Jump to content

Photo

Årets film 2009 - Diskussionstråd

• Please log in to reply
682 replies to this topic

#226 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 26 February 2010 - 19:06

Tack, GaterGirl! Jag njuter för fullt över att vara så poppis :D

Hm, Broken vs Avatar... Jobbigt. Avatar. Say no more. Broken har jag hört ska vara riktigt bra. Undrar om jag kan klämma in den ikväll?
Gällande Avatar: är det 2D eller 3D versionen vi ska rösta på? :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#227 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 26 February 2010 - 19:06

:lol: @Synon. Ja jag var ju lite besviken på dig (i 5 min. ungefär :P )

Edited by Georgia, 26 February 2010 - 19:07.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#228 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 26 February 2010 - 19:08

Ja, jag förstod det och skämdes...inte alls :lol:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#229 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 26 February 2010 - 19:08

Gällande Avatar: är det 2D eller 3D versionen vi ska rösta på?

Alla som sett den har ju sett olika versioner så det spelar ingen roll.
Om man inte är som vi då som sett båda versionerna :lol:
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#230 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 26 February 2010 - 19:45

Hm, Broken vs Avatar... Jobbigt.

Inte alls jobbigt enligt mig, The Broken var en jäkla skruvad, seg och ointressant historia medans Avatar var klart tvärtom. Lättaste röstning så här långt :D

Winter is Coming

#231 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 26 February 2010 - 19:53

Säger mannen med avatar avataren... :P

Jag tycker vi ska dela upp 2D och 3D röster Så The Broken har en chans. ;)

Edited by Wylie Times, 26 February 2010 - 19:53.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#232 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 26 February 2010 - 20:02

Säger mannen med avatar avataren... :P

Va menar du? :whistle:

Winter is Coming

#233 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 26 February 2010 - 20:55

:lol2:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#234 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 26 February 2010 - 21:35

Puh, vilken tur. Nu har Georgia äntligen förlåtit mig för att jag såg till att hennes favvo Pandorum åkte ut.

Mutor och korruption i turneringen? ;)

#235 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 26 February 2010 - 22:38

Jag och Georgia är omutbara. Om ni inte erbjuder någonting väldigt bra alltså...

-Gangstagrass

#236 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 26 February 2010 - 23:06

Jag och Georgia är omutbara. Om ni inte erbjuder någonting väldigt bra alltså...

:whistle:

#237 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 26 February 2010 - 23:14

*viskar diskret* Jag har skickat er båda ett PM

#238 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 27 February 2010 - 00:31

Jag tycker vi ska dela upp 2D och 3D röster Så The Broken har en chans. ;)

Efter att ha sett The Broken tar jag tillbaka det där.

-Gangstagrass

#239 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 27 February 2010 - 00:36

Puh. Tur det. Jag är faktiskt glad att jag såg den ikväll för hiskeliga tider om jag slösat bort en röst på den mot Avatar :o

Btw. Suck. Visst stämmer det att det återigen inte blir fullpott? Har för mig Carty röstade på The Broken?

Edited by Synon, 27 February 2010 - 00:37.

#240 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 27 February 2010 - 01:11

Ja han nominerade den så han gillade den ju uppenbarligen. Å andra sidan var det XC som röstade åt honom och jag undrar om han verkligen hade röstat på den över Avatar om han gjort röstningen själv. Inte för att jag inte litar på XC eller så... eller det är väl det jag inte gör. :P

-Gangstagrass

#241 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 27 February 2010 - 07:49

:lol2:

Å andra sidan brukar XC få rätt de flesta gånger och Carty har ju nusslat med henne i hyllningskörer om och omigen här på forumet, så jag tror nog att han förlåter henne även om hon får fel någon gång då och då. ;)

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#242 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 27 February 2010 - 13:51

The Broken var foto- och ljudmässigt grymt snygg och bra, men manus var styltigt och tunt och skådespelarna var med förlov sagt oengagerande (Lena Headey är så förbålt träig så att hälften vore nog). Synd för med ett bra manus och bättre skådespelare hade nog Sean Ellis kunna göra något riktigt bra, potentialen fanns (och finns) där.

Har ju inte sett Avatar så jag avstår från att rösta den här gången.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#243 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 27 February 2010 - 13:55

Oj, en som inte sett Avatar. Har du tänkt göra det eller inget som intresserar dig?

Å andra sidan brukar XC få rätt de flesta gånger och Carty har ju nusslat med henne i hyllningskörer om och omigen här på forumet, så jag tror nog att han förlåter henne även om hon får fel någon gång då och då. ;)

Sant :lol:

#244 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 27 February 2010 - 14:05

Jag har inte heller sett Avatar. :P

#245 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 27 February 2010 - 14:21

:o Men har du tänkt se den då?

#246 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 27 February 2010 - 15:43

I sinom tid tänker jag se den, men det är inget som är särskilt prioriterat faktiskt. Jag har faktiskt inte ägnat den mycket tanke sedan "hypen" då den kom och tills den dök upp i duellen igår. Det känns mer som en film jag bör se för att ha sett den, än en film jag "måste" se.

Känns mer som ett kulturfenomen man bör studera "first-hand" än en film man ska se för att den är särskilt bra, so to speak. Inte helt olikt när T2 kom, som iofs var en bra film och som jag då såg på bio.

Så se den ska jag, men har ingen brådska. Och 3D bryr jag mig lite om.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#247 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 27 February 2010 - 15:55

Jag ska ockspå se filmen. Någon gång. Men all hype med 3D har dödat rätt mycket av intresset för filmen faktiskt.

#248 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 27 February 2010 - 16:11

Kan vara till en nackdel när något blir så omtalat och trendigt. Man blir lätt anti då. Jag känner igen mig där. Fast man inte kan tro det så var det samma för mig och iPhone, dröjde väl ett år innan jag blev med en :)

#249 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 February 2010 - 18:51

:lol: Tror det är första gången som det uppstått en diskussion om hur en medlem på forumet röstar åt en annan. :D Det är mycket troligt att han själv lagt rösten på Avatar, jag lade den på Broken eftersom han gillade den och med fast insikt om att Avatar skulle ta en jordskredsseger iaf.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#250 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 27 February 2010 - 19:08

Jag var inte så allvarlig i mina funderingar men det hoppas jag att du förstod. :)

-Gangstagrass