Jump to content

Photo

Stargate SG-1 säsong 2

• Please log in to reply
325 replies to this topic

#251 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 March 2007 - 18:08

Jack blir Teal'c och tvärtom :lol:

Dom hann i alla fall få tillbaka Daniel i rätt kropp i tid.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#252 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 28 March 2007 - 18:39

I och med att avsnitt har en viss tid på sig så behöver man inte anstränga
sig med oro på dom få sista minutrar

Vad hade du förväntat dig?
Att du av misstag böt kanal och samtidigt var alla batterier slut i
alla fjärrkontroller. Du har tyvärr en modern utrustning utan några knappar
på bashenheten.

#253 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 March 2007 - 18:50

Heh, jag har verkligen sett fram mot det här avsnittet. :D Och det var minnst lika bra som jag väntade mig. :P
Christopher Judge gjorde en riktigt bra Jack. Skrämmande lik ibland.
RDA gjorde också ett bra jobb även om han var lite för glad för att vara Teal'c. :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#254 Freja42

Freja42

Senior Commander

• Members
  • 369 posts

Posted 28 March 2007 - 20:55

HOLIDAY!!!! :thumbsup: Jag älskar detta avsnitt! :) Synd bara att Amanda Tapping inte fick byta kropp med någon, hade varit kul att see henne i en annan roll. Shanks är som vanligt helt lysande och Judge var förvånansvärt bra som Jack! Jag är lite besviken på RDA, tycker inte riktigt han är så bra...men jaja, det måste vara svårt att spela Teal'c. :)
--Freja
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#255 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 28 March 2007 - 21:59

HOLIDAY!!!! :thumbsup: Jag älskar detta avsnitt! :) Synd bara att Amanda Tapping inte fick byta kropp med någon, hade varit kul att see henne i en annan roll. Shanks är som vanligt helt lysande och Judge var förvånansvärt bra som Jack! Jag är lite besviken på RDA, tycker inte riktigt han är så bra...men jaja, det måste vara svårt att spela Teal'c. :)

:) Håller med, ett avsnitt man verkligen tycker om. Tycker också det va lite synd att inte Carter bytte med någon. Enligt mig är alla riktigt bra skådespelare, fast jag inte hört talas om någon förutom RDA innan SG1. Men Chris gör ett jätte bra jobb att vara så lik Jack här, som du säger är jag lite besviken också på RDA. Men som sagt Teal'c är kanske ganska svår att spela, Chris gör det så bra att det är nästan för svårt att imitera honom. Men scenen där Teal'c ska klippa Jacks hår... :lol:

#256 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 28 March 2007 - 23:12

Undrar hur Daniel reagerar när han upptäcker hur mycket pengar som saknas på hans kreditkonto? Och tänk om han skulle gå in på den där restaurangen och alla väntar sig att han ska bjuda alla laget runt igen?

Lustigt att man skulle se det här avsnittet bara nån vecka efter ett Angel-avsnitt som var ungefär likadant: en gammal man byter kropp med en yngre kille, som råkar vara en av huvudkaraktärerna och de andra måste komma på ett sätt att ställa saker och ting till rätta igen. Iofs, den sortens avsnitt är ju inte så ovanliga, men inte mindre underhållande för det.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#257 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 29 March 2007 - 18:11

Men.. Jäkla kanal 6 :/

Kunde de inte ha börjat sända SG-1 en dag senare, så att det avsnittet hade varit ikväll istället?
Varför ska de sända det just den kvällen jag åker till Ronneby för att packa ihop lägenheten och därmed inte har tillgång till 6an? :upset:

Får väl se om internetkanalen fortfarande sänder det..

Nåja, till kvällens avsnitt; Här tänkte man att nu slipper vi honom, men glömdeju helt att sarkofagen kan återuppliva osv.
Och äntligen en såndär Uno! :thumbsup:

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#258 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 29 March 2007 - 18:26

Nåja, till kvällens avsnitt; Här tänkte man att nu slipper vi honom, men glömdeju helt att sarkofagen kan återuppliva osv.
Och äntligen en såndär Uno! :thumbsup:

Jupp, satt just och tänkte att nu har de gått på såpa-formatet, och då kommer det barnvänliga alternativet: I me'n i snarkofagen så vi kan återuppliva'n och tortera'n i evinnerliga tider! :thumbsup:

Denna serie växer nästan med varje avsnitt. ;)
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#259 Freja42

Freja42

Senior Commander

• Members
  • 369 posts

Posted 29 March 2007 - 21:20

Kvällens avsnitt med Apophis: Också ett bra avsnitt. Jag som är lite lätt Daniel-fixerad gillar detta avsnitt. Jag tittade noga när han satt vid Apophis bädd och talade med honom men såg inte riktigt vad han gjorde. Förut har jag nog trott att Apophis haft ont och Daniel bara tittat på men nu förstår jag att Daniel måste ha gjort något så Apophis skrek av smärta. Heh. Jag gillar när Daniel blir lite ond. :) Och sen när Apophis värd talade, så sorgligt! Det tänker man ju inte alltid på, att alla Goa'ulder har en värd som inte har velat leva på detta sätt.

