Alias
Posted 19 April 2005 - 15:21
last.fm Filmtipset
Posted 19 April 2005 - 15:26
Fast egentligen skäller jag inte, är ju en av de som brukar vara med när en tråd blir OT, noterade bara att det vara lite roligt att även en som ibland klagar på det kan vara delaktig i att tramsa sig lite. För mig får ni gärna flumma på, liksom. Vore inte kul att dela det här ämnet, vad skulle det nya heta liksom. "Tomteinfluenser i Alias"?
Så Tv-programs ena mod säger; tjöta på, snart kommer ett nytt avsnitt!
Posted 19 April 2005 - 15:50
Kan det vara så simpelt att Sloane har blivit en god och omvänd människa och inte alls har någon betydande roll i serien längre?
Posted 20 April 2005 - 10:54
En sak som slog mig dock: mycket hinner hända på 2år - är det verkligen klokt att sidney arbetar till 100% bara en vecka efter "återkomsten" många rutiner och dylikt måste ju ha ändrats osv. Plus brukar det intye vara ganska rejäla psykologiska tester efter en sån sak? Jag menar 2år är ju borta från tjejens minne?

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 20 April 2005 - 11:40
last.fm Filmtipset
Posted 20 April 2005 - 11:43
Men den här kändes bara tråkig och var inget som uppmuntrade till att titta mer. Fast det ska jag göra ändå.
Posted 20 April 2005 - 12:00
last.fm Filmtipset
Posted 20 April 2005 - 12:06
Posted 20 April 2005 - 12:15
...du kanske vill veta att jag är vaughs fru...eh nej....*mutter*
"jag ångrar inte att jag gick vidare" men det gör jag
Det ska bli intressant och se hur fortsättningen blir.....bara hon inte är en sån där gulliggull söt tjej som ska bli vän med sin mans ex......typ: jag förstår att det måste vara jobbigt för dig syd...(yeah right) etc etc...
okey jag erkänner har en viss förkärlek för romanser i serier...
Posted 20 April 2005 - 14:30
"jag ångrar inte att jag gick vidare" men det gör jag
och det är väl en jävla skillnad på att gå vidare och gifta sig inom en två års period efter hennes död....eller överreagerar jag?
![]()
Hmm... Sven Wolter gifte väl tom om sig omk ½-1 år efter Vivecas död?
Och det är ju irl.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 20 April 2005 - 15:10
Sorry för er som inte gillar trams, men jag kunde inte låta bli att småle under gårdagens avsnitt eftersom jag mfl har skojat lite om julkopplingar.
Posted 20 April 2005 - 17:19
last.fm Filmtipset
Posted 20 April 2005 - 17:52
Appropå irrelevanta saker...såg ni att "doktorn" som hade Sydney som sin favorit (innan han dog i för sig) hade ett riktigt vitt tomteskägg..
![]()
Sorry för er som inte gillar trams, men jag kunde inte låta bli att småle under gårdagens avsnitt eftersom jag mfl har skojat lite om julkopplingar.

Posted 21 April 2005 - 12:10
Det där med svag cliffhangers håller jag med om - flörsta säsongen hade jag en stark känsla över att varje avsnitt slutade mitt i ett svanitt - så kändes det inte igår.
[quote=Angelina,20 Apr 2005, 13:15]"jag ångrar inte att jag gick vidare" men det gör jag
[/quote]
Hmm... Sven Wolter gifte väl tom om sig omk ½-1 år efter Vivecas död?
Och det är ju irl.[/quote
Men jag vill ju ha lite fina romanser.....varför ska allt hela tiden bli förstört
Posted 21 April 2005 - 13:57

Förresten... Idag såg jag Carl "Dixon" Lumbly skutta förbi mitt i Cagney & Lacey på TV4+...

Posted 22 April 2005 - 13:08
Var det dig som jag hörde skricka: "Vem f-n tror du att du är!!!" när eftertexterna började rulla?
Förresten... Idag såg jag Carl "Dixon" Lumbly skutta förbi mitt i Cagney & Lacey på TV4+...
That would be me......
Posted 27 April 2005 - 06:59
Vad gäller Lauren/Sidney så hade det varit roligare om de blivit "bästaste vänner" innan de viste vem den andre var!
Att Sidney och Weiss funnit varandra tycker jag inte är konstigt - Sidney har förlorat 2 år. Francie är borta, Will är under vittnessskydd och Vartran har sprungit iväg och gift sig. Weiss var fanns där - det var någon hon kände och någon som hon kände kunde lita på. Hon känner sig trygg med honom.
Avsnittet får 2.75 taskiga peruker av 5 möjliga.

Posted 27 April 2005 - 17:40
last.fm Filmtipset
Posted 27 April 2005 - 19:37
Melissa George (aka. Lauren Reed)
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 27 April 2005 - 19:43
Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!
"I caught a glimpse now it haunts me"
Posted 27 April 2005 - 22:33
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 28 April 2005 - 16:42
last.fm Filmtipset
Posted 29 April 2005 - 13:06
men reprisen går väl i natt va?
Posted 29 April 2005 - 13:43

Posted 04 May 2005 - 11:45
me luve!
salig.....10/10 definitivt!
jaja....riktigt bra cliffhanger...skitsnygg kille som sydney fick hångla upp......ursäkta men jag avgudar detta avsnitt.....oki nu slutar jag tjata.....hur ska det gå nästa vecka..ja hur_ska_det_gåå?

This topic is locked