Jump to content

Photo

Dr Who - Spoilers säsong 3/29

• Please log in to reply
391 replies to this topic

#251 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 10 June 2007 - 21:41

Nä. War Games är "fristående". Men ser man "War Games" så är det nog lika bra att se "Spearhead From Space" efteråt, ja.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#252 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 11 June 2007 - 01:18

29.10

Steven Moffat gör det igen! För guds skull Russell, låt Steven skriva fler avsnitt per säsong! Eller om problemet ligger på andra sidan, tvinga honom att skriva mer! Hans avsnitt är alltid vida överlägsna allt annat.

Jag har ett par mindre klagomål. Främst musiken i vissa situationer där den blev snabbare och mer actionorienterad. Det förstörde verkligen stämningen. :( Det andra är en liten petitess men jag köper inte riktigt att varken Sallys kompis eller den där polisen inte skulle försöka förhindra att dom åkte tillbaka i tiden. Eller att dom inte ändrade på andra saker som dom visste skulle hända. Doktorn pratade väl inte ens med Sallys kompis. Men det kan jag släppa för att det var så underhållande i övrigt. Och då var Doktorn ändå knappt med.

Men frågan är om inte Love & Monsters (förra årets "Doctor Lite"-avsnitt) var aningen bättre ändå... Eller kanske inte.

Verkligen inte! Love & Monsters var imo inte alls bra. :P

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#253 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 11 June 2007 - 07:07

Tja, en beskrivning om skillnaderna mellan avsnitten jag hittade som jag tycker passar rätt bra:

"Love & Monsters" is all about looking at the world with wonder and joy, acknowledging that there are monsters out there, but that there is love to be found, too, and much laughter.

Certain types of "Doctor Who" fans find this message too silly and childish and can't get past the sight of Peter Kay in a green fat suit and nappy zipping around, cracking jokes, to the music of ELO.

"Blink" is all about how scary things are in the darkness.

"Blink" is brilliant. Scary, witty, clever, hugely entertaining.

"Love & Monsters" is genius.

That's the difference.

//Peak

sixty six."

#254 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 12 June 2007 - 00:31

Nä, jag har sett om både Love & Monsters och Blink nu och kommit fram till att L&M fortfarande är bättre. Men Blink är förbaskat bra den också. Bäst i säsong 3 hittills iaf.

//Peak

sixty six."

#255 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 12 June 2007 - 01:34

Jag kanske också borde se om Love & Monsters för jag minns det som gräsligt dåligt. Ett av dom säsmta i (nya) serien. Jag kanske bara var på fel humör eller nåt...

-Gangstagrass

#256 Firiel

Firiel

Ensign

• Members
  • 34 posts

Posted 12 June 2007 - 10:09

Yay, jag är ikapp! :) Såg Blink för en liten stund sedan och jag måste säga att det var riktigt riktigt bra. Många gånger bättre än Love & Monsters om ni frågar mig. L&M var ett avsnitt som jag verkligen ville älska, men det funkade helt enkelt inte riktigt...

#257 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 June 2007 - 19:37

28x04:

Väldigt... anorlunda avsnitt. :P Sorgligt slut. :(

Heh, grejen med hästen... typisk engelsk twisted humor. :P
Heh, det var roligt när Doktorn ville behålla hästen eftersom Rose hade Mickey. :D

Känns som att orsaken de tar med Mickey i äventyren är för att få folk att hata honom mindre och sluta känna att han inte hör till. Och jag tycker Mickey var riktigt bra i avsnittet (Och även i förr).
Hoppas han fortsätter resa med Doktorn i några avsnitt till. :)

Intresant att Doktorn offrade sig för att rädda älskarinnan utan en tanke på att han samtidigt skulle dömma Rose och Mickey till att vara fast i ett rymdskepp i resten av deras liv... vilket borde inte vara så länge.

En sak jag funderar på... sanningen om Doktorn och varför "Doctor Who". Det är något som hintades om ibland i vissa avsnitt av den gammla serien (Speciellt Silver Nemesis) och det gjordes det nu igen i den här avsnittet. Jag trodde först att den storyn hade strykts men det verkar som att de faktiskt tänker fortsätta med det och kanske även avslöja sanningen bakom Doctor Who. Och vem han igentligen är.

