Jump to content

Photo

Alias

• This topic is locked This topic is locked
603 replies to this topic

#251 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 19 April 2005 - 15:21

Det här kan utvecklas till något riktigt bra! Vi får se mer ikväll :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#252 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 19 April 2005 - 15:26

Jaha. Det var storsint av dig. :)
Fast egentligen skäller jag inte, är ju en av de som brukar vara med när en tråd blir OT, noterade bara att det vara lite roligt att även en som ibland klagar på det kan vara delaktig i att tramsa sig lite. För mig får ni gärna flumma på, liksom. Vore inte kul att dela det här ämnet, vad skulle det nya heta liksom. "Tomteinfluenser i Alias"? :lol:

Så Tv-programs ena mod säger; tjöta på, snart kommer ett nytt avsnitt! :thumbsup:
*Hockey och superhjältar*

#253 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 19 April 2005 - 15:50

En liten mer seriös fråga...kommer Sloanes företag Omnifarm ha någon betydelse för de fortsatta händelserna? Lekte lite grand med ordet Omnifarm för att se om man kunde bygga något ambigram kring det..men jag fann ingen dold betydelse..
Kan det vara så simpelt att Sloane har blivit en god och omvänd människa och inte alls har någon betydande roll i serien längre?

#254 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 April 2005 - 10:54

Såg avsnittet ogår... Hyfsat -väntat att Vaugn skulle återvända och clifhangern antydde på ett uppenbart triangeldrama mellan vaugn, frugan och sidney.

En sak som slog mig dock: mycket hinner hända på 2år - är det verkligen klokt att sidney arbetar till 100% bara en vecka efter "återkomsten" många rutiner och dylikt måste ju ha ändrats osv. Plus brukar det intye vara ganska rejäla psykologiska tester efter en sån sak? Jag menar 2år är ju borta från tjejens minne?

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#255 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 20 April 2005 - 11:40

Jo, gårdagens avsnitt var hyfsat, med de ingredienser som brukar göra Alias bra. Ett medelmåttigt avsnitt, med en halvdan cliff-hanger. Annars klart underhållande...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#256 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 20 April 2005 - 11:43

Vad som var lite anmärkningsvärt var den svaga cliffhangern. Alias har annars väldigt bra cliffhangers som får mig att vilja se fortsättningen NU! (Samma med "Lost").
Men den här kändes bara tråkig och var inget som uppmuntrade till att titta mer. Fast det ska jag göra ändå. ;)

#257 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 20 April 2005 - 12:00

Samma här, men slutar ju inte titta bara så där :)

last.fm Filmtipset

#258 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 20 April 2005 - 12:06

Det beror lite på i och för sig.

#259 Angelina

Angelina

Commander

• Members
  • 170 posts
  • Interests:Angel, Alias, Star Trek, Starwars , Sagan om Ringen, böcker i massor m. m.

Posted 20 April 2005 - 12:15

rätt bra avsnitt......

...du kanske vill veta att jag är vaughs fru...eh nej....*mutter*

"jag ångrar inte att jag gick vidare" men det gör jag :evil: och det är väl en jävla skillnad på att gå vidare och gifta sig inom en två års period efter hennes död....eller överreagerar jag? :unsure:

Det ska bli intressant och se hur fortsättningen blir.....bara hon inte är en sån där gulliggull söt tjej som ska bli vän med sin mans ex......typ: jag förstår att det måste vara jobbigt för dig syd...(yeah right) etc etc...

okey jag erkänner har en viss förkärlek för romanser i serier... :rolleyes:
"I'm sneakier than I give myself credit for."

#260 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 April 2005 - 14:30

Det där med svag cliffhangers håller jag med om - flörsta säsongen hade jag en stark känsla över att varje avsnitt slutade mitt i ett svanitt - så kändes det inte igår.

"jag ångrar inte att jag gick vidare" men det gör jag  :evil:   och det är väl en jävla skillnad på att gå vidare och gifta sig inom en två års period efter hennes död....eller överreagerar jag?  :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm... Sven Wolter gifte väl tom om sig omk ½-1 år efter Vivecas död? Posted Image Och det är ju irl.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#261 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 20 April 2005 - 15:10

Appropå irrelevanta saker...såg ni att "doktorn" som hade Sydney som sin favorit (innan han dog i för sig) hade ett riktigt vitt tomteskägg.. ;)
Sorry för er som inte gillar trams, men jag kunde inte låta bli att småle under gårdagens avsnitt eftersom jag mfl har skojat lite om julkopplingar.

#262 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 20 April 2005 - 17:19

Jo, han hade helt klart ett riktigt mysigt skägg ;)

last.fm Filmtipset

#263 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 20 April 2005 - 17:52

Appropå irrelevanta saker...såg ni att "doktorn" som hade Sydney som sin favorit (innan han dog i för sig) hade ett riktigt vitt tomteskägg.. ;)
Sorry för er som inte gillar trams, men jag kunde inte låta bli att småle under gårdagens avsnitt eftersom jag mfl har skojat lite om julkopplingar.

