StarGate Atlantis - Säsong 3
Posted 29 September 2007 - 12:50
Var hon som spelade Jennie Hewlett's syster med? Såg en hewlett i "guest starring" i början så..
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 29 September 2007 - 12:57
Rainman var ju grundar ifrån en riktig person med autism som skådespelaren imiterade.
Det gick en dokumentär på tv4 om den riktiga Rainman för ett tag seb. Såg du inte den.
Kan en äkta autistisk person vara stereotyp?
Jag tycker att den riktiga Rainman var väldigt lik det som skådespelaren åstadkommit.
Edited by Supertreck, 29 September 2007 - 13:05.
Posted 29 September 2007 - 13:12
Ja, hon som spelar Jennie McKay är Davids Hewletts syster.Var hon som spelade Jennie Hewlett's syster med? Såg en hewlett i "guest starring" i början så..
"When we did 'Hot Zone,' where [McKay] confesses that he has a sister, it had originally been written as a brother. And I said, 'Look, just on the off chance, I've got a lot of sisters and one of them happens to be an actress. I'm not saying you have to cast her, but just on the off chance, can I say 'sister?'' And they said, 'Oh, that's a good idea. That's fine."
Edited by GaterGirl, 29 September 2007 - 13:17.
Posted 29 September 2007 - 13:19
Han kan motsvara en.Kan en äkta autistisk person vara stereotyp?
Posted 30 September 2007 - 20:25
Tyckte det här var ett bra avsnitt.
Man får lite mer info om the Wraiths, de inte bara tar liv utan de kan ge liv också åt speciellt utvalda.
Undrar om dom kommer stöta på varandra igen? Och hur det kommer att bli då, allierade eller fienden?
Jag skulle i alla fall vilja se ett sådant avsnitt.
Och Kolya? Kommer dom få tag på honom eller inte?
Det går ju inte för sig att ha en 90årig Sheppard med rullator på Atlantis.
03x08 - McKay and Mrs. Miller
Riktigt bra avsnitt.
Kul att se Sam också
CARTER: Meredith?
McKAY: It's a long story.
JEANIE: It's his name.
CARTER: Your name is Meredith McKay?!
McKAY: Meredith Rodney McKay, yes, but I prefer to go by "Rodney." Look, can we just stick to the point here? Look out the window.
Much more interesting than my name.
CARTER: Your name is Meredith?!
Meredith!
Parallell universum Rod var en aning creepy, lite för väl 'vänlig'.
Synd att dom inte lyckades med 'bron'. Och nu har dom tömt en ZPM t.o.m, hur ska det här gå?
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 05 October 2007 - 20:58
Slutet var bäst
MCKAY: You shot me.
SHEPPARD (O/S): Yes, Rodney…
SHEPPARD (CONT’D): I shot you, and I said I was sorry.
RONON (O/S): You shot…
RONON (CONT’D): me, too.
SHEPPARD (O/S): I'm sorry…
SHEPPARD (CONT’D): for shooting everyone.
...
MCKAY (O/S): I can't believe…
MCKAY (CONT’D): you shot me.
SHEPPARD: Get some sleep, Rodney.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 05 October 2007 - 21:39
I övrigt tyckte jag det var lite sådär bara. Undrar om de Sheppard "ser" är något som verkligen har hänt. Vet att Weir och Jack pratade om att han gick emot order i Afghanistan, men där säger hon att han skulle rädda 3 män...i denna så är där bara 1. Men samtidigt vet vi inte om han ser det är exakt som det var då, eller om där bara är en för att han ser killen där istället för Teyla.
För den som inte sett S9 av SG1 så var där en liten spoiler i avsnittet.
Posted 06 October 2007 - 17:07
Posted 12 October 2007 - 15:25
Posted 12 October 2007 - 21:26
Carson.
BECKETT: My turtles!
(Elizabeth and John look round at him.)
WEIR: What?
BECKETT: I just bought some wee baby turtles and no-one knows to feed them.
WEIR: Well, turtles are pretty hardy. I'm sure they'll be fine.