Edited by Crusader, 12 June 2007 - 22:22.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#258 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 12 June 2007 - 22:22

Ah, Girl in the Fireplace. Ännu en av Moffats mästerverk. :D

Måste se "Coupling" någon gång känner jag.

//Peak

sixty six."

#259 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 June 2007 - 23:03

Ja, det var ett fantastiskt avsnitt. Glömde jag kanske att nämna. :P

Heh, den nya Doktorn gillar verkligen underliga grejor. Tänker på hur han stod och stirrade på Varulven i beundran och samma med Klockgubbarna. Och hans rädsla för intelligenta maskiner verkar helt ha försvunnit. :D

28x05-06:

Wow, vilka avsnitt. :D Gillade verkligen det här. Klarar paraleller till Spare Parts.

Mickey är hjälte och räddar världen igen. :thumbsup: Jag gillar honom verkligen mer och mer för varje avsnitt. Måste väl erkänna att jag också irriterade mig på honom ibland under förra säsongen (Fast jag tyckte mer synd om honom). Men den här säsongen så har han verkligen varit riktigt riktigt bra. Det var verkligen en bra idee att ge honom en större och viktigare del i äventyren än att bara klanta runt (Som han gjorde i säsong 27) och att dessutom ha med honom på resorna och han räddar dagen 2 gånger med dessutom.
Blev lite sorgsen att han lämnar serien men kollade sedan upp och så att han är med i 2 avsnitt till. B)

Heheh, vad kul det var med Rickey. Han verkade så tuff och farlig men sedan visade han sig vara precis som Mickey. :P

Riktigt snyggt avslut på Cybercommander. :popcorn:

Hmm, undrar vad som rev hålet som ledde till den paralella världen. Jag undrar om det kommer vara fortsättning på det.

Så Time Lords var mer än bara varelser med möjligheten att resa i tiden. De var de som gjorde det möjligt att bryta reglerna och utan dem så kan man inte resa överallt längre. Jag antar det det är satt som en orsak för Doktorn att inte resa hur som helst precis som det i gammla serien var av oro att Time Lords skulle straffa honom.

Hitils så har verkligen säsong 28 överträffat säsong 27. Hoppas det fortsätter så. :)

Edited by Crusader, 14 June 2007 - 00:13.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#260 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 June 2007 - 13:31

Med anledning av att Captain Jack återvänder i nästa avsnitt undrar jag om det är nåt avsnitt av Torchwood som man bör ha sett som anknyter till det eller bara till Doctor Who i allmänhet?

Edited by Wylie Times, 14 June 2007 - 13:32.

-Gangstagrass

#261 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 June 2007 - 15:57

Skulle vara sista avsnittet av Torchwood i så fall precis i slutet
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#262 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 15 June 2007 - 00:20

28x07:

Helt OK avsnitt. Väldigt spännande i slutet. :)
Doktorn åkte fel igen. :D
-Sora, Kingdom Hearts

#263 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 15 June 2007 - 01:25

Skulle vara sista avsnittet av Torchwood i så fall precis i slutet

Ah ok, jag tror jag laddar ner dom två sista avsnitten få se...

-Gangstagrass

#264 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 15 June 2007 - 02:45

28x08-09:

Oj oj. Det här var ricktigt coolt! :cool2: Doktorn står öga mot öga med Djävulen själv. :thumbsup: Måste vara det coolaste som hänt i hela serien hitils. B)
Fast första avsnittet så kändes det mer som något som hade med Cthulhu än Djävulen. :P

Heh, vad kul att använda scener inspirerade från Aliens när Danny Webb var med i avsnittet (han var med i Alien³). :D
Och hans komentar när Rose nämner air ducts: "I appreciate the reference" var klockren. :thumbsup:

Och det var riktigt spännande mot slutet eftersom man inte visste hur, eller om, de skulle klara sig. Bara att Doktorn och Rose skulle klara sig. Men inte hur.
Ricktigt snyggt när Rose säger "Go to Hell" och sedan skjuter rutan. :popcorn:

Ibland är Rose ricktigt irriterande. Så hon höll på i slutet med att han ville stanna kvar och sedan började skrika och ha sig och hota med vapen. :rolleyes:

Serien blir verkligen bara bättre och bättre. :)

