Jump to content

Photo

Diskutera: Turneringen Tidernas Vinjett

• Please log in to reply
628 replies to this topic

#226 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 27 April 2007 - 00:06

Tack. :) Även om jag inte riktigt håller med dig. Jag tycker fortfarande att en blankröst kan vara ett uttryck för likgiltighet mot båda kansdidaterna. Att visa att man verklgen inte bryr sig vem som vinner.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#227 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 April 2007 - 00:18

Tack. :) Även om jag inte riktigt håller med dig. Jag tycker fortfarande att en blankröst kan vara ett uttryck för feghet. Att visa att man verklgen inte orkar bry sig vem som vinner.

Precis. :D

Nej men alvaligt talat. Visst, en blankröst kan vara bra om man verkligen inte vet vem man ska rösta på. Jag gjorde en blankröst en gång när båda serierna var så bra att jag verkligen inte kunde bestämma mig för en av dem. Men jag tycker att blankröster oftast används för man inte känner sig insatt och inte orkar tänka efter. I det här fallet så skulle det t ex kunna vara intro till 2 serier som man inte sett och inte är intreserad i och istället för att se introna och kolla vilken man tycker var snyggast och hade bäst musik så struntar man i det och blankröstar eller så tar man bara en av dem. Det tycker jag är fel.
Nu menar jag inte att du gör så, WT. Men jag tror många andra gör så.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#228 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 27 April 2007 - 10:34

Jag håller med den delen av citatet som Crusader tar av dig Wylie, men som inte finns i ditt meddelande ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#229 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 28 April 2007 - 15:00

Nybyggarvästerntemat är djupt rotat ända sedan man byggde lego framför Macahan på lördagkvällarna för ett 20-tal år sedan. Deadwoodintrot har ett mer suggestivt bildspråk men ger ändå samma sköna vibbar - vinner på det.

Babylon 5/Säsong 2 också väldigt bra dock.

Edited by Thinice, 28 April 2007 - 15:00.

Climbing to the Moon...

#230 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 28 April 2007 - 20:51

Både Kojak och Arkiv X har härliga vinjetter, men jag tycker Kojaks vinjett var lite häftigare gjord.

#231 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 April 2007 - 20:54

Jag har alltid gillat arkiv x vinjett och musiken är helt underbar. :wub:

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#232 Reifu

Reifu

Commander

• Members
  • 189 posts

Posted 28 April 2007 - 20:56

Måste bara komma här och berömma den här tävligen! Verkligen kul/intressant tema och mycket bra med direktvisning av vinjetterna så man snabbt kan titta på dem! :thumbsup:

En serie utan en bra vinjett kommer aldrig riktigt upp i samma klass som en serie där vinjetten får en att riktigt ryckas med och känna det där lilla extra varje gång den kommer.
Reifu - レイフ
(a.k.a. SweXena / MrEgo)

#233 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 April 2007 - 21:04

Svårt att välja :upset:
Men det fick bli Kojak för jag tycker den är riktigt bra gjord för att vara från 70-talet,
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#234 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 April 2007 - 21:06

Nominerana arbetade på bra och hittade vinjetter till alla nominerade. :) Och när länkarna väl fanns där så var det inte så svårt och tillhandahålla videotaggar till vinjetterna också.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#235 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 30 April 2007 - 00:35

Jag älskar vinjetten till Rescue Me, även låten är riktigt bra. Men nu ställs den mot en för tuff motståndare, Fragglarna.

Förresten, alla som t. ex ville kalla Stargate för "StarGate" eller "STARGÅTE", är det samma med Fragglarna?
"FRAGGLE
ROCK" står det ju i logotypen. :lol:
*Hockey och superhjältar*

#236 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 30 April 2007 - 01:59

Jag älskar vinjetten till Rescue Me, även låten är riktigt bra.

Jag var inte så förtjust i låten innan jag började kolla på Rescue Me men den passar väldigt bra till vinjetten så nu gillar jag den faktiskt.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#237 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 April 2007 - 14:51

Jag älskar vinjetten till Rescue Me, även låten är riktigt bra. Men nu ställs den mot en för tuff motståndare, Fragglarna.

