Jump to content

Photo

Arkiv X/The X-Files: I Want to Believe

• Please log in to reply
278 replies to this topic

#251 Darth Sidious

Darth Sidious

Commander

• Members
  • 251 posts

Posted 21 July 2008 - 12:11

Ser fram mot den här filmen väldigt mycket. Av det jag sett av trailers och tv-reklam så känns det som att Arkiv-X bara tagit ett litet uppehåll (vilket ju i och för sig stämmer ;) )och är tillbaka på riktigt denna gång. Om filmen är bra och dom inblandade vill, så ser jag gärna fler filmer framöver.

#252 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 July 2008 - 12:46

En recension har dykt upp via Ain't It Cool som är allt annat än positiv.

The Vault Of Horror - Billy Connolly Talks X-Files
Bloody Disgusting - Report From the X-Files: I Want to Believe Press Conference

Writer and Director Chris Carter talks to the press about how THE X-FILES: I WANT TO BELIEVE came to be.

"Fox came to us about a year after the final episode in the series. They said if you want to do another movie now is the time. It's now or never (because of the looming writers strike). It's now six years since it's off the air, and we would have had to wait another two years if we had not gone forward now."

Carter also talked a bit about the franchises ability to continue on and how he expects Fox to return to them for another feature if this is successful. Although, they played it as if this is the final time you'll see Scully and Mulder together...

"The series lasted 202 episodes, about 80% of them are not mythology episodes. We wanted to do a story that stands alone, one that did not require you to have any pre-required knowledge of the story arc. We call it a monster of the week story. But we did this movie as if it would be the last time you see Mulder and Scully together... certainly (if it's successful) Fox will be talking to us about another movie."

Mer intressant att läsa via länken.

Dread Central - X-Files 2 DVD News
IESB - EXCLUSIVE VIDEO INTERVIEWS: Carter, Duchovny, Anderson on X-FILES: I WANT TO BELIEVE!

Edited by Cartman, 23 July 2008 - 16:42.

#253 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 23 July 2008 - 16:44

Shock Till You Drop - Exclusive X-Files Video Interviews!
Trailer Addict - TV-Spot "Together" [Spoilervarning för sista scenen]

Edited by Cartman, 23 July 2008 - 16:47.

#254 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 July 2008 - 17:05

Som du sade, spoilern är knappast oväntad.

Vill. Se. Nu.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#255 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 23 July 2008 - 17:12

Nope, men det dök ju upp ett förnekande (tror jag det var) att några sådana scener inte skulle förekomma i filmen/handlingen, men förnekadet kanske var en del av strategien att få oss i andra tankar? Det får väl gå så länge det inte stör övriga delen av filmen, men lite onödigt känns det som .

#256 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 July 2008 - 17:24

Det förstås, men å andra sidan så vet vi ju inte om den där scenen kommer med i filmen ... Vill minnas att Miss SecretAgent hade med en scen i trailern som inte förekom i filmen .

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#257 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 23 July 2008 - 17:33

Nä, det är klart. Det har ju hänt tidigare att scener i trailers och liknande inte kommer med i filmen.

DAGEN-EFTER-EDIT: En till recension. Inte speciellt positiv den heller.

Edited by Cartman, 24 July 2008 - 11:18.

#258 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 25 July 2008 - 11:52

Bloody Disgusting recenserar filmen och inte heller dom är speciellt positiva.

Några oroväckande ord i deras recension, men jag ska se filmen oavsett vad andra tycker och tänker.

EDIT: Via XC's delade artiklar kommer en till recension (inte heller den speciellt positiv) samt lite Q&A med Chris Carter.

EDIT-IGEN: Ain't It Cool - Harry's Review of the Theatrical Broadcast of This Week's Episode of X-Files: I Want To Belive

Edited by Cartman, 28 July 2008 - 12:19.

#259 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 31 July 2008 - 12:48

Jag har biljett till kvällens smygpremiär av filmen vid 21:00. Ska bli riktigt spännande att se hur filmen är.

XC hittade lite intressanta artiklar att dela med sig och läsa av. Båda skrivna av Claes Svahn.

Dagens Nyheter - Arkiv X och dess stora familj
Dagens Nyheter - Arkiv X - en jakt på sanningen

#260 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 01 August 2008 - 12:24

Expressen har klämt ur sig vad som bara kan kallas en sågning.

Hittade den här också:
Lurade fans med fejkade filmscener

fqq5BYam.jpg

#261 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 01 August 2008 - 12:34

Lokala tidningen Corren (Östgöta Correspondenten) gav den 2 av 5 i betyg. Finns inte online dock.

