Jump to content

Photo

Hockeysäsongen 2010/11

• This topic is locked This topic is locked
396 replies to this topic

#251 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 20 March 2011 - 23:39

Yay! Väldigt glad att Skellefteå fixade det här. :thumbsup: Man blev ju lite orolig att dom tagit sig vatten över huvudet när dom valde Linköping.

Undrar över vem jag jag ska heja på i hockey finalen.
GG eller Wylie? ^_^ ;)

Vi här på filmforumet måste ju hålla ihop. :)

Edited by Wylie Times, 20 March 2011 - 23:40.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#252 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 21 March 2011 - 09:44

Jag gillar hela satsningen Skellefteå har gjort med positivt spel och egna ungdomar som är mycket bra i vissa fall, det har jag nog redan sagt. Men jag trodde faktiskt att de skulle åka ut mot Linköping, att de inte skulle kunna grisa sig till segrar och att Lehtonen och Lindström skulle försvinna. Men de tog sig samman och såg ut att växa som lag. Det var någon i Aftonbladet som pratade om att detta var positivt för norrlandshockeyn med två lag från norrland i ena semin, men jag undrar hur många norrlänningar det egentligen är i lagen? Luleå verkar bestå mycket av hopplock ifrån hela landet, t. ex.

Båda semifinalerna blir i alla fall spännande och svåra att sia. Kan AIK och Fasth knäcka Färjestad också? Det tror jag inte, som jag sagt tidigare så tror jag stenhårt på att Färjestad tar det. Visst imponerade AIK, men jag tror det var lika mycket att något inte riktigt är helt rätt i Hv71. Det blev snabbt frustrerat på isen där. Och Skellefteå mot Luleå? Kommer det bli ett rent krig där ute eller iskall disciplin? För Luleås skull får man hoppas på det senare, ska de byta chanser med SAIK så kommer de att förlora.
*Hockey och superhjältar*

#253 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 21 March 2011 - 12:43

SEMI SEMI SEMI SEMI!!! :thumbsup: What happend before will happen again... (men med en förhoppningsvis bättre utgång än i den semifinal serien)Den frasen passar verkligen in. Så var det för 10 år sedan också, när Luleå blev klar för semi, de ledde kvartsfinalen med 3-0 men Modo kom ikapp till 3-3 sen vann Luleå sista matchen. Då var Burström, Åkerström, Henriksson och Bulan Berglund med, samma som i år, fast de tre sista är ju tränare nu i Luleå.

Det Cam Abbott gjorde var inte särskilt snyggt. Avstängning var/är befogad sådan hör inte hemma på en rink men någon riktigt spark tycker jag inte att det är utan han gör en svepande rörelse (med smalbenet) mot vaden och försöker fälla Mika. situationen i svt play Chris tilltag på Owoya var inte heller snyggt.

Cam har ju varit skadad under säsongen och då har Hjalmarsson gått in på hans plats och gjort det riktigt bra, så att Cam var med var inte en så stor förlust. Chris spelade fram till 3 mål och Hjalmarsson fick göra mål, kul för honom. Jag jobbade när matchen var men jag spelade in matchen och såg den när jag kom hem. Tur att jag är ledig idag.

Ca 3 min kvar och LHF får ett PP, de ligger under med 3-2, då tar Rönnqvist ut målvakten och Hjarlmarsson kvitterar. Helt otroligt. Hela förlängningen var det full fart framåt för båda lagen, riktigt kul att se hur de försöker avgöra och inte tänka på att man kan göra ett misstag och hela säsongen tar slut. Topi Jakkola var helt outstanding i den här matchen främst med sina fina tacklingar. Robin Jonsson fick avgöra, han som inte gjort ett enda mål på hela säsongen. :thumbsup: Riktigt många skott i matchen 38-27, det var full fart som gällde hela matchen.

