Jump to content

Photo

Vad spelar du just nu?

• This topic is locked This topic is locked
1000 replies to this topic

#226 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 23 July 2007 - 21:58

Nyss hemkommen från en omgång D&D 3.5 i Forgotten Realms-settingen. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#227 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 24 July 2007 - 05:48

Många gamla Lucasartsspel är väl frisläppta tillsammans med scummv, emulatorn som man kan köra dem genom. Kan vara ett tips.

Sentinel: Har du spelat Forgotten Realms innan 3.5 och 3.0? Några kommentarer på skillnaderna i så fall?

#228 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 25 July 2007 - 18:11

Jag har börjat spela nya spelet Surf's up. Jag har inte sett filmen än, men spelet är rätt skönt. Det är pingviner och andra djur som surfar. Jag hade klarat av tävlings-delen av spelet efter bara två timmar, men tror spelet håller några timmar till. Bästa filmspelet jag spelat på länge, och gillar man surfing finns det egentligen inga alternativ när det gäller spel. Eftersom det är djur som surfar är det knappast realistiskt, många galna tricks och sånt :D Skön arkadkänsla är det också. Verkligen inget höjdarspel, men helt klart underhållande.
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#229 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 30 July 2007 - 05:49

Förutom lite rollspelsläsande har helgen helt gått i spelandets tecken. Lördag och fredag kväll lanades det i Supreme Commander, uppföljaren till Total Annihilation. Hittills, efter två matcher är jag inte speciellt imponerad, jag tycker faktiskt att föregångaren är bättre. Jag har dock bara testat en av de tre faktionerna i spelet hittills så jag ska inte fälla någon avgörande dom än.

Jag har klarat Big Mutha Truckers 2, ett truckåkar/köp-och-sälj-spel som tog ungefär dubbelt så lång tid att klara än som var önskvärt, det blir helt enkelt väldigt enformigt efter några timmar. Det är synd för det är faktiskt ett kul, som i humoristiskt,
spel som driver med en massa stereotyper och de tre radiokanalerna har en massa lyssning som bjuder på smilbandsgymnastik.

Spelade några av mina få Gamecubespel också och konstaterade att jag satt fast i allihop av mina riktiga spel (till skillnad mot samlingsskivor). Börjar jag bli sämre på att spela på gamla dagar? Får ta och ge efter och besöka Gamefaqs.

Återbesökte också Knights of the Old Republic 2, Oblivion, Final Fantasy XI och Metropolis Street Racer för lite lättsamt spelande.

Ska köpa en Playstation 3 nästa månad, något jag först inte tänkt göra förän priset gått ner men jag såg när jag började leta ny dvd-spelare med uppskalning att den tydligen var väldigt bra på det och den dvd-spelare jag till slut kommit fram till att jag ville ha kostade 2400... så kändes det inte lika dyrt längre med 6000, speciellt som jag ville ha en HD-spelare också.
Det enda tråkiga är att jag inte kommer kunna spela den på projektorn då den inte har en HDMI-ingång.
Det blir hur som helst paketet som inkluderar Motorstorm och Resistance: Fall of Man.

#230 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 July 2007 - 14:34

Final Fantasy XI

Åh, jag har varit suigen på att återbesöka det spelet läääänge. Tyvärr så hittar jag aldrig tid för jag har en jäkla massa spel att spela (Som jag har köpt men för någon anledning inte spelat klart än) så det lär väl inte hända på ett bra tag att jag får tid. :(
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#231 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 31 July 2007 - 18:44

RalliSport Challenge - suttit i två dagar nu och spelat. Redan kommit upp i 4000+ poäng (karriär). Väldig kul rallyspel. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#232 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 31 July 2007 - 19:56

YEEESS!! :D Äntligen dog den fula Dahakan!! DÖ DÖ! Monster!

Så var då Prince of Persia Warrior Within avklarat, för jag ids då inte köra mot Drottningen, då hon är löjligt svår att besegra. :) Nej nu väntar tredje och sista delen, men innan dess ska jag klara ut Command & Conquer 3.

