Jump to content

Photo

Serenity (Samlingstråd)

• Please log in to reply
284 replies to this topic

#251 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 12 January 2006 - 19:17

Är du säker på att du får betala tull från Oz? Jag har hört andra som sluppit, medan det däremot är närmast spiksäkert att åka på tullavgifter från USA ( :( )
Support your local search and rescue unit - get lost.

#252 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 12 January 2006 - 19:18

Den har funnits där ett tag nu, men allt över 200 kr är det tullrisk på, och med tull tillagt vet jag inte om jag tycker lådan blir värt det.

#253 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 12 January 2006 - 19:21

Nej, precis. Då blir den väldigt dyr. :unsure:

#254 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 17 January 2006 - 16:03

Nu har jag bokat R2UK ivarjefall. :)

Visst är tinen fin, men så mycket pengar vill jag inte lägga på den. Det kanske kommer en ännu bättre utgåva senare också...

#255 SubaruGT

SubaruGT

Lieutenant

• Members
  • 76 posts
  • Interests:Star Trek (TV, Movie and books)
    Other Sci Fi on TV and in Movies, such as Babylon 5, Heroes, etc etc...
    Swedish Subaru Club

Posted 28 January 2006 - 02:03

Är du säker på att du får betala tull från Oz? Jag har hört andra som sluppit, medan det däremot är närmast spiksäkert att åka på tullavgifter från USA ( :( )

Har köpte från Oz en gång tidigare, Terminator "boxen" blev tull på den. Och denna gång pasade jag på och ta Stargate directors cut i tin och 50 first dates i tin också när man ändå höll på.....så nog blir det tull alltid.

#256 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 28 January 2006 - 02:35

Missade Serenity på bio men nu har jag äntligen sett den (hade ju bara 3 serier och 15 filmer före i att-se-högen på datorn ;) ) Hur som helst, sa var jag helt tagen av filmen! Så j***a bra, hoppas på fler filmer om Serenity :D

Winter is Coming

#257 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 January 2006 - 18:38

Hmm, den där Tin grejen. En jäkla massa extra extramatrial den hade. Men där står Region 4 och så står där PAL. Är inte PAL Europa???
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#258 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 31 January 2006 - 18:49

I princip finns det bara 2 system vad jag känner till. NTSC och PAL. Jag tror att alla länder (förutom USA och Japan tror jag) använder PAL. (nå, några kanske inte. Frankrike använder väl SECAM eller vad det heter, men den är kompatibel med PAL).

Uppdatering:

http://en.wikipedia.org/wiki/NTSC

http://en.wikipedia....org/wiki/SÉCAM

http://en.wikipedia.org/wiki/PAL

För info vilka länder som använder vad.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#259 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 15 February 2006 - 12:46

Hurra! Serenity damp ner i brevlådan idag. Jag beställde den australiensiska utgåvan som hade mer extramaterial... så jag lär väl inte få något plugg gjort idag!

Sen ska jag titta på B5 och sörja :(
Posted ImagePosted Image

#260 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 16 February 2006 - 09:08

Serenity damp ner i brevlådan idag

Redan :blink:

Väntar på min från Amazon.uk

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#261 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 16 February 2006 - 10:26

Serenity damp ner i brevlådan idag

Redan :blink:

Väntar på min från Amazon.uk

Tydligen släpptes den officiellt den 15:e i Australien så de (Axel Music) skickade den förra veckan så den skulle komma fram tills dess.

Ha, ha! Måste bara säga att Whedon är hur rolig som helst! Och påskägget var lite klurigt att hitta, men jätterolig. Jag gillar bloppers och det fanns en hel del - men hade önskat ännu fler för det är så roligt att titta på.

Edited by Sötnosen, 16 February 2006 - 14:56.

Posted ImagePosted Image

#262 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 16 February 2006 - 17:38

Jag väntar på min från Cd-wow, har också beställt R2UK istället för R4.

#263 SubaruGT

SubaruGT

Lieutenant

• Members
  • 76 posts
  • Interests:Star Trek (TV, Movie and books)
    Other Sci Fi on TV and in Movies, such as Babylon 5, Heroes, etc etc...
    Swedish Subaru Club

Posted 16 February 2006 - 22:06

Fick min R4AU Tin utgåva den 14:de (tisdags). Den har Svensktext enligt omslaget! Har ej sett den ännu, blir att se den på Måndag! :)

#264 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 17 February 2006 - 12:03

Grr , väntar fortfarendes :(

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#265 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 24 February 2006 - 12:59

Nu är min dvd på väg! :thumbsup:

(fast det tar väl en vecka innan den kommer fram)

#266 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 02 March 2006 - 00:54

Luskade lite på Play.com och hittade Serenity : The Comic ? Är det nå'n som har läst den? Filmen i serieform?

Hittade den även på Dark Horse.

Fanns även movie-poster för the Fans.
Posted Image
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#267 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 02 March 2006 - 03:16

Är det nå'n som har läst den? Filmen i serieform?

Det är en samlingsvolym för de tre serietidningarna som kom i somras/höstas. Är menad att läsas mellan Firefly och Serenity (mellan serien och filmen), den förklarar t ex vad som hände med de två agenterna med blå handskar och hur The Operative fick jobbet att leta efter River.

#268 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 02 March 2006 - 06:56

OK. Tack för att du skingrat okunnighetens slöjor. :)
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#269 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts

Posted 02 March 2006 - 09:31

Det är en samlingsvolym för de tre serietidningarna som kom i somras/höstas. Är menad att läsas mellan Firefly och Serenity (mellan serien och filmen), den förklarar t ex vad som hände med de två agenterna med blå handskar och hur The Operative fick jobbet att leta efter River.

Låter som något man borde införskaffa i sådana fall! :D
Posted ImagePosted Image

#270 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 02 March 2006 - 14:46

Fick min Serenity i dag Posted Image Posted Image

Min avatar samling

#271 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 23 April 2006 - 11:26

Jag har inte sett Firefly än...men nu har jag gått och vunnit Serenity på DVD...och den ska jag ju självklart se. Men jag undrar om man borde se Firefly innan...fattar man nåt av Serenity om man inte har sett serien? Gillar jag filmen kommer jag nog kolla upp serien i efterhand...men frågan är hurvida serien ska ses innan eller efter...jag har de fem första avsnitten på datorn men har inte sett dom...kanske borde ta och göra det...Vad tycker ni?
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#272 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 23 April 2006 - 11:37

Det där är tvåeggat. Filmen kan visst ses som en standalone och utan att man sett serien innan, man har behållning av den ändå. Men har man sett iaf lite av serien innan man ser filmen så har man lättare att förstå en del saker, särskilt inbördes förhållanden mellan karaktärerna. Så har du fem avsnitt i datorn skulle jag vilja rekommendera att du ser dem innan filmen, men jag tycker inte att du måste ha sett alla femton avsnitten för att uppskatta den å andra sidan. Är du mer eller mindre förvirrad nu än du var innan? Det var helt och hållet min avsikt. :P

Ser du de avsnitt du har och sedan filmen kommer du säkert att vara mycket otålig på att se resten av Firefly också, jag lovar. ;)

Grattis till vinsten förresten! :thumbsup2:

Edited by Marie Morot, 23 April 2006 - 11:38.

#273 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 23 April 2006 - 12:23

Definitivt se de avsnitt du har, speciellt de två första delarna (som heter Serenity del 1 och 2) för det är en bra introduktion till serien och filmen. Men om du väl sett några avsnitt kommer du vilja se fler... ;)

#274 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 23 April 2006 - 16:06

Definitivt se de avsnitt du har, speciellt de två första delarna (som heter Serenity del 1 och 2) för det är en bra introduktion till serien och filmen. Men om du väl sett några avsnitt kommer du vilja se fler... ;)

OK...jag kör på det spåret :D
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#275 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 04 August 2006 - 11:11

Såg den förra veckan för första gången och efter allt ståhej trodde man ju att det skulle vara någonting utöver det vanliga. Men knappast. En hyfsad underhållande rulle med lite rymdaction á la Han Solo förvisso men mycket mer bjuds man inte på. Skådespelarna är som bäst mediokra och specialeffekterna imponerar inget vidare. Kanske är det nnorlunda om man sett serien?