Battlestar Galactica - Säsong 3
Posted 26 November 2007 - 15:34
Hoppas att du kan få tag på avsnittet via t.ex. Internetkanalen
Posted 26 November 2007 - 17:45
03x06: Attans!
Det skulle jag också vilja veta... Hoppas man får reda på det. Jag lade också märke till att Athena verkade freaka ut, undrar om det bara var allmän hybris eller om hon på något vis kände av viruset...Jag vill bara se om avsnittet direkt. Hur kan den 13:e kolonin skapat ett virus mot cylons långt innan cylons själva skapades?
Edited by XC, 26 November 2007 - 17:46.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 26 November 2007 - 17:49
Gaius är ju en person som kan vara lite klurig ibland men överlag har jag gillat honom från starten. Hela biten när han var på det andra cylonskeppet i senaste avsnittet var riktigt bra och ger honom en helt nytt djup.
Det Tigh var med om är ju rätt maffigt om man tänker efter. Först så går Ellen bakom ryggen i syfte att rädda hans skin men förråder dom andra på köpet. Sedan inser han att hon måste straffas och att om inte han gör det så gör någon annan det. Sedan gör han verkligen slag i saken. Men visst, inget blir ju bättre av det beteende han uppvisar nu.
Posted 26 November 2007 - 17:53
Jag kan förstå att han känner som han gör, men det var just det där "den mannen..."-snacket jag tyckte var överdrivet dramatisk. Å andra sidan så är jag inte speciellt förtjust i Tigh heller...

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 26 November 2007 - 17:58
Angående Tigh så är han en "drama queen" helt enkelt.
Jag har ingen karaktär som är superfavorit, Starbuck är väl närmst i så fall, utan gillar dom flesta karaktärer överlag, förutom några jag har väldigt svårt för.
Edited by Cartman, 26 November 2007 - 18:00.
Posted 26 November 2007 - 18:09

Posted 26 November 2007 - 18:11
Jag tycker att BSG är en av få serier som verkligen lyckas med ett brett och intressant karaktärsgalleri.
Posted 26 November 2007 - 18:26
Jag hade nog trott att din favorit karaktär var Baltar.Jag har ingen karaktär som är superfavorit, Starbuck är väl närmst i så fall, utan gillar dom flesta karaktärer överlag, förutom några jag har väldigt svårt för.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 26 November 2007 - 18:34
Förutom t.ex. Zarek, Dee och några få andra. Har svårt för dessa karaktärer och jag vet inte om det beror på att dom är ointressanta karaktärer (ibland upplever jag det så och ibland inte) eller om dom är dåligt spelade av skådespelarna som gör att jag inte gillar dom.
Edited by Cartman, 26 November 2007 - 18:36.
Posted 26 November 2007 - 19:15
Men annars håller jag med om att det inte är många karaktärer som man direkt ogillar. Det skulle vara Ellen. Jag är inte ledsen att hon dog.
-Gangstagrass
Posted 26 November 2007 - 19:25
Anders är en annan karaktär som är sådär. Hans medverkan gör att Starbuck växer som karaktär då dom har scener tillsammans men annars utgör han inte mycket mer.
Edited by Cartman, 26 November 2007 - 19:37.
Posted 26 November 2007 - 19:25

Posted 26 November 2007 - 19:42
Givetvis hoppas jag att jag har fel.
Baltar undrar ju i senaste avsnittet över dom 5 återstående Cylonerna som man inte har fått sett än och får till svar att dom av olika skäl inte brukar prata om dom.
Posted 26 November 2007 - 19:56
Det är konstigt att man inte reflekterat ännu över det faktum att D'Anna "3" Biers hade full tillgång till Galactica när hon filmade dokumentären... Kanske kommer det också...
En teori om de övriga 5 kan vara att de "brutit sig ut" från övriga Cylonerna och valt och leva som människor med så liten kontakt med sina gelikar som möjligt.
Edited by XC, 26 November 2007 - 19:56.

Posted 26 November 2007 - 20:02
-Gangstagrass
Posted 26 November 2007 - 20:06
Edited by XC, 26 November 2007 - 20:06.

Posted 27 November 2007 - 14:11
Sedan kan man ju fråga sig hur många fingrar som Gaius har med i spelet. Att Ellen klarade hans cylontest ser jag inte som en självklarhet. Det såg ju ut som att det var ett regelrätt genomfört test men med Gaius kan man aldrig vara så säker.
Edited by Cartman, 27 November 2007 - 14:27.
Posted 27 November 2007 - 14:19
Och jag tycker det skal bli intressant och se om det får några efterföljder, D'Anna verkade ju helt medveten om att hon var en Cylon (verkade så just då iaf) och jag tror hon lade det mesta på minnet. Kan få intressanta förvecklingar.

Posted 27 November 2007 - 14:40
Fast när han testade Number 8 (Boomer) så blev resultat poisitivt och Baltar blev rejält överaskad. Men om han inte är medveten om att han är en cylon så...
-Gangstagrass
Posted 27 November 2007 - 14:46
Hälften av nöjet med att följa serien är ju att spekulera om allt och inget, som vi gör här.
Posted 02 December 2007 - 00:11
Posted 02 December 2007 - 00:14
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 02 December 2007 - 00:20
står ingenstans i tablåerna (på nätet) om att det är något avsnitt idag.
Edited by GaterGirl, 02 December 2007 - 00:20.
Posted 02 December 2007 - 00:23
*kollar på nätet*
Det stämmer, men i min TV tidning står det 23.55.
Timar nog DVDn i alla fall, för säkerhets skull, man vet ju aldrig...
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 03 December 2007 - 14:36