Torchwood spoiler: Coolt att vi får lite av samma i Torchwood när vi får se The Son of the Beast i Torchwood. :P Alltid kul när avsnitt blir sammankopplade sådär mellan serier. :)
Fast i det här avsnittet så sa The Beast att den var den Beast som är med i Torchwood avsnittet. Mren man ska aldrig tro på The Beast. ;)

28x10:

Det här måste vara det sjukaste avsnittet i hela serien. :D Att få se avsnittet ur ögonen på en små-galen Doktor-fanboy var intresant. :P Och hur deras grupp utvecklade sig (Gisses vad de måste ha skrattat när de filmade avsnittet), ett monster som åt upp dem (Stackars hon som var på rumpan. :lol: ) och det sorgliga i avsnittet med en massa ensamma stackare som hittar varandra och sedan att förlora sina vänner.
Litte misslyckat var det kanske (Kunde ha varit bättre) men klart underhållande och bra omväxling. Dock var de 2 förra avsnitten mycket bättre och i gemförelse med de andra avsnitten så faller det här pladask. :P

Hitils tycker jag säsong 2 helt klart är bättre än säsong 1. :)

Edited by Crusader, 16 June 2007 - 23:52.

-Sora, Kingdom Hearts

#265 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 17 June 2007 - 00:18

29.11

Oh my lord! Eller ska jag säga Oh my master? He's back!!!

Jag menar jag visste ju om det innan som den spoilerhora man är men när Derek Jacobi säger I..am..the Master! höll jag på börja gråta av lycka. Derek Jacobi dessutom! Sååååå coolt. John Simm verkar dessutom MYCKET lovande. Jag trodde inget skulle överskugga Jacks återkomst i det här avsnittet. (Trodde The Master skulle dyka upp först i nästa avsnitt) Men de sista 10 minuterna ägde allt annat i den här säsongen. I slutet när han regenererade stod jag upp fnittrade för mig själv. Det här kommer att bli en lååååååång vecka.

Det andra bra var som sagt Jack. På ett avsnitt i den är serien lyckas han vara så mycket bättre och roligare än dom avsnitt jag sett av Torchwood. Lägg ner nu och gör Captain Jack till companion igen!

Det var nåt mer jag tänkte kommentera men jag är för uppspelt för att komma på det nu..

Edit: Just ja. Hermits united! :lol2:

Jag skulle kunna klaga på att huvudstoryn med mutanterna eller vad dom nu var och Utopia inte var så fasligt intressant men who cares liksom när Jack och The Master är tillbaka. :D

Måste ha confidential nu!

Edited by Wylie Times, 17 June 2007 - 00:45.

-Gangstagrass

#266 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 17 June 2007 - 01:32

Skönt att jag inte börjat sammla på mig Master-avsnitt i onödan då. :P Jag läste ryktena om hans återkomst så jag tyckte det var säkrast att vara berädd. :P
Så jag har förstått det så är avslutningen på säsong 29 det första 3-delade äventyret i den nya serian?

Ska bli väldigt intresant att se vem/vad som blir huvudfienden i säsong 30 (30... måste ju bli något stort). Hitils har säsongerna ju haft ett tema med klassiska fiender (Säsong 27 med Daleks, säsong 28 med Cybermen osv) men vasd kan de koka ihop till säsong 30? Följer de tema-ideen och återanvänder nån annan gammal fiende eller kommer de bryta mot detta nu? Ska bli intresant att se.
Jag känner ju bara till Daleks, Cybermen, Autons och The Master som återkommande fiender från den gammla serien så jag har lite svårt att tänka mig vad de skulle kunna komma med för nytt. Autons kanske blir huvudfienderna? Eller Vampyrer? Kanske blir det Daleks eller Cybermen igen?

28x11:

Hahah, scenen när Doktorn landar fel var klockren. :P

Avsnittet var inte alls lika tråkigt som det verkade i trailern. Men det var synd att man inte fick se monster-pappan i slutet. :(
Uppenbarligen ett avsnitt där de ville spara pengar inför säsongsfinalen.

Rose räddade dagen själv. Intresant. :) Och Doktorn räddade den Olympiska elden. :D

Och en hint om säsongens sista äventyr. :thumbsup:

Kul att Doktorn nämde att han varit pappa (Ett litet "Up yours" till alla de fans som envisas om att Doktorn aldrig haft barn för de vill inte att han ska ha varit sexuellt aktiv :rolleyes: ). Undrar just vad som hände hans barn. Och jag undrar om han kommer träffa sitt barnbarn igen i den nya serien. Hoppas det. Det känns verkligen på tiden att de återanvänder henne och klarar upp lite grejor. :P Med tanke på att hon var fast på Jorden så kan hon väl inte ha dött under Time War, eller?

Lite underligt att Doktorn och Rose kramas helatiden den här säsongen (Gjorde det inte så mycket under säsong 27). Kan inte minnas att han nånsin kramat en förljeslagare innan. Kan hans djupas känslor för Rose och önskan om närhet till henne komma från att han nu är ensam i världen och behöver en likasinnad att vara nära?

Då har man laddat med lite Popcorn inför säsongsfinalen säsong 28. :popcorn:

28x12-13:

Daleks vs. Cybermen. :thumbsup: Alla Dr. Who-fans våta dröm. :hurrah: (Fattar varför de behövde spara budget och jag tycker det var väl värt de halvdana avsnitten)

Cyber Leader. :thumbsup: (Synd bara att det inte är David Banks som spelar honom den här gången) Verkar som att de "riktiga" Cybermen är borta för alltid (Efter Silver Nemesis ) och att alla hot kommer komma från paralell-Cybermen nu. Intresant.

Gud vad roligt det var när Dalek och 2 Cybermen försökte identifiera varandra och förolämpade varandra helatiden. :P
Ty
Cybermen: "Your species, doh simulant through design, is in-elegant."
Dalek: "Daleks have no concept of elegance."
Cybermen: "This is obvious."
Nog bästa scenen i serien. :lol:

Cyber Leader: "Daleks be worn. You have declared war upon the Cybermen."
Dalek: "This is not war. This is pestcontroll."
Cyber Leader: "We have 5 milion Cybermen. How manny are you?"
Dalek: "4."
Cyber Leader: "You would destroy the Cybermen with 4 Daleks?"
Dalek: "We would destroy the Cybermen with 1 Dalek. You are superior in only one respect."
Cyber Leader: "What is that?"
Dalek: "You are bether at dying."

Manusförfattarna har överträffat sig ang. replikerna. :D

Nån annan som har tänkt på att "Torchwood" har nämnst på ett eller annat vis i nästan varje avsnitt den här säsongen? :P (Liknande Bad Wolf) Finns det något sådant som nämns helatiden i säsong 3?

Hahah, minen på Doktorn när Jackie kysste honom. :lol: Och reaktionen på Torchwood när Doktorn kom ut. :P
Och de sjuka Ghost-grejorna på TV. :D
Ghostbusters grejen var helt underbar. :P

De där på Torchwood är ju inte riktigt kloka. Håller på att krossa verkligheten bara för att få energi. :rolleyes:

"The names Mickey, Mickey Smith. Defending the Earth!"
Mickey har blivit sååå cool. :thumbsup:

Hmm, de där Dalek prästerna (Eller vad de var) flydde visst i tiden. De lär man ju få återse igen. :P

Konstigt att vi inte har fått se Cap. Jack under den här säsongen. Trodde vcerkligen vi skulle få se lite om när han byggde upp Jorden år 200000.

En grej jag undrar över... vad hände med de Cybermen som skapades på Jorden?
Och borde inte alla gammla Doktor-följeslagare på Jorden från gammla setrien också sugas in? :P

Och Rose... där försvann hon. Jag antar att det var ända sättet att bli av med henne för Doktorn hade aldrig lämnat henne. Och att döda henne hade nog känts lite fel. Men det var dags att byta nu tycker jag. Doktorn och Rose blev lite för nära varandra. Man fick inte den där "Doktorn och hans assistänt" känsla som det igentligen ska vara. Dessutom så har Rose rätt mycket gjort vad hon kan.
Så Doktorn älskade verkligen henne. Jag har ju inte sett allt Doctor Who innan men har han blivcit kär i någopn annan av sina följerslagare?

Hmm, så Rose ljög om att inte missas sin tid som "Bad Wolf"?
Undrar vad som händer Rose nu och om vi någonsin kommer få återse henne igen. Jag har hört att de visat vissa flashbacks av henne under säsong 3 och (SPOILER FÖR SÄSONG 3 finalen) hon ska återvända i sista avsnittet av säsong 3 på riktigt.