Dagens Nyheter: 2 av 5 - "Dammig återträff som inte klarar övergången från ­teverutan till bio­duken"
Svenska Dagbladet: 5 av 6 - "Mulder och Scully ett svårslaget par
Aftonbladet: 2 av 5 - "Värt väntan? – knappast..."

Själv är jag oerhört kluven just nu. Filmen har sina ljusa stunder och glänser till riktigt mycket vissa stunder, men det är en del som var mindre bra och tyvärr även en del som var riktigt genomuselt. Vet inte var det kommer landa till slut. Säger jag något mer nu så sågar jag filmen men jag skulle vilja fundera över det hela och sätta allting i perspektiv innan jag ger mig i kast med något slutgiltigt omdöme för den första "titten". Vill inte totalsåga filmen då många filmer växer med tiden och blir bättre och bättre. Vill inte avfärda den helt efter att bara ha sett den en gång.

#262 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 03 August 2008 - 13:29

Ska nog se om filmen på DVD sen innan jag ger en riktig bedömning. Men jag tycker inte den var så usel som många verkar tycka att den var. Med det sagt, så var den inte heller det jag förväntat mig och hoppats på. Känslan så här nu är att den var en ganska standard thriller film, och inte så mycket "X-Files" över den egentligen. Men kul att få återse Mulder och Scully igen, även om det inte höll samma klass som serien gjorde. Jag skulle nog ge den 6.5/10. Fullt sevärd film, men inget höjdare...

#263 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 September 2008 - 18:08

Shock Till You Drop - X-Files: I Want to Believe DVD Details

Source: Fox Home Entertainment on September 16, 2008

Twentieth Century Fox Home Entertainment will release The X-Files: I Want To Believe on DVD and Blu-ray Disc (BD) December 2nd.

Marking the studio's first foray into BD-Live, The X-Files: I Want To Believe BD release takes full advantage of the high-def format's "web-enhanced" functionality with exclusive features, games, additional content and connectivity to other BD-Live users and X-Files fans nationwide.

The X-Files Dossier allows BD-Live connected users to create their own Special Agent avatar that can browse through Agent Dakota Whitney's case files on clairvoyance and post their own notes and theories to her files online and download other profiles directly to their BD player memory files; plus fans can become an agent-in-training by helping Agent Drummy solve several forensic challenges (with new cases posted weekly to the studio supported BD-Live web portal for the first several weeks of release). Additional BD-exclusive features include picture-in-picture commentary with series creator Chris Carter and producer Frank Spotnitz along with The X-Files Complete Interactive Timeline on-screen track chronicling the entire series mythology.

Plus fans can also delve deeper than ever before with The Ultimate X-Phile Edition DVD and BD packed with over three hours of bonus features content including an unrated "Extended Cut" of the film with never-before-seen footage seamlessly branched back into the movie plus the all-new feature-length documentary "Trust No One" that reveals exciting secrets about The X-Files universe.

DVD Specs:

The X-Files: I Want To Believe single-disc and Special Edition DVDs are presented in widescreen (2.40:1 aspect ratio) with English 5.1 Dolby Surround and Spanish/French Dolby Surround, plus English and Spanish subtitles. Individual disc bonus features as follows:

Single-Disc DVD

• Includes both the Theatrical Version and Unrated Extended Cut of the film
• Audio commentary by Chris Carter and Frank Spotnitz
• Body Parts: Special Make-up Effects featurette
• Chris Carter: Statements on Green Production featurette
• Deleted Scenes
• Gag Reel
• Music Slideshow - "Dying 2 Live" by Xzibit
• Theatrical Trailers
• Still Galleries
• Collectibles
• Storyboards
• Concept Art
• Unit Photography

Three-Disc “The Ultimate X-Phile Edition” DVD

Includes all of the above single-disc content plus the following additional bonus features:

• Trust No One: Can The X-Files Remain A Secret? feature-length documentary

- Part 1 - "You Can Go Home Again"
- Part 2 - "Misinformation"
- Part 3 - "Don't Give Up"
• Digital Copy of the film for portable media players

Blu-ray Disc Specs:

The X-Files: I Want To Believe BD is presented in widescreen (2.40:1 aspect ratio) on a 50GB dual-layer disc authored in BD-J with AVC (MPEG 4) compression with English 5.1 DTS HD Lossless Master Audio and French / Spanish 5.1 Dolby Digital. The BD includes all of the above standard-def DVD special features, plus the following BD-exclusive elements:

