Jump to content

Photo

Jericho - Säsong 1

• Please log in to reply
300 replies to this topic

#226 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 15 September 2007 - 12:56

Är det sagt någonting om när dom sju nya avsnitten ska börja sänads på tv i usa?

Blir serien avslutade iom dessa avsnitt eller kan det bli flera avsnitt om tillräckligt många ser dom kommande sju?

Ner i bestrålade jättemyrors magar, förhoppningsvis. ;)

Hmmmm hur ska jag tolka detta? :P

#227 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 September 2007 - 16:28

Är det sagt någonting om när dom sju nya avsnitten ska börja sänads på tv i usa?

Blir serien avslutade iom dessa avsnitt eller kan det bli flera avsnitt om tillräckligt många ser dom kommande sju?

Kan kan bli mer. De som gör serien planerar att satsa på en 3:e säsong så de kommande 7 avsnitten blir inte avslutande. Det skrämmer mig lite för jag ser hellre att serien avslutas på rätt sätt där än att riskera ännu ett oavslutat slut.§

Ner i bestrålade jättemyrors magar, förhoppningsvis. ;)

Hmmmm hur ska jag tolka detta? :P

Beror på om du har sett Spindlarna/Them! eller inte. ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#228 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 17 September 2007 - 12:39

Ni vet jag ju iofs inte hur serien slutar men jag har hört att det är rätt mycket som blir "hängande i luften" så att säga. Jag måste hålla med dig om att det är bättre att dom försöker sig på någon form av avslut istället för att chansa på att tillräckligt många ser dom kommande sju avsnitten och att dom på så sätt får en till säsong. Det kan ju lika gärna få motsatt effekt om inte tillräckligt många ser avsnitten och då blir vi ju blåsta på ett ordentligt avslut.

Om det är den där äldre filmen med Leonard Nimoy i en av rollerna har jag inte sett filmen. Men nu blir jag så nyfiken att någon måste berätta mera. :D

Edited by Cartman, 17 September 2007 - 12:39.

#229 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 September 2007 - 21:59

Jepp, det är det. James Arness (Zeb Macahan) hade huvudrollen.
Hur menar du berätta mer???
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#230 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 18 September 2007 - 13:48

Jag undrade hur jag skulle tolka Mjolnirs inlägg oc du svarade att det berodde på om jag sett Spindlarna/Them! eller inte. Det har jag inte och jag förstår ingenting av Mjolnirs eller ditt inlägg... :huh:

Edited by Cartman, 18 September 2007 - 13:49.

#231 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 18 September 2007 - 15:18

OK. Them! handlar om hur provsprängningar med atombomber har fått myror att växa till elefanters storlek och de börjar ta sig in i städer och äter lite människor.
-Sora, Kingdom Hearts

#232 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 18 September 2007 - 15:21

:lol:

Okej, då förstår jag, även om jag numera inte tror speciellt mycket på Mjolnirs teori om vart Skylar och Dale har tagit vägen. ;)

Låter för övrigt som en film jag borde se med tanke på hur skruvad den där beskrivningen är.

Edited by Cartman, 18 September 2007 - 15:22.

#233 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 18 September 2007 - 18:00

Det kan du göra via Google. :popcorn:

#234 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 September 2007 - 13:12

Underbart. Ska se den lite senare ikväll. :)

Tack för länken Mjolnir. :thumbsup2:

#235 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 20 September 2007 - 21:33

Morse-koden i veckans avsnitt: "6 AND ENDS WITH". Tillsammans med förra avsnittet blir det alltså "IT BEGINS WITH 6 AND ENDS WITH" och fortsättning följer nästa vecka (Eller näst nästa beroende på om de visar special avsnittet också).
-Sora, Kingdom Hearts

#236 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 21 September 2007 - 12:45

Morse-koden i veckans avsnitt: "6 AND ENDS WITH". Tillsammans med förra avsnittet blir det alltså "IT BEGINS WITH 6 AND ENDS WITH" och fortsättning följer nästa vecka (Eller näst nästa beroende på om de visar special avsnittet också).

Interesting. Most interesting!