Posted Image
© olle wande
http://www.youtube.com/watch?v=CM-Tewh7cRc

LHF-Skellefteå kommer bli en häftig matchserie. :thumbsup: Med Luleå som segrare. B) Ske har hemmaplans fördel, så förmodligen kommer det att bli avgörande, för de är riktigt bra hemma.

tvsändningar

tisdag. fbk-aik canal plus, ske-lhf tv4 sport
torsdag, aik - fbk tv4 sport, lhf-ske canal plus

Semifinal 3 och 4 spelas på lördag respektive söndag så redan på söndag kan ju faktiskt finallagen bli klara men det ser jag som högst osannolikt.

FBK har haft riktig tur i sina matcher mot Brynäs, genom att avgöra i slutet av matcherna, kommer turen att fortsätta i semifinalen mot AIK eller kommer Fasth att fortsätta stor spela och hjälpa AIK till final ska också bli intressant att följa.

men jag undrar hur många norrlänningar det egentligen är i lagen? Luleå verkar bestå mycket av hopplock ifrån hela landet, t. ex.

Luleå har 11 norrlänningar, (13 om man räknar med Juniorer), 13 från övriga delar av landet (inkl finland, kanada).

Edited by GaterGirl, 21 March 2011 - 12:44.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#254 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 21 March 2011 - 14:40

Där ser man. Det var fler än jag trodde.

Jag tror mer att Färjestad, som alltid, vet precis vad som krävs för att vinna matcher i ett slutspel. Och därför gick de lite på halvfart ibland mot Brynäs men vann ändå. Nu är det i ett annat läge, plötsligt tror många på AIK, och Färjestad har mer flyt i sitt lag än vad HV hade.

Ska vi tippa att det blir målsnåla matcher i semifinalerna? Så trist att det har blivit så, det är inte direkt ett bra argument för att elitserien skulle vara en bra liga, om man säger så...

#255 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 21 March 2011 - 15:46

Klar för Frölunda
Eriksson uppges flytta till Göteborg

Frölunda förstärker sin backbesättning med den tidigare Malmöspelaren Fredrik Eriksson. Enligt mrmadhawk.se har 27-åringen skrivit ett tvåårskontrakt med Göteborgsklubben.

- Påskrivet och klart, det kan du gå ut med utan att chansa, säger bloggens källa.

Fredrik Eriksson, som vann SM-guld med Färjestad 2006, har spelat för tyska Nürnberg den gångna säsongen. Där blev det fyra mål och 25 poäng på 48 matcher.

Värmlänningen gjorde fyra säsonger i Malmö innan flytten till Tyskland. Det var även där som han skolades om från forward till back. På 259 allsvenska matcher för Bofors och Malmö har han gjort 212 poäng.

Ännu en spelare som placeras i Frölunda är Rögles defensiva backbjässe Christoffer Persson, som just nu går skadad. 25-åringen, som är född i Göteborg och spelade juniorhockey i Frölunda, ska ha erbjudits ett tvåårskontrakt.

- Vill Persson spela i Frölunda, så spelar han i Frölunda, säger en källa till mrmadhawk.se.

Persson har gjort tolv poäng (3+9) på 50 matcher i allsvenskan den här säsongen.

Fredrik Eriksson vet jag inte så mycket om på senare tid, men jag vet att han omskolades till en offensiv back i Malmö. Och Christoffer Persson ska vara en defensiv dito, så en av varje. Persson är göteborgare, som nämns i artikeln.

#256 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 22 March 2011 - 18:46

Snart drar det igång. :thumbsup: Janne Niinimaa kommer inte till spel. Elias Fälth har börjat träna igen. :D Men kommer inte spela idag.

Här är ett skönt Luleå reportage från säsongen 96/97. http://video.google....43208666251912#
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#257 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 22 March 2011 - 20:05

1-0 till Luleå efter första perioden. :D Ske verkar lite nervösa.

FBK fortsätter göra mål i slutet av perioderna. 1-1 där efter första.

#258 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 22 March 2011 - 20:25

Ja, imponerande av Luleå. De pressar SAIK hela tiden och Skellefteå-spelarna hjälper ju inte varandra på isen. Ska Luleå grisa sig till final ändå?

