Vi här på filmforumet måste ju hålla ihop.Undrar över vem jag jag ska heja på i hockey finalen.
GG eller Wylie?![]()
Edited by Wylie Times, 20 March 2011 - 23:40.
Posted 20 March 2011 - 23:39
Vi här på filmforumet måste ju hålla ihop.Undrar över vem jag jag ska heja på i hockey finalen.
GG eller Wylie?![]()
Edited by Wylie Times, 20 March 2011 - 23:40.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 21 March 2011 - 09:44
Posted 21 March 2011 - 12:43

Luleå har 11 norrlänningar, (13 om man räknar med Juniorer), 13 från övriga delar av landet (inkl finland, kanada).men jag undrar hur många norrlänningar det egentligen är i lagen? Luleå verkar bestå mycket av hopplock ifrån hela landet, t. ex.
Edited by GaterGirl, 21 March 2011 - 12:44.
Posted 21 March 2011 - 14:40
Posted 21 March 2011 - 15:46
Klar för Frölunda
Eriksson uppges flytta till Göteborg
Frölunda förstärker sin backbesättning med den tidigare Malmöspelaren Fredrik Eriksson. Enligt mrmadhawk.se har 27-åringen skrivit ett tvåårskontrakt med Göteborgsklubben.
- Påskrivet och klart, det kan du gå ut med utan att chansa, säger bloggens källa.
Fredrik Eriksson, som vann SM-guld med Färjestad 2006, har spelat för tyska Nürnberg den gångna säsongen. Där blev det fyra mål och 25 poäng på 48 matcher.
Värmlänningen gjorde fyra säsonger i Malmö innan flytten till Tyskland. Det var även där som han skolades om från forward till back. På 259 allsvenska matcher för Bofors och Malmö har han gjort 212 poäng.
Ännu en spelare som placeras i Frölunda är Rögles defensiva backbjässe Christoffer Persson, som just nu går skadad. 25-åringen, som är född i Göteborg och spelade juniorhockey i Frölunda, ska ha erbjudits ett tvåårskontrakt.
- Vill Persson spela i Frölunda, så spelar han i Frölunda, säger en källa till mrmadhawk.se.
Persson har gjort tolv poäng (3+9) på 50 matcher i allsvenskan den här säsongen.
Posted 22 March 2011 - 18:46
Posted 22 March 2011 - 20:05
Posted 22 March 2011 - 20:25
Posted 22 March 2011 - 20:44
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 22 March 2011 - 20:50
Posted 23 March 2011 - 09:26
Posted 24 March 2011 - 00:49
– Brorsan (”Pebben” Axelsson) har ”tjötat” varje dag, så nu blir det väl tyst på honom, kanske, säger forwarden.
– Att komma hem till Göteborg blir som en skön nystart för mig. För hem är och har alltid varit Göteborg. Jag är uppväxt med Frölunda och är Frölundait in i själen, säger han i ett pressmeddelande.
– Jag är mer än sugen på nån sorts revansch för klubben och är inställd på hårt arbete som ska ge förbättring, säger Axelsson.
Posted 24 March 2011 - 11:41
Frölunda har ingen målvakt på kontrakt inför nästa säsong.
Men nu kan Sportbladet avslöja att klubben har långt gångna förhandlingar med den danske jätten Frederik Andersen, 21.
– Jag kan inte uttala mig om det ännu, säger Andersen.
Johan Holmqvist, 32, och Joakim Lundströms,27, kontrakt med Frölunda har löpt ut. Och nu kan minst en av dem få lämna.
Enligt uppgifter till Sportbladet förhandlar klubben med den danske jättemålvakten Frederik Andersen, 21, som just nu spelar semifinal med sitt Frederikshavn i det danska slutspelet.
– Jag är fortfarande i slutspel här i Danmark, så jag kommer inte att uttala mig något ännu, säger Andersen när Sportbladet når honom.
Lirade i VM
Andersen är 193 centimeter lång, väger 105 kilo och var Carolina Hurricanes sjundeval i NHL-draften 2010.
Han hade under fjolårssäsongen bäst räddningsprocent i den danska ligan och blev dessutom utsedd till den mest värdefulla spelaren.
