Jump to content

Photo

Vilken film köpte du senast? v.2

• Please log in to reply
487 replies to this topic

#226 Prue

Prue

Commander

• Members
  • 174 posts
  • Interests:Böcker, sova,rpg & Varulvar.

Posted 11 June 2010 - 19:06

2019 The new barbarians

Vad står härnäst på PA-listan? She-wolves of the Wasteland? :lol:

*Duns*
Det ser ju intressant ut, mycket lockad att köpa eller ialla fall kolla upp.
ja, man är seriös.. . tycker den såg intressant ut

Får se nu jag har köpt ; Supernatural säsong 1-3,Beauty and the Beast:säsong 3 ,hundfilmerna Fluke & Hachiko (med Richard Gere)

Filmer som kommer till veckan : 300 Spartans (Från 1962, med Richard Egan,bla),Last Samurai/Den siste samurajen & Overboard/Tjejen som föll överbord (Goldie Hawn &Kurt Russell)
Samt bokat TV-serie; Skriet från vildmarken (från 2000), med bonus; filmen Skriet från vildmarken med Rutger Hauer (från 1997.
Denna ska komma ut 11/08 -2010.

Skulle vilja skaffa Braveheart & Conan filmerna, samt Red Sonja.
Hm Beastmaster 2: Through the Portal of Time, skulle vara intressant att kolla.
Är även nyfiken på tv-serien Bestmaster.
Men det får bli senare

Edited by Prue, 11 June 2010 - 19:14.

Posted Image

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."

#227 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 June 2010 - 23:38

The Twilight Saga: New Moon (3-Disc Fan Edition)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#228 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 30 June 2010 - 23:54

Ah, är det dags att ta itu med Twilight :) Eller har du redan sett filmerna? :unsure:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#229 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 July 2010 - 00:44

Ja, jag såg båda på Bio. :) Ska se 3:an nästa vecka så jag förbereder mig. :D
Jag ser alltid förgående filmer kvällen innan jag ser den nyaste i en film-serie (men med Harry Potter börjar det bli lite jobbigt :P ).
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#230 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 01 July 2010 - 17:47

Jurassic Park 3
Starship Troopers 3
Librarian 3: The Curse of the Judas Chalice (blu-ray)

hmm, jag anar ett tema. :lol:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#231 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 July 2010 - 17:53

Många treor där :lol:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#232 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 01 July 2010 - 18:10

japp. :P

Jag kom på 2 filmer till.

The Fog (nya)
Slagskott & Slagskott andra perioden (dubblepack)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#233 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 02 July 2010 - 17:29

Första "SlapShot" är helt underbar. Paul Newman :wub: ,Bröderna Hanson :thumbsup: , elakt slap stick våld och underbart politiskt inkorrekta skämt. Uppföljarna är däremot inte mycket att ha.

Jag köpte The Prestige för 20 kr på loppis :)
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#234 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 July 2010 - 17:58

300
Batman: Gotham Knight
Justice League: The New Frontier
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#235 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 07 July 2010 - 16:14

Har varit på marknad. :)

The Omen Collection
Inkluderar:
Omen - 25th Anniversary Edition
Damien: Omen II - 25th Anniversary Edition
Omen III: The Final Conflict - 25th Anniversary Edition

Final Destination 4: The Final Destination (Blu-ray) Älskar den titlen. :P
My Bloody Valentine 3D (Blu-ray)
-Sora, Kingdom Hearts

#236 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 07 July 2010 - 18:23

Köpte hela trilogin med Tillbaka Till Framtiden i lördags på Ockelbo Marknad. Lustigt nog var det samma helg som första filmen firade 25-årsjubileum, vilket jag inte ens visste om. Är glad att äntligen ha dem på DVD, dels för att jag lättare snappat upp en del detaljer jag missade på VHS, men också för extramaterialet.
Blev först lite besviken på kommentarspåret på ettan däremot, det var ju bara en Q&A med skaparna istället för "riktiga" kommentarer som de spelat in medan de tittat på filmen. Fast de är rätt så intressanta att lyssna på ändå, förstås.

