Jump to content

Photo

StarGate SG-1 säsong 1

• Please log in to reply
447 replies to this topic

#226 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 February 2007 - 01:05

Teal'c berättade att de teraformerar planeter. Det betyder att de tar ökenplaneter utan liv och ger dem atmosvär, klimat och växtligt liv så att man kan leva där. I det här fallet så gjorde de det för att förvara människor där. Alltså borde de ju då sätta jordväxter och vatten där. Varför skulle de inte kunna hämta frön och sånt från jorden när de kan hämta människor?
Vad planeterna sedan har för bergarter osv har jag ingen aning om och ärligt talat bryr jag mig inte. Jag tror inte nån bryr sig om det vilket nog är varför de aldrig berättar om de olika mineralerna och bergarterna i avsnitten utom när det är viktigt.

När det gäller solen, kommer du ihåg planeten där solen var så skarp att alla blev brända och inte kunde leva utomhus? Eller planeten där det var dag på ena halvan och natt på andra, helatiden. Visst är där skillnader.

Om dagens avsnitt:
Hmm, verkar vara en av de goda gudarna. Hoppas man återser dem igen.
När det gäller varelsen så tror jag snarare att han är baserad på Babylonisk mytologi och kanske att Monstret från den Svarta Lagunen också är baserat därifrån?
Iallafall ett rätt bra avsnitt. Intresant att se hur hårt de tog Daniels död.
Att RDA hittade på slutrepliken kunde man ju ha anat. Rätt likt honom. Och väldigt bra att de spelade på det.
Såna repliker blir oftast populära. Och reaktionerna på de andra medspelarna är alltid kul. Som i X-Men 1 när när Wolverine kallar Xavier för "Wheels", det var också som han själv hittade på och den repliken är ju en legend nu. :D

Edited by Crusader, 21 February 2007 - 01:36.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#227 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 21 February 2007 - 01:30

Teal'c berättade att de teraformerar planeter. Det betyder att de tar ökenplaneter utan liv och ger dem atmosvär, klimat och växtligt liv så att man kan leva där. I det här fallet så gjorde de det för att förvara människor där. Alltså borde de ju då sätta jordväxter och vatten där. Varför skulle de inte kunna hämta frön och sånt från jorden när de kan hämta människor?
Vad planeterna sedan har för bergarter osv har jag ingen aning om och ärligt talat bryr jag mig inte. Jag tror inte nån bryr sig om det vilket nog är varför de aldrig berättar om de olika mineralerna och bergarterna i avsnitten utom när det är viktigt.

När det gäller solen, kommer du ihåg planeten där solen var så skarp att alla blev brända och inte kunde leva utomhus? Eller planeten där det var dag på ena halvan och natt på andra, helatiden. Visst är där skillnader.

Ojsan jag bleb kuggad Uäääääää :(

#228 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 21 February 2007 - 06:47

Jag tycker Teal'cs lojalitetsbyte kändes plötsligt och taget ur luften. Är det bara han som har en samvetstyngd Gou'ald i sig?

Alltså, den Goa'uld som Teal'c bär kan inte kommunicera med honom. Nu har vi iaf fått svar på den frågan (I Bloodlines), det är Teal'c mentor Bra'tac som också tror att Goa'uld är falska gudar.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#229 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 February 2007 - 15:58

Jag tycker Teal'cs lojalitetsbyte kändes plötsligt och taget ur luften. Är det bara han som har en samvetstyngd Gou'ald i sig?

Alltså, den Goa'uld som Teal'c bär kan inte kommunicera med honom. Nu har vi iaf fått svar på den frågan (I Bloodlines), det är Teal'c mentor Bra'tac som också tror att Goa'uld är falska gudar.

Precis. Den Goa'uld som Teal'c bär är lika ond som de andra. Den har ingen kontroll över Teal'c. Han är människa, typ. Bra'tac började antagligen de tankarna i honom och sedan fick han helt enkelt nog. Han väntade nog på rätt tillfälle, vilket Jack gav honom. Han kan ju inte ensam gå upp mot Goa'uld.
Man fick se i piloten hur han verkligen kämpade för att behålla sin lugna min när han bevittnade alla grymheter och dödande och hur hans ögon började tåra sig.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#230 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 21 February 2007 - 22:07

Oj det var en omodern webläsare dom hade när dom sökte info på nätet.
Det såg ut som Netscape 4.0.

Från vilket år utspelar sig serien? Det kan ju omöjligt vara framtiden när det är Netscape 4.0 dom hade på skärmen.

#231 Freja42

Freja42

Senior Commander

• Members
  • 369 posts

Posted 21 February 2007 - 22:30

Var det "Hathor" idag?
--Freja
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#232 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 21 February 2007 - 22:31

Det här utspelar sig väl runt mitten av 90-talet och då fanns det fortfarande NEtscape.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#233 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 21 February 2007 - 22:38

Var det "Hathor" idag?

Jepp. Måste säga, Jack var inte så lätt at ta kontroll över som hon trodde. ;) Väldigt bra regiserat avsnitt, över hur alla reagerade, vad som fick dem att hålla på dra sig ur förtrollningen samt små deltaljer som att man kan se Hathor fly i bakgrunden medans de släcker elden.
Ny fakta om fienderna samt ett nytt hot (För hon lär ju återvända). Intresant att de målar upp henne som så hemsk att tillochmed Ra ses som god i gämförelse och att han räddade människorna från henne.
Jack höll på att bli en ny Jaffa med pungmage och allt (Usch, när doktorn stoppade handen i hans mage). Tur han blev helad och givetvis så förstördes maskinen lägligt efteråt så att Teal'c inte kunde helas. :rolleyes:
Mer intresant avsnitt än bra.

Serien utspelar sig i nutid (Eller i det här faller 1997-98).
-Sora, Kingdom Hearts

#234 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 21 February 2007 - 22:51

Missade idag, men har den ju på DVD. Slog mig iaf när jag såg ett avsnitt nyligen att det ser rätt kul ut med alla CRT-monitorer och sånt.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#235 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 21 February 2007 - 23:00

Missade idag, men har den ju på DVD. Slog mig iaf när jag såg ett avsnitt nyligen att det ser rätt kul ut med alla CRT-monitorer och sånt.. :P

Man använder CRT fortfarande. Många arbetsplatser brukar ha sånna, kanske för att sånna
är billigast och platta skärmar är dyra.

#236 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 21 February 2007 - 23:02

Man använder CRT fortfarande. Många arbetsplatser brukar ha sånna, kanske för att sånna
är billigast och platta skärmar är dyra.

Jo, men det är sällan man ser det i hypermoderna militäranläggningar idag i TV-serier och filmer. ;)
-Sora, Kingdom Hearts

#237 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 21 February 2007 - 23:25

Japp. Har själv en sådan, så. Men TV-serier i allmänhet, och speciellt SF-serier försöker givetvis att använda det senaste teknologin.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#238 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 22 February 2007 - 00:23

Japp. Har själv en sådan, så. Men TV-serier i allmänhet, och speciellt SF-serier försöker givetvis att använda det senaste teknologin.

Jo men. År 1997 i serien kanske utspelade sig på stenåldern?

#239 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 22 February 2007 - 01:21

Jaha, då har vi avverkat när en 'femme fatale' förför männen och får dem att falla pladask. Och tjejerna tar sig ur sin knipa såklart genom att locka testosteronzombierna med sina egna blomstergropar.

Det här var skit, skit, SKIT!

#240 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 22 February 2007 - 06:37

Oj det var en omodern webläsare dom hade när dom sökte info på nätet.
Det såg ut som Netscape 4.0.

Från vilket år utspelar sig serien? Det kan ju omöjligt vara framtiden när det är Netscape 4.0 dom hade på skärmen.

Serien utspelar sig i nutid (Eller i det här faller 1997-98).

Japp, och inte i framtiden som tex Star Trek.

Jaha, då har vi avverkat när en 'femme fatale' förför männen och får dem att falla pladask. Och tjejerna tar sig ur sin knipa såklart genom att locka testosteronzombierna med sina egna blomstergropar.

