The Amazing Spider-Man (Reboot till version 2.0)
Posted 22 January 2010 - 22:39
Jag hoppas att man hör nånting nytt och lite mer om innehållet snart. Är ju tidigt eftersom de just meddelat det här men det här är ett projekt jag följer med intresse.
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 22 January 2010 - 23:04
Ja, om manuset är helt klart, regissör är fixad (den stora skillnaden mot X-Men 3, att de har manus och regissör klara samt flyttar BAK premiärdatumet) och allt så tycker man att de borde bjuda på lite hintar om hur det kommer att bli.
Posted 23 January 2010 - 00:02
Jag vill inte att man ändrar på designen så att man ger honom en dräkt som är grön och på bröstet har en bild på Leif Loket Ohlsson nuna (taglinen på postern, VAD GÖR DU ANNARS?) utan jag syftade mer på materialet. Och sen om svarta dräkten används nån gång så gillar jag serietidningsdesignen. Små små ändringar på dräkten eftersom det inte är uppföljare.
Edited by super85, 23 January 2010 - 00:03.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 23 January 2010 - 09:11
Posted 25 January 2010 - 13:56
Men då får man väl hoppas att de får med det man saknade i förra versionen. Mera Gwen! Och varför inte Liz? Betty fick ju vara med som sekreterare senast, men inte som Peters flickvän. Men det kanske räcker så när det gäller henne. Vi vill väl kanske ändå inte ha Peter som en James Bond med ny tjej i varje film...
Om Gwen nu ska få vara med från början, får man väl ana att hon kommer att dö också. Hur gör man det på bästa sätt, tro? Inför Daredevil-filmen yttrades förhoppningar om att Elektra skulle dö i den, för att annars skulle den inte bli bra. Nu gjorde hon ju det också, men den blev inte särskilt bra ändå. Man får inte ha för bråttom. Ska det vara värt något att någon dör måste man ha lärt känna vederbörande ordentligt först. Så kanske är det bättre att döda dem i en uppföljare.
Och hur blir det med skurkarna? Ska de ha med samma klase igen eller håller de sig till nya? Det finns ju gott om fler att plocka av. Ska man ta det i ordning blir det väl te' å' börja med Chameleon...
Posted 25 January 2010 - 16:27
En bra idé vore ju att börja med en skurk som INTE var med i 1-3:an, för att ta ett slags avstamp och visa att det här är nya filmer. Som Batman Begins gjorde. Det behöver inte direkt vara den skurken som var med först i serierna (Chameleon i originalserien och Green Hulk-Goblin i Ultimate), utan försök hitta en som passar in bra och som funkar inom den strama budget de har.
Men visst känns det onödigt med reboot...
Posted 05 February 2010 - 10:10
Update: Logan Lerman in Early Talks for Spider-Man?
Source:Access Hollywood
February 4, 2010
UPDATE: Heat Vision reports that both Sony and the actor's reps say that Lerman is not the frontrunner just yet and that no actual "business discussions" have been made with Lerman.
Both Columbia Pictures and the actor’s camp have denied that Lerman, who stars as the title character in “Percy Jackson and the Lightning Thief,” is the lead candidate for job. In an interview with Access Hollywood, Lerman reportedly said, “There have been a few discussions; it’s definitely something I’m looking into.” That has led to reports that Lerman is the new Parker.
While a “wide net” is being cast, according to a studio spokesman, “No offers have been made, nor have any business discussions been made with Lerman.”
Percy Jackson & The Olympians: The Lightning Thief star Logan Lerman revealed to Access Hollywood that he is in early talks with Sony Pictures to play Peter Parker in the Spider-Man reboot.
"There have been a few discussions, it's definitely something I'm looking into," the 18-year-old Lerman said. "It's one of my favorite characters ever and I'm a huge fan of the series. I'd love to have more conversations about it. I'm definitely very interested in it."
Access Hollywood adds that Logan said the interest in him playing Spider-Man was "vice versa" from both him and the studio.
