Har lagt märke till ett fenomen sen 3D-spelen gjorde sitt intåg i världen och det är att jag har svårare att orientera mig i 2D-spelen, och svårare att se vad en del saker ska föreställa, var man kan gå och inte. Är 2D-seende nåt man måste träna upp?
Hur som helst har jag spelat vidare i Phantasy Star II, som har ett lite märkligt system för att få nya spelkaraktärer. de dyker upp i ens hem, knackandes på ens dörr antingen efter man gjort vissa saker eller efter att en viss tid har gått. Hade det inte varit för att en polare spelar det med mig hade jag nog aldrig upptäckt det och nöjt mig med de tre personerna jag hade med mig när han kom med i bilden på allvar.
Levlade upp och läste på lite för BoF3 och vips var den boss som stått i vägen för mig i säkert 5-6 år ett minne blott. Nu är det bara upploppet kvar vad jag förstått så kan jag lägga det på hyllan.
Har gått på fortsatt upptäcksfärd i Oblivion, med mål att hitta varje plats i spelet.
Levlade upp en grad i Final Fantasy XI och tittade på fyrverkeriet som är en del av festivalfirandet i spelet just nu. Nu är jag höggradig nog att äventyra med en kompis som dragit ifrån lite.

This topic is locked