Jump to content

Photo

The Amazing Spider-Man (Reboot till version 2.0)

• Please log in to reply
533 replies to this topic

#251 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 15 February 2010 - 20:53

Ja, det är väl bra att Vanderbilts lyckade manus är baserade på andras grejer, Spider-Man filmerna är ju baserade på andras material också, likaså kommande The Losers som han också skrivit. Och jo jag nämnde det redan tidigare(i den här tråden) om Webb, en massa priser för sina musikvideor, vilket för mig tyder på att hans visuella stil är rätt cool, och sen väldigt prestigefyllda priser för hans debutfilm. Christopher Nolan hade 2 långfilmer innan Batman Begins. Sen vill ju jag också gärna veta vad Webbs vision för filmen är. Det vi vet nu är ju att Webb inte tex gjort en massa skitfilmer innan han fick det här jobbet. Att han är ung och inte gjort många filmer kan dock tyda på att han är en enkel hired gun som gör det som studion säger åt honom. Förutom just det där jag nämnde, kan du hitta på något som skulle tyda på att han är en dålig regissör?
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#252 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 15 February 2010 - 21:08

Inget som tyder på att han är dålig, självklart. Men rädslan att han är en hired gun finns där, en väldigt stark misstanke t.om. Det som däremot är lite lustigt är om man snokar runt på andra forum och vad de säger om en reboot av Spider-Man. Många luftar sitt missnöje kring Sam Raimis filmer med att de tyckte Peter gnällde för mycket, för mycket kärlek, för lite Venom och så vidare. Valet av regissör tyder ju inte direkt på att det kommer bli mindretonårsångest, kärleksproblem och så vidare. Sen lär vi inte se en så mycket trognare Spidde till serierna heller, inte om den här filmen ska ha Ultimate Spider-Man som bas.
*Hockey och superhjältar*

#253 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 15 February 2010 - 21:44

Jo fast sen åt andra sidan lär det finnas plats för en hel del action också om filmen nu ska vara i 3D. Jag har svårt att tänka mig att det endast är tonårsgnäll på stora IMAX 3D dukar. Jag väntar fortfarande på att studion säger något lite mer om handlingen. Eller Vanderbilt eller någon. Nog så att de inte får säga mycket just nu.

Edited by super85, 15 February 2010 - 21:46.

Batman Begins

The Dark Knight

#254 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 15 February 2010 - 21:49

Självklart lär det bli action också (vilket vi för övrigt inte vet något om Webb kan sköta snyggt), men jag menar bara att det inte direkt kommer bli mindre fokus på Peters privatliv i de nya filmerna. Eller det lär inte bli det med tanke på vilken stil alla säger att Webb har. Och det är ju lovande i alla fall. Kan de bara hålla symbioter och Zac Efron borta också så kanske det kan bli en film man faktiskt vill se.

#255 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 15 February 2010 - 21:57

Musikalscen från 500 Days of Summer

http://www.youtube.c...A&v=2seAJsrtIbQ

Green Day- 21 Guns

Edited by super85, 16 February 2010 - 23:58.

Batman Begins

The Dark Knight

#256 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 15 February 2010 - 21:59

Haha, musikalscenen påminner extremt mycket om scenen i Spider-Man 3 när Peter dansar fram på gatan... ;)
21 guns har jag sett, men att den skulle visa att han kan hantera superhjälteaction känns lite långsökt. Det kanske han kan, men säkert är det ju inte.

Förresten, borde inte det här ämnet byta namn till typ Spider-Manreboot istället? Spider-Man 4 blir det ju som alla vet inte.

Edited by Kermit, 15 February 2010 - 22:03.

#257 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 15 February 2010 - 22:07

Nja tycker ju inte riktigt heller att den Green Day videon säger något om att han skulle kunna regissera action men ville bara posta några exempel på något han regisserat. Och jo, jag tänkte också på Peters dansande när jag postade den där.
Batman Begins

The Dark Knight

#258 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 15 February 2010 - 22:14

Det ska fortfarande till att Marc Webb vågar visa sin stil och inte bara blir Sonys marionett. Han ska också kunna hantera action och karaktärerna som sagt. Dessutom ska Sony visa att de inte har tappat konceptet helt här, vilket jag starkt misstänker...

#259 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 16 February 2010 - 21:42

Avatar-teamet mötte Marc Webb för att prata om 3D.

http://www.superhero...ews.php?id=9081

Edited by super85, 16 February 2010 - 21:43.

Batman Begins

The Dark Knight

#260 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 16 February 2010 - 22:16

Det är ju bra om de tänker 3D redan från början om de ska göra den i 3D, men som en kommentar under artikeln säger. Det är inte det där som kommer att avgöra hur bra eller lyckad den här filmen blir.

#261 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 17 February 2010 - 00:11

Nej, men jag tyckte att det var värt att posta eftersom det är en nyhet relaterad till filmen :).

Blir också intressant att se vilka människor Webb kommer att jobba med när det gäller foto, musik, dräkter etc. Sånt är alltid intressant tycker jag. Kommer tex Eric Steelberg fota den för honom?
Batman Begins

The Dark Knight

#262 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 17 February 2010 - 12:04

Sant, man får inte glömma bort nyheterna i all diskussion och från mitt håll skepsis till filmen. Måste ju erkänna att det bygger på att jag är nervös, skulle bli så enormt besviken om Sony slarvar bort Spider-Man på samma sätt som Fox gjort med X-Men. Nu kanske det blir bättre med X-Men när Bryan Singer faktiskt kommer tillbaka, men X-Men 3 var ju verkligen ett missat tillfälle med Dark Phoenix-sagan och sådär. Hoppas vi får lite nyheter snart, men Brad Douglas på http://www.spiderman....com/wordpress/ mailade Sony om att möjligtvis få intervjua Marc Webb i en podcast, men fick svaret

Hey there Brad –

I’m one of the publicists here at Sony and I’m working on Spider-Man. Nice to meet you, albeit over email.

Thanks so much for reaching out about Marc Webb, but unfortunately it’s way too soon to do anything. We’ll definitely be in touch when it’s more timely and appropriate.

THANKS!

så det kan dröja ett tag tills vi får lite mer konkreta nyheter. Jag törstar ju som alla andra om nyheter kring casting, hur dräkten ska se ut, vilka karaktärer som är med, skurkar osv. Men man får väl ge sig till tåls...

#263 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 17 February 2010 - 19:11

Jo men man lär åtminstone få en massa rykten. Blir kanske svårt att slå Eddie Murphy som Riddler och Cher som Catwoman som var "klart" typ veckan efter att The Dark Knight hade haft premiär.

Edited by super85, 17 February 2010 - 19:12.

Batman Begins

The Dark Knight

#264 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 17 February 2010 - 19:29

Haha, ja, jag undrar varifrån de där ryktena kom ifrån. Men det är klart, vi har redan Zac Efron som rykte, ungefär som Freddie Prinze jr. när de skulle göra Spider-Man 1.

#265 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 11 April 2010 - 04:39

Vad säger ni om Logan Lerman (Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief) som den nya Spider-Man?

Exclusive: Percy Jackson star Logan Lerman frontrunner to be the new Spider-Man

Saturday, Apr 10, 2010

The search for the new "Spider-Man" appears to be over.

HitFix has exclusively learned that Logan Lerman is first choice for Sony Pictures and the clear frontrunner to replace Tobey Maguire as Peter Parker in the reboot of the blockbuster franchise. A source close to the production tells HitFix Lerman is "almost 100% locked" but not in contract negotiations for the role yet.

Marc Webb ("500 Days of Summer") is directing the new untitled "Spider-Man" which is being written by James Vanderbilt ("Zodiac," "The Losers") and is meant to be a more teen-friendly incarnation, taking Peter Parker back to his early days of balancing girl trouble, homework, and crimefighting. The new film is expected to begin production later this year for a July 3, 2012 release.

Maguire, co-star Kristen Dunst and director Sam Raimi were expected to continue their version of the wall-crawler's adventures until Raimi bowed out after creative differences with the studio earlier this
year. At that time, Sony Pictures decided to re-cast the film and move in a new direction, and had already been developing a reboot script as a contingency plan.

Lerman beats out rumored contenders Anton Yelchin, Jesse Eisenberg, Patrick Fugit and Johnny Simmons.

The 18-year-old Los Angeles native is best known for his role as Percy in February's hit "Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief." His other credits include "Gamer," "My One and Only," "Bill," "3:10 to Yuma," "The Number 23" and the TV series "Jack & Bobby" where he played Bobby. Lerman got his start in two Mel Gibson films "What Women Want" and "The Patriot" at the young age of 8.

The attention focused on the casting of this role is not surprising when one considers that, historically, one of the reasons "Gone With the Wind was a phenomenon when it was released in 1939 was the deep investment that the audience already had in the characters thanks to the popularity of the book. Mega-producer David O. Selznick made canny use of the the casting process to hype the film, and the search to find the right Scarlett O'Hara and the right Rhett Butler was international news for a full year.

