Senast inköpta SF/F/S boken
Posted 23 September 2011 - 19:51
Posted 26 September 2011 - 16:06
Tack för tipset om "The Hero With a Thousand Faces". Även den verkar vara något som man borde läsa.
Posted 12 October 2011 - 03:22
Har nu även köpt bok 2:The Infernal City: An Elder Scrolls Novel av Greg Keyes
Lord of Souls: An Elder Scrolls Novel av Greg Keyes
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 30 November 2011 - 13:41
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 30 November 2011 - 22:27
Posted 13 December 2011 - 15:26
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 18 December 2011 - 04:30
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 12 January 2012 - 18:31
Och för bara någon timme sedan fyndade jag följande på second hand.
The Windup Girl inbunden för 30 kronor. Det såg mer eller mindre oläst ut. Jag minns att SF-Bokhandeln hade den som "Månadens SF-tips" för ett tag sedan och att jag blev intresserad redan där. Den ser jag fram emot att få läsa sedan.
Samt Dearly Devoted Dexter i pocket för 5 kronor. Ibland lönar det sig att titta extra noga när man besöker en second hand-butik. Det finns fynd att göra även för oss "fattiglappar".
Posted 13 January 2012 - 10:30
Upptäckte dock att BS-boken tydligen inte var första boken i serien, utan fjärde (eller första i andra trilogin). Så, nu skall jag lyssna mig igenom Uplift. Första boken är rätt så bra hittills.
Efter Brin är det nog dags att böra med Mike Resnick, tror jag. Eller Tim Powers. Båda också i gamla "fanns en bok i Bra Spänning"-teamet (och Resnicks Santiago var så bra att jag bara måste fixa fortsättningen).
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 13 January 2012 - 18:16
För ett tag sedan: Harry Potter bok 1-6 i Scholastics fina amerikanska pocket-utgåvor. Ni vet, dem som är illustrerade av Mary GrandPré. Alla begagnade på second hand men i ett mycket bra skick. Priset på 5 kronor per bok avskräckte inte direkt ett inköp.
Jag köpte också min första bok i den serien för fem kronor. Hade vid det laget nästan bestämt mig för att jag inte skulle läsa dem, utan att det kunde räcka med filmerna, men när biblioteket nu ville bli av med femte boken för fem kronor, så föll liksom den planen. Fast sedan var det i och för sig först när jag fick första boken som kurslitteratur som jag faktiskt påbörjade läsningen.
Men amerikansk utgåva, säger du... Kan det vara något? Är det den där det heter The Sorcerer's Stone?
Posted 17 January 2012 - 15:34
För mig som bara vill läsa böckerna och inte vill lägga ut så mycket pengar på det hela så är det här en bra lösning. Och så mycket skall det väl inte skilja sig mellan UK engelska och US engelska att läsupplevelsen blir helt annorlunda beroende på vilken utgåva av böckerna som man läser.
Och du har helt rätt i att den första boken är utgiven som "Harry Potter and the Sorcerer's Stone" i USA.
Posted 18 January 2012 - 10:37
Igår var jag på sjukhuset och lämnade blod, och fick för mig att jag skulle passa på att kika in hos sjukhusbiblioteket. Där rensade de bland böckerna, så jag inhandlade Lille prinsen (Le petit prince) och Mary Poppins på Körsbärsvägen (Mary Poppins in Cherry Tree Lane ) till ett sammanlagt pris av fem kronor. Funderade på att släpa hem några böcker till, men nöjde mig med de två.
Posted 19 January 2012 - 14:46
Posted 19 January 2012 - 23:29
Jag kunde bara inte motstå frestelsen när jag såg att de faktiskt släppt böckerna på riktigt och att den här dessutom hamnade som nr. 6 på New York Times listan. Jag bara älskar att en bokserie av en fiktiv författare i en TV-serie finns på riktigt.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 20 January 2012 - 17:06
Ett bra pris och intressanta böcker. Inget som jag har läst om tidigare eller ens hört talas om. Eller ja, Marry Poppins har jag sett filmen med, men än så länge så har jag inte gett mig i kast med någon form av litteratur. Något som man kanske borde göra i framtiden. Även med den andra boken.
Jag är också bara bekant med Mary Poppins från filmen (samt den därifrån sprungna LP-skivan (med Peter Pan på andra sidan) som jag lyssnade på när jag var liten) och scenmusikalen. Och från Cheshire Crossing. Men tänkte att jag borde kolla upp originalet också. Första boken hittade jag på Röda Korset i Jönköping under ett längre bussbyte för ett tag sedan. Mary Poppins in Cherry Tree Lane verkar vara sjätte boken, så nu måste jag väl skaffa alla som finns där emellan också...
Lille prinsen har jag stundom hört människor tala med förtjusning om, så den har jag varit nyfiken på ett tag och tänkt att jag nog borde läsa. Den grep jag genast när jag fick syn på den.
Posted 14 February 2012 - 17:37
House Infernal - Edward Lee
Off Season - Jack Ketchum
Offspring: The Sequel to Off Season - Jack Ketchum
Synopsis för böckerna.
Posted 14 February 2012 - 18:46
Förutom det så kan jag verkligen rekommendera den dramatiserade versionen av Bradbury's "Martian Chronicles" som finns där. Verkar dock som om de senare versionerna (inklusive denna dramatisation) har tagit bort en novell ur samlingen. Å andra sidan var ju den novellen något anakronistisk..
//Peak
sixty six."
Posted 17 February 2012 - 07:21
[color=#fafafa !important][/color]
Posted 24 February 2012 - 16:09
De två tornen - J.R.R. Tolkien
Konungens återkomst - J.R.R. Tolkien
Posted 27 February 2012 - 15:15
Det lockande stålet. Bok 1 & 2 - Joe Abercrombie
Ordningens magi. Bok 1 & 2 - L.E. Modesitt. JR
Tornen i solnedgången. Bok 1 & 2 - L.E. Modesitt. JR
Vindens namn. Bok 1 & 2 - Patrick Rothfuss
Posted 29 February 2012 - 18:29
Del tre i Brins första Uplift-trilogi (Uplift War)
Den nyutgivna "The Stand" av Stephen King
I, Robot av Isaac Asmiov.
//Peak
sixty six."
Posted 04 March 2012 - 22:47
Är i slutet av Revelation så nu har jag köpt bok 2, Mass Effect: Ascension.Köpte MASS EFFECT: REVELATION. Tänkte jag skulle ge mig på bokserien också nu när jag spelar igenom spelen. Eftersom de 3 (snart 4) böckerna hänger ihop och handlar om samma karaktärer så tänkte jag det var lika bra att börja med den första.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 09 March 2012 - 09:43
Posted 10 March 2012 - 05:40
Nästa bok jag kommer att köpa: http://www.audible.c...31354489&sr=1-5
//Peak
sixty six."
Posted 10 March 2012 - 20:22