#233 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 31 July 2007 - 20:28

Äsch, så svår är hon väl inte? :) Har för mig att jag lyckades klå henne ganska enkelt

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#234 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 31 July 2007 - 23:26

Tänkte installera GUN ikväll men hade inte tid till det riktigt, blir nog imorgon istället :)

Winter is Coming

#235 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 August 2007 - 22:43

Nu har jag precis klarat Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King. Biten efter slutstriden var ju klart den bästa biten i hela spelet. :P Jag älskar det faktum att man fick själv spela genom slutet utan att det bara var en ända lång filmsekväns. Mycket drama där i slutet (Jag älskar drama) men jag är besviken på att de inte besvarade alla frågorna.
T ex så fick man aldrig veta sanningen om The Hero. Varför han var den ända som klarade förbannelsen på Trodain, varför Rapthorns magi inte hade någon påverkan på honom och vart hans mystiska krafter kom från. Samt var han själv kom från igentligen. Jag väntade mig att det skulle avslöjas att han var Argonias kungs brors son eftersom det berättades att hans bror, som igentligen skulle ha blivit kung, bara lämnade kungriket för att utforska världen och aldrig återvände. Men man fick aldrig veta nåt. Väldigt synd eftersom det var en av sakerna jag väntade hela spelet på att få veta.

Edit: Verkar som jag drog för tidigt slutsats. Så The Heroes tama mus Munchie, som igentligen är en drake, är Heroes farfar. Det förklarar ju en hel del med Heroes stora mystiska krafter samt var han kom från. Och jag hade rätt ang. pappan.

En annan sak jag bleb besviken på var det med att man kunde fortsätta spela efter man klarat spelet t ex en bonus doungen. Det visade sig att när man spelat klart så får man fortsätta på en sparfilm FÖRE slutstriden. :(
En annan sak jag blev besviken på, när man träffade riktiga Rapthorn i sitt slott. En fet gnällig blob var det sista jag väntade mig och det var ingen glad överaskning. Visst, spelets charm är lite de fjatiga och löjliga fienderna men inte huvudfienden... det blir bara en parodi. I slutet så vill jag vara känna avskyn för fienden och tänka på alla hemskheter han har gjort, inte grimasera över hur fjantig han ser ut. Efter det så började jag verkligen tröttna. Hans slutform var lite bättre iallafall.
Kul spel iallafall om man bortser från striderna. Synd att Dragon Quest IX bara kommer till Nintendo DS. :(

Hmm, vad ska jag spela nu???

Edited by Crusader, 02 August 2007 - 02:12.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#236 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 01 August 2007 - 23:42

Gjorde ett impulsköp när jag var i stan idag och inhandlade god of war 2. Älskade det första, och hittills(har kommit till hästarna, de som spelat bör veta vad jag menar) har uppföljarne inte gjort mig besviken. Flygdelen var riktigt underhållande. snygga slaktarsekvenser i det :)
Köttasönderspel med pussel.. :wub:

Edited by Hofling, 01 August 2007 - 23:47.
stavar som en kratta.. :P

#237 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 02 August 2007 - 10:35

Spelade klart första Halo igår och tycker nog att det är bättre än tvåan rent storymässigt. Det sämsta med spelet är att det inte finns inställningar för undertexter eller ändra så att rösterna är högre än musiken för det är ofta jag har svårt att höra vad som sägs.

Har räknat ut hur många spel jag håller på med och efter Halos avklarande är det 19 kvar. Ett av semestermålen får bli att beta av dem så att det bara är 10 kvar.

Efter Halo var jag sugen på något annat så jag satte igång med Medal of Honor: European Assault. Det är omväxling det, en 2:a världskriget-shooter istf en scifi-shooter... En bana kvar bara och jag fick tokpisk på slutet två gånger så för att lugna aggraveringen så fick det bli lite We Love Katamari.

För den som missat det spelet så handlar det om att man har en boll med egen gravitation som man rullar runt för att plocka upp saker med. Ju större den blir, desto kraftigare gravitation och desto större saker kan man plocka upp. Under spelets gång får man plocka upp saker från storleken suddigum till kontinenter.

Typisk quirky japansk design och musik.

Klämde in lite The Bard's Tale också (xbox-versionen) som är typisk västerländsk (brittisk) humor i ett hack and slash-spel.

#238 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 04 August 2007 - 19:17

Har totalt kört fast i god of War 2 nu, och försöker desperat motstå lusten att kolla på gamefaq.com efter svaret.
Light, give me strength! som Herod skulle säga

#239 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 05 August 2007 - 00:40

Har totalt kört fast i god of War 2 nu, och försöker desperat motstå lusten att kolla på gamefaq.com efter svaret.
Light, give me strength! som Herod skulle säga

Gamrfaqs, denna räddare i nöden...fast jag brukar oftare läsa deras recensioner och kolla roliga fusk till de spel man klarat än använda faqsen.

Nu blev det dock fuskande för att klara slutet på sista banan i Medal of Honor European Assault. Var inte så engagerad i spelet att det var värt att sitta och nöta.

Blev mer Supreme Commander i helgen med polarna, och även Original War som är ett ganska standard RTS åt det slöare hållet och senast lite Empire Earth, ett RTS som känns lite som en snabbversion av Civilization då man uppgraderar sin civilisation från stenålder till framtiden.

Min semester började igår så nu jäklar ska det börja spelas. 18 spel kvar att klara.

#240 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 06 August 2007 - 16:04

GAH!!! Hur är det meningen att man ska klara Darksteel Dragon (Dragon Quest VIII) när den jävlen tar 300 i skada varjegång den attackerar och attackerar 6 gånger PÅ RAKEN??? :angry: Mina karaktärer har strax under 500 i liv var så ni fattar att det går inte ihop. Han attackerar 2 gånger, sedan får man välja vad ens karaktärer ska göra, sedan attackerar han 3 gånger till INNAN ens karaktärer hunnit göra något. Det hela blir en ond irriterande cirkel. Man väljer vad man gör med karaktärerna men innan de gör det så kanske draken hinner döda någon karaktär. Och innan man hinner återuppväcka den så hinner draken anfalla 6 gånger till.
Så här dog jag:
1. Draken anfaller 3 gånger.
2. Man väljer att hela alla och sedan kastar skyddsformler med de andra.
3. Draken anfaller igen, INNAN ens karaktärer hinner göra vad man valt, och dödar en karaktär.
4. Karaktärerna gör vad man valt att de ska göra.
5. Draken anfaller 3 gånger till.
6. Man väljer att återuppliva den döda och hela de andra.
7. Draken anfaller 3 gånger till, INNAN ens karaktärer hinner göra vad man valt, och dödar den som skulle återuppliva den andra döda.
8. Man helar sina karaktärer men ingen återupplivning händer eftersom den karaktären som skulle göra det är död.
9. Draken anfaller 3 gånger.
10. Man väljer att återuppliva karaktären som är bäst på att återuppliva.
11. Draken anfaller 3 gånger till, INNAN ens karaktärer hinner göra vad man valt.
12. Man återupplivar karaktären som är bra på att återuppliva de andra. Men han får bara halva livet tillbaka.
13. Draken anfaller 3 gånger och dödar den ena karaktären.
14. Man väljer att hela och återuppliva den ena döda.
15. Draken anfaller 3 gånger till, INNAN ens karaktärer hinner göra vad man valt, och dödar de som är kvar.
Slut.

Jag har inte haft några större problem med de andra drakarna men den här... jag hade inte en chans. :(
Jag ger det ett försök till. Går det inte alls den här gången eller så ger jag upp och börjar på ett nytt spel. Har ju redan klarat spelet. Dragovian Trails är ju bara en bonus grej.

Edited by Crusader, 06 August 2007 - 16:39.

-Sora, Kingdom Hearts

#241 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 06 August 2007 - 20:39

Det låter lite grann som att försöka döda Weaponextrabossarna i FFVII. Ofta brukar ju lösningarna vara att man levlar upp en massa för att ta vissa bossar.

Sitter precis framför en sån strid i Breath of Fire 3 där jag måste levla upp för att ha en chans.

Har spelat lite Deus EX: Invisible War idag och det känns som spelet gör allt för lte för att göra en sugen på att spela vidare och ett spel måste antingen vara kul eller ha en drivande story. Hittills är det inte mycket av endera i det.

Fortsatte istället med Jet Set Radio Future och har lagt till ungefär 40% mer speltid till det än jag hade innan. Det är ganska typiskt i sitt sätt att först få en att tro att banan man precis kommit till är helt omöjlig för att sen visa sig vara ganska lättillgänglig.

Nu ska jag slöspela Oblivion ett tag dock, ute och vandrar i världen bara.

#242 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 06 August 2007 - 23:33

Det låter lite grann som att försöka döda Weaponextrabossarna i FFVII. Ofta brukar ju lösningarna vara att man levlar upp en massa för att ta vissa bossar.