These days, it seems that the search for each new superhero has become a major sport for outlets that cover entertainment news, no doubt because modern audiences have a major investment in seeing these characters done right. When Sony Pictures decided to reboot "Spider-Man," speculation began immediately, and Lerman was one of the early names bandied about. At the time, those conversations were premature, but it appears that the process has brought Sony back around to the young actor, and now he is poised to wear the familiar red-and-blue costume after all.

More updates as this story develops here on HitFix.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#266 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 April 2010 - 06:25

Det här ryktet har gått ett tag, men blev sedan nedtystat. Nu verkar det alltså vakna till liv igen? Jag har ju då inte sett Percy Jackson, men när man sett bilder på herr Lermann, så...varför inte liksom? Fast källan här tycker jag är lite...konstig när de resonerar kring superhjältefilmer, borta med vinden och intresset kring vem som ska spela vem på något sätt. Som sagt, ryktet är rätt gammalt, men om detta stämmer...tja, varför inte?

Förresten, är det inte dags att byta namn på tråden nu? Det blir ju ingen Spider-Man 4, så varför inte byta till typ "Spider-Man 2,0 i 3D" eller "Spider-Manreboot i 3D"? :)

#267 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 11 April 2010 - 11:52

Aha, sorry. Missat att ryktet redan florerat. Nej, jag har inte heller sett Percy men utseendemässigt så funkar det väl :P

Visst har jag tolkat det rätt som att titel på filmen ej är satt än? :unsure:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#268 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 April 2010 - 12:01

Okej, vi har nog båda rätt här, alltså ryktet har redan florerat, men nu har det fått nytt liv. Hur som helst var det ju inte fel att posta det, inte så jag menade. :)

Sen stämmer det att titeln inte är klar, men det blir ju absolut inte Spider-Man 4 i alla fall, då det är en reboot/nystart. Mina förslag var mer preliminära sådana tills man får en riktig titel.

#269 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 11 April 2010 - 12:34

Sant att det inte riktigt passar att kalla den för 4 :) Trodde först att det var du som startat tråden, men såg nu att så inte var fallet. Du får väl ge en liten diplomatisk vink till XC ;)

Edited by Synon, 11 April 2010 - 12:35.

#270 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 April 2010 - 14:52

Skulle någon moderator kunna tänka sig att byta namn på tråden då titeln Spider-Man 4 inte längre är aktuell, alternativt lyfta ur relevanta inlägg som rör Spider-Mans reboot till en egen tråd?

#271 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 11 April 2010 - 15:47

4 funkar väl som arbetsnamn. Finns ju fler trådar med nummer på slutet fast filmerna de handlar om inte lär heta så...

#272 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 April 2010 - 15:53

Ja, det är bara ett förslag. Själv tycker jag att 4:an är missvisande och folk kanske tror att det rör sig om en fortsättning på Sam Raimis filmer, men om mitt förslag på något sätt tolkas som att vara "negativ" så tänker jag inte tjafsa om det...

#273 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 11 April 2010 - 15:59

Jag tycker förvisso att du har en poäng. Risken är ju att nyfödda människor springer in i tråden utan att göra läxan och tvingar oss att vid upprepade tillfällen förklara vad det är fråga om.

Å andra sidan vet vi ju inte vad filmen ska heta...

#274 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 April 2010 - 16:23

Det är ingen stor sak, men 4 lär den i alla fall inte heta. Man kanske kan spekulera lite? Vad kan den nya filmen få för namn? Min gissning är Ultimate Spider-Man, och Begins är ju redan upptagen. Spider-Man reboots kanske? ;)

#275 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 11 April 2010 - 16:32

Titeln kan få stå kvar, tycker jag, tills vi iallafall vet vad den ska heta.

Sen skulle jag gissa på att titeln som dom väljer kanske blir... *trumsolo* THE *AMAZING* SPIDER-MAN!! ^^

Få se... vilka skurkar har dom använt? Dom har kört med Sandman, Venom, Green Goblin ( far OCH son) och Doc Ock ( bästa skurken i filmerna, om jag får säga det själv).

Dom klassiska som återstår är nog just Vulture, Black Cat och kanske Chameleon? Sen kan man ju göra som Batman och vänta tills uppföljaren innan GG dyker upp igen. Eller vänta...! Nu glömde vi två stycken viktiga killar, nämligen The Lizard och Kraven - jägaren. ;) Sen har man ju Morbius och... Hmm, finns en hel del att ösa ur, när det gäller skurkgalleriet, men vilken av dom passar som en riktigt mäktig fiende för Spidde?

Just Venom, Green Goblin, och Dr Octopus är väl Spidde's absolut värsta och mäktigaste fiender, och dom har man ju redan använt...