Undrar om den planerade spin-off serien Rose Tyler: Earth Defence var orsaken att Rose lämnade Dr. Who? Om det var så måste det kännas rätt sugit att serien inte blev av. ;)

Edited by Crusader, 17 June 2007 - 05:54.

-Sora, Kingdom Hearts

#267 Firiel

Firiel

Ensign

• Members
  • 34 posts

Posted 17 June 2007 - 12:41

29x11 Utopia
Brilliant! Jag vet egentligen inte ens vem The Master är, har inte kommit så långt med mitt Doctor Who-projekt med säsong ett och framåt (Jag gillar kronologi. :) ), men oj. Oj! Slutet är verkligen fantastiskt. You Are Not Alone. Förstod inte hur de skulle få ihop det med att Doktorn är den siste Timelorden, men nu känner jag mig nästan lite dum över att inte ha listat ut hur det kunde fungera...

Och Jack är tillbaka! Var lite orolig att han inte skulle fungera lika bra med nye Doktorn och Martha, men det känns bra. Fint att John är med i introt med David och Freema. :) Tycker dock inte början matchar med slutet av Torchwood, där verkade det ju som om the TARDIS landade i the Hub... Så han har levt igenom hela 1900-talet. Gissade att det var fallet, men jag har haft lite svårt att greppa kronologin när det gäller Jack.

Stackars Martha som lever i Roses skugga, hon känner sig verkligen utanför när hon nämns.
Martha: Is that what happens though, seriously? You just get bored of us one day and disappear?
Captain Jack: Not if you're blond.
Martha: Oh she was blond, oh what a suprise!
:P

Tycker väl inte heller att själva berättelsen var så värst intressant, men men, det var som sagt inte den som var det viktigase i det här avsnittet.

Edited by Firiel, 17 June 2007 - 12:42.

#268 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 17 June 2007 - 13:51

Ska bli väldigt intresant att se vem/vad som blir huvudfienden i säsong 30 (30... måste ju bli något stort). Hitils har säsongerna ju haft ett tema med klassiska fiender (Säsong 27 med Daleks, säsong 28 med Cybermen osv) men vasd kan de koka ihop till säsong 30? Följer de tema-ideen och återanvänder nån annan gammal fiende eller kommer de bryta mot detta nu? Ska bli intresant att se.
Jag känner ju bara till Daleks, Cybermen, Autons och The Master som återkommande fiender från den gammla serien så jag har lite svårt att tänka mig vad de skulle kunna komma med för nytt. Autons kanske blir huvudfienderna? Eller Vampyrer? Kanske blir det Daleks eller Cybermen igen?

Ja jag har funderat på det också. Det finns fiender jag skulle vilja se återkomma. Ice Warriors t.ex. ligger mig nära om hjärtat. Sontarans är också en återkommande fiende som skulle vara kul att se igen. Men nu har dom faktiskt averkat 'dom tre stora'. Så det blir inte riktigt samma sak.

Kul att Doktorn nämde att han varit pappa (Ett litet "Up yours" till alla de fans som envisas om att Doktorn aldrig haft barn för de vill inte att han ska ha varit sexuellt aktiv :rolleyes: ).

Egentligen står det ju klart redan från början av serien (på 60-talet) att han måste ha fått barn eftersom hans första companion är hans barnbarn. Vilket har alltid gjort mig nyfiken på vem hans fru eller mamman till hans barn är.

29x11 Utopia
(Jag gillar kronologi. :) ),

I hear that.

Tycker dock inte början matchar med slutet av Torchwood, där verkade det ju som om the TARDIS landade i the Hub...

Ja jag uppfattade det också så. Konstigt. Och när hade han tid att packa den där ryggsäcken?

Dom två sista avsnitten av Torchwood ändrade förresten inte min åsikt om den serien. Stort slöseri med John Barrowmans talang.

Edited by Wylie Times, 17 June 2007 - 13:52.

-Gangstagrass

#269 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 17 June 2007 - 14:22

Ja jag har funderat på det också. Det finns fiender jag skulle vilja se återkomma. Ice Warriors t.ex. ligger mig nära om hjärtat. Sontarans är också en återkommande fiende som skulle vara kul att se igen. Men nu har dom faktiskt averkat 'dom tre stora'. Så det blir inte riktigt samma sak.

