Diskutera: Turneringen Tidernas Vinjett
Posted 27 April 2007 - 00:06
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 27 April 2007 - 00:18
Precis.Tack.
Även om jag inte riktigt håller med dig. Jag tycker fortfarande att en blankröst kan vara ett uttryck för feghet. Att visa att man verklgen inte orkar bry sig vem som vinner.
Nej men alvaligt talat. Visst, en blankröst kan vara bra om man verkligen inte vet vem man ska rösta på. Jag gjorde en blankröst en gång när båda serierna var så bra att jag verkligen inte kunde bestämma mig för en av dem. Men jag tycker att blankröster oftast används för man inte känner sig insatt och inte orkar tänka efter. I det här fallet så skulle det t ex kunna vara intro till 2 serier som man inte sett och inte är intreserad i och istället för att se introna och kolla vilken man tycker var snyggast och hade bäst musik så struntar man i det och blankröstar eller så tar man bara en av dem. Det tycker jag är fel.
Nu menar jag inte att du gör så, WT. Men jag tror många andra gör så.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 27 April 2007 - 10:34
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 28 April 2007 - 15:00
Babylon 5/Säsong 2 också väldigt bra dock.
Edited by Thinice, 28 April 2007 - 15:00.
Posted 28 April 2007 - 20:51
Posted 28 April 2007 - 20:54

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 28 April 2007 - 20:56
En serie utan en bra vinjett kommer aldrig riktigt upp i samma klass som en serie där vinjetten får en att riktigt ryckas med och känna det där lilla extra varje gång den kommer.
(a.k.a. SweXena / MrEgo)
Posted 28 April 2007 - 21:04
Men det fick bli Kojak för jag tycker den är riktigt bra gjord för att vara från 70-talet,
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 28 April 2007 - 21:06

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 30 April 2007 - 00:35
Förresten, alla som t. ex ville kalla Stargate för "StarGate" eller "STARGÅTE", är det samma med Fragglarna?
"FRAGGLE
ROCK" står det ju i logotypen.
Posted 30 April 2007 - 01:59
Jag var inte så förtjust i låten innan jag började kolla på Rescue Me men den passar väldigt bra till vinjetten så nu gillar jag den faktiskt.Jag älskar vinjetten till Rescue Me, även låten är riktigt bra.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 30 April 2007 - 14:51
Jag stavar det "Fraggle Rock" precis som jag stavar det "StarGate".Jag älskar vinjetten till Rescue Me, även låten är riktigt bra. Men nu ställs den mot en för tuff motståndare, Fragglarna.
Förresten, alla som t. ex ville kalla Stargate för "StarGate" eller "STARGÅTE", är det samma med Fragglarna?
"FRAGGLE
ROCK" står det ju i logotypen.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 30 April 2007 - 19:33

Posted 30 April 2007 - 20:34
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 30 April 2007 - 21:35
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 01 May 2007 - 10:53
Posted 01 May 2007 - 21:34
Hade först tänkt rösta på den Xeniga prinsessan för jag hade för mig att Voyager introt var väldigt tråligt men efter att ha sett det ingen så ändrade jag mig. Hade glömt hur vackert det var.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 01 May 2007 - 21:54
Xena är inget mästerverk, men det lyckas i alla fall med det en vinjett ska göra.
Posted 01 May 2007 - 22:35
Sen så gillar jag verkligen Voyagers theme och jag tycker att fina rymdbilder är passande för en Star Trek serie. Därför älskade jag aldrig riktigt Enterprise intro.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 01 May 2007 - 23:42
Posted 01 May 2007 - 23:42
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 02 May 2007 - 20:10
Edited by GaterGirl, 02 May 2007 - 20:10.
Posted 02 May 2007 - 20:36
Posted 02 May 2007 - 20:45
edit: Är det meningen att Dr Who skylten ska komma upp två gånger?
Edited by GaterGirl, 02 May 2007 - 20:51.