Förresten, alla som t. ex ville kalla Stargate för "StarGate" eller "STARGÅTE", är det samma med Fragglarna?
"FRAGGLE
ROCK" står det ju i logotypen. :lol:

Jag stavar det "Fraggle Rock" precis som jag stavar det "StarGate". ;) :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#238 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 30 April 2007 - 19:33

Gillade båda vinjetterna, valet föll på Earth: The Final Conflict eftersom jag blev lite sugen på och se den serien. (Annars så är ju melodin till MacG en klassiker).

fqq5BYam.jpg

#239 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 30 April 2007 - 20:34

MacGyver är klart bäst. Även om jag föredrar introt från tidigare säsonger.
-Sora, Kingdom Hearts

#240 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 30 April 2007 - 21:35

Earth: The Final Conflict var ett enkelt valInte bara att det har en rätt skön voice over - utan musiken är kanske en av de allra bästa vinjettslingorna någonsin. Bilderna är rätt ordinära i och för sig - typisk clipshow som lyckas presentera serien hyfsat väl.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#241 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 01 May 2007 - 06:21

Hittade lite goa MacGyver bilder: Dilemma :lol:

Posted Image Posted Image

Edited by Kizmiaz, 01 May 2007 - 06:24.

../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#242 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 01 May 2007 - 10:53

Vilka bilder! :lol:

#243 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 01 May 2007 - 21:34

Heh, snyggt. :D

Hade först tänkt rösta på den Xeniga prinsessan för jag hade för mig att Voyager introt var väldigt tråligt men efter att ha sett det ingen så ändrade jag mig. Hade glömt hur vackert det var. :)
-Sora, Kingdom Hearts

#244 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 01 May 2007 - 21:54

Voyagers intro är outhärdligt. Kass musik, tråkig/händelselösa bilder, ingen presentation av karaktärerna. Nej, fel på så många plan så att det inte är sant.

Xena är inget mästerverk, men det lyckas i alla fall med det en vinjett ska göra.

#245 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 01 May 2007 - 22:35

Jag tycker presentation av karaktärer är så jäkla tråkigt. Det sabbar många intron, t ex Angel.
Sen så gillar jag verkligen Voyagers theme och jag tycker att fina rymdbilder är passande för en Star Trek serie. Därför älskade jag aldrig riktigt Enterprise intro.
-Sora, Kingdom Hearts

#246 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 01 May 2007 - 23:42

Nej, usch för inovativitet och frångående av slentrianmässigt och hafsigt hantverk. :rolleyes:

#247 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 01 May 2007 - 23:42

Voyager må vara sämsta/minst bästa Star Trek-serien, men introt är helt klart underbart.. :P Det enda Introt i hela Star Trek som aldrig ändrades under seriens gång också (förutom lite namn då och då). TOS ändrade lite i introt varje säsong, TNG bytte i säsong 3, och ändrade den lite under säsong 5 för att återgå till säsong 3-4-stuket under de två sista säsongerna. DS9 ändrade också sitt när Defiant dök upp och Enterprise förstörde sin sång med en öhh.. sämre version under senare säsonger.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#248 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 May 2007 - 20:10

Röstade på Dr Who. Serien är inte bland de bästa som finns men Vinjettmusiken är toppklass. :thumbsup2: Första gången jag hör den långa versionen, tycker så här vid första lyssningen att den korta varianten är bättre, som visas på SVT.

Edited by GaterGirl, 02 May 2007 - 20:10.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#249 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 02 May 2007 - 20:36

Är det inte samma alltså? Saknar den där lilla snurren som de hade med i orginalet men nu är bortknipsad...

#250 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 May 2007 - 20:45

Tror inte det. Kan ju ha fel. :blush: I SVTs visas ju namnen på skådespelarna men inte här. Och jag har för mig att den är något kortare än versionen som är med i tävlingen.

edit: Är det meningen att Dr Who skylten ska komma upp två gånger?

Edited by GaterGirl, 02 May 2007 - 20:51.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier