Jump to content

Photo

Lost Säsong 2

• Please log in to reply
397 replies to this topic

#251 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 05 April 2006 - 22:55

Avsnittet var sådär. Flashbackscenerna för Jin och Sun gav lite denna gången, med deras försök (kändes mest som hans försök iofs - redan innan Sun berättade för sin "engelsklärare" :P ) att bli gravida och att det i själva verket var Jin som var infertil var ju tämligen givet. Så vem är far till Suns barn då? Hon ljög för Jin. :P

Ballongexpeditionen lär ju gå åt pipsvängen på ett eller annat sätt. Och att Jack och Locke är så absorberade av sin inbördes kamp att de så enkelt låter sig duperas av slemmige Harry känns inte naturligt, väldigt krystat. <_<
Support your local search and rescue unit - get lost.

#252 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 06 April 2006 - 09:28

Jag antar att du menar Henry, inte Harry ;)

Jag håller inte med - but what else is new. :P

För mig känns det väldigt naturligt. Jack har ju alltid kört sitt eget race med sitt eget "samvete" som det bästa - liksom Locke. Locke kompenserar utifrån sin tidigare situation och har en liknande nyreligiös övertygelse. Jack är i sin tur alldeles för självgod för att kunna lyssna på andra. Bägge är blinda och i sin blindhet är de mycket lätta att manipulera. Sawyer såg den svagheten och utnyttjade den. Inte undra på att Henry också gör det.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#253 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 06 April 2006 - 11:20

håller med cappy :) den där henry verkar vara bra på att tolka personer och se hur han ska utnytja dem
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#254 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 06 April 2006 - 19:08

Ja, han är lite lurig... och läskig :unsure: Han är för mysko för att inte vara en av The others... eller så är det det som avsnittsförfattarna räknar med!
Posted ImagePosted Image

#255 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 08 April 2006 - 14:04

I tv4´s Hey Baberiba hade de en rätt träffsäker LOST-sketch.

:skull: Överdrivet känsliga LOST-fans varnas för innehållet i nedanstående klipp kan verka stötande och ironiskt mot serien! :skull:

Övriga; mycket nöje ;)

"Träffa författarna bakom Lost"

#256 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 08 April 2006 - 16:08

Ha, ha! Den var lite rolig :D

Jag hoppas också att man får någon slags förklaring förr eller senare varför ön är som den är och så... men det kanske är för mycket att hoppas på? Fast kanske är det en del av tjusningen att allt kan hända och att man inte vet varför? Hur känner ni andra? Vill ni veta eller inte?
Posted ImagePosted Image

#257 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 08 April 2006 - 16:25

Hmmm...jag har ganska svårt för de där "komikerna", men visst har de en poäng...om dock än poäng som alla andra har tänkt på sen seriens början...Förhoppningsvis har den en bild av hur allt kommer bli, även om de förmodligen kommer dra ut på serien längre än vad som först var tänkt...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#258 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 09 April 2006 - 11:15

Ja, det här komikergänget har jag väl egentligen ingenting alls övers för, har aldrig gillat dem. känner mig ungefär såhär :mellow: när jag ser dem.
I love the smell of napalm in the morning

#259 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 09 April 2006 - 16:50

Komikernas kvalitet kan väl diskuteras, men de lyckades ändå illustrera det problem som många av oss har stört sig på; för många mysterier och lösa trådar som verkar glömmas bort; vet manusförfattarna hur serien ska sluta (har den någon slut eller är det en mysterie-såpa utan slut?) eller öser de bara på med intriger i samma takt som bankkontot fylls på?

Edit: rättade stavfel

Edited by Kermit, 09 April 2006 - 17:49.

#260 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 09 April 2006 - 20:11

Som de sade innan första säsongen hade startats var att det fanns en story för fem säsonger. Sedan att de lyssnar lite för mycket på feedbacken kan ju givetvis förändra läget i längd - liksom om det blir en stor succé (som Lost blivit).

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#261 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 10 April 2006 - 08:56

Som de sade innan första säsongen hade startats var att det fanns en story för fem säsonger. Sedan att de lyssnar lite för mycket på feedbacken kan ju givetvis förändra läget i längd - liksom om det blir en stor succé (som Lost blivit).

Fem säsonger?!? Det var det jävligaste...jag hade hoppats på 3 säsonger...vi får hoppas att de klarar av att avsluta det hela på ett vettigt sätt...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#262 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 10 April 2006 - 10:22

Fem säsonger är idealiskt ur en ekonomisk synpunkt då amerikanska TV-serier blir får syndication rättigheter efter 100 visade avsnitt.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#263 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts

Posted 10 April 2006 - 10:25

Fem säsonger?!? Det var det jävligaste...jag hade hoppats på 3 säsonger...vi får hoppas att de klarar av att avsluta det hela på ett vettigt sätt...