Japp, Färjestad visar mer och mer tecken på att vara ett riktigt vinnarlag...

#259 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 22 March 2011 - 20:44

Sweet! Nu är det match igen. :D

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#260 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 22 March 2011 - 20:50

Onödigt... time-outen är också tagen. Hade Luleå hållit 2-0 (el 2-1) till tredje så hade jag kunnat tro på vinst men nu vete fan. :huh:

#261 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 23 March 2011 - 09:26

Oj oj oj. Först och främst, såg ju inte Färjestad-AIK, men det sägs att FBK var överlägsna och att Victor Fasth höll AIK kvar i matchen. Någon som är överraskad? Jag är fortfarande helt övertygad om att Färjestad tar det här, kanske i fem matcher.

Skellefteå mot Luleå däremot blir jag inte klok på. Just nu är det ju verkligen fördel Luleå. Skellefteå visade dock karaktär och kämpade sig in i matchen även om de inte spelade så bra från början. Och till sist hade de verkligen förtjänat att vinna, men så kämpar Luleå som svin och Anders Nilsson leker "monster". Sen var 3-2 verkligen ett mål som inte borde ha fått bli till, det borde ha varit utvisning på Abbott där. Men Luleå kämpar och grisar sig till ännu en seger. Man kan ju undra om de kommer att orka, men snart kommer väl de där backarna som är borta tillbaka, och det är ju ett jäkla go i laget.

Sen tror jag fullt och fast att "bottenmötet", som GG så träffande kallade det, kommer att handla om vilket lag som kommer att få äran att få stryk av Färjestad i finalen.

#262 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 24 March 2011 - 00:49

Yay! Anton Axelsson klar för Frölunda! http://www.aftonblad...icle12772654.ab

Gillar hans citat:

– Brorsan (”Pebben” Axelsson) har ”tjötat” varje dag, så nu blir det väl tyst på honom, kanske, säger forwarden.

– Att komma hem till Göteborg blir som en skön nystart för mig. För hem är och har alltid varit Göteborg. Jag är uppväxt med Frölunda och är Frölundait in i själen, säger han i ett pressmeddelande.

– Jag är mer än sugen på nån sorts revansch för klubben och är inställd på hårt arbete som ska ge förbättring, säger Axelsson.

Bra inställning, och det ska bli kul att se bröderna Axelsson tillsammans igen! Det jag oroar mig mest för just nu är väl två grejer; målvakterna och målskyttet. Holmqvist ser ut att stanna (flrvisso med nedsatt lön), men ska Timrå sno Joakim Lundström? Och man behöver inte vara ett geni för att se att målskyttet var ett stort problem en här säsongen. Det finns egentligen gott om spelare med klubbhjärta i laget, men många spelare är av liknande typer, slitvargar. De enda utpräglade offensiva spelare vi hade blev för gamla och är nu inte kvar i klubben. Har hört att de jobbar hårt med att få hem Fredrik Pettersson också, det skulle vara ett synnerligen välkommet tillskott. Sen vill de även anställa en målvaktstränare, och efter det bestämma sig för vilka målvakter som det ska satsas på. Jag tror att t. om Holmqvist kan bli bra igen, se bara på Hadelöv som nu är riktigt bra efter att han hade några tyngre säsonger i Malmö.

#263 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 24 March 2011 - 11:41

Det var längesen jag var så peppad och nyfiken på en säsong med Frölunda som den nästkommande. Det känns skönt att så länge de inte hamnar i kvalserien och allsvenskan så kan man vara nöjd. Här har vi ett till rykte som belyser målvaktsfrågan lite:

http://www.aftonblad...icle12775139.ab

Frölunda har ingen målvakt på kontrakt inför nästa säsong.

Men nu kan Sportbladet avslöja att klubben har långt gångna förhandlingar med den danske jätten Frederik Andersen, 21.

– Jag kan inte uttala mig om det ännu, säger Andersen.

Johan Holmqvist, 32, och Joakim Lundströms,27, kontrakt med Frölunda har löpt ut. Och nu kan minst en av dem få lämna.