Annars fick jag nyligen hem The Best of Power Rangers: Ultimate Rangers, en samling med avsnitt från olika Power Rangers-serier. Coolast var nog avsnittet Forever Red, där 10 olika röda Rangers går ihop för att besegra ondskan.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#237 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 20 July 2010 - 19:31

Kingdom of Heaven - Director's Cut (Blu-ray)
Far Cry
Sorority Row
Shark Swarm
Street Fighter: The Legend of Chun-Li
JCVD: I'm too old for this shit
9
The Box
Gamer

Samt ett par annorlunda Superhjälte-filmer:

The Stranger Inside
Defendor
-Sora, Kingdom Hearts

#238 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 20 July 2010 - 20:15

Åh, jag ser en massa filmrecensioner framöver i min spåkula! :D

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#239 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 20 July 2010 - 21:07

Kanske lååångt in i framtiden. Jag har bokhyllor fulla med filmer som jag inte har sett ännu. :D Jag minns här om året då jag blev riktigt sugen på romantiska dramakomedier och köpte över 10 stycken på marknaden. Men jag såg ingen av dem fören ca 1 år senare och fortfarande har jag inte sett alla. :blush:
Fast för en gångs skull så har jag bara köpt en film som jag har sett tidigare (9), de andra är nyare så det ger en större chans att jag faktiskt ser dem. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#240 Prue

Prue

Commander

• Members
  • 174 posts
  • Interests:Böcker, sova,rpg & Varulvar.

Posted 21 July 2010 - 02:47

Får se nu, för två veckor sen köpte man:
Barbarian Queen, Gladiatress,Min tjej 1 & 2 ,The Thing.
Sen även så fick man två filmar på köpet: The Makioka Sisters och Japanese story.

Tyvärr var Barbarian Queen en besvikelse. Hade hoppas på mer Conan inspirerat story.
Men så var det naturligt vis inte. Man ska inte bli fast vid framsidan & titel .
Gladiatress var under hållande , en mer udda story.
De andra har man inte haft tid att kolla än, irriterande nog.

Man har fått hem från cdon fimerna :
Den tecknade filmen Vallhalla, Shougun Assassin, Lady Snowblood I & II
Lady Snowblood ser man fram i mot att se. Blir troligen till helgen då man ät ledig .
Det sägs att Tarantino fick en hel del insperation av denna då han skapade Kill Bill filmerna.
Så det ska bli intressant att se Snowblood.

Då tillsammans med sambon har man beställt Supernatural säsong 4 ( har börjar se igenom säsong 1-3 nu) och filmen Riding Along For Thousands Of Miles/ Att rida tusen mil.
Sen får det vara bra. Då har man filmer/tv seier för sommaren ut.

Posted Image

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."

#241 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 23 July 2010 - 17:15

Two Brothers (2004)
Blind Date (1987)

-Sora, Kingdom Hearts

#242 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 31 July 2010 - 18:21

Jag var in på Media Markt idag och skulle inte köpa film...

Världens bästa sagor

* Jack och Bönstjälken
* Tusen och en Natt
* Gullivers Resor

Watchmen
5e Elementet - jag hoppas iaf att jag inte har den på DVD redan
City of Ember
The Baader Meinhoff Complex

Edited by XC, 31 July 2010 - 18:22.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#243 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 10 August 2010 - 21:59

The Wild Bunch (Blu-ray)
-Sora, Kingdom Hearts

#244 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 19 August 2010 - 07:59

blu-ray

District 9
Clash of the Titans
Moon

#245 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 19 August 2010 - 17:33

Hittade Werner Herzog's Nosferatu och Lady Vengeance för 25:- i en utförsäljningsbutik. Där fanns även hela Månbas Alpha för en hundring, men jag hoppade faktiskt :o. Den här gången.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#246 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 August 2010 - 17:58

Två bra filmer. Herzog's Nosferatu är dessutom bättre än originalet. Har du sett filmerna tidigare? :)

#247 GreenMonkey

GreenMonkey

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 51 posts
  • Interests:Fotboll, Science Fiction, Färgen Blå, Marvel, och så älskar jag mina barn.

Posted 20 August 2010 - 17:53

Köpt på ICA där dom säljer två till priset av 99kr

*2001-A Space Odyssey, Stanley Kubrick (Har sett den några gånger tidigare men det är en sån film där jag har svårt att bestämma mig för om jag tycker om den eller ej)

Och sen blev det även:
*I Am Legend-Will Smith (Trailern ser lovande ut)

#248 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 27 August 2010 - 15:06

Smokey and the Bandit - Part 1 & Part 2
-Sora, Kingdom Hearts

#249 Sparks

Sparks

Commander

• Members
  • 238 posts

Posted 27 August 2010 - 18:10

Liftarens guide till galaxen (serien)
Shaun of the dead (en av de få zombiefilmer jag sett. Fast den är ju mer en komedi.. )

Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.

#250 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 31 August 2010 - 01:35

Roadkill: Joy Ride / Road Kill 2: Dead Ahead
Killer Klowns from Outer Space

-Sora, Kingdom Hearts