron som Carnage? Den idén är så flippad att jag skulle betala dubbelt biljettpris för att se den. :D
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#240 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 February 2010 - 17:04

Nej, Zac Efron i huvudrollen, alltså Spider-Man. :P

#241 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 11 February 2010 - 23:32

Äh, det är nog ingen som tror på att en protest skulle funka, och alla är inte helt nöjda med Raimi heller efter Spider-Man 3. men man kan ju se till att rebooten inte blir en lika stor succé som Raimis filmer genom att inte gå och se den här nya. Fast eftersom de har såpass tajt budget lär de ändå tjäna storkovan. Jag avvaktar och ser vilken sorts film det verkar röra sig om. Om det blir en reboot med, säg, en döful ny dräkt och Venom och Carnage med ZacEfron i huvudrollen så blir det ju bojkott. ;)

Visst 3:an var inte helt lyckad, men ingen kan ta ifrån Raimi & Maguire mfls. fina prestation med de första två filmerna. Det går på sätt och vis att jämställa med Rickard Donner och Christopher Reeves insats med de första två Superman-filmerna, uppföljarna blev inte så bra men de ursprungliga filmerna räknas fortfarande som de riktiga Stålmannen-filmerna och Reeve ses alltjämt som den bäste tolkaren av rollen. På samma sätt kommer troligtvis Maguire om 25 år räknas som den riktige Spider-Man. Zac Effron kommer väl på sin höjd ha samma status som Dean Cain om jag åter ska knyta ann till Stålmannen ;)

#242 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 12 February 2010 - 00:42

Sen tycker jag inte att trean är fullt så dålig som en del säger. Det spårar ur lite i den sista akten, annars är det i stort en helt okej film. Otroligt mycket bättre än Superman 3 och 4, t.ex.Man kan lätt säga att Sam Raimis filmer är mer av sextiotalets serier av Stan Lee och Steve Ditko/John Romita jr, medans de här nya filmerna kommer att eka Ultimate Spider-Man. Zac Efron är ett rykte som man kanske inte ska ta så mycket på allvar, å andra sidan. Inte hittills i alla fall. För det finns ju en risk att Sony fuckar till det totalt nu med sin reboot...men det kan likaväl bli helt okej.

#243 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 14 February 2010 - 18:00

Att jämföra Spider-Man 3 med Superman IV funkar inte riktigt eftersom den förstnämnda gjordes för typ 200 miljoner dollar år 2007 ,av samma Regissör och team som gjorde de två första, medan Superman IV gjordes tjugo år tidigare, med en mini-budget av regissören vars största hit är "IRON EAGLE" och effekterna gjordes av ett gäng israeliska amatörer med pappkartonger,snören och lim. En bättre jämförelse vore kanske att jämföra Spider-Man 3 med "Batman And Robin" och där vinner ju Spider-Man 3 rätt stort.

Och jo, jag fattade att man var inne på ett jämföra Spider-Man franchisen med Superman men i alla fall :) .

Spider-Man som 3D film låter riktigt häftigt btw :) .

Edited by super85, 14 February 2010 - 18:01.

Batman Begins

The Dark Knight

#244 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 14 February 2010 - 21:15

Ja, jag vet inte varför Superman IV kom upp som jämförelse, det är väl Batman & Robin eller Batman Forever som man kan jämföra med. Och Spider-Man 3 måste ändå vara den bästa trean i en superhjältefilm som har kommit ut, det brukar ju aldrig bli särskilt lyckat där.

Spider-Man i 3D kan bli häftigt, men först måste det ju till att bli en bra film också. Och det känns inte så lovande just nu...

#245 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 14 February 2010 - 22:43

Hmm. Jag vet faktiskt inte riktigt VAD jag ska tänka om det här just nu. 3D är ju förstas bade kul och häftigt, sa det ser jag fram emot.

Känns lite mindre speciellt dock, da helt plötsligt en MASSA riktiga HÖJDARfilmer har 3D pa gang.

#246 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 15 February 2010 - 07:07

3D är framtiden för bio, och det lockar ju fler människor till filmerna. Så det har jag inget emot. Det är mer det andra jag tänker på. Ska det bli en bra film? Om de inte ens har skådisar, hur kan de då sätta ett premiärdatum? Kommer Sony strula till Spider-Man till sist?

#247 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 15 February 2010 - 19:27

Ja fast det är ju ändå några år tills premiären. Filmen verkar ju vara helt greenlightad,vet inte riktigt när filmbolaget säger det själva, många filmer greenlightas ju till pre-production men sen tar det en lång stund innan den får officiellt grön ljus att börja filmas. Men I det här fallet verkar de lita på det manuset de har och även regissören. Nu söker de skådespelare, och ofta när huvudrollen blir castad så går det fortare att hitta resten av casten.
Batman Begins

The Dark Knight

#248 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 15 February 2010 - 19:30

Ja, men det är också extremt viktigt att hitta rätt person i huvudrollen här. Det hänger väldigt mycket på det, och man oroar ju sig för att de väljer någon som är helt fel för rollen nu. Hoppas nu att Marc Webb faktiskt kan göra filmer och att manuset är bra. Vilket inte alls är säkert.

#249 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 15 February 2010 - 20:18

Allt tyder på att Webb kan göra film, och att manusförfattaren/manusförfattarna är inte kassa heller. Sen vad slutresultatet blir kan man ju bara spekulera på. Och givetvis är det viktigt med passande skådespelare,så är det alltid.
Batman Begins

The Dark Knight

#250 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 15 February 2010 - 20:43

Allt? En film! Tim Story som gjorde FF hade väl någon enstaka creddig indiefilm bakom sig också, och det var väl inte direkt alla som gillade de filmerna. Och Vanderbilt har alltså ett lyckat manus vad man vet, som å andra sidan bygger på en bok!