Det är ett intressant avsnitt för att få se hur nya Goa'uld tas fram.

Blomstergropar?? :unsure:

Jag använder också en CRT skärm ännu. :D
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#241 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 February 2007 - 10:40

Det här var skit, skit, SKIT!

Heh, härligt konstruktivt sagt av dig. ;)
Jag tyckte att det var, precis som Gatergirl säger, intressant att se hur Goa`ulderna kommer fram. Dessutom fick Sam Carter sin chans att "glänsa", man fick se henne klara knipan och även lufta sina känslor om hur det är att vara en kvinna i armén.
*Hockey och superhjältar*

#242 FAII

FAII

Commander

• Members
  • 252 posts

Posted 22 February 2007 - 10:52

Avsnittet var annars helt okej. En "off" detalj var dock Teal'c del i ceremonin med flaggan. Han är ny på jorden och saknar med rätt stor säkerhet samma känsla som de amerikanska soldaterna har för sin flagga och för sina ritualer. Mera naturligt hade varit om Sam tagit emot flaggan. Dessutom stod det två civila i raden med soldater i bakgrunden. Daniels föräldrar kanske? Om det var tanken med att placera dem där var ju de naturliga mottagare av flaggan mer än Teal'c.

Daniels föräldrar dog i en museiolycka när en några egypta saker (kommer inte ihåg exakt vad) krossade dem. Han blev dock adopterad av ett annat par eftersom han farfar inte kunde ta hand on honom.

Märkligt att det kan finnas samma växter på andra planeter som på jorden.

Om det ska vara realistisk så ska man väl hitta på massvis av egna växter som
förekommer på andra planeter. Helt andra ytor och vätskor och olika typer av mark.

hmm jag kanske är för kräsen?

Det är väl självklart att de ska finnas helt andra växter? Och hur vet du att rymdvarelser medvetet föder upp planeter
för att människor ska kunna vara där? Var får dom de fröna ifrån? Har dom tagit frön från jorden?

De Uråldriga terraformerade planeterna innan de satte folk på dem. Sjävklart ser då alla planeter likadana ut.

Vi får det från att vi sett resten av serien. Alla planeterna med Stargates på (de som inte flyttats av Goa'ulderna) terrformerades av De Uråldriga innan de satte människor på dem. Därför finns samma djur- och växtliv på de flesta.

Hathor är inte god. Hon gör aldrig något riktigt, riktigt ondskefullt, men hon är inte god för det.

Jo det kan den. Fast bara under extremt djup Kel'no'rim.

Heh, härligt konstruktivt sagt av dig. ;)
Jag tyckte att det var, precis som Gatergirl säger, intressant att se hur Goa`ulderna kommer fram. Dessutom fick Sam Carter sin chans att "glänsa", man fick se henne klara knipan och även lufta sina känslor om hur det är att vara en kvinna i armén.

Det är faktiskt inte så Goa'ulderna föds egentligen. Avsnittet påstår att en Goa'ulddrottning behöver någon slags säd för att föda nya Goa'ulder med in i "Cure" (och säkert innan dess också) visar det sig att Goa'ulddrottningarna föder nya Goa'ulder utan några "manliga" Goa'ulders säd eller nåt annat. Allt man behöver är en drottning.

Problemet är att Sam blir den som nästan alltid löser deras problem. Hon blir "perfekt" yrkesmässigt. Hon gör nästan aldrig några misstag överhuvudtaget. När hon gör dem var det inte hennes fel utan p.g.a. sabotage eller saker utifrån som ingen kunnat förutspå. När hon väl gör fel är de så små att ingen bryr sig.

Hon blir en Superkvinna som alltid gör rätt, aldrig gör fel och den enda gången hon gör ett stort misstag ("Gemini") är det ingen som klandrar henne in i det minsta.

Jag undrar för övrigt varför ingen tagit upp diskussionen om våldtäkt. Daniel blev helt klart våldtagen i "Hathor".

Edited by FAII, 22 February 2007 - 10:56.

#243 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 22 February 2007 - 10:56

Nja, nog har Mjolnir rätt. Trist utfört och ingenting direkt nytt under himlen. Jag har sett det här avsnittet förut - i andra serier.

Det fanns dock höjdpunkter - Teryl Rothery i militäruniform :D Och som tidigare nämnt, hur goa'ulds kom till. Så det väger upp lite.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#244 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 February 2007 - 11:06

Jag har inte sett varje avsnitt av SG, så därför är jag kanske inte van vid att få se Sam i fokus sådär. I början var väl t. ex "McGyver" misstänksam mot henne?
Men visst, det kanske är en plot som känns igen från andra tv-serier, har svårt att se att det skulle vara "skit, skit, SKIT!" för det däremot. Tyckte det var ett kul avsnitt. :)
*Hockey och superhjältar*

#245 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 22 February 2007 - 11:30

Storymässigt tycker jag att Mjolnir sammanfattade avsnittets kvalitet alldeles utmärkt. ;) Dessutom slemmiga, äckliga gummilarver överallt! :urk:

Visst är det så att Daniel blev våldtagen. När förtrollningen bröts försvann ju alla minnen av vad som hänt dock, så han klarade sig tämligen oskadd ur den erfarenheten. Tänk om det vore så enkelt irl också...
Support your local search and rescue unit - get lost.

#246 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 22 February 2007 - 11:47

Blomstergropar?? :unsure:

Honungsgrottor. Bävrar. Sockermusslor. Klittar. Bulibumpor. Körsbärsportar. "Nookies". "Hoohoodillies". "Poontangs".

Fråga och man får svar. ;)

Jag undrar för övrigt varför ingen tagit upp diskussionen om våldtäkt. Daniel blev helt klart våldtagen i "Hathor".

Snarare sexuellt utnyttjad. Det skedde ju med hans goda vilja, även om den var påverkad. Jag menar, det var ju inte så att Hathor mot Daniels uttalade önskningar lekte med hans köttstav. Hans fjong. Hans dingeling. Hans... okej, jag slutar nu.
Och han hade nog klarat sig fint ändå, Marie. Jag tror inte att en våldtäkt är lika traumatisk för en man som för en kvinna. Inte på långa vägar.

Jag tyckte avsnittet var skit därför att det tycks så otidsenligt och sexistiskt med en skönhetsprimadonna som tvinner alla män kring sitt finger med sin 'sex appeal'. Det känns som ett uttryck för en puritansk moral där kvinnors sexualitet är något farligt som måste tyglas. Att de "goda" damerna tar sig ur sin knipa med precis samma medel är liksom att strö salt i såren.

#247 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 22 February 2007 - 15:14

Mjolnir: Där tycker jag du har fel. Drogar man någon och har sex med dem så är det våldtäkt.
I Daniels fall, visst är han man men han blev utnytjad av den sak han hatar mäst: En Goa`uld. Det känns väldigt uppenbart att han ALDRIG skulle gå med på det annars.
Sen tycker jag inte att det är mindre våldtäkt för att han är man. Dessutom så måste man väl inte säga "Jag vill inte" för att det ska bli våldtäkt? För om man blir drogad så att man inte kan säga det...
Och han kämpade ju mot när han fick veta vad hon ville (Han tog tag i hennes arm och hindrade henne) och hon fick ge honom en till dos.

Vi får det från att vi sett resten av serien. Alla planeterna med Stargates på (de som inte flyttats av Goa'ulderna) terrformerades av De Uråldriga innan de satte människor på dem. Därför finns samma djur- och växtliv på de flesta.

Du behöver inte spoilermarkera det. Teal'c berättade terrformeringen redan i början av säsongen.

Hathor är inte god. Hon gör aldrig något riktigt, riktigt ondskefullt, men hon är inte god för det.

Nu är det så att jag pratade inte om det här avsnittet (Om du kollar när inlägget postades) utan avsnittet innan när Daniel träffade Fishface snubben som ville veta vad som hände hans fru.

Visst är det så att Daniel blev våldtagen. När förtrollningen bröts försvann ju alla minnen av vad som hänt dock, så han klarade sig tämligen oskadd ur den erfarenheten. Tänk om det vore så enkelt irl också...

Nja, han minns nog inte själva akten men han minns att han är pappa till larverna.

