Det jag funderade mest på var att det var inte ofta du tyckte om mig.
![]()
![]()
Men jag tycker om dig också.
Jag tycker om dig, men kanske inte alltid dina åsikter.
Och tack!
Iallafall, även om jag inte tycker att de är riktigt lika usla du verkar tycka att de är så tycker jag det är uppfriskande att någon annan kan se de dåliga delarna med filmerna och inte hyllar dem till skyarna som så många andra.
Absolut. Visserligen tycker jag DeathProof visserligen är sämre, men i övrigt håller jag med mycket av det du skriver.
Filmerna får en massa extra doser av hyllningar som de inte förtjänade eftersom Tarrantino är inblandad och lever på gamla bedrifter.
Att filmernas slitenhet skulle vara ett tecken på filmmakarnas slapphet är ju bara befängt. Tror ni verkligen att det ligger mindre jobb bakom att få fram den stilen än att inte göra det? Biten med saknad film är humor för mig.
Vem har något om slitenhet? Luckorna kvalitétsmässigt som finns i filmen är sådana som är billiga utvägar som Grindhouse-genren får stå som skydd för. Det gör att göra homage/tribut för det utan bygga upp en självdestruktiva kompositionen. Biten med saknad film är inte de av de sakerna jag klagar på kvalitétsmässigt egentligen. Överlag inte Planet Terror heller, utan de större problemen återfinns i DeathProof.
Och hur folk kan rösta på PotC3 över Planet Terror är för mig helt oförståeligt. Jag har inte träffat på någon som tyckte PotC3 var nämnvärt underhållande. Det är vid de här tillfällena som jag undrar om folk verkligen sett båda filmerna.
Du gör ett vanligt misstag här - du tar din egen (och dina vänners) smak och utgår ifrån det och tror att det innebär attfilmen är bra ur en kvalitétssynpunkt. Sällan är så fallet. Smak och kvalité är helt olika saker och varken Planet Terror eller PotC3 hade någon djupare kvalité i sig. Däremot finenr många att någon av filmerna faller dem i smaken. Det gäller att skilja på episteme och doxa, typ.
Och du har för övrigt en person här som tyckte PotC3 var rejält underhållande.
Öhh... okej.. Då slutar jag rösta eftersom det gör hela "tävlingen" meningslös.
När folk i Oscarsjuryn får filmerna hemskickade till sig gratis och ändå inte bemödar sig att kolla på filmerna innan de röstar, så kan du knappast begära att en mindre omröstning på nätet där folk måste betala för att få se filmerna. Du hör ju själv hur orimligt det låter.
Sedan om du inte vill vara med är ju upp till dig.