Gårdagens avsnitt var riktigt bra. Måste säga att seriens "lägsta nivå" är jäkligt hög då inte ens dom mindre bra avsnitten är dåliga. :)

Grace dog och det var väl inte direkt oväntat. Även min teori om att det troligen inte var Jonah som dödade henne utan en av han kumpaner som gjort myteri och försöker sätta dit honom visade sig stämma. Dock fick han verkligen vad han förtjänade i slutet av avsnittet då Dale tog saken i egna händer.

Bonnies reaktion på Stanley och Mimis relation var kraftfull och vad jag hade förväntat mig. Dock tyckte jag mig se att hoppet nog inte är helt kört utan att hon säkert kommer acceptera det i någon form framöver. Dock undrar jag vad det är för drägg som Bonnie träffar mot slutet av avsnittet, hon borde ha bättre smak än så.

Utöver jakten på Grace mördare och alla turer kring Jonah och hans kumpan Mitchell så var det rejält oroligt ett tag vid valet av borgmästare och det blev till slut Gray som drog det längsta strået. Det kan tyckas vara både bra och dåligt att just han vann. Han har möjligheterna att röra om i grytan men frågan är om det i nuläget är en bra sak eller ej.

Avsnittets mest intressanta del var scenerna med Robert Hawkins och hans kontakt med yttervärlden. Det visar sig att "dom andra" har identifierat förrädaren och vill att Robert ska kontakta dom omgående. Robert gör det fast dock inte på det sättet utan skriver något om att hans medverkan är äventyrad och att dom ska fortsätta utan honom.

Det visar sig dock senare att "dom andra" har full koll på vart Robert befinner sig då dom via satellit kan spåra honom och Robert får se en bra bild av hur pass bra spårningsprogram dom har. Storebror ser dig varning!

Dom avslutar med raderna "vi ses snart". Jäkligt intressant att se vilka "dom andra" är och vad dom har för koppling till Robert. Han verkar ju iaf inte vara helt bekväm med att dom ska komma dit.

Även ett nytt gäng återvänder mot slutet av avsnittet, överlevande från någon form av flygplanskrasch och har vandrat i flera veckor innan dom kom fram till just Jericho. Det ska bli intressant och se vad dom har varit med om och om dom kan meddela Jerichos invånare lite mer om hur omgivningarna ser ut utanför Jerichos gränser.

Bring on the next episode! :thumbsup:

#237 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 27 September 2007 - 21:06

Som jag trodde. Istället för ett nytt avsnitt så visar de det rätt dåliga rekap avsnittet istället. :( En massa små klipp från alla avsnitten hitils. Svår att hänga med och man får aldrig nån helhet i det. Men bra för de som missat serien och vill börja.
-Sora, Kingdom Hearts

#238 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 September 2007 - 12:06

Får man reda på någonting nytt som gör att man bör se avsnittet eller kan jag som sett alla avsnitten hittills hoppa över det med gott samvete?

#239 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 28 September 2007 - 14:54

Inget nytt. Det avsnittet kan du lätt hoppa över.
-Sora, Kingdom Hearts

#240 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 September 2007 - 15:01

Tack för svaret. :)

Spelade in avsnittet men om det inte ger något kan jag lägga tiden det tar att se avsnittet på något annat istället.

Är det inte rätt ovanligt att svensk tv visar den här typen av avsnitt? Vet aldrig om att jag har sett något liknande till andra serier jag följer/följt på tv.

#241 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 28 September 2007 - 15:12

Njo, kanske. Fast LOST har de visat en hel del.
-Sora, Kingdom Hearts

#242 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 September 2007 - 15:14

I form av Recap-avsnitt?

#243 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 28 September 2007 - 15:40

Ja. 3-4 stycken. Deras är rätt bra och visar hela scener.
-Sora, Kingdom Hearts

#244 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 September 2007 - 15:45

Okej, dom har jag missat helt, eller rättare sagt undvikit utifrån att dom är Recap-avsnitt. Avslöjar dom i LOST någotning nytt eller är det som i fallet med Jericho?

#245 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 28 September 2007 - 19:46

De ska visa lite nytt men ingen jag vet har märkt någon skillnad så jag gissar på att det handlar om nån minut av förlängda scener eller så. Inget som märks.
-Sora, Kingdom Hearts

#246 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 04 October 2007 - 21:25

Morse-koden i veckans avsnitt: "BLOODSHED". Då är meningen avslutad. Tillsammans med de 2 förra avsnittens blir det alltså "IT BEGINS WITH 6 AND ENDS WITH BLOODSHED". Nu vad det betyder fattar inte ens jag. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#247 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 October 2007 - 12:26

Härligt "prequel" avsnitt. :thumbsup2:

Efter det senaste avsnittet kan man väl utgå från att Robert Hawkins inte är en av dom goda. Frågan är bara var bomben som han hade hand om tog vägen, det sista man fick se av den var ju precis innan dom åker till Jericho. Man fick aldrig se när Hawkins åkte till det mål som han blivit tilldelad så man kanske ska utgå från att han fortfarande har bomben i sin ägo?

Relationen han har till sin familj (om dom nu verkligen är det) är intressant och man fick se mera av deras relation i detta avsnitt. Frågan är ju bara varför han mer eller mindre kidnappade Darcy och barnen och tog dom med sig när han verkade ha en annan kvinna vid sidan om samt att han inte verkar vara alltför glad över att se Darcy eller barnen. Frågan är varför dom betyder så mycket för honom? Har dom någon hållhake på honom eller blev den andra kvinnan (hans kompanjon) en älskare under uppdragets gång och han har fortfarande känslor för den andra familjen?

Även intressant att se vad Jake hade för sig innan bomberna gick av. Han verkar ju ha varit någon form av legosoldat eller liknande tidigare och har minst sagt en del konstiga figurer i sin bekantskapskrets.

Bra cliffhanger slut på avsnittet. Kvinnan som Hawkins hade ett förhållande med och planerade dådet med är en av dom överlevande från flygplanskraschen dyker upp i Jericho och det kan säkert ställa till med en hel del.

#248 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 06 October 2007 - 13:14

Frågan är varför dom betyder så mycket för honom?

Om jag fick gissa... för att de är hans familj, oavsett hur deras tidigare relation har sett ut. Den lär inte ha varit honung, vilket tillsammans med omständigheterna torde förklara varför deras återförening inte var idel kramar och tårta.

En normalfuntad man som lät sitt eget kött och blod samt kvinnan som har burit dem vaporiseras eller rentav lida ett plågsamt, utdraget slut till följd av strålskador och svält när han faktiskt hade möjligheten att rädda dem skulle nog inte kunna leva med sig själv, om han inte var en fullfjädrad psykopat. Det är iaf vad jag föreställer mig, trots att jag själv saknar barn och min empatiförmåga inte går på alla cylindrar alltid. :mellow:
Men jag kanske sitter fast i en 1700-talsromantisk syn på familjeenheten, vad vet jag... :unsure:

#249 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 October 2007 - 13:23

Tycker min fråga är motiverad då han beter sig väldigt lustigt gentemot dem i senaste avsnittet när han hämtade upp dom samt att han i tidigare avsnitt visat upp en rätt otrevlig sida mot sin familj. När det i senaste avsnittet updagades att han hade någon form av förhållande med kvinnan han samarbetade med vid planerandet och det tänkta utförandet av attentatet så undrar jag som sagt vad han ska ha sin "familj" till då han tydligen inte bryr sig tillräckligt mycket om dom då han har ett annat förhållande samt att han dessutom hade någon form av besöksförbud på sig från hans familj.

Men visst, ditt argument är en förklaring även om jag tycker att Hawkins beteende är lustigt och till viss del omotiverat utifrån det man sett i avsnitten hittills.

Edited by Cartman, 06 October 2007 - 13:27.

#250 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 06 October 2007 - 17:30

Jag håller med Mjolnir. Det är trotts allt hans familj. Hans barn och hans fru. Känns det verkligen troligare att han hade låtit sina barn och sin fru dött i en atomexplosion för att han skaffat sig en ny kvinna och ett nytt liv? ;) Iallafall att han räddade sina barn känns för mig uppenbart. Hans fru kan diskuteras men en faktor måste ha varit att barnen behöver sin mamma.

Jag spoilermarkerar det här för jag är osäker om det här snacket mellan honom och hans fru har hänt ännu, men vid en tidpunkt så frågar hans fru honom varför han tog henne också och inte bara tog sina barn. Så även hon är osäker på varför han gjorde det. Sedan så hade ju hon också en pojkvän som dessutom dog.

Iallafall, det hela kommer förklaras nogrannare i ett senare avsnitt. :)

Edited by Crusader, 06 October 2007 - 17:30.

-Sora, Kingdom Hearts