• BD-Live web-enabled content
• The X-Files Dossier: Agent Dakota Whitney Files - create your own Special Agent avatar profile to browse through 5 "X-Files" case files on clairvoyance; users can also participate in several online forensic challenges with Agent Drummy
• BonusView mode
• The X-Files Complete Interactive Timeline - featuring over 80 video clip segments from "The X-Files" archives
• Picture-in-picture commentary with Chris Carter and Frank Spotnitz1
• In-Movie Features via BD remote direct access1
• Real-time Index (Red Button)
• BonusView Commentary (Green Button)
• Behind The Camera (Blue Button)
• Storyboards and Concept Art (Yellow Button)
• Isolated Score track
• Enhanced for D-Box Motion Code systems
• Digital Copy of the film for portable media players

EDIT:

Bilder till utgåvorna i den ordning jag skrev om dom.

Postad bild

Postad bild

Postad bild

===

Fox Home Entertainment has announced a Blu-ray release of The X-Files: Fight The Future for the 2nd December. Retail will be $29.99. The film will be presented in widescreen (2.40:1 aspect ratio) along with English 5.1 DTS HD Master Audio.

• BonusView picture-in-picture commentary by creator Chris Carter, director Rob Bowman, co-producer/writer Frank Spotnitz and producer Daniel Sackheim (separate audio commentary track also available)
• BD Exclusive - Blackwood: The Making of The X-Files: Fight the Future featurette (in HD)
• BD Exclusive – In-Movie Features via BD remote direct access
- Real-time Index (Red Button)
- BonusView Commentary (Green Button)
- Behind The Camera (Blue Button)
- Storyboards and Concept Art (Yellow Button)
• BD Exclusive - Visual Effects featurette (in HD)
• BD Exclusive – Scoring featurette (in HD)
• BD Exclusive - Gag Reel (in HD)
• BD Exclusive - Alternate Bee Sting Scene (in HD)
• BD Exclusive – Theatrical Trailers (in HD)
• BD Exclusive – Still Galleries
• BD Exclusive – Enhanced for D-Box Motion Code systems
• The Making Of The X-Files Movie featurette (1998)
• Original DVD Commentary by creator Chris Carter and director Rob Bowman (1999)

Postad bild

Edited by Cartman, 17 September 2008 - 11:57.

#264 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 02 October 2008 - 18:46

Släpps preliminärt på DVD (Arkiv X: I Want to Believe (+ Digital Copy) (2-disc)) samt Blu-ray (Arkiv X: I Want to Believe (+ Digital Copy) (Blu-ray)) här i sverige den 26/11 enligt Discshop.

Edited by Cartman, 02 October 2008 - 18:49.

#265 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 13 October 2008 - 21:28

Såg filmen i helgen. Sådär kan man väll säga, som två hyfsade avsnitt av TV-serien. Inget speciellt. Ett skäl att se om filmen är väl att se Unrated-Directors versionen.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#266 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 November 2008 - 19:04

David Duchovny interview >> SFX: the leading science fiction, fantasy and horror magazine
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#267 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 01 February 2010 - 16:18

Filmen utspelar sig efter tv-seriens slut. Ungefär 6 år tror jag att det är tänkt. Den fortsätter inte att berätta speciellt mycket av dom lösa trådar som lämnades då tv-serien slutade, utan är mer en fristående film.

Filmen är lite av en besvikelse måste jag säga. Visst är det ett kärt återseende i att få träffa Mulder och Scully igen, efter många års uppehåll. Men tyvärr tar man inte vara på möjligheten då filmens handling lämnar en del att önska.

En sjuttio man stark skallgångskjedja av FBI-agenter vandrar i ett öppet snölandskap. Snöspetten slår ner i den fasta snön samtidigt som spårhundarnas skall delvis dränks av ljudet från den cirklande helikoptern. Framför kedjan och hundarna går en gråhårig äldre man som ledd av en osynlig kraft. Han faller till knä och utbrister ”Här är det. Här är det.” Och börjar sedan att gräva i snön. En av agenterna hjälper mannen att gräva. Något är begravt under snötäcket.

Mulder lever ett eremitliv och samlar tidningsklipp om sådant som ligger i linje med vad han tror, en sorts livlina till ett liv han en gång hade. Sanningen finns fortfarande därute, men Mulder blandar sig inte i. Scully är inte heller agent längre, hon följer den tro som vi vet sedan tidigare att hon har en koppling till och arbetar som läkare på ett katolskt sjukhus. På sjukhuset söker FBI-agenten Mosley Drummy (spelad av rapstjärnan Xzibit) upp Scully och ber henne att, om hon fortfarande har kontakt med Mulder, säga åt honom att FBI behöver hans hjälp - att allt är förlåtet.

