Jump to content

Photo

Omslagstävling 2, omröstningen stängd.

• Please log in to reply
238 replies to this topic

Poll: Rösta, rösta!

Rösta på det omslag du helst vill se på omslaget till SSS#8

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#226 Sir-L

Sir-L

Captain

• Members
  • 426 posts

Posted 01 October 2008 - 17:48

Röstade på 4:an.

Alla bilder är väldigt bra och proffsiga men jag tycker inte att tex svart bakgrund gör sig på ett omslag (hur cool den än ser ut som bild), utan det lätt blir en "fanzine-känsla" över tidningen då, om det inte rör sig om en skräcktidning, då funkar det bra med svart. Men det är ju min åsikt.

Sen vill jag hålla mer Virtus: The Chu skulle definitivt göra sig i USA, bättre än många man ser där. Och DanielOlsén, om du gjorde en äventyrsserie i samma stil som på omslagsförslaget så skulle du definitivt ges ut i USA (förutsatt att manuset var bra då ;) ).
(DanielSchenström du är så god att hålla dig till SSS, annars blir det ingen ordning ;)

#227 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 01 October 2008 - 18:17

Jag har ju redan vart i USA och ritat bilder för amerikanska förlag så jag behöver inte röra mig dit igen än på några månader. Dessutom är vi väldigt positivt inställda till att SSS används som ett steg på vägen till en proffskarriär.

#228 DanielOlsén

DanielOlsén

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 63 posts

Posted 02 October 2008 - 16:42

Och DanielOlsén, om du gjorde en äventyrsserie i samma stil som på omslagsförslaget så skulle du definitivt ges ut i USA (förutsatt att manuset var bra då ).

Jag lägger faktist ned mycket möda på mina manus. För allt man kan göra är att göra ett gediget jobb, mottagandet går ju inte att förutse eller göra något åt när man väl släpper löst det man gjort.

På tal om det så har jag försökt få ihop en serie till SSS i somras. Men det gick inget vidare för jag fick inte ihop historien på något passande vis. Försökte för mycket att skriva till andra antar jag...

Ni kan få läsa första passet på de första tio sidorna. Mina manus är dock mest för att få balans i dialogen, rättstavning och disposition då.

Attached File  Superserie.txt   6.12KB   8 downloads

Just nu håller jag på med ett eget fanzin (som förövrigt doftar äventyr) så jag kommer inte ha tid på ett tag. Men jag ska vara med. Om inte annat så blir det garanterat till färgnumret. :cool2:

Det finns hursomhelst så många möjligheter där ute så det är jättekul att göra sig så hörd och synlig man kan. Det är välldigt intressant att se hur folk tycker och röstar och villka som gör det.

#229 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 03 October 2008 - 12:23

Kul story du har fått ihop, Olsén. Kan knappt vänta på hur det ser ut senare.

Men iallafall, det verkar om röstningen är mer eller mindre ensidigt.

#230 DanielOlsén

DanielOlsén

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 63 posts

Posted 03 October 2008 - 16:22

Den kommer nog inte att se ut så värst alls. Kanske jag uttryckte mig lite väl krångligt... Men den är skrotad.

#231 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 04 October 2008 - 14:01

Halvtidsresultat från alla forumen:

1: 2 röster
2: 19 röster
3: 0 röster
4: 4 röster
5: 0 röster
6: 8 röster

Spännande, spännande, huuuur ska det gååå?

#232 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 04 October 2008 - 16:52

Jag tycker mig kunna utröna en viss tendens... XD

En liten tröst är väl att man delar sistaplatsen iallafall, och att jag och Hoffe inte står helt ensamma där, hööh. :blush:

Edited by PredaBot, 04 October 2008 - 16:52.

#233 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 06 October 2008 - 21:12

En dag kvar ungefär, och bara 9 röster här på forumet. Är det bara jag som förvånas över att folk är mer engagerade av en logo än en snygg bild, att det bara är tecknarna + 3 till som röstat?

Ogrundliga äro serietidningarnas vägar :D

#234 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 07 October 2008 - 01:16

Daniel, jag är redo att lägga min röst nu. :)

Jag lägger den på dig, du har gjort ett bra jobb.

#235 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 07 October 2008 - 20:29

Som ett tack för den utmärkta rösten bjuder jag här på en fullstorleksbild på Spores del av omslaget!

Posted Image

#236 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 08 October 2008 - 05:38

Då var det avgjort. Vinnaren av Svenska Superseriers andra omslagstävling är The Chu!

Vi gratulerar och ser fram emot att se den på nästa nummer av fanzinet.

Det slutliga resultatet blev:

1: 2 röster
2: 19 röster
3: 0 röster
4: 5 röster
5: 0 röster
6: 8 röster

Vinnarna av varsitt ex av det kommande Svenska Superserier nummer 8 var: Lisa M, från Seriefrämjandets forum, och rdbulldozer och mithroth från Serieforum.se.

PM:a mig med era adresser eller maila dem till mig på daniel.schenstrom@svenskasuperserier.se så dyker de upp när vi fått dem från tryckeriet.

Edited by DanielSchenström, 08 October 2008 - 05:49.

#237 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 08 October 2008 - 07:26

Gratulerar till the Chu. :)

Även Schenström och Olsén får ett litet grattis var, till brons respektive silver medaljerna.

Tack för fullstorleksbilden förresten, redaktörn! Alltid roligt att se. :D

Vad är planen för dom överblivna omslagen förresten? Är det nåt vi bör börja planera inom kort då?
Vet att det var planer att publicera dom i en 4'e dels storlek kanske 4 åt gången på insidan av tidningen, men undrar om det inte vore bättre att publicera dom i full storlek, som en bonus-pinup för varje nummer som innehåller Nordens Stjärnor.

Edited by PredaBot, 08 October 2008 - 07:29.

#238 Chu

Chu

Ensign

• Members
  • 42 posts

Posted 08 October 2008 - 13:32

Gratulerar till the Chu.

Tackar!
Det var ju väldigt roligt det här! :) Hrmm-hmm, jag vill tacka akademien och gud. Nä men allvarligt, tack till er som skapade så coola figurer att rita.
Ja.. nu återstår väl bara att retuschera bort brösten på tjejerna, slänga på lite fett på plågaren (han är ju råbiffig och har ju inte ett uns fett på kroppen, det är ju omänskligt! va tänkte ja på!!??), dra ner lite på axelbredden på Johnny - det får ju plats 2 normalabreda människor mellan hans axlar (för att inte tala om Lon!! O hans tuttar e ju lika stora och fyrkantiga som apelsinlådorna!!!1!!ett!!)och sen damma av de gamla pastellkritorna och försöka jobba upp ett djupt och brett färgspektrum.

#239 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 08 October 2008 - 16:47

Nån har visst läst på ett annat forum :)

Det är TFels som ska ha omslagsfilen så messa ihop er och diskutera överföringar, design och sånt vet jag.