Enligt uppgifter till Sportbladet förhandlar klubben med den danske jättemålvakten Frederik Andersen, 21, som just nu spelar semifinal med sitt Frederikshavn i det danska slutspelet.

– Jag är fortfarande i slutspel här i Danmark, så jag kommer inte att uttala mig något ännu, säger Andersen när Sportbladet når honom.
Lirade i VM

Andersen är 193 centimeter lång, väger 105 kilo och var Carolina Hurricanes sjundeval i NHL-draften 2010.

Han hade under fjolårssäsongen bäst räddningsprocent i den danska ligan och blev dessutom utsedd till den mest värdefulla spelaren.

Han fick även krydda den framgångsrika säsongen med VM-spel, där Danmark gjorde stor succé och blev utslagna först i kvartsfinal av Tre Kronor.

Jag kommer ihåg honom ifrån VM, och visst spelade han bra. Dessutom är han en stor målvakt, vilket är något som funkar nu. Om det här blir av så ska man dock inte räkna med en Victor Fasth/ett monster/Anders Nilsson med en gång, utan det skulle kunna vara ett prospekt som förhoppningsvis kan hjälpa oss på sikt. Holmqvist som förstamålis någon säsong till och Andersen som backup kanske?

I övrigt fortsatta rykten om Magnus Kahnberg. Han är ju ruskigt ojämn, gjorde ett bra slutspel men "fiasko" under grundserien med Brynäs. Men han är en riktig Frölundakille som jag gärna skulle se spela hemma i Scandinavium igen. Jag skulle gärna se Jari Tolsa och bröderna Jens och Sebastian Karlsson tillbaka också, men man kan ju inte få allt, och dessutom kanske det är spelartyper som vi redan har.

Edited by Kermit, 24 March 2011 - 11:43.

#264 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 24 March 2011 - 16:47

Och nu har jag fått en önskan till uppfylld, Jari Tolsa är klar för Frölunda! Trodde nog att han skulle vara kvar i LHC, så det här var oväntat och kul. Nu börjar Frölunda dock kännas som Toronto Maple Leafs gjorde för någon säsong sen, när de var i första fasen av sitt nybygge; Frölunda har många "brunkare" som arbetar hårt och är bra defensivt, men jag undrar fortfarande vilka som ska stå för liret och målen. Kan Kahnberg få en nytändning? Är "Flugan" Pettersson på väg hem och stänker in mål? Eller finns det resurser bland juniorerna? Självklart kan man bygga ett spel på att arbeta hårt och grisa, se bara på Luleå, det ultimata grislaget. Men då gäller det att man har en bra målvakt, och det har ju Luleå. Men inte Frölunda just nu.

#265 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 27 March 2011 - 23:46

AIK spel imponerade på mig stort den här säsongen, klart säsongens överraskning. De hade dock inte mycket att sätta emot Färjestad i semin. Och i den andra semin så är det nu 2-2 i matcher.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#266 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 28 March 2011 - 10:45

Ganska gammal nyhet vid det här laget, men ändå:

Luleås sportchef i blåsväder
Anklagas för rasism

Luleås sportchef Lars "Osten" Bergström är i blåsväder. Enligt uppgifter till Västerbottens Folkblad ska han vid upprepade tillfällen ha skrikit rasistiska tillmälen mot Skellefteås center Yared Hagos.
- Nu passerade han alla gränser med sina rasistiska uttalanden, och det värsta var att han bara fortsatte att skrika ”svinjävla neger” hur många gånger som helst, säger ett vittne till tidningen.

Det stormar runt Luleås sportchef Lars "Osten" Bergström efter den första semifinalen mellan Skellefteå och Luleå.
Idag uppger flera vittnen till Västerbottens Folkblad att Luleås sportchef vid upprepade tillfällen ska ha skrikit rasistiska ord om Skellefteås Yared Hagos under matchen.

- Jag mådde dåligt när jag gick hem. Gästande lags klubbledning brukar sitta på platserna bredvid oss, men det är alltid olustigt när Luleå kommer dit och ”Osten” beter sig som han gör. Nu passerade han alla gränser med sina rasistiska uttalanden, och det värsta var att han bara fortsatte att skrika ”svinjävla neger” hur många gånger som helst, säger ett vittne till folkbladet.nu.

Ett annat vittne berättar att han sade till Bergström att det var lite väl låg nivå på hans uttalanden.

- Då tänkte jag mig att han skulle be om ursäkt och förklara att det var i stridens hetta, men i stället skrek han bara ”håll käften, gubbjävel!” och fortsatte att skrika ”negersvin” när Yared Hagos var inne på isen.

Bergström själv förnekar, via klubbens klubbdirektör Thor Stöckel, att något sådant ska ha skrikits.

- ”Osten” förnekar att han har skrikit något rasistiskt. ”Osten” är en hetlevrad känslomänniska som lever sig in i matcherna, och han har sagt till mig att han reagerade positivt och negativt på några olika situationer i matchen.

Jag HOPPAS verkligen inte att detta stämmer, men å andra sidan har Luleås ledning inte vad jag har sett dementerat detta särskilt tydligt heller. Bara svepskäl och undanflykter. Sen hade vi attacken på Jonas Fahlman ifrån en Luleåklack härom dagen också. Visst, det var inte särskilt kul när Färjestadspubliken försökte skada Brynässpelare med hjälp av flaggor heller. Men alla måste hålla med om att detta är otäckt! Och Luleås publik borde i regel lugna ner sig flera hekto.

#267 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 29 March 2011 - 12:55

Nu är "Osten" under utredning både hos Hockeyligan och polisen. Dessutom finns det en amälan om "försök till misshandel och olaga hot" mot "en journalist" inne hos polisen just nu, enligt text-tv.

#268 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 29 March 2011 - 14:51

Jo såg det där, när man kastade en massa grejer på Jonas Fahlman.

Expressens Nyström tog upp det.

Pinsamt av klubbledningen

Pelle Johansson i NSD skriver kloka ord i efterspelet till det som hänt journalisten Jonas Fahlman.
I sin krönika skriver Johansson om ett fantastiskt hockeylag och en pinsam klubbledning.
Och jag kan bara hålla med.
Johansson skriver:
"I förrgår blev journalisten Jonas Fahlman attackerad av Luleåklacken i Skellefteå Kraft Arena, Jag lägger ingen som helst värdering i vad Fahlman har skrivit, hur han skrivit det eller var hans sympatier ligger. Den frågan tillhör endast honom själv och hans chef på Västerbottens Folbklad.
Jag nöjer mig med att konstatera att Jonas Fahlman ska kunna komma ut ur Skellefteås omklädningsrum, iförd svartgul gycklardräkt, och slå kullerbyttor nedanför bortastå utan att få så mycket som en bommulstops kastad på sig.
Det är knappast en kontroversiell åsikt. Det är bara en simpel konsekvens av att leva i ett civiliserat samhälle.
Tydligen håller inte Luleås klubbledning med mig.
"Vad hade han där att göra", frågar sig Luleås ordförande Curt Johansson.
"Han kanske borde valt en annan väg till omklädningsrummet", tycker klubbdirektören Peter Jidström".
Precis som Johansson önskar jag att Luleås klubbledning kunde uppträda lika proffsigt som Luleås tränare och spelare.]

http://blogg.expressen.se/hockey/

Rätt grisigt och primitivt beteende. Och när vi fortsätter på det så, så visst är det jä*ligt korkat om "Osten" har skrikit sådant. Otroligt onödigt. Kan ju alltid vara så att folk vill sätta dit en människa och det blir alltid skriverier om det handlar om rasism. Men ja, verkar vara rätt många som hört att han vrålat något sådant.

Sen otroligt korkat med tanke på hur känsligt sådana här grejer är. Eller så är det helt genialt på något sätt, fansen och Osten beter sig som grisar och allt fokus hamnar på det, och själva Hockeylaget får arbetsro.