"It's just, you know, conversations are starting. It's a long process with the studio and the producers and everything. But it's definitely a project that I'm really interested in, of course. I'd love to focus on the human element a little bit more. It'd be such a fun experience."
http://www.superhero...ews.php?id=9045
Jag har inte sett Percy Jackson, och detta är som tydligt sägs i texten bara ett rykte, men det är i alla fall lite kul att spekulera. Jag tror vi kan glömma stora namn som Shia Labeuf eller Zac Efron (varför han envist dyker upp som ett rykte förstår jag inte alls), de är för dyra. Personligen skulle jag gärna se Anton Yelchin som Peter, förutsatt att han är billig nog. Men han är ung, har visat sig vara duktig och känns som rätt typ om man ser till utseendet och stilen. Lite nördig men sympatisk framtoning sådär.
Denna Percy Jackson-skådis ser väl också tillräckligt ut som Peter, i alla fall om de ska basera honom mer på Ultimate-versionen.
Posted 10 February 2010 - 22:44
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 11 February 2010 - 06:48
“Spider-Man is one of the most popular characters in the world, and we know audiences are eager and excited to discover Marc’s fantastic vision for Peter Parker and the franchise.”
Really? Är vi? Man blir inte direkt överförtjust när de bestämmer ett slutdatum innan de ens har hittat skådisar...men att Spider-Man skulle bli i 3D var mycket väntat för mig.
Posted 11 February 2010 - 08:22
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 11 February 2010 - 08:30
Posted 11 February 2010 - 16:23
Finns det ingen växande proteströrelse bland gräsrötterna som hotar med bojkott av Sony om inte Raimi får göra filmen? Jämför med bråket kring New Line Cinema vs Peter Jackson, man kanske inte ska överdriva men en viss betydelse hade säkert fansens protester för att New Line backade.
Varför sker inget liknande när det gäller Spider-Man?
Posted 11 February 2010 - 16:37
Edited by Kermit, 11 February 2010 - 16:41.
Posted 11 February 2010 - 17:03
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 11 February 2010 - 17:04
Posted 11 February 2010 - 23:32
Äh, det är nog ingen som tror på att en protest skulle funka, och alla är inte helt nöjda med Raimi heller efter Spider-Man 3. men man kan ju se till att rebooten inte blir en lika stor succé som Raimis filmer genom att inte gå och se den här nya. Fast eftersom de har såpass tajt budget lär de ändå tjäna storkovan. Jag avvaktar och ser vilken sorts film det verkar röra sig om. Om det blir en reboot med, säg, en döful ny dräkt och Venom och Carnage med ZacEfron i huvudrollen så blir det ju bojkott.
Visst 3:an var inte helt lyckad, men ingen kan ta ifrån Raimi & Maguire mfls. fina prestation med de första två filmerna. Det går på sätt och vis att jämställa med Rickard Donner och Christopher Reeves insats med de första två Superman-filmerna, uppföljarna blev inte så bra men de ursprungliga filmerna räknas fortfarande som de riktiga Stålmannen-filmerna och Reeve ses alltjämt som den bäste tolkaren av rollen. På samma sätt kommer troligtvis Maguire om 25 år räknas som den riktige Spider-Man. Zac Effron kommer väl på sin höjd ha samma status som Dean Cain om jag åter ska knyta ann till Stålmannen
Posted 12 February 2010 - 00:42
Posted 14 February 2010 - 18:00
Och jo, jag fattade att man var inne på ett jämföra Spider-Man franchisen med Superman men i alla fall
Spider-Man som 3D film låter riktigt häftigt btw
Edited by super85, 14 February 2010 - 18:01.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 14 February 2010 - 21:15
Spider-Man i 3D kan bli häftigt, men först måste det ju till att bli en bra film också. Och det känns inte så lovande just nu...
Posted 14 February 2010 - 22:43
Känns lite mindre speciellt dock, da helt plötsligt en MASSA riktiga HÖJDARfilmer har 3D pa gang.
Posted 15 February 2010 - 07:07
Posted 15 February 2010 - 19:27
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 15 February 2010 - 19:30
Posted 15 February 2010 - 20:18
Batman Begins
The Dark Knight