Drummy berättar att en av deras agenter har försvunnit och att en synsk person påstår att hon lever. FBI behöver Mulder för att verifiera mannens förmågor och hjälpa till att finna den försvunna agenten. Mulder övertalas av Scully men även av sina egna skuldkänslor för sin syster Samantha. Mulder ställer dock ett krav: att Scully följer med honom.

Upptakten till Arkiv X – I want to believe känns bitvis trevande. Filmen får snart upp ångan och det blir bitvis riktigt spännande. Tyvärr håller den inte långfilmskvalité rätt igenom utan skulle bättre beskrivas som ett bra dubbelavsnitt i serien. Vi bjuds på karaktärer med övernaturliga förmågor, på lemlästade kroppar och religiösa undertoner. Allt inramat i klassisk mystisk Arkiv X-anda med tidsangivelser som aldrig landar på hel- eller halvtimmar. Scully som tvivlaren och Mulder som den som aldrig slutar tro.

På ett sätt förstår jag att man ville satsa på en fristående handling då man ville locka till sig alla som inte var fans sedan tidigare. Tv-serien tappade ju tittare allteftersom den pågick och när det sedan gick bra många år efter tv-seriens slut, tills man fick i uppgift att göra filmen så var det säkert flera inbitna fans som inte riktigt trodde på att det skulle fungera med en film till. Den första vi fick lämnade ju även den lite att önska. Sedan var det väl många, jag själv inräknad, som inte ens trodde att den här filmen skulle bli av. Men det är alltid kul att ha fel, och det pratas ju redan nu om att det ska bli minst en film till. Den som lever får se, som man brukar säga. Tills dess att den blir av, så hoppas jag att man finputsar den filmens manus lite mer och gärna återgår till en mer hårdkokt X-Files handling.

Jag måste avslutningsvis hylla Callum Keith Rennie som spelar en av filmens mer ledande elakingar. Han gör en riktigt bra insats. Ni kanske tycker er se något bekant över hans ansikte? Det beror på att han spelade den intressanta rollen som Cylonen Leoben Conoy i tv-serien "Battlestar Galactica".

Jag måste dock även sänka Alvin "Xzibit" Joiner som spelar FBI-agenten Mosley Drummy. Varför måste man envisas med att casta talanglösa artister i filmer? Börjar Hollywoodfabriken bli lite som Formel 1 cirkusen, där du kan köpa dig en plats? Förr anlitade man någonting som kallades för "Casting/Talent Agent" inför när man skulle rollsätta en film. Här verkar det vara fritt fram för vem som helst att få vara med i en film, utan några som helst krav på talang.

Så bortsett från en del mindre lyckade saker, så är det trots allt ett kärt återseende och det finns tillräckligt med positiva saker i filmen för att hålla mitt intresse uppe genom hela filmen. Blir det en till film så kanske man har tur att få till någonting som blir ännu bättre än den här filmen.

BRA

#268 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 01 February 2010 - 16:33

Visst ja, den här har ju jag liggande (hittade båda Arkiv-X filmerna i en dubbelutgåva på second hand).

Återkommer när jag sett den. :)

fqq5BYam.jpg

#269 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 01 February 2010 - 16:54

Jag fick ett akut sug av att se om hela serien, efter att ha sett filmen. Men...jag...måste...hålla...mig Jag har ju BSG att se samt en massa filmer. Någon måtta får det allt vara. ;)

Jag ser fram emot att få läsa vad du tycker om filmen. :D

#270 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 February 2010 - 18:34

Tog mig i kragen och såg filmen idag det var med kraftigt nedskruvad förväntan skall jag erkänna.

Jag fastnade för Arkiv X från första avsnittet. Är inte helt säker på varför - men ändå har jag en lucka runt säsong 2 (jag har således inte sett många av avsnitten runt Krycheck). Men det hör väl inte hit egentligen. Låt oss säga att jag jobbar på att köpa serien.

Som jag ser det lider filmen av 3 saker i stort. Det första är Fader Joe, det kändes som om storyn i sig stannade upp varje scen han var med i - därför tar sig inte storyn riktigt förrän det är för sent. Det andra den lider av är Dana Scully. Jag kan köpa att hon inte är så hot på att hoppa på FBI-tåget igen efter 6 år. Men ärligt så känns anti-fbi intrigen mest dit klistrad för att servera genombrottet på slutet. Det tredje är Dana+Fox=Sant-intrigen. Jag brydde mig aldrig särskilt mycket om den i serien, och här känns den mest som krystad utfyllnad. Här hade köpt gift/sambo-förhållande rakt av. Men det här mittemellan som finns i serien är inte bra.