Edited by super85, 29 March 2011 - 15:06.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#269 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 29 March 2011 - 15:14

Det är svårt att veta egentligen, för något som de flesta nog vet vid det här laget är att alla kring Luleå - spelare, ledare och vissa fans i alla fall, gör att reta upp ganska så rejält utan att anstränga sig särskilt mycket. Frölunda vann en kvartsfinal för några år sedan mot Luleå genom att krypa under skinnet på dem och Djurgården var ju väldigt nära att få Luleå att helt tappa fokus de också.

Sen är det ju fortfarande så att Luleås ledning SKA ta avstånd ifrån rasistiska uttalanden och jag håller också med den där bloggaren. Man ska inte behöva ta att få saker kastade på sig oavsett var man går. Det är mycket klent av Luleås ledning att inte säga ifrån här.

#270 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 29 March 2011 - 15:36

Hade jag aldrig trott om Osten Bergström. Naturligtvis besynnerligt primitivt betéende. Jag har också varit inne på det som super85 skriver att det alltid kan vara så att folk vill sätta dit någon, och isf kan det ju vara oerhört fult åt andra hållet, men det verkar ju som många instämmer i kritiken mot Osten här. När det gäller sådant som kan uppfattas som rasism blir det alltid skriverier och något som varit en lätt bris kan lätt blåsas upp till en orkanstorm där moralpanikens vindar viner utan dess like. Men i det här fallet verkar det ju vara befogat, tyvärr. Då var det ju tur att Osten inte hamnade i Malmö iaf. :)

#271 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 29 March 2011 - 15:40

Självklart kan det "bara" röra sig om några som vill sätta dit honom. Men då är det de som är svinen. Och Luleå Hockey måste fortfarande agera på ett annat sätt än de gör nu. Samma med supporter-attackarna. Gör något! Färjestad agerade i alla fall när några "fans" attackerade Brynäs-spelare. De byggde om spelargångarna och tog reda på vilka det var och portade dem.

#272 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 29 March 2011 - 15:59

Får hoppas att det är någon som vill sätta dit honom och inte att han vekligen betett sig såhär, vore sorgligt om Osten som varit en sådan till synes bra ledare och företrädare inom hockeyn skulle falla sådär.

Blev inte som jag trodde med AIK att de skulle fortsätta sin framgångsvåg i slutspelet mot Färjestad. En fantastisk bedrift mot HV 71 där man samtidigt hade hjälp av att HV 71 ju inte kom upp in sin normala standard. Ska bli spännande att se hur AIK fortsätter att bygga sitt lag.

Malmöforwarden Gustav Nyqkvist som lämnade klubben 2008 har nu skrivit "try-out" kontrakt med Detroit Redwings. Trevligt med fler och fler Malmökillar som hamnar i NHL.

#273 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 29 March 2011 - 16:40

Det blev mer som jag trodde med AIK. Färjestad har mer taktisk kyla i år än vad Hv71 hade, som var frustrerade i stort sett ifrån period ett i första slutspelsmatchen.

Vad gäller Osten så kan man ju dock undra hur det kan komma sig att flera olika källor säger vad han sa och att ingen ifrån Luleås ledning starkt har dementerat detta. Det talar ju emot Osten.

#274 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 29 March 2011 - 20:16

Ja AIK hade väl inte mycket att sätta emot Färjestad i semin, för mig kändes det knappast oväntat men ack så tråkigt :(
Oerhört imponerad av vad AIK gjort denna säsong trots allt. Ska bli mycket intressant att se vad de kan åstadkomma framöver :)

Winter is Coming

#275 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 31 March 2011 - 12:49

Det är ju mycket kvar, men det är roligt att se att Växjö och Rögle just nu ligger på elitserieplatsen! Skulle kännas lite udda med två smålandslag i elitserien, men de har ju bevisligen förtjänat det hittills i alla fall. Och Rögle gillar jag, de har en bra juniorverksamhet. Södra Sveriges revansch på att det är två norrlandslag i ena semifinalen?