Min reaktion också.... fast mest för att jag är rädd att allt spårar ur totalt som så många serier när de går för länge... :unsure:
Posted ImagePosted Image

#264 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 10 April 2006 - 11:02

5 säsonger känns inte så intressant. Däremot 3 och kanske i extrema fall 4.

Winter is Coming

#265 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 10 April 2006 - 11:07

I tv4´s Hey Baberiba hade de en rätt träffsäker LOST-sketch.

:skull: Överdrivet känsliga LOST-fans varnas för innehållet i nedanstående klipp kan verka stötande och ironiskt mot serien! :skull:

Övriga; mycket nöje ;)

"Träffa författarna bakom Lost"

Rätt träffande. Hey Baberiba är väl sådär, vissa grejer är kul andra är totalt överdrivet tråkiga, personligen gillade jag Pyjamas mycket mer än Hey Baberiba.

Fem säsonger är idealiskt ur en ekonomisk synpunkt då amerikanska TV-serier blir får syndication rättigheter efter 100 visade avsnitt.

Vilket i praktiken innebär? (Jag vet ju att termen förekommer när det gäller serier i dagstidningar men hur fungerar det i TV?)

Edited by Jazzdevil, 10 April 2006 - 11:08.

#266 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 10 April 2006 - 11:39

Vilket i praktiken innebär? (Jag vet ju att termen förekommer när det gäller serier i dagstidningar men hur fungerar det i TV?)

Syndication

-Gangstagrass

#267 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 10 April 2006 - 11:48

Syndication

Hmmm...intressant.

last.fm Filmtipset

#268 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 10 April 2006 - 12:07

Hmm, inte riktigt klar över det hela ändå.

Efter att ha skummat igenom länken du bifogade förstår jag att man kan sända Lost dagligen efter 100 avsnitt. Såsom kanal 5 gör med vänner tex. Är det så du menar? Att Lost ska visas på TV4 varje dag, strax efter hem till gården? Tja rätt passande, det är ju trots allt en såpa.

#269 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 10 April 2006 - 13:07

Nja alltså, ABC får rätt att sälja reprisrättigheterna till andra amerikanska TV-bolag som kan visa serien i all oändlighet vilket genererar massor av pengar till ABC. Därför är ABC väldigt måna om att nå upp i just 100 avsnitt även om inte JJ Abrams eller Damon Lindelof är det. Men eftersom ABC har äganderätten till Lost så har inte skaparna så mycket att säga till om i den frågan.

-Gangstagrass

#270 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 10 April 2006 - 14:01

vi får hoppas att de klarar av att avsluta det hela på ett vettigt sätt...

Så som jag ser det är främst måste koppla sig fri från att hela tiden att försöka få ett publikfriande. Det är det som försatt Lost i den sopa som många anser att den är i nu (jag är dock inte en av dem). Det gäller sig hålla koll över sin grundtanke och ha tilltro på den.

#271 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts

Posted 10 April 2006 - 21:28

Nja alltså, ABC får rätt att sälja reprisrättigheterna till andra amerikanska TV-bolag som kan visa serien i all oändlighet vilket genererar massor av pengar till ABC. Därför är ABC väldigt måna om att nå upp i just 100 avsnitt även om inte JJ Abrams eller Damon Lindelof är det. Men eftersom ABC har äganderätten till Lost så har inte skaparna så mycket att säga till om i den frågan.

Ok...

#272 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 12 April 2006 - 22:33

Mer spännande avsnitt ikväll :) Vad var det för symbol som Locke fick se på dörren när han satt fast? :o
Och vad och varför satte nedräkningen igång som fick pansardörrarna att stängas?
Om nu inte Henry är Henry, vem är Henry då?? :o
Lockes flashback med farsan kändes som en sämre deckare dock :rolleyes: , tycker man istället kan koncentrera sej mer på mysteriet istället :)
Fler frågor ikväll igen... :)
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#273 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 12 April 2006 - 23:13

Håller med SavedByZero! Det var ett bra avsnitt ikväll, med en bra cliffhanger. Vem är "Henry" egentligen? Skumma symboler och ett blått sken...spännande :D

last.fm Filmtipset

#274 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 12 April 2006 - 23:15

Kvinnan som Locke samtalade med i sitt jobb var Sayids stora ungdomskärlek.

Bilden med symbolerna:
Posted Image
Vad det är på bilden har jag inte funderat över ännu ... :unsure:

Så Lockes pappa är också en bedragare? Det kopplar honom samman med Sawyer då. Och vart tog Jacks pappa vägen? Den tråden släppte de helt, eller?
Support your local search and rescue unit - get lost.

#275 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 12 April 2006 - 23:18

Jacks pappa dog väl i Australien, efter att träffat Sawyer, och Jack åkte ju med kistan hem i det aktuella planten.

Jag undrar också om det finns en bakomliggande tanke bakom alla till synes slumpmässiga påträffande av karaktärerna och deras släktingar/arbetskamrate/polare tidigare i livet.. skall detta leda fram ett stort avslöjande *konspirerar för fulla muggar*
I love the smell of napalm in the morning