Övrigt då, kul att återse Scully och Moulder, och jag ser fortfarande en viss potential i konceptet jag gillar at den är fristående. Jag gillar att man satsar på det paranormala istället för konspirationen (snälla låt den dö i frid). Anderson och Duchovny finner sig till rätta i sina roller. det är också kul att återse Skinner, även om hans roll mest kändes som en cameo ämnad för fansen mer än något annat. Storyn har potential - men det slarvas bort en aning. Och som Carty säger. Här och där lyckas man verkligen fånga den klassiska Arkiv-X-känslan, och filmen lyckas hålla intresset uppe hela filmen.

Gillar verkligen versionen på seriens tema som spelas inledningsvis till sluttexterna. Grymt skön version.

Kan hålla med Carty om herr Xzibit. Även om han inte direkt gör en dålig roll så är det väldigt träigt och ensidigt.

Blir det en film till så hoppas jag på att man jobbar mer med storyn och får mer dynamik mellan karaktärerna och storyn.

På det hela taget är jag positivt överraskad.

Blir två betyg personligen (i egenskap av fan av serien) blir det BRA, ett mer objektivt så platsar den inte längre än till OK av den anledningen att den inte riktigt håller om man inte har en tidigare god relation till serien.

Edited by XC, 06 February 2010 - 18:35.

fqq5BYam.jpg

#271 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 February 2010 - 13:24

Jag instämmer i mycket av det som du säger. Jag kan väl inte tillföra mycket mer än det vi pratade om på bloggen.

Trevligt att du precis som mig gillade filmen trots en del brister här och där. Blir det en till film så får vi hoppas att dom kan finputsa dom lite.

#272 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 19 February 2010 - 19:44

Japp, det kan ju vara så att Chris Carter var lite ringrostig bara. :)

fqq5BYam.jpg

#273 Glima

Glima

Lieutenant

• Members
  • 95 posts

Posted 23 February 2010 - 17:21

Jag fastnade för Arkiv X från första avsnittet. Är inte helt säker på varför - men ändå har jag en lucka runt säsong 2 (jag har således inte sett många av avsnitten runt Krycheck). Men det hör väl inte hit egentligen. Låt oss säga att jag jobbar på att köpa serien.

Jag fastnade också från allra första början. Det är en av få serier som verkligen har fångat mitt intresse så pass tidigt och dessutom lyckades att hålla kvar det hela serien ut. Givetvis gick det på tomgång ibland, men jag tycker att serien i sin helhet är riktigt bra.

Övrigt då, kul att återse Scully och Moulder, och jag ser fortfarande en viss potential i konceptet jag gillar at den är fristående. Jag gillar att man satsar på det paranormala istället för konspirationen (snälla låt den dö i frid).

Tack. Äntligen en likasinnad som vill se konspirationen dö ut helt och hållet. Det var en av sakerna som gick på tomgång i serien och jag tycker dessutom inte att det passar in i en långfilm. För jag utgår från att man vill locka till sig både fans, men även nytillkomna och då tror jag att ett fristående koncept passar bättre. Om det blir någon mer film vill säga. Jag hoppas självfallet på det. :)

#274 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 23 February 2010 - 17:56

Jag kommer på två serier som sugit mig fast och hållit kvar mitt intresse även efter att serien lagts ned, det ena är Arkiv X och det andra (i ännu högre grad) Xena: Krigarprinsessan.

Jag hade aldrig något emot att man indikerade på att det fanns folk högre upp i regeringen som jobbade för att dölja det paranomala - men jag tycker hela konspirations-intrigen gick för långt.

Edited by XC, 23 February 2010 - 17:57.

fqq5BYam.jpg

#275 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 23 February 2010 - 18:08

Finns ju iofs ett par avsnitt i första eller andra säsongen (när Mulders far mördas etc) som är riktigt bra trots att de tillhör konspirationsarcen. Själv tycker jag väl den första säsongen överlag är väl svag sedd idag, och jag kan inte säga att jag är så sugen på att se om hela serien, men när serien gick var den ju en favorit.

Men det handlar väl lite också vad man har för "böjelser" vad gäller det paranormala i stort, aldrig varit mycket för UFO:s, reptiler och "governement conspiracies", men sekter, symbolism, spöken/demoner, psykiska fenomen och apokalyptiska virus går hem stenhårt. :)

Därför föredrar jag helt klart den mörkare och tätare MillenniuM.

Edited by dukeofnewyork, 23 February 2010 - 18:09.

"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---