Jump to content

Photo

Heroes - Säsong 1

• Please log in to reply
354 replies to this topic

#226 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 September 2007 - 05:13

Hello New York :D

:D Hiro. :thumbsup:

Sa hallåan på TV4 att det var extra långt avsnitt idag?

Helt otroligt att tv4 flyttar fram Nyheterna kl 22. :o
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#227 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 06 September 2007 - 08:52

Var det bara jag som tänkte på the 4400?

Blondies celler regenereras hypersnabbt - hur får det hennes knäckta fingrar/nacke att räta ut sig själva? Varför får hon inga brännskador alls, när sådana förstör epitelvävnad permanent (brännskadeoffer är typ plastikkirurgers största kundkrets)? Hur kommer det sig att hennes instinktiva självbevarelsedrift sätts helt ur spel och hon är beredd att strimla sin kropp på hundra olika sätt med en axelryckning?

Vad gäller det första håller jag med dig, dessutom sker läkningnen lite olika bra tydligen. Hon hade ju två revben ute när hon pratade med nörden vid cykeln. Det hade varit klart mer "trovärdigt" (ja, jag får sätta det inom citationstecken, det är ju fiktion) om hennes återhämtning hade varit långsammare och mer okontrollerad i början.

Däremot att hon vill skada sig själv, det är ju något som knappast är ovanligt bland unga tjejer. Till en början kan det varit en vilja att skada sig själv av olika orsaker, vilken accelererades av att hon upptäckte att hon återhämtade sig så snabbt. Då blev hon fascinerad och ville testa gränserna och hamnar i en spiral. Hon verkar ju inte må så bra och verkar brottas med både det ena och det andra. Och hennes fall är knappast unikt, det som är unikt är hennes förmåga och det att hon därigenom gör mer extrema grejer.

I övrigt var storyn lite tunn i det här första avsnittet, men det var helt ok. Men utan japanen (som pratade japanska! på riktigt, i serien! det händer inte ofta) hade det inte funkat. Alldeles för enkel dramaturgi, lite platta karaktärer, lite för tunn backdrop. Och varför ska de dra in Gud i allt?

Och han som hoppade, han var helt intetsägande. Likasås hans bror och deras "relation". Helt platt.

Men det var ju bara piloten, så det kanske tar sig när de kommit förbi karaktärspresentationerna. Premissen är ju bra.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#228 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts
  • Interests:Böcker, tv-film, musik etc

Posted 06 September 2007 - 11:37

Helt okej avsnitt...jag avvaktar lite för allt är så rörigt ännu. Jag vill helt enkelt veta och se mer. Jag kan inte vänta...så dålig på det. *suck* varför har man inte tv4+ så skulle jag vetat mer redan igår :(

Anyway, det verkar kanske inte så men jag gillade den, och det hade inget att göra med Adrian Pasdar *host*
"You're like a drug to me. Like my own personal brand of heroine."

#229 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 06 September 2007 - 12:20

Jag håller med om att det är lite rörigt i början, främst på grund av att det är så många karaktärer att hålla reda på. Detta innebär ju också att det inte hinns med att gå in på djupet på alla i början.

Kan dock lova att serien blir bättre och bättre, varteftersom storyn framskrider.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#230 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 06 September 2007 - 13:07

Helt okej start på serien, ser verkligen lovande ut. Som blodeuedd så tyckte jag också det var ganska rörigt, de bara poppade upp fler och fler karaktärer att följa, och som jag förstår det kommer det nån till i 2a delen? Orkade inte se på den igår då jag har 4+ bara analogt, dålig bild så jag väntar till ikväll. :) En sak jag gillar mycket så här långt är att karaktärsuppdelningen känns bra, vet inte vad jag ska kalla det riktigt. Men med vissa av karaktärerna får man mycket drama, andra mer spänning, och sen har vi ju då Japanerna som bidrar med humorn. Man får alla tre bitarna av olika karaktärer, intressant balans i serien och avsnittet. ;)

#231 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 06 September 2007 - 13:18

Tittarsiffror:

965 000 tittare såg 1x01.

305 000 såg på avsnitt 2 på 4+

//Peak

sixty six."

#232 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 September 2007 - 13:20

Är det någon som kommer ihåg hur stora tittarsiffrorna var för det första avsnittet av Lost? Skulle vara kul och jämföra.

#233 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 06 September 2007 - 13:24

Det går ju att rota fram ifall nån minns vilket datum avsnittet sändes.

//Peak

sixty six."

#234 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 September 2007 - 13:30

Wikipedia skriver följande om Lost.

"Svensk smygpremiär skedde på TV4 måndagen den 31 januari 2005 och officiell svensk tv-premiär onsdagen den 2 februari."

Jag har svårt att hantera och läsa av informationen från MMS så om någon annan känner sig manad skulle det vara trevligt att få en jämförelse.

#235 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 06 September 2007 - 13:34

Det går ju att rota fram ifall nån minns vilket datum avsnittet sändes.

Tyckte del 1 var ganska bra, men inte någon riktig höjdare. Men om man ska tro folk så blir det bättre. En grej som verkade underlig var att det var dag i Japan samtidigt som i USA. Eller missförstod jag något där?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#236 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 06 September 2007 - 15:38

Wikipedia skriver följande om Lost.

"Svensk smygpremiär skedde på TV4 måndagen den 31 januari 2005 och officiell svensk tv-premiär onsdagen den 2 februari."

Jag har svårt att hantera och läsa av informationen från MMS så om någon annan känner sig manad skulle det vara trevligt att få en jämförelse.

Smygpremiären fick 395 000, riktiga premiären fick 855 000 tittare. Så om vi bara räknar de riktiga premiärdagarna så drog Heroes 110 000 fler tittare än Lost.

#237 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts

Posted 07 September 2007 - 10:57

Jag gillade slutet. Så nu får man väl följa med och se om de stoppar det. Och jepp Hiro e bra :)
Det blir väl bättre och bättre ju mer man kommer in i det, men serien lämnade mig nu att vlija ha mer...på ett annat sätt än Lost som gör mig galen ;)
Las vegas tjejen, Nikki, eller vad hon nu heter, de andra har jag under kontroll så att säga, men vad är hennes kraft egentligen? Hon verkar skum.

#238 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 07 September 2007 - 11:35

Vill du vekligen veta det så kan jag skriva ett PM till dig. Vill inte spoilra i tråden om en såpass mysko grej :)

Edit; Pm skickat, men jag lade allt inom spoiler, så du kan tänka över det en extra gång :)

Edited by Hofling, 07 September 2007 - 11:40.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#239 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 September 2007 - 16:53

Sträcksåg de två första avsnitten idag. :) Helt klart sevärd och jag kommer fortsätta titta. Jag skall erkänna att uppslaget om Heroes i Aftonbladet Söndag var tillräckligt för att jag kulle droppa serien på förhand. Tur att det går tt lite på folk här inte. :)

Som många sade rörigt och jag fick lite "De Drabbade"-vibbar (såg bara ett avsnitt av DD). Jag förstår varför Hiro blivit så populär (stod i det där AB-uppslaget jag nämnde tidigare) han är ju hel charmig. :) Till andra avsnittet var det lite lugnare tempo och storyn börjar ta form.
Givetvis så glömmer jag och lägga på en buffert på första avsnittet... resultat: vet inte om jag ficm se hela - det sista jag såg var den där unga killen stå på taket. *Suck*

Är det någon som sett att det på TV4.se finns en Heroes-serie också? Skall läsa den inom kort. :D

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#240 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts

Posted 10 September 2007 - 11:07

Tack Hofling :)
Jag älskar spoilers för mycket och det kändes på ett sätt inte som en.

#241 Corto Maltese

Corto Maltese

Lieutenant Commander

• Validating
  • 160 posts

Posted 11 September 2007 - 13:53

Spelade in förra veckans avsnitt och har nu sett dom. Tycker att serien börjar på ett intressant sätt och handlingen var klart godkänd. Dock tycker jag redan nu att det är lite väl många karaktärer att hålla reda på. Hoppas att avsnitten framöver mer fokuserar på en eller några karaktärer och att inte alla ska dela på tiden, då lär det vara stor risk att jag tröttnar.

#242 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 September 2007 - 21:33

Fy f*n att vakna upp på ett obduktionsbord, efter obduktionen! :o
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#243 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 12 September 2007 - 22:04

Jag kände på mig att cheerleadern skulle bli våldtagen/mördad. Nu får vi vad "pappa" verkligen går för. Skönt att de vågar vara såpass spekulativt råa som de är och ändå behålla en slags ja, trovärdighet.

Kul att se Clea Duvall (FBI-agenten som höll på att skjuta sig själv) igen, det var ett tag sen jag såg henne i nåt.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#244 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 12 September 2007 - 22:24

Trevligt slut, bra man inte åt något precis då. :D Nåja, det var som att komma in i ett avsnitt av CSI. ;) Ska bli intressant hur de kommer sluta imorgon, ser fram emot ett nytt avsnitt. En serie som intresserar mig, kommer helt klart fortsätta se denna. Den har det mesta tycker jag så här långt, och jag misstänker de blir ännu bättre längre fram när man kommer förbi introduktionen av alla karaktärerna och hur de hanterar sina nya krafter.

#245 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 13 September 2007 - 10:29

Visst är det många karaktärer, men jag tyckte man kom in i dem rätt snabbt eftersom de blir mer och mer sammanlänkade framöver.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#246 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 September 2007 - 21:31

Dom varnade för starka scener i dagens avsnitt :rolleyes: att dom inte gjorde det igår också?

Hiro kommer från framtiden på besök för att prata med Peter :)
Stor skillnad på nutidens Hiro och framtidens Hiro.
Stackars honom förresten som råkar illa ut pga att Ando har fått speldjävulen i sig. Kanske inte så smart av Hiro att byta hela handen där vid pokerbordet. :rolleyes:

Nikki är den karaktär jag gillar minst. Sen är jag nog inte så förtjust i Simone, fast hon har ju inga krafter förstås (vad vi vet).

Vem kidnappade Claires pappa den här gången? Nathan eller Nikki? Och vad hände med Parkman?
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#247 Atomic City

Atomic City

Cadet Third Year

• Members
  • 21 posts

Posted 13 September 2007 - 22:38

Jag tycker det fjärde avsnittet var det bästa hitills. För mig har det varit en lång och trög startsträcka att komma in i serien. Bra att de visat två avsnitt i veckan, det har verkligen hjälpt, annars hade jag ALDRIG orkat vänta.

Missade totalt våldtäcksscenen i förra avsnittet. Jag började titta på något annat när det var reklam och glömde liksom bort mig.

Japanen (Hiro?) är hur cool som helst.

Edited by Atomic City, 13 September 2007 - 22:39.

#248 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 13 September 2007 - 23:27

Dom varnade för starka scener i dagens avsnitt :rolleyes: att dom inte gjorde det igår också?

Jag kan bara tänka mig att de fått in klagomål efter gårdagens avsnitt. Verkar underligt annars, med tanke på att den scenen var med igår också, och då var det ingen "varningstext" i början.

Håller med om att dagens var nog den bästa så här långt, det känns som att serien utvecklas riktigt bra för varje del. Hiro är defenetivt min favoritkaraktär i serien, alltid så roligt när han och Ando är igång. :) Förstår inte riktigt vad han tänkte på med att byta ut alla tre essen dock, liksom dom bara försvinner från ena personen till den andra bara så där. :D

#249 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 14 September 2007 - 09:03

Stor skillnad på nutidens Hiro och framtidens Hiro.

Det får sin förklaring i ett riktigt bra avsnitt längre fram. Säger inget mer - bara att serien blir bättre och bättre. Så mitt tips är att fortsätta följa, även till er som tvivlar :)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#250 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 14 September 2007 - 09:15

^
What he said.
Den som väntar på något gott bör vänta på Heroes ;)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<