Häftigt när Sawyer fick träffa Lockes farsa (vad heter han, förresten?)
Lost Säsong 3
Posted 29 May 2007 - 16:24
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 30 May 2007 - 17:19
Anthony Ashley-CooperHäftigt när Sawyer fick träffa Lockes farsa (vad heter han, förresten?)
Dagens avsnitt:
Oj oj. Det här måste ha varit det viktigaste avsnittet den här säsongen.
Ben föddes inte på ön.
"Han" som alla The Others var rädda för är en osynlig varelse vid namn Jacob med krafter.
Ben tillhörde Dharma men alierade sig med The Hostails och utrotade Dharma gänget samt hans pappa.
Dharma skapade inte säkerhetssystemet aka Smokey.
Men också en hel del frågor.
T ex vad är Jacob?
Var kommer The Hostails från?
Var kommer Smokey från?
Nu fattar man varför Locke var tvungen att döda sin pappa för att vara speciell. Eftersom Ben dödade sin vilket gjorde honom till deras ledare.
Men hur går det för Locke nu? Verkar som han dör men jag tvivlar på det.
Man fick också se hur Dharma var och det verkar som att de var 70-tals Hippies som sökte harmoni och lycka på en Ö som inte ville ha främmade människor där.
Känns som att allt trappas upp nu. Det hela börjar kännas mer övernaturligt nu och snacket om att allt ska ha "en naturlig förklaring" går jag inte på längre.
Jag tror att sanningen om de 4-tåade varelserna inte ligger långt borta heller.
LOST är verkligen tillbaka med intresanta avsnitt igen.
Jack... jag kan förstå att han gjorde som han gjorde (Vem hade trott på honom eller Julie?) för att försöka komma på en lösning. Men det gör det inte rätt. Och han har gjort så att ingen litar på honom längre. Inte bra när man är gruppens ledare. Det som var mäst idiotiskt var att han inte berättade för sin innersta cirkel ,med tanke på hur många hemligheter de har alla hållit tillsammans med honom och med tanke på att de alltid kommit till honom med vad de vet.
Men visst, samtidigt så är han deras ledare så det är hans tuffa beslut att göra även om han gör vissa fel beslut.
Edited by Crusader, 30 May 2007 - 21:39.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 June 2007 - 20:11
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 June 2007 - 20:44
Sen vet jag inte om ni har skrivit nåt om det här men jag har tänkt på en sak.
Den kille som Ben träffade ute i skogen när han var liten och som värvade honom till "The Hostiles" är med i Bens gäng nu också, utan att ha åldrats. Några teorier om det? Nu ser han ju liksom yngre ut än Ben...
En annan grej, finns det två grupper "Hostiles" eller är "Hostiles" och "The Others" samma gäng? I tidiga avsnitt fick man se några andra "others" som såg ut och betedde som riktiga vildar. Vad har hänt med det sidospåret?
Och i gårdagens avsnitt, vilka var tjejerna på den "dränkta" Dharma-stationen? Den frågan antar jag att vi får svar på snart, men de andra...kommer vi nånsin få veta?
Edit:
Nyttig hemsida: Lostpedia
Edited by Spidde, 07 June 2007 - 20:46.
last.fm Filmtipset
Posted 07 June 2007 - 21:36
Håller med dig. Serien har lyft sig ordentligt under andra halvan av säsongen är tillbaka på samma nivå som säsong 1.Jag tycker också LOST har blivit MYCKET bättre. Serien känns intressant och spännande igen
Det har kommenterats mycket (i olika forum) vad det skulle bero på. En del tror att han inte åldrats och andra lutar mera åt att det är dålig sminking. Jag tror på det senare.Sen vet jag inte om ni har skrivit nåt om det här men jag har tänkt på en sak.
Den kille som Ben träffade ute i skogen när han var liten och som värvade honom till "The Hostiles" är med i Bens gäng nu också, utan att ha åldrats. Några teorier om det? Nu ser han ju liksom yngre ut än Ben...
The Others är Lostisarnas namn på dem. The Hostiles var Dharmas namn på dem. Det är samma gäng.En annan grej, finns det två grupper "Hostiles" eller är "Hostiles" och "The Others" samma gäng? I tidiga avsnitt fick man se några andra "others" som såg ut och betedde som riktiga vildar. Vad har hänt med det sidospåret?
"Vildarna" var när The Others hade klätt ut sig för att lura Lostisarna, t ex när de tog Walter av båten etc. Det tricket avslöjades ju när Lostisarna hittade kläder och lösskägg m.m. i en tom station och efter det var det väl ingen mening att låtsas vara "vildar".
Det får du veta redan nästa vecka.Och i gårdagens avsnitt, vilka var tjejerna på den "dränkta" Dharma-stationen? Den frågan antar jag att vi får svar på snart, men de andra...kommer vi nånsin få veta?
Japp, mycket användbar sida.Edit:
Nyttig hemsida: Lostpedia
Posted 07 June 2007 - 23:24
Känns som att allt trappas upp nu. Det hela börjar kännas mer övernaturligt nu och snacket om att allt ska ha "en naturlig förklaring" går jag inte på längre.
