Jo, fast jag håller som sagt inte med om Ditko, de använder hans designer ja men inte hans övriga ideér med figurerna, som Spiderman som är nåt helt fullständigt 100% omvänt annat idag mot på Ditkos tid..
Då Marvel använder mycket som Ditko designat (tål inte hans stil) så känns det lite barnsligare.
Nu kommer DC satsa på en mer internationelt kryddad atmosfär i sina tidningar, Blue Beetle (halv latino), Atom, kines) och en hel grupp från Kina som introduceras snart i 52. Det kommer nog vara ett smart drag.
Sen är väl designen en smaksak, hade Kirby designat Spiderman hade han sett helt annorlunda ut, jämför mot Thor tex, han hade förmodligen varit en jättemuskulös pompös snubbe med mantlar och stora mojänger, inget fel i det men Ditko gjorde nåt som är evigt på nåt sätt
Sen angående att få in lite olika etniska grupper bland hjältarna är nog aldrig fel alls, men jag önskar att de hade förankrat lite mer i de hjältar de ersätter BB är tex nåt helt annat än förr, inget är likadant eller begripligt.
Tror den nya The Spectre är en afroamerikan med föresten.
Vi får se var det leder, själv vill jag mest få den här krisen överstökad så folk kan förlja sina egna ideér ett tag och skapa bra serier.
Men det är väl lite tanken med OYL antar jag, har inte läst så mycket ännu.