Edited by Crusader, 22 February 2007 - 15:19.

-Sora, Kingdom Hearts

#248 FAII

FAII

Commander

• Members
  • 252 posts

Posted 22 February 2007 - 15:26

Storymässigt tycker jag att Mjolnir sammanfattade avsnittets kvalitet alldeles utmärkt. ;) Dessutom slemmiga, äckliga gummilarver överallt! :urk:

Det är några år sedan jag senast såg "Hathor", men jag minns inte att alla minnen av vad som hände under förtrollningen försvann. Om du baserar det på vad Jack sa så ljög han för han tillade att Sam borde ha på sig "det där söta linnet" oftare.

Snarare sexuellt utnyttjad. Det skedde ju med hans goda vilja, även om den var påverkad. Jag menar, det var ju inte så att Hathor mot Daniels uttalade önskningar lekte med hans köttstav. Hans fjong. Hans dingeling. Hans... okej, jag slutar nu.
Och han hade nog klarat sig fint ändå, Marie. Jag tror inte att en våldtäkt är lika traumatisk för en man som för en kvinna. Inte på långa vägar.

Jag tyckte avsnittet var skit därför att det tycks så otidsenligt och sexistiskt med en skönhetsprimadonna som tvinner alla män kring sitt finger med sin 'sex appeal'. Det känns som ett uttryck för en puritansk moral där kvinnors sexualitet är något farligt som måste tyglas. Att de "goda" damerna tar sig ur sin knipa med precis samma medel är liksom att strö salt i såren.

Jaså? Det skedde met hans goda vilja? Det är inte riktig våldtäkt om man bara blivit drogad mot sin vilja så att man gör allt våldtäksmannen vill?

Bara så du vet så är det i lagens ögon våldtäkt att droga ner folk så att de går med på vadsomhelst. Detsamma om man lyckas hypnotisera någon till det. Vadsomhelst som påverkar folks förmåga att tänka klart räknas som våldtäkt om förövaren försatte personen i det tillståndet.

Det är t.ex. våldtäkt att ge alkohol till någon så att denne supes ner redlöst och sedan ha sex mot denne. Det är inte våldtäkt att ha sex mot en redlöst berusad person som inte kan säga nej. Då är det oftast sexuellt utnyttjande. Men har man själv försatt denna person i det tillståndet (mot deras vilja t.o.m.) så är det våldtäkt.

"Absense of proof does not equal proof" = "Absense of 'No' does not equal 'Yes'". Om jag binder dig och gör så att du inte kan tala, betyder det då att det är okej att ha sex med dig så länge jag aldrig hör ett "Nej"? Eller om jag drogar ner dig med rohypnol? Sexuellt utnyttjande för du sa aldrig nej!

Och vad var det som var annorlunda med Daniel än med redlöst berusade personer eller drogpåverkade? Han var apatiskt, sa inget, gjorde inget, hade en tom blick och var bara där när Hathor utnyttjade honom. Att säga att han "samtyckte" är, tja, dumt.

Jag undrar jag vad du hade tyckt om det var Sam som blivit våldförd på av en tjock och ful manlig Goa'uld istället. Är det mindre dåligt därför att Hathor faktiskt är sexig? Eller för att hon är kvinna?

För övrigt var det inte Hathors sex appeal. Det var hennes lilla drog som gör att alla lyder henne. Vänta bara tills du får se "Irresistible" i säsong 3 av "Stargate Atlantis", förresten.

#249 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 22 February 2007 - 15:34

Det är några år sedan jag senast såg "Hathor", men jag minns inte att alla minnen av vad som hände under förtrollningen försvann. Om du baserar det på vad Jack sa så ljög han för han tillade att Sam borde ha på sig "det där söta linnet" oftare.

avsnittet när Jack sa så är då de var på planeten med de "Rena" eller vad de kallade sig - den där de blev som grottmänniskor - inte Hathor-avsnittet.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#250 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 22 February 2007 - 15:45

FAII: Du fick fram det jag ville säga mycket bättre än jag. :) Bra skrivet.
-Sora, Kingdom Hearts