En av dem behövde man dessutom 2 speciella Materia stenar (En för att andas under vatten och en för att får karaktärer återupplivade igen efter att de alla dött) som krävde en massa jobb att få minigames.
Jag spenderade 600 timmar med att försöka ta dem. Fast det blev aldrig av att jag tog dem för FF8 släpptes innan jag hann.

På en guide stod det att man skulle vara level 65 för att ta Darksteel Dragon. Tyvärr så tar det så lång tid att leval upp (Ca 2 timmar per level) och tar bara längre och längre. Jag öär i början på lv50 så det orkar jag inte gå genom bara för att klara den här draken.
-Sora, Kingdom Hearts

#243 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 08 August 2007 - 17:16

Har jobbat på semestern så det enda spelande det blivit är Phantasy Star II. Det är "kul" när man får nya medlemmar som är mycket långt efter andra gruppmedlemmar så att man får strida och spara för att levla upp utan att den nya ska dö hela tiden. Väldigt typiskt Phantasy Star att det blir mycket levlande och fram och tillbaks till säkerheten tills man är höggradig och välutrustad nog för en längre vandring eller utflykt.
I 4:an verkar de dock fått till det mycket bättre så jag har nåt att se fram emot.

#244 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 08 August 2007 - 20:43

Spelar Crypt Raider på miniclip.com. Har kommit till Level 20 än så länge. :D
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#245 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 11 August 2007 - 13:19

Härke vad det är tråkigt det är att levla...satt och gnetade lite i Breath of Fire 3 igår och fick krupp efter en väldigt kort stund. Rundbaserade strider är nog det tråkigaste som skapats inom hela dator- och tv-spelsindustrin men jag känner att det dags att klara ett japrpg nu, var väl 10 år sen ungefär jag köpte just det här och jag har inte köpt ett nytt till någon av de tre senaste spelmaskinerna. (Om man inte räknar med Phantasy Star-spelen som var på en samlingsskiva då...)

Det kommande Eternal Sonata verkar intressant så jag vill ha klarat BoF3 till dess iaf. Ge mig styrka...

#246 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 11 August 2007 - 21:22

Dead Rising har jag tagit upp igen. Kul men väldigt irriterande spel. Det allra värsta är att allt går på tid (Väldigt kort tid också) och efter att ha försökt sig pås amma sak 20 gånger så börjar man verkligen tröttna (Orsaken till att jag tog en lång paus).
Dessutom så är AIn på medkaraktärern inte mycket bättre än på Zombisarna (Ofta så springer de rakt in i en hord av Zombies istället för att undvika dem) och vissar irriterande buggar sabba för en (T ex en där man har brottom över en stor park och så genar man över en liten damm men medkaraktärerna har problem med att fatta att de kan gå upp ur dammen utan blir bara kvar och springer rundor där).
En annan riktigt irriterande sak är den ständigt ringande telefonen. Jag HATAR den.
Toppa det med jäkla svåra bossar så får man en väldigt irriterande spelupplevelse.
-Sora, Kingdom Hearts

#247 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 12 August 2007 - 20:31

Har börjat spela om Splinter Cell, fan va svårt det var! Men fortfarande lika underhållande :thumbsup:

Winter is Coming

#248 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 12 August 2007 - 22:12

Börjat med Zork III. Anstränger mig den här gången för att inte fuska genom att hitta svar på problem på nätet.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#249 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 12 August 2007 - 23:57

Har spelat igenom Episode 1 + 2 av Sam & Max, det är jätteroligt :D Försöker fuska så lite som möjligt, men det är faktiskt inte så lätt alltid. Älskar humorn i spelet, ska fortsätta med Episode 3 imorgon tror jag :)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#250 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 13 August 2007 - 08:56

Jag har också spelat de två första S&M-episoderna. De är rätt roliga och underhållande, men jag har inte orkat spela igenom resterande episoder. Alla episoderna påminner grymt mycket om varandra. Det är kul med episoder men jag hade hellre sett ett enda långt spel där man inte tvingades göra samma saker hela tiden och hänga i samma miljöer. Episoderna är också grymt små, det finns ju typ bara 4-5 ställen att gå till vilket blir lite frustrerande efter några episoder. Har kört halva episod 3 & 4 men tröttnade. Håller med om att spelen kan vara rätt kluriga emellanåt. Humorn är dock rätt skön, fast jag tycker det kan bli lite för mycket av det goda ibland ;)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset