Jump to content

Photo

Battlestar Galactica - Säsong 3

• Please log in to reply
424 replies to this topic

#226 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 November 2007 - 15:34

Jäklar vad trist det är när sådant händer. Dom borde kunna ha en fast tid varje vecka IMO.

Hoppas att du kan få tag på avsnittet via t.ex. Internetkanalen

#227 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 November 2007 - 17:45

Jag såg givetvis avsnittet igår. Via DVD visserligen och inte Kanal 5 men jag kommer följa serien Sverige takt från och med nu... :) Lessen för din skull GG inte kul när det där händer. :( En av anledningarna till att jag gillar showview och den digitala EPGn i min spelare.

03x06: Attans! :o Inget av avsnitten hittills har varit dåliga (även om det var lite segt på New Captica) och det här avsnittet var ingen besvikelse. Som jag sade så ansåg jag inte att varken Starbuck eller Tigh skulle vara i tjänst. Starbuck verkade ju fatta vinkeln och verkar insett att hon behöver få lite balans i sitt liv. Dock så gillar jag inte Tighs "Den mannen är död"-snacket. Jag är inte överdrivet förtjust i Baltar, men scenen där han är ombord på det andra cylonskeppet tillhör ett av avsnittets bästa. Och återigen får vi veta lite mer om de mänskliga cylonerna, deras sätt och se omvärlden var faktiskt ganska intressant. Dessutom fick jag en helt briljant idé till en avatar medan jag såg avsnittet (idén hade dock ingenting med det här avsnittet och göra egentligen). Få se om jag hittar någon bra cap och realisera den. :D

Jag vill bara se om avsnittet direkt. Hur kan den 13:e kolonin skapat ett virus mot cylons långt innan cylons själva skapades?

Det skulle jag också vilja veta... Hoppas man får reda på det. Jag lade också märke till att Athena verkade freaka ut, undrar om det bara var allmän hybris eller om hon på något vis kände av viruset... :unsure:

Edited by XC, 26 November 2007 - 17:46.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#228 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 November 2007 - 17:49

Kul att du hänger med i diskussionen XC. :)

Gaius är ju en person som kan vara lite klurig ibland men överlag har jag gillat honom från starten. Hela biten när han var på det andra cylonskeppet i senaste avsnittet var riktigt bra och ger honom en helt nytt djup.

Det Tigh var med om är ju rätt maffigt om man tänker efter. Först så går Ellen bakom ryggen i syfte att rädda hans skin men förråder dom andra på köpet. Sedan inser han att hon måste straffas och att om inte han gör det så gör någon annan det. Sedan gör han verkligen slag i saken. Men visst, inget blir ju bättre av det beteende han uppvisar nu.

#229 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 November 2007 - 17:53

Klart jag hänger med (försöker läsa på spoiler diskussionen också faktiskt) eller ja ... jag tittar ju med handbromsen i för er skull. :P

Jag kan förstå att han känner som han gör, men det var just det där "den mannen..."-snacket jag tyckte var överdrivet dramatisk. Å andra sidan så är jag inte speciellt förtjust i Tigh heller... :P

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#230 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 November 2007 - 17:58

Anledningen till att jag ser om säsong 3 på Kanal 5 är för att det tar sådan lång tid innan den amerikanska boxen kommer och detta kan fungera som en lämplig bedövning tillsvidare. Kommer ihåg rätt mycket men det är små fragment här och där i avsnitten som man inte kommer ihåg och det är även kul att ta sig genom spoilertråden under tiden för att se vad andra tycker/tror.

Angående Tigh så är han en "drama queen" helt enkelt. ;)

Jag har ingen karaktär som är superfavorit, Starbuck är väl närmst i så fall, utan gillar dom flesta karaktärer överlag, förutom några jag har väldigt svårt för.

Edited by Cartman, 26 November 2007 - 18:00.

#231 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 26 November 2007 - 18:09

Som Xentie har jag ju mina lojaliteter utstakade för mig. :P Men jag gillar de flesta karaktärerna, det märks att man försökt svetsa samma karaktärerna til en helhet.

fqq5BYam.jpg

#232 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 November 2007 - 18:11

;)

Jag tycker att BSG är en av få serier som verkligen lyckas med ett brett och intressant karaktärsgalleri.

#233 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 26 November 2007 - 18:26

Jag har ingen karaktär som är superfavorit, Starbuck är väl närmst i så fall, utan gillar dom flesta karaktärer överlag, förutom några jag har väldigt svårt för.

Jag hade nog trott att din favorit karaktär var Baltar. ;) Vilka karaktärer har du svårt för?

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#234 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 November 2007 - 18:34

Jag gillar Gaius. Det jag menade var att jag inte har någon som jag tycker "väldigt mycket om". Den närmsta där är Starbuck. Utöver det så gillar jag alla lika mycket, mer eller mindre.

Förutom t.ex. Zarek, Dee och några få andra. Har svårt för dessa karaktärer och jag vet inte om det beror på att dom är ointressanta karaktärer (ibland upplever jag det så och ibland inte) eller om dom är dåligt spelade av skådespelarna som gör att jag inte gillar dom.

Edited by Cartman, 26 November 2007 - 18:36.

#235 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 26 November 2007 - 19:15

Dee kan jag hålla med om. Den karaktären känns lite platt vilket mycket väl kan bero på dåligt skådespel. Sen gillar jag förstås inte Dee efter vad hon gjorde med Billy. Zarek däremot gillar jag. Tycker han får vara med alldeles för lite.

Men annars håller jag med om att det inte är många karaktärer som man direkt ogillar. Det skulle vara Ellen. Jag är inte ledsen att hon dog.

-Gangstagrass

#236 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 November 2007 - 19:25

Ellen var väldigt speciell. Har lite lagom svårt för henne med tanke på vilken entré hon gjorde i serien och hur hon var då och vad hon gjorde mot slutet. Å andra sidan gjorde hon att Tigh blev en intressantare karaktär.

Anders är en annan karaktär som är sådär. Hans medverkan gör att Starbuck växer som karaktär då dom har scener tillsammans men annars utgör han inte mycket mer.

Edited by Cartman, 26 November 2007 - 19:37.

#237 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 26 November 2007 - 19:25

Jag sörjer inte heller Ellen. Vet ni när hon återkom till serien så var det första som slog mig att hon var en Cylon... Men något sådant verkar man ju inte hinta om ännu....

fqq5BYam.jpg

#238 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 November 2007 - 19:42

Den tanken slog mig med, som att "bara för stt djävlas lite så kommer jag tillbaka eftersom jag egentligen är en Cylon".

Givetvis hoppas jag att jag har fel.

Baltar undrar ju i senaste avsnittet över dom 5 återstående Cylonerna som man inte har fått sett än och får till svar att dom av olika skäl inte brukar prata om dom.

#239 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 26 November 2007 - 19:56

De var väl tvugna och maskera deras frånvaro på något vis.

Det är konstigt att man inte reflekterat ännu över det faktum att D'Anna "3" Biers hade full tillgång till Galactica när hon filmade dokumentären... Kanske kommer det också... :)

En teori om de övriga 5 kan vara att de "brutit sig ut" från övriga Cylonerna och valt och leva som människor med så liten kontakt med sina gelikar som möjligt.

Edited by XC, 26 November 2007 - 19:56.

fqq5BYam.jpg

#240 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 26 November 2007 - 20:02

Dom gjorde det till en sån uppenbar grej när Ellen kom ombord också. Alla utom Saul misstänkte att hon var en cylon. Men sen passerade hon igenom Baltars Cylon detector.

-Gangstagrass

#241 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 26 November 2007 - 20:06

Mmm. Jo det är ju ett krux i teorin... :)

Edited by XC, 26 November 2007 - 20:06.

fqq5BYam.jpg

#242 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 November 2007 - 14:11

Jag tror att Nr 3 kanske gjorde mer än att bara göra en dokumentär när hon var ombord på Galactica. Jag vet ju inte vad men jag skulle inte direkt bli överraskad om man framöver får se/veta mer om att Nr 3 haft mer nytta av att ha tillträde till skeppet än vad som hittills har framgått.

Sedan kan man ju fråga sig hur många fingrar som Gaius har med i spelet. Att Ellen klarade hans cylontest ser jag inte som en självklarhet. Det såg ju ut som att det var ett regelrätt genomfört test men med Gaius kan man aldrig vara så säker.

Edited by Cartman, 27 November 2007 - 14:27.

#243 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 27 November 2007 - 14:19

Nej, och vi vet ju inte hur stor del av programmeringen som gjordes med Six influenser (även om det vara var någon typ av visioner just då). Så jag – precis som Cartman – släpper inte helt teorin om att Ellen är en Cylon.

Och jag tycker det skal bli intressant och se om det får några efterföljder, D'Anna verkade ju helt medveten om att hon var en Cylon (verkade så just då iaf) och jag tror hon lade det mesta på minnet. Kan få intressanta förvecklingar. :)

fqq5BYam.jpg

#244 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 27 November 2007 - 14:40

Om Gaius skulle visa sig vara en av the final five så kan han förstås ha omedvetet fuskat fram Ellens resultat för att hon också är en cylon...

Fast när han testade Number 8 (Boomer) så blev resultat poisitivt och Baltar blev rejält överaskad. Men om han inte är medveten om att han är en cylon så...

-Gangstagrass

#245 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 November 2007 - 14:46

Exakt. Personligen tycker jag att han är lite av en sådan karaktär som inte verkar vara medveten om allt...

Hälften av nöjet med att följa serien är ju att spekulera om allt och inget, som vi gör här. :)

#246 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 December 2007 - 00:11

är det inget avsnitt idag? :(
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#247 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 December 2007 - 00:14

Jo, 23.55 startar det. Du är ca 24 timmar före ;)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#248 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 December 2007 - 00:20

med idag så menar jag söndag, :P klockan är ju efter midnatt.

står ingenstans i tablåerna (på nätet) om att det är något avsnitt idag.

Edited by GaterGirl, 02 December 2007 - 00:20.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#249 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 December 2007 - 00:23

:lol:
*kollar på nätet*
Det stämmer, men i min TV tidning står det 23.55.
Timar nog DVDn i alla fall, för säkerhets skull, man vet ju aldrig...
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#250 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 03 December 2007 - 14:36

Var det något bsg-avsnitt igår? :unsure:

fqq5BYam.jpg