Hmm, de 2 känner jag inte till. Kanske skulle kolla på ett par serial med dem. :P
Håller med om att det inte blir samma sak vilket får mig att gissa på en balnding av "de 3 stora". Men man kan ju hoppas att nån av de som du nämde gör en återkomst. :)

Kul att Doktorn nämde att han varit pappa (Ett litet "Up yours" till alla de fans som envisas om att Doktorn aldrig haft barn för de vill inte att han ska ha varit sexuellt aktiv :rolleyes: ).

Egentligen står det ju klart redan från början av serien (på 60-talet) att han måste ha fått barn eftersom hans första companion är hans barnbarn. Vilket har alltid gjort mig nyfiken på vem hans fru eller mamman till hans barn är.

Samma här. (Jag har sett de 2 allra första äventyren så jag känner till Susan) Fattar inte riktigt hur hela fan-ideen med att hon inte skulle vara av hans kött och blod. Hade varit kul att återse karaktären (Med nytt ansikte då, givetvis).
Har också funderat på Doktorns barn och fru(?) men jag har lite antagit att de är döda eftersom Doktorn och hans barnbarn var flycktingar i början av serien och pratade om att en dag så ska de få återvända på något sätt. (Vet inte om man nånsin fått veta varför)
Det har hintats i gammla serien om att Doktorn har ett mörkt förflutet (Speciellt på 80-talet) och jag skulle kunna tänka mig att han fru och barn blev dödad och att Doktorn sedan hämnades på nåt hemskt vis.
Men det är, som sagt, bara spekulationer. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#270 Firiel

Firiel

Ensign

• Members
  • 34 posts

Posted 17 June 2007 - 20:47

Och när hade han tid att packa den där ryggsäcken?

Exakt. Det stämmer inte riktigt där känns det som. Jag begriper inte varför han var tvungen att släpa med sig handen heller. Vad skulle han med en Doktor-detektor (var det va, eller hörde jag fel?) till när han väl hittat Doktorn? Nu har The Master den i alla fall, och det kan väl aldrig vara bra...

Jag glömde säga det innan när jag var så upprymd över avsnittet, men det var lite (läs: mycket) långsökt att Professorn gått runt med den där klockan i alla år utan att ha kommit sig för att öppna den.

Dom två sista avsnitten av Torchwood ändrade förresten inte min åsikt om den serien. Stort slöseri med John Barrowmans talang.

Hm, Torchwood är en konstig serie. Eller, jag gillade den rätt mycket, men samtidigt kommer jag mest bara på negativa saker att säga om den. Förvirrande alltså. :rolleyes:

#271 Siri

Siri

Lieutenant

• Members
  • 83 posts

Posted 17 June 2007 - 21:32

jisses vilket avsnitt...

håller med ang. Jack.. när jag såg sista avsnittet av Torchwood så trodde jag att doktorn hämtade honom inne i labbet.. fick en sån bild i huvudet efter torcwood; doktorn står lutad mot dörrkarmen till Tardisen och nickar in Jack. men inget sånt.

hade inte hört talas om the Master alls, visste inte heller vem det var efter avsnittet slutat (wikipedia ftw), han verkar kuslig.. fick inga bra vibbar av honom när han börjar "upptäcka" alla orden Doktorn spottade ut..

hur många avsnitt är det tilll på denna säsong.. 2-3?

Yay för Jack kommit tillbaks (var ju tom med i inledningen ju.. ska han var med resterande avsnitt med tros, ev nästa säsong med? ^^)

#272 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 17 June 2007 - 22:49

Håller med om att det inte blir samma sak vilket får mig att gissa på en balnding av "de 3 stora". Men man kan ju hoppas att nån av de som du nämde gör en återkomst. :)

Inte omöjligt. The Master har samarbetat med Daleks förrut. Däremot verkar Cybermen och Daleks ha samarbetssvårigheter. :)

Har också funderat på Doktorns barn och fru(?) men jag har lite antagit att de är döda eftersom Doktorn och hans barnbarn var flycktingar i början av serien och pratade om att en dag så ska de få återvända på något sätt. (Vet inte om man nånsin fått veta varför)

Jag kan tänka mig att man kanske får veta mer i nån av alla böcker som finns.

Jag begriper inte varför han var tvungen att släpa med sig handen heller. Vad skulle han med en Doktor-detektor (var det va, eller hörde jag fel?) till när han väl hittat Doktorn? Nu har The Master den i alla fall, och det kan väl aldrig vara bra...