Han fick även krydda den framgångsrika säsongen med VM-spel, där Danmark gjorde stor succé och blev utslagna först i kvartsfinal av Tre Kronor.
Edited by Kermit, 24 March 2011 - 11:43.
Posted 24 March 2011 - 16:47
Posted 27 March 2011 - 23:46
Posted 28 March 2011 - 10:45
Luleås sportchef i blåsväder
Anklagas för rasism
Luleås sportchef Lars "Osten" Bergström är i blåsväder. Enligt uppgifter till Västerbottens Folkblad ska han vid upprepade tillfällen ha skrikit rasistiska tillmälen mot Skellefteås center Yared Hagos.
- Nu passerade han alla gränser med sina rasistiska uttalanden, och det värsta var att han bara fortsatte att skrika ”svinjävla neger” hur många gånger som helst, säger ett vittne till tidningen.
Det stormar runt Luleås sportchef Lars "Osten" Bergström efter den första semifinalen mellan Skellefteå och Luleå.
Idag uppger flera vittnen till Västerbottens Folkblad att Luleås sportchef vid upprepade tillfällen ska ha skrikit rasistiska ord om Skellefteås Yared Hagos under matchen.
- Jag mådde dåligt när jag gick hem. Gästande lags klubbledning brukar sitta på platserna bredvid oss, men det är alltid olustigt när Luleå kommer dit och ”Osten” beter sig som han gör. Nu passerade han alla gränser med sina rasistiska uttalanden, och det värsta var att han bara fortsatte att skrika ”svinjävla neger” hur många gånger som helst, säger ett vittne till folkbladet.nu.
Ett annat vittne berättar att han sade till Bergström att det var lite väl låg nivå på hans uttalanden.
- Då tänkte jag mig att han skulle be om ursäkt och förklara att det var i stridens hetta, men i stället skrek han bara ”håll käften, gubbjävel!” och fortsatte att skrika ”negersvin” när Yared Hagos var inne på isen.
Bergström själv förnekar, via klubbens klubbdirektör Thor Stöckel, att något sådant ska ha skrikits.
- ”Osten” förnekar att han har skrikit något rasistiskt. ”Osten” är en hetlevrad känslomänniska som lever sig in i matcherna, och han har sagt till mig att han reagerade positivt och negativt på några olika situationer i matchen.
Posted 29 March 2011 - 12:55
Posted 29 March 2011 - 14:51
Pinsamt av klubbledningen
Pelle Johansson i NSD skriver kloka ord i efterspelet till det som hänt journalisten Jonas Fahlman.
I sin krönika skriver Johansson om ett fantastiskt hockeylag och en pinsam klubbledning.
Och jag kan bara hålla med.
Johansson skriver:
"I förrgår blev journalisten Jonas Fahlman attackerad av Luleåklacken i Skellefteå Kraft Arena, Jag lägger ingen som helst värdering i vad Fahlman har skrivit, hur han skrivit det eller var hans sympatier ligger. Den frågan tillhör endast honom själv och hans chef på Västerbottens Folbklad.
Jag nöjer mig med att konstatera att Jonas Fahlman ska kunna komma ut ur Skellefteås omklädningsrum, iförd svartgul gycklardräkt, och slå kullerbyttor nedanför bortastå utan att få så mycket som en bommulstops kastad på sig.
Det är knappast en kontroversiell åsikt. Det är bara en simpel konsekvens av att leva i ett civiliserat samhälle.
Tydligen håller inte Luleås klubbledning med mig.
"Vad hade han där att göra", frågar sig Luleås ordförande Curt Johansson.
"Han kanske borde valt en annan väg till omklädningsrummet", tycker klubbdirektören Peter Jidström".
Precis som Johansson önskar jag att Luleås klubbledning kunde uppträda lika proffsigt som Luleås tränare och spelare.]
Edited by super85, 29 March 2011 - 15:06.
Posted 29 March 2011 - 15:14
Posted 29 March 2011 - 15:36
Posted 29 March 2011 - 15:40
Posted 29 March 2011 - 15:59
Posted 29 March 2011 - 16:40
Posted 29 March 2011 - 20:16
Winter is Coming
Posted 31 March 2011 - 12:49