Vad spelar du just nu? (V2)
Posted 08 February 2012 - 00:52
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 08 February 2012 - 22:12
Winter is Coming
Posted 09 February 2012 - 00:15
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 09 February 2012 - 22:53
Jag började med Mass Effect redan ikväll och har redan spelat närmare 5 timmar! Får se till vilken level jag orkar få upp Shepard i, tidigare har jag endast kommit upp i 48-49 nånting. Ska i alla fall satsa på att ta mig upp till 50, visst är 60 max?
Winter is Coming
Posted 09 February 2012 - 23:38
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 10 February 2012 - 01:18
Winter is Coming
Posted 15 February 2012 - 15:33
Posted 18 February 2012 - 22:41
Ett spel som hade starka potensial men som de skulle ha arbetat på längre och inte haft så brottom att släppa. Story och berättarstilen är något de skulle ha jobbat betydligt mer på.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 21 February 2012 - 23:40
Winter is Coming
Posted 22 February 2012 - 18:59
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 22 February 2012 - 19:18
Winter is Coming
Posted 22 February 2012 - 20:46
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 22 February 2012 - 23:08
Att få alla att överleva självmordsuppdraget är inte det lättaste. Speciellt Mordin har en förmåga att dö och tyvärr är lösningen inte alltid den logiska. Att sätta honom som eskort är det logiska (fast även där kan han död) men att ta med honom till slutstriden funkar också.
Om han dör när han är eskort så ska man byta 2:d Team Leader till Garrus eller Miranda för någon ologisk anledning.
Det verkar som att de kör med någon sorts påängräkning för att se om alla överlever och gör man alla val 100% rätt så överlever men minsta lilla fel så dör den som är längst ner på listan (vilket verkar vara Mordin). Men med 100% så menar jag inte att bara 1 kan göra en viss roll. Där finns flera variationer.
Att välja vem som ska göra vad ska vara rätt uppenbart så de flesta är lätta att rädda men vissa kräver att man sätter exakt rätt karaktär på rätt plats. De som har störst risk att dö är Mordin, Tali, Kasumi och Miranda (fast hennes roll är rätt uppenbar).
Saken är ju den att Bioware vill att någon ska dö för att göra det mer dramatiskt. Problemet är ju bara att vi vet inte vad vi går miste om i ME3 om vi låter någon dö. Att man ska hålla Tali och Garrus vid liv är uppenbart då de kommer vara huvudkaraktärer i ME3 men efter det så har Bioware varit nogranna med att inte berätta vilken roll de andra får bara för att man inte ska känna att man måste spela om slutet av ME2.
Själv så är jag sådan att jag kan inte acceptera något mindre än att alla överlever min spelning så jag är så illa tvungen att se till att de överlever.
Här finns en guide som visar olika variationer som fungerar!
Edited by Crusader, 22 February 2012 - 23:13.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 23 February 2012 - 17:36
Jag är precis likadan!Själv så är jag sådan att jag kan inte acceptera något mindre än att alla överlever min spelning så jag är så illa tvungen att se till att de överlever.
Winter is Coming
Posted 07 March 2012 - 21:12
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 March 2012 - 23:44
Winter is Coming
Posted 08 March 2012 - 17:27
Posted 08 March 2012 - 21:49
Winter is Coming
Posted 19 March 2012 - 18:27
Men jag spelar fortfarande mäst Mass Effect 3.
Edited by Crusader, 19 March 2012 - 18:30.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 31 March 2012 - 19:05
Posted 31 March 2012 - 19:17
Och så gifetvis Mass Effect 3 som jag lägger ner allt mindre tid på (troligen på grund av suget att spela annat som jag har efter att nästan inte ha spelat något annat i 4 månader) men verkligen vill klara utan att lägga på hyllan.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 06 April 2012 - 15:53
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 29 April 2012 - 21:36
Igentligen är det inget spel utan mer en något interaktiv romantisk roman (ett relations drama) där man ibland får göra vissa beslut. Igentligebn klassade som ett datingspel men det är imo en felklassning då det, som sagt, igentligen inte är ett spel utan en historia man följer som är väldigt välskriven där romansen utvecklas så bra att man inte ens märker att det beror på beslut man har gjort utan känns naturligt. Besluten har mer med att bestäma ens öde än vad man gör. Alltså vem det blir man umgås mäst med av tillfällighet.
Namnet, som får det att låta som ett dussin dating-spel är ett rätt uselt namn vilket alla verkar tycka då det målar up spelet som något annat än det är. Det här är inget "ligg med så många olika tjejer som möjligt" spel.
Är gratis att ladda ner och spel på katawa-shoujo.com men det kräver en massa läsande då det, som sagt, mer är en roman.
Svår att sluta när man väl börjar. Jag har redan läst i 9 timmar och har bara precis blivit ihop med min tjej.
Edited by Crusader, 29 April 2012 - 21:57.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 May 2012 - 18:39
Winter is Coming
Posted 28 May 2012 - 20:47
-Sora, Kingdom Hearts