Dem har sagt att det skall kunna förklaras med pseudo-vetenskap - och det tror jag fortfarande kan vara fallet. Sedan att Mjolnir slår håll på det med räknar jag med, men vem bryr sig? Huvudsaken är att JAG gillar det.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 07 June 2007 - 23:33
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 June 2007 - 23:37
Jon var namnet:
Posted 08 June 2007 - 00:10
Posted 08 June 2007 - 00:13
Tänk, jag har nästan helt tappat känslan av att det ska vara något övernaturligt med ön, men så har jag en stor brist också - jag saknar fantasi. Och jag har heller ingen förklaring till Smokey...Det hela börjar kännas mer övernaturligt nu och snacket om att allt ska ha "en naturlig förklaring" går jag inte på längre.
Pseudovetenskap är t ex att tolka ljusfenomen på himlen över en storstad som UFO:n, eller att spendera många tusenlappar på att söka igenom Loch Ness med sonar och dykare i jakt på Nessie.Låt oss säga att jag har absolut ingen aning om vad pseudo-vetenskap är... bara för skojs skull.
Wikipedia om pseudovetenskap.
Charlie har flera gånger visat att är långt ifrån någon liten mespropp (Ethan, Sun etc) och att han slår ner Desmond på det där viset var helt in character för mig. Han är dessutom a man with a mission i sin övertygelse om att Desmonds visioner är korrekta och att han måste dö för att rädda Claire och Aaron. Och då kan han ju inte låta Desmond ta hans plats.Jag trodde faktiskt att Charlie skulle dö där igår, blev jätteledsen. Fast lite onödigt av honom att slå ner Desmond istället för att bara säga åt honom, insistera?
Posted 08 June 2007 - 00:35
pseudo betyder något i still med, iställer för eller liknande tror jag så då borde
pseudo-vetenskap = istället för vetenskap (antagligen något som liknar vetenskap men inte är det precis som en pseudonym inte är ens namn)
Jag är nyfiken på vad/vem Jacob är, vad tror ni om att Jacob är Smokey?
Jag vill inte att Locke ska dö han är min favorit.
hmm, jag vill också ha en förklaring med det där med fyra tår statyn.
Har någon tittat på "the hostiles fötter ännu ? ;-) "
Jag trodde att Charlie skulle drunkna men det verkar som han klarade det men vilka är alla människorna i "the looking glass" de kan inte vare "Others/hostiles" eftersom Juliet sa att ingen kunde komma åt stationen utan ubåt, kom just nu på att de hade en ubåt så de kanske kan vara others iallafall men vore det inte kul om de var överblivet Dharma-folk?
Och så får vi inte glömma att nästa vecka är det dubbelavsnitt och att LOST börjar vid 20:00.
Posted 08 June 2007 - 01:29
Jag undrar om inte en av de där 2 tjejerna kan vara Bens gammla flamma. Eller var de för unga för det?
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 08 June 2007 - 06:38
Det är lätta att tappa bort sig när det gäller LOST. Bra att jag blev påmind om "vildarna"
Och ang. killen som inte har åldrats. Jag tror inte det beror på dålig sminkning. LOST verkar ju så genomtänkt (?) annars att en sådan miss skulle vara extremt pinsam. Jag tror det finns någon bra förklaring
last.fm Filmtipset
Posted 08 June 2007 - 08:16
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 08 June 2007 - 11:27
Precis vad jag tycker. Jag menar, de har ju lyckats sminka alla andra så bra i flashbacks så varför skulle de fumla sig så mycket här?Och ang. killen som inte har åldrats. Jag tror inte det beror på dålig sminkning. LOST verkar ju så genomtänkt (?) annars att en sådan miss skulle vara extremt pinsam. Jag tror det finns någon bra förklaring
Om nyss sagda teori stämmer så lär det ju inte vara något problem med åldern. De kan ha åldrats lika mycket som "killen som inte har åldrats". (Says it allJag undrar om inte en av de där 2 tjejerna kan vara Bens gammla flamma. Eller var de för unga för det?
Jon var namnet:
Posted 08 June 2007 - 12:06
Posted 08 June 2007 - 12:51
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 08 June 2007 - 13:10
Posted 08 June 2007 - 13:15
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 08 June 2007 - 13:41
Posted 08 June 2007 - 13:46
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 08 June 2007 - 14:44
Jag undrar vad hon gjorde i London jag...
Edited by Marie Morot, 08 June 2007 - 14:45.
Posted 08 June 2007 - 14:44
Höh? Igentligen? Betyder det att hon har varit med tidigare?
Se vad Marie sa - vi får se nästa vecka. Men ja, jag trodde det var en specifik karaktär från tidigare i säsongen och jag var bombsäker på det. Jag hade dock fel så det skrek om det. Den jag trodde det var varr:
Modern till Sawyers barn och som även hjälpte Kate att träffa sin mor
Posted 08 June 2007 - 14:47