Ballongexpeditionen lär ju gå åt pipsvängen på ett eller annat sätt. Och att Jack och Locke är så absorberade av sin inbördes kamp att de så enkelt låter sig duperas av slemmige Harry känns inte naturligt, väldigt krystat.
Lost Säsong 2
Posted 05 April 2006 - 22:55
Ballongexpeditionen lär ju gå åt pipsvängen på ett eller annat sätt. Och att Jack och Locke är så absorberade av sin inbördes kamp att de så enkelt låter sig duperas av slemmige Harry känns inte naturligt, väldigt krystat.
Posted 06 April 2006 - 09:28
Jag håller inte med - but what else is new.
För mig känns det väldigt naturligt. Jack har ju alltid kört sitt eget race med sitt eget "samvete" som det bästa - liksom Locke. Locke kompenserar utifrån sin tidigare situation och har en liknande nyreligiös övertygelse. Jack är i sin tur alldeles för självgod för att kunna lyssna på andra. Bägge är blinda och i sin blindhet är de mycket lätta att manipulera. Sawyer såg den svagheten och utnyttjade den. Inte undra på att Henry också gör det.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 06 April 2006 - 19:08

Posted 08 April 2006 - 14:04
Övriga; mycket nöje
"Träffa författarna bakom Lost"
Posted 08 April 2006 - 16:08
Jag hoppas också att man får någon slags förklaring förr eller senare varför ön är som den är och så... men det kanske är för mycket att hoppas på? Fast kanske är det en del av tjusningen att allt kan hända och att man inte vet varför? Hur känner ni andra? Vill ni veta eller inte?

Posted 08 April 2006 - 16:25
last.fm Filmtipset
Posted 09 April 2006 - 11:15
Posted 09 April 2006 - 16:50
Edit: rättade stavfel
Edited by Kermit, 09 April 2006 - 17:49.
Posted 09 April 2006 - 20:11
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 10 April 2006 - 08:56
Som de sade innan första säsongen hade startats var att det fanns en story för fem säsonger. Sedan att de lyssnar lite för mycket på feedbacken kan ju givetvis förändra läget i längd - liksom om det blir en stor succé (som Lost blivit).
Fem säsonger?!? Det var det jävligaste...jag hade hoppats på 3 säsonger...vi får hoppas att de klarar av att avsluta det hela på ett vettigt sätt...
last.fm Filmtipset
Posted 10 April 2006 - 10:22
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 10 April 2006 - 10:25
Fem säsonger?!? Det var det jävligaste...jag hade hoppats på 3 säsonger...vi får hoppas att de klarar av att avsluta det hela på ett vettigt sätt...
Min reaktion också.... fast mest för att jag är rädd att allt spårar ur totalt som så många serier när de går för länge...

Posted 10 April 2006 - 11:02
Winter is Coming
Posted 10 April 2006 - 11:07
I tv4´s Hey Baberiba hade de en rätt träffsäker LOST-sketch.
Överdrivet känsliga LOST-fans varnas för innehållet i nedanstående klipp kan verka stötande och ironiskt mot serien!
![]()
Övriga; mycket nöje![]()
"Träffa författarna bakom Lost"
Rätt träffande. Hey Baberiba är väl sådär, vissa grejer är kul andra är totalt överdrivet tråkiga, personligen gillade jag Pyjamas mycket mer än Hey Baberiba.
Fem säsonger är idealiskt ur en ekonomisk synpunkt då amerikanska TV-serier blir får syndication rättigheter efter 100 visade avsnitt.
Vilket i praktiken innebär? (Jag vet ju att termen förekommer när det gäller serier i dagstidningar men hur fungerar det i TV?)
Edited by Jazzdevil, 10 April 2006 - 11:08.
Posted 10 April 2006 - 11:39
Syndication
Fem säsonger är idealiskt ur en ekonomisk synpunkt då amerikanska TV-serier blir får syndication rättigheter efter 100 visade avsnitt.
Vilket i praktiken innebär? (Jag vet ju att termen förekommer när det gäller serier i dagstidningar men hur fungerar det i TV?)
-Gangstagrass
Posted 10 April 2006 - 11:48
Syndication
Hmmm...intressant.
last.fm Filmtipset
Posted 10 April 2006 - 12:07
Efter att ha skummat igenom länken du bifogade förstår jag att man kan sända Lost dagligen efter 100 avsnitt. Såsom kanal 5 gör med vänner tex. Är det så du menar? Att Lost ska visas på TV4 varje dag, strax efter hem till gården? Tja rätt passande, det är ju trots allt en såpa.
Posted 10 April 2006 - 13:07
-Gangstagrass
Posted 10 April 2006 - 14:01
vi får hoppas att de klarar av att avsluta det hela på ett vettigt sätt...
Så som jag ser det är främst måste koppla sig fri från att hela tiden att försöka få ett publikfriande. Det är det som försatt Lost i den sopa som många anser att den är i nu (jag är dock inte en av dem). Det gäller sig hålla koll över sin grundtanke och ha tilltro på den.
Posted 10 April 2006 - 21:28
Nja alltså, ABC får rätt att sälja reprisrättigheterna till andra amerikanska TV-bolag som kan visa serien i all oändlighet vilket genererar massor av pengar till ABC. Därför är ABC väldigt måna om att nå upp i just 100 avsnitt även om inte JJ Abrams eller Damon Lindelof är det. Men eftersom ABC har äganderätten till Lost så har inte skaparna så mycket att säga till om i den frågan.
Ok...
Posted 12 April 2006 - 22:33
Och vad och varför satte nedräkningen igång som fick pansardörrarna att stängas?
Om nu inte Henry är Henry, vem är Henry då??
Lockes flashback med farsan kändes som en sämre deckare dock
Fler frågor ikväll igen...
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24
Posted 12 April 2006 - 23:13
last.fm Filmtipset
Posted 12 April 2006 - 23:15
Bilden med symbolerna:

Vad det är på bilden har jag inte funderat över ännu ...
Så Lockes pappa är också en bedragare? Det kopplar honom samman med Sawyer då. Och vart tog Jacks pappa vägen? Den tråden släppte de helt, eller?
Posted 12 April 2006 - 23:18
Jag undrar också om det finns en bakomliggande tanke bakom alla till synes slumpmässiga påträffande av karaktärerna och deras släktingar/arbetskamrate/polare tidigare i livet.. skall detta leda fram ett stort avslöjande *konspirerar för fulla muggar*