Han kanske bara ville lämna tillbaka den? :P Nä jag håller med, konstigt.

Jag glömde säga det innan när jag var så upprymd över avsnittet, men det var lite (läs: mycket) långsökt att Professorn gått runt med den där klockan i alla år utan att ha kommit sig för att öppna den.

Du var inte ensam som var upprymd efter avsnittet kan jag säga. Jag var tvungen att se om slutet. :) Men om du kommer ihåg i Human Nature så var klockan designad på nåt sätt så att Doktorn inte skulle tänka på den så att han inte öppnade den av misstag.

hade inte hört talas om the Master alls, visste inte heller vem det var efter avsnittet slutat (wikipedia ftw), han verkar kuslig.. fick inga bra vibbar av honom när han börjar "upptäcka" alla orden Doktorn spottade ut..

The Master är helt klart min favorit bland doktorns gamla fiender. Det är nånting med att han också är en Timelord och minst lika intelligent som Doktorn som gör det väldigt nervkittlande när dom möts. Han är också en så härligt klassisk supervillain. Alltid ute efter att ta över galaxen eller förinta jorden. :D (Det är väl förvisso Daleks också men The Master är mer sofistikerad.)

hur många avsnitt är det tilll på denna säsong.. 2-3?

Yay för Jack kommit tillbaks (var ju tom med i inledningen ju.. ska han var med resterande avsnitt med tros, ev nästa säsong med? ^^)

Två. Och jag hoppas att Jack är med i resten av säsongen men sen lär han väl tyvärr återvända till Torchwood.

-Gangstagrass

#273 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 17 June 2007 - 23:30

Inte omöjligt. The Master har samarbetat med Daleks förrut. Däremot verkar Cybermen och Daleks ha samarbetssvårigheter. :)

Heh, ja det verkar så. :P Men det kan ju bli ett annat krig mellan dem. ;) Och med de där underbara förolämpningarna. :D
Jag har lite svårt att se Daleks sammarbeta med The Master nu när de blivit så kraftfulla. Fast samtidigt, de kan behöva hjälp mot Doktorn.

Jag kan tänka mig att man kanske får veta mer i nån av alla böcker som finns.

Jo, antagligen. Men det är inte samma sak som att se det på TV. Fast samtidigt så verkar de ha ändrat på det sedan serien började. De senare säsongerna verkade det mer vara som han lämnade dem för att han inte tålde deras sätt. Kan ju vara så att han förlorade sin fru och barn pga att de andra Time Lords vägrade lägga sig i. Om de är döda, det vill säga. (Har svårt att tänka mig annat)
-Sora, Kingdom Hearts

#274 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 17 June 2007 - 23:51

:D

Det första tredelade avsnittet. Jipii...

För er som inte känner till The Master, här är en händig länk:

http://en.wikipedia....er_(Doctor_Who)

//Peak

sixty six."

#275 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 18 June 2007 - 00:24

Tänker lära känna honom själv genom att se alla serial med honom först. :D

Jag har verkligen fått Dr. Who-sjukan. Jag nästan bara ser på Dr Who och när jag inte tittar så tänker jag och drömmer om Dr Who. I got it bad. :P
Den här senaste veckan så har jag sett 11 serial från den gammla serien + hela säsong 28. Och jag har inte tröttnat än. :P
Dalek Invasion of Earth nästa på tur. :D Ska givetvis börja på säsong 29 med fast se den i lite lugnare takt så jag får möjlighet att se alla Master-avsnitten innan finalen. :P (Eller iallafall de flesta. Nedladdningen går plågsamt sakta)

Pto finalen, verkligen kul med en 3-delad final. Som den gammla goda tiden. :) (Hoppas de fortsätter med det och kanske tillochmed har en 4-delars nästa säsong)
Och jag ser klart fram mot (SPOILER FÖR SISTA AVSNITTET SÄSONG 3/29) Rose återkomst. Hoppas hon möter The Master. Känns som något hon bara måste efter allt hon och Doktorn varit med om tillsammans.

En fråga ang. The Master: Är han verkligen med i alla serial i säsong 8 eller står han bara credited pga han står som regular i säsong 8?

Edited by Crusader, 18 June 2007 - 00:30.

-Sora, Kingdom Hearts