Jump to content

Photo

Legend of the Seeker - Säsong 1

• Please log in to reply
338 replies to this topic

#226 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 12 February 2010 - 21:36

Om jag inte minns fel så får man en bättre balans på special effekterna längre fram.

Ja det stämmer eller så vänjer man sig. Det är iaf betydligt bättre gjort än i Spartacus.

Edited by Wylie Times, 12 February 2010 - 21:38.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#227 Prue

Prue

Commander

• Members
  • 174 posts
  • Interests:Böcker, sova,rpg & Varulvar.

Posted 14 February 2010 - 13:53

Hm vet inte än
När man såg på reklamen (innan serien börjades sändas i Sverige) så blev man intresserad.
Det känns som en blandning med s Xena: Warrior Princess, Hercules & Robin Hood.
Lägg till lite magi & en bit Förhäxad också.

Gillar ju dessa serier, men Legend of the Seeker känns som den har för mycket klichér.
Försökte se igenom de två första avsnitten & även tredje. Men kunde inte låta bli att byta kanal då & då.

Tycker karaktärerna skiljer sig drastisk från böckerna då man tittar på tv serien.
Förrvisso kanske man inte ska ha öga förväntningar när det gäller en serie/film som bygger på böcker.
Men känns som charmen för just karaktärerna tappats bort i tv serien.

Ska ge serien kanske en ny chans under veckan.

Posted Image

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."

#228 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 February 2010 - 10:17

Man stöter på gamla bekanta titt som tätt i serien faktiskt. :D

01x03: Ett lite trevande avsnitt, håller med Georgia här. Det är ingen överraskning att han blir lurad, Richard är riktigt plågsamt naiv i avsnittet. Samtidigt så förstår jag honom.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#229 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 20 February 2010 - 05:53

Pga ovälkommet besök av elaka baciller missade jag fredagens avsnitt :( Vilken tur att den går i repris ikväll. Gäller bara att komma ihåg det...eh

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#230 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 20 February 2010 - 19:01

Otroligt, jag kom ihåg :thumbsup:

04 Brennidon

Ok avsnitt där Richard är i Brennidon där han föddes. Tror han finner sin mor där, men det visar sig vara hans barnmorska. Tyckte lite synd om honom när han fick reda på det. Vilken besvikelse. Vi får iaf reda på att Zedd är hans morfar. Inte så förvånande, förstod att de skulle vara släkt på någon vänster. Och så hjälper Richard byn att ställa sig upp emot förtryckarna. Slutet gott, allting gott. Eller nåt. Fick en stunds avkoppling genom att se avsnittet iaf.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#231 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 February 2010 - 19:35

Jag tycker det är bra att man får återkomsten till Brennion ur vägen så här pass tidigt. Bra spelat av killen som spelar Mark dessutom - där på slutet vet man inte riktigt vad man skall tro (trots att logiken säger att han gör det rätta).

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#232 Glima

Glima

Lieutenant

• Members
  • 95 posts

Posted 23 February 2010 - 17:41

En mycket bra serie tycker jag. Jag har sett hela den första säsongen sedan tidigare, men ser nu om den på tv 6. Avsnitten är nästan bättre nu, den andra gången som man ser dom. Fortfarande en intressant handling och karaktärer. Allt mixat med underbara miljöer, fantastisk rekvestita och ljuvlig musik.

Sedan är det ju inte helt fel med lite ögongodis för oss tjejer (alla ni andra med såklart), eller vad säger ni? ;) :D

#233 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 23 February 2010 - 17:51

Pah, ni tjejer är så ytliga...

*ehum*

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#234 Glima

Glima

Lieutenant

• Members
  • 95 posts

Posted 23 February 2010 - 18:07

:lol2:

Bah! Det finns så att det räcker och blir över till dig med. Kanske inte fullt så "detaljerad" som den förra bilden, men alltid något. ;)

Edited by Glima, 23 February 2010 - 18:08.