<{POST_SNAPBACK}>

Posted Image Posted Image

fqq5BYam.jpg

#264 Angelina

Angelina

Commander

• Members
  • 170 posts
  • Interests:Angel, Alias, Star Trek, Starwars , Sagan om Ringen, böcker i massor m. m.

Posted 21 April 2005 - 12:10

[quote=XC-SE,20 Apr 2005, 15:30]
Det där med svag cliffhangers håller jag med om - flörsta säsongen hade jag en stark känsla över att varje avsnitt slutade mitt i ett svanitt - så kändes det inte igår.

[quote=Angelina,20 Apr 2005, 13:15]"jag ångrar inte att jag gick vidare" men det gör jag  :evil:   och det är väl en jävla skillnad på att gå vidare och gifta sig inom en två års period efter hennes död....eller överreagerar jag?  :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Hmm... Sven Wolter gifte väl tom om sig omk ½-1 år efter Vivecas död? Posted Image Och det är ju irl.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote

<_< kanske det

Men jag vill ju ha lite fina romanser.....varför ska allt hela tiden bli förstört :upset: dem hade ju nyss fått varandra..... jävla skit.....jag tycker iaf inte om den nya <_<

#265 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 21 April 2005 - 13:57

Var det dig som jag hörde skricka: "Vem f-n tror du att du är!!!" när eftertexterna började rulla? Posted Image

Förresten... Idag såg jag Carl "Dixon" Lumbly skutta förbi mitt i Cagney & Lacey på TV4+... Posted Image

fqq5BYam.jpg

#266 Angelina

Angelina

Commander

• Members
  • 170 posts

Posted 22 April 2005 - 13:08

Var det dig som jag hörde skricka: "Vem f-n tror du att du är!!!" när eftertexterna började rulla? Posted Image

Förresten... Idag såg jag Carl "Dixon" Lumbly skutta förbi mitt i Cagney & Lacey på TV4+... Posted Image

<{POST_SNAPBACK}>

That would be me......

:rambo:

#267 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 27 April 2005 - 06:59

Hela avsnittet gick på halvfart. Kul att Sidney viste precis hur hon skulle få Slone dit hon ville. Och störtkul att hon fick rätt i att de skulle tappa bort Sark. Tyckte att det var orättvist av Lauren att kasta Sidneys fölorade år i ansiktet på henne, även om hon hade hänt - mycket händer på två år.

Vad gäller Lauren/Sidney så hade det varit roligare om de blivit "bästaste vänner" innan de viste vem den andre var! :)

Att Sidney och Weiss funnit varandra tycker jag inte är konstigt - Sidney har förlorat 2 år. Francie är borta, Will är under vittnessskydd och Vartran har sprungit iväg och gift sig. Weiss var fanns där - det var någon hon kände och någon som hon kände kunde lita på. Hon känner sig trygg med honom.

Avsnittet får 2.75 taskiga peruker av 5 möjliga.

fqq5BYam.jpg

#268 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 27 April 2005 - 17:40

Jag tyckte faktiskt gårdagens avsnitt var bra, sådär vanligt Alias-trevligt. Lite action, lite intriger, lite spänning, precis som det ska vara! :)

last.fm Filmtipset

#269 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 27 April 2005 - 19:37

Ah, tredje säsongen har börjat! Vad underbart.

Melissa George (aka. Lauren Reed) :wub:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#270 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 27 April 2005 - 19:43

Bra avsnitt. Börjar redan hata Lauren Reed :P . Storyn igår var riktigt spännande med satelliter osv. Ser fram emot en lovande säsong (utan Lena Olin tyvärr :( )
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#271 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 27 April 2005 - 22:33

Vem behöver LEna Olin när man har Melissa George? ;)

:wub:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#272 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 28 April 2005 - 16:42

Jag tycker att hon har en lite tråkig roll, men,men...

last.fm Filmtipset

#273 Angelina

Angelina

Commander

• Members
  • 170 posts

Posted 29 April 2005 - 13:06

jag missade avsnittet...glömde toitalt bort!

men reprisen går väl i natt va? :unsure:

#274 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 29 April 2005 - 13:43

Enl TV4s WebbTablå sänds reprisen i morgon 30.04.05 kl 00:30...

fqq5BYam.jpg

#275 Angelina

Angelina

Commander

• Members
  • 170 posts

Posted 04 May 2005 - 11:45

Sååå jävla bra avsnitt igår...ojojoj :blink:

me luve!

salig.....10/10 definitivt!

jaja....riktigt bra cliffhanger...skitsnygg kille som sydney fick hångla upp......ursäkta men jag avgudar detta avsnitt.....oki nu slutar jag tjata.....hur ska det gå nästa vecka..ja hur_ska_det_gåå?

:cool2: