Vad är det för bok? [Lek]
Posted 22 November 2006 - 20:23

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 22 November 2006 - 20:45
"Good girls do not end up with naked male anything in their bathtubs at four something in the morning."
Bloody Bones; Laurell K Hamilton
Posted 22 November 2006 - 23:40
A Kiss of Shadows ?
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 23 November 2006 - 02:27
Din tur!
"Good girls do not end up with naked male anything in their bathtubs at four something in the morning."
Bloody Bones; Laurell K Hamilton
Posted 23 November 2006 - 08:13
Okay her kommer nästa
A boy grows to manhood while attempting to subdue the evil he unleashed on the world as an apprentice to the Master Wizard.
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
Posted 23 November 2006 - 08:23
Okänd?
Posted 23 November 2006 - 09:05
Posted 23 November 2006 - 09:25

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 23 November 2006 - 09:55
En kvinnlig författere er det
Mera info
The story concerns the Wizard ******* and his education. ******** comes from a desperately poor village in the mountains, from among illiterate peasants (compare to the world of the hobbits, where, though illiterate, there is no squalor) who live with their goats.
Posted 23 November 2006 - 10:00
Okänd?
Posted 23 November 2006 - 10:01

you got it
Posted 23 November 2006 - 10:05
Återkommer i eftermiddag med nytt citat.
Okänd?
Posted 23 November 2006 - 19:28
Efter vad som kändes som en evighet började det gå över. Jag försökte vifta på tårna, lyckades. Jag låg utsträckt i en sjukhussäng och jag hade gipsförband om benen, men de var fortfarande mina.
Jag knep ihop ögonen och öppnade dem, tre gånger.
Rummet blev stadigt.
Var fan var jag?
Go for it.
Okänd?
Posted 23 November 2006 - 19:30
Edited by XC, 23 November 2006 - 19:31.

Posted 23 November 2006 - 19:37
Satt du och läste boken just nu eller!!
Sanslöst...
Din tur
Okänd?
Posted 23 November 2006 - 19:45
Skall gå och gräva i bokhyllan!
Det regnade. Ett mjukt duggregn av silver strilade ned från kvällshimlen och svepte in de kantiga vakttornen i staden C* i dis, fräste facklorna på ömse sidor om den breda porten och gjorde vägstenarna som ledde upp till staden svarta och blanka. En ensam ryttare nalkades staden.
Edited by XC, 23 November 2006 - 19:46.

Posted 23 November 2006 - 20:16
Posted 23 November 2006 - 20:17

Posted 23 November 2006 - 20:32
The sky above the port was the color of television, tuned to a dead channel.
"It's not like I'm using," **** heard someone say, as he shouldered his way through the crowd around the door of the Chat. "It's like my body's developed this massive drug deficiency." It was a Sprawl voice and a Sprawl joke. The Chatsubo was a bar for professional expatraites; you could drink there for a week and never hear two words in Japanese.
Posted 23 November 2006 - 20:36
Neuromancer av William Gibson
Har jag rätt?
Edited by Georgia, 23 November 2006 - 20:37.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 23 November 2006 - 20:39
Posted 23 November 2006 - 20:48
Nu kommer det antagligen vara svårt och kontrollera, men för ren sportslighet, skall vi avstå från att googlade gissningar de 12 första timmarna? (Jag tar med i beräkningen här att 'alla' borde få chansen.
Vad tycker ni? Blir 12h lagom eller för långt/kort? Räcker det kanske med 8h (en arbetsdag) eller borde det vara 24h? Räcker det med 3h?

Posted 23 November 2006 - 20:52
Och det är för övrigt inte fusk att googla. Tvärtom, det uppmuntras!
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 23 November 2006 - 20:53
Jag hoppar över den här gången då. Så får Mjolnir ta en annan bok.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 23 November 2006 - 20:59
Georgia: Det var (från min sida) ingen attack. Jag bara försökte sondera terängen för hur deltagarna tycker. Personligen så tycker jag att det borde finnas ett fönster, om än ett kort, till förmån för faktiskt kunskap. Därmed inte sagt att det är fusk att Googla.