#235 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 23 February 2010 - 18:31

Visst är det lustigt att man kan paradera hur mycket tjejer i bikini som helst i vilka serier/filmer som helst. Men så fort det kommer lite ögongodis för resten av befolkningen också så blir det stora rubriker... Och plötsligt är det fult med objektifiering. ;)

fqq5BYam.jpg

#236 Glima

Glima

Lieutenant

• Members
  • 95 posts

Posted 24 February 2010 - 18:06

Tack. Mycket bra sagt. :thumbsup:

#237 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 24 February 2010 - 18:15

Bra där, XC. Jag håller med. :)

#238 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 February 2010 - 18:46

Glömt att kommentera senaste avsnittet

1x04 - Brennidon

Helt OK avsnitt och äntligen så får vi reda på att Zedd faktiskt är hans morfar.
Blev lite fundersam när han fick reda att hans mamma levde, eftersom jag hade starka minnen från boken att hon faktiskt var död, tänkte, inte kan dom ändra så mycket från original historien, så det var en stor lättnad när det visade sig att hon var barnmorskan.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#239 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 24 February 2010 - 18:49

Va? Menar du att hon är död? Så det finns inget hopp om ett kärt återseende? :upset:

#240 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 February 2010 - 19:05

Jag har för mig det i alla fall eller så blandar jag ihop det med någon annan fantasy serie jag läser/läst, var ju ett tag sen jag läste böckerna och jag har inte läst alla än, är halvvägs genom serien så mycket kan säkert hända där. Kan ju inte minnas allt jag läst ^_^

Får mig att tänka på den där hjorten hmmm det var ju pga den som dom hamnade utanför Brennidon och man fick ju även se den där på slutet.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#241 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 24 February 2010 - 19:19

Snygg räddning, Georgia :thumbsup:

#242 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 24 February 2010 - 19:29

Glima & Synon. Tack, ibland får jag till det. :) Extra kul att landa i en signatur också. :D

01x04: Skall inte spoila. Skall inte spoila. Skall inte spoila.

fqq5BYam.jpg

#243 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 24 February 2010 - 19:32

Grattis till signaturen :thumbsup:

Det sista: :lol: Pst. Fast det lugnt för min del. Värre med BSG! :ph34r:

Edited by Synon, 24 February 2010 - 19:33.

#244 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 24 February 2010 - 19:39

01x04: Skall inte spoila. Skall inte spoila. Skall inte spoila.

Precis vad jag tänkte. :)

-Gangstagrass

#245 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 24 February 2010 - 19:42

Hm. Nu blev jag ju nyfiken :P

#246 Glima

Glima

Lieutenant

• Members
  • 95 posts

Posted 24 February 2010 - 19:43

När någon äntligen säger dagens sanning så måste man ju bara se till att föreviga den så att alla andra blir lite upplysta. ;) I det här fallet fick det bli i min signatur. :thumbsup:

#247 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 24 February 2010 - 20:28

WT: Ibland är det frustrerande att ligga före. :P

Synon: My lips are sealed.

Glima: Absolut. Jag tackar hur som haver för äran. :)

fqq5BYam.jpg

#248 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 26 February 2010 - 20:57

05 Listener

Så söt han var lilla Renn. Rörande att höra om hans liv och tankar om sig själv. Förstår inte varför de räddade honom. Riskerade sina liv för honom. Han är inte värd så mycket. Stackarn, så ung och varit med om så mycket tråkigt redan. Roligt och intressant att se hur han fick Richard och Kahlan att öppna sig. Så skönt att allt ordnade sig :)

Skrattade lite åt scenen med Richards kommentar till Kahlan om det där med när de får barn: först hennes min och hur hon blygt vänder sig bort och sedan hans min! :lol: Så söta de är.

Edited by Synon, 26 February 2010 - 21:00.

#249 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 05 March 2010 - 20:58

Lite småtråkigt avsnitt: hur många byar till ska de passera på vägen som de ska rädda? Lite variation tack :)
Slutet: hm, säg inte att de är syskon va? Måste vara någon annan anledning till att Zedd säger till Kahlan att hon måste berätta för Richard varför det aldrig kan bli något mellan dem...

#250 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 05 March 2010 - 21:03

Slutet: hm, säg inte att de är syskon va? Måste vara någon annan anledning till att Zedd säger till Kahlan att hon måste berätta för Richard varför det aldrig kan bli något mellan dem...

Japp, finns en anledning men det är inte att dom är syskon eller släkt. Och jag kan bara hålla med om "Village of the week" avsnitten. Dom drar ner rejält.

Edited by Wylie Times, 05 March 2010 - 21:04.

-Gangstagrass