SHEPPARD: And they make good soup.
(Carson frowns at him in disgust.)
BECKETT: I figured I'm back for good so I might as well get a pet.
I'm allergic to cats and, well, I'm at work too long to be fair to a dog, so I went with turtles. I've probably killed them.
.....
BECKETT: Poor little buggers.
allt på härlig skotska.
Stargate fortsätter att återanvända skådespelare från förr. Befälhavaren för Ancient skeppet var Linea (destroyer of worlds) i SG-1.
Verkliga Ancients.
Gah, cliffhangers...
Posted 12 October 2007 - 21:36
Men de skulle börja med repriser nu va?
Posted 12 October 2007 - 21:41
Edited by GaterGirl, 12 October 2007 - 21:42.
Posted 12 October 2007 - 21:56
Jag har tur om jag vet vilken dag det är. (Somjag inte gjorde idag)
Posted 12 October 2007 - 22:00
Dom har fått gatebron att funka
Vilka arroganta Ancient, kastar ut alla och tror att det ska gå så bra för dom. Visst
Replicators mot Ancient, och Jack mitt i alltihop
Fick John en nybörjar grupp där på SGC?
Kom ju på att dom nämnde the Ori i det här avsnittet. Tur att det är s.9 av SG-1 som går på vardagar, annars hade nog många undrat vilka det var.
Edited by Georgia, 12 October 2007 - 21:59.
Posted 12 October 2007 - 22:02
Verkade så.Fick John en nybörjar grupp där på SGC?
Posted 13 October 2007 - 08:40
När jumpern åket in och gaten slocknar så ser man faktiskt att Landry ler lite grann, är det så att han hoppades på att Sheppard skulle samla ihop gänget och rädda atlantis från undergången?

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 13 October 2007 - 09:24
Lite grann? Tyckte det såg ut som ett maskeratNär jumpern åket in och gaten slocknar så ser man faktiskt att Landry ler lite grann, är det så att han hoppades på att Sheppard skulle samla ihop gänget och rädda atlantis från undergången?
Posted 13 October 2007 - 11:04
Meanwhile har några random människor tagit över staden och återuppväckt hela Wraithrasen och gjort sig ovän med Asurans. Hmm...
Samtidigt ville Stargate Command döda alla Unas som stod i deras väg för Nahquadan med justifikationen "Vi behöver den!". Och så ville man söva ner och förflytta Salishstammen för att ta också deras Nahquadah... hmmm...
Posted 13 October 2007 - 20:50
och Carson och hans sköldpadda. Jag älskar verkligen den skotska dialekten. Helt underbart
och jag kan verkligen förstå Ancients. som Sheppard själv sa; Skulle du gilla att du är borta ett tag och sen har någon bara flytatt in och använder din säng, äter din mat och glor på din TV.
Edited by Hofling, 13 October 2007 - 20:51.
Posted 13 October 2007 - 21:02
Goof: To distract Dr. Lee from their plan, Weir seduces him with talk of World of Warcraft. Dr. Lee tells her he has a level 75 character. WoW characters have a max level of 60. Even after the expansion pack was released, the one Dr. Lee says he has, the character can only go up to level 70. (Källa)
LEE: Ah. Well, I had the beta of the expansion pack, so I sorta had a leg-up on most people. What's your race? (Källa)
Edited by XC, 13 October 2007 - 21:03.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 13 October 2007 - 21:06
Men det är väl klart, man kanske brer på lite när en snygg tjej delar ens intresse..
Posted 13 October 2007 - 21:48
Posted 13 October 2007 - 21:51
Mig med.När de åker iväg till mitt-stationen i Jumpern påminner mig lite om när SG1 gick emot order i sista delen i S1.
Posted 19 October 2007 - 23:02
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 21 October 2007 - 07:01
Ett ganska bra avsnitt, smart att låta relikatorerna återuppbygga kontrollrummet innan man separerade dem å nanit-nivå.
Edited by XC, 21 October 2007 - 07:01.