Sen att Daniel låter fruktansvärt sexig när han talar Forn-Egyptiska eller vad det är, det är väl oviktigt för de flesta... :wub:
--Freja
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*

*

#260 Siri

Siri

Lieutenant

• Members
  • 83 posts

Posted 29 March 2007 - 21:46

Jag som är lite lätt Daniel-fixerad gillar detta avsnitt.

hehe, alltid bra att veta att man inte är ensam :blush:

gillade att man fick se Apophis host, samt man fick se förändringen i sg1 från första stund vilja döda Apophis till slutet då de sörjde hosten.
Utbytet mellan Tok'ra och människors hur-ni-kontaktar-oss ett steg i rätt riktning :)

#261 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 March 2007 - 00:47

Äntligen är vi av med Apophis. Visst, de kan återuppliva honom och tortera honom men jag tvivlar på att VI får återse honom.

Väntade mig värsta "Vi måste ta hand om vår värsta fiende för att visa att vi är bättre än honom" avsnitt men detta var riktigt bra. Väldigt bra. Fin avslutning med att de fick träffa Apophis host.

Den nya fienden verkar intresant. Lite farligare än mesen Apophis som de igentligen kunde ha helat och skickat till Paris så att han kunde starta en hårsalong eller liknande, där kunde han springa omkring och skrika "Jag är er Gud" utan att någon brytt sig. :D

På tal om Gud, älskar scenen när Jack säger till Apophis att han ska be sin Gud om hjälp och påminner honom om att han ÄR Gud. :P

Hemskt vad glad Teal'c var när de satt på första mötet och diskuterade att de hade Apophis. Han fullkomligt jublade... för en Jaffa. :D

Gillar också Dark Daniel (Mycket bättre än Daniele) som hur han orsakade Apophis smärta. Liksom när han förstörde akvariet med larver och dödade dem efter att Sam sa att det skulle göra dem lika hemska som Goa'ulds.
Han är mycket starkare och har en mer mörk sida än man kan tro. Han är deffinitivt någon man INTE vill bli ovän med.
Ser fram mot att se honom göra nåt riktigt mörkt nån gång. Typ avrätta en fiende (Som han verkligen hatar) som ber för sitt liv eller nåt.

Edited by Crusader, 30 March 2007 - 00:54.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#262 Freja42

Freja42

Senior Commander

• Members
  • 369 posts

Posted 30 March 2007 - 10:00

Gillar också Dark Daniel (Mycket bättre än Daniele) som hur han orsakade Apophis smärta. Liksom när han förstörde akvariet med larver och dödade dem efter att Sam sa att det skulle göra dem lika hemska som Goa'ulds.
Han är mycket starkare och har en mer mörk sida än man kan tro. Han är deffinitivt någon man INTE vill bli ovän med.
Ser fram mot att se honom göra nåt riktigt mörkt nån gång. Typ avrätta en fiende (Som han verkligen hatar) som ber för sitt liv eller nåt.

Ja, men det är det som är så fascinerande med honom. Att han kan vara otroligt GOD och omhändertagande, väldigt tolerant och barmhärtig, han vill att alla ska leva i fred osv. MEn när någon är OND (enligt honom) så blir han otroligt kall och brutal! Sen kan han vara arrogant också, tycker jag. Men det är kanske därför jag gillar honom, för att han har många sidor. :)

Sen gillar jag iofs bäst att han är en sån total GEEK. Det finns inte många manliga karaktärer som är snälla och mjuka. Oftast har det varit macho-män som Jack... Och alla män i verkligehten är inte macho, och tack gode gud för det. ;)
--Freja

*

*

#263 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 30 March 2007 - 18:27

2.19 One False Step

När Daniel imiterar UAVn är roligt. Scenerna mellan Jack och Daniel är bra, speciellt den på sjukan. Annars gillar jag inte detta avsnitt speciellt mycket. 3 avsnitt kvar på säsong 2 nu.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#264 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 30 March 2007 - 18:31

Ärk. Ett av de extremt mediokra (för att inte säga dåliga) avsnitten.

Bara nån dryg månad till säsong 4 nu.. *puh*

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#265 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 30 March 2007 - 18:40

Ja detta var bland de sämre avsnitten i serien. Några kul scener som sagts redan, men ganska dålig annars. Blir bättre på måndag, och mycket bättre på tisdag. :D Säsong 3 blir sedan ännu bättre tycker jag...ja serien blir bättre och bättre för varje säsong i pricip.

#266 Freja42

Freja42

Senior Commander

• Members
  • 369 posts

Posted 30 March 2007 - 18:48

Jag är grymt förtjust i detta avsnitt. De lustiga killarna i vitt är så mysko! :D Jag vet inte, jag bara gillar det. :)
Roliga scener också. Dance of Indignity med Daniel Jackson. *skratt* Deras gräl är bara helt otroligt roligt. Att två vuxna män kan bli så barnsliga! :D
--Freja

*

*

#267 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 30 March 2007 - 19:05

Inte det bästa avsnittet, men jag gillar svampmänniskorna :D dom är ju så gulliga.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#268 Freja42

Freja42

Senior Commander

• Members
  • 369 posts

Posted 30 March 2007 - 19:09

Inte det bästa avsnittet, men jag gillar svampmänniskorna :D dom är ju så gulliga.

Ja, eller hur? :D Speciellt den där killen som försöker få Jack o Daniel att samsas. :)
--Freja

*

*

#269 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 30 March 2007 - 19:24

Jag gillade när Teal'c log det såg ganska onaturligt ut.

När daniel imiterade UAVN håller jag med om att det var roligt.

jag gillade också när hammond försökte förstå allting och att efter det så sa Jack O'Neill "That sounds right" jag skrattade åt det, det var sounds som var det roliga.

#270 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 31 March 2007 - 01:05

Heh, i börgan så väntade jag mig att den vita killen skulle vara helt naken och medans han lyfte flygplanet så skulle de visa uppför bennen och kameran skulle flyttas över till Sam och Jack innan den kom till hans speciella plats och man skulle se hur Sams ansikte blev rött och Jack skulle säga "And that would indicate...?". :D Men så blev det inte. :P

Heh, när Jack undrade vad de pratade om där inne och de klippte till Daniel leka flygplan, så klockrent. :P

Heh, diggade det starka känslomässiga samtalet som Jack och Daniel hade i sjukrummet när de kom tillbaka. :P

Väldigt varmt och trevligt, mysigt avsnitt. Inte bra, men ändå trevligt att se. Växtgubbarna var gulliga. Som hundar. Man kunde inte låtabli att säga "Aaaaah" i vissa tillfällen som när Jack och Daniel bråkade och en av växtgubbarna kom och log mot dem. Påminde lite om vad min hund brukar göra när han märker att jag är arg på nåt.
Bra mimare som de anställt.
Gillade verkligen avsnittet. Kändes väldigt viktigt på ett sätt eftersom det visade ett rätt unikt sort av varelser och total avsaknad av action men var ändå intresant. Växtgubbarna höll intresset uppe. Känns som att den som skrev det här avsnittet tänkte väldigt estetiskt när han skrev det.
-Sora, Kingdom Hearts

#271 Siri

Siri

Lieutenant

• Members
  • 83 posts

Posted 31 March 2007 - 09:34

man fick ju se lite av hans mörka med sida (med hjälp) i avsnittet Need, sarkofag beroendet.

One False Step inte världens bästa avsnitt, men ändå något i avsnittet som fångar mig. Jack-Daniel banter alltd kul att se ^^

"I talk to my plants ok?" :lol:

#272 Freja42

Freja42

Senior Commander

• Members
  • 369 posts

Posted 31 March 2007 - 14:55

man fick ju se lite av hans mörka med sida (med hjälp) i avsnittet Need, sarkofag beroendet.

Ja, Need är ett bra avsnitt för att se hur Daniels "bad side". ;)

One False Step inte världens bästa avsnitt, men ändå något i avsnittet som fångar mig. Jack-Daniel banter alltd kul att se ^^

Håller helt med om båda! Vill ha mer Jack-Daniel banter! :D
--Freja

*

*

#273 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 01 April 2007 - 12:59

Det låter så enkelt som att mata in all vetenskaplig fakta i datorn med ett speciellt program
och sen får veta var Gud sitter nånstans.

Om du fortfarande undrar var Gud sitter så kan jag tala om det för dig, inspirerad av att ha sett Contact nyligen. Han sitter i människans pannlob, den del av hjärnan som står för högre tänkande och resonemang. Ett tecken bland många på att ironi borde räknas som universiell konstant är att det är samma cellklump (som vi använder mycket mer än 10 % av, även Gudsanhängare) som låter vissa komma till denna insikt och leder många fler in i villfarelsen att sagorna de får lära sig som barn faktiskt är sanna. För det är vad Gud är - en psykologisk produkt av oförstånd och ovisshet. Ett resultat av den sociala flockdynamik som kännetecknar de primater vi är, "utvalda" av inget annat än vår biosfärs naturliga selektion och de kaotiska, ekoholistiska processer som driver den. En antropomorf snuttefilt att göra tillvaron uthärdlig i den till synes oändliga ödesrymd vi finns i, och samtidigt en social kontrollmekanism. En morot och piska i ett. Halleluja.

Det finns inga gudomliga arkaiska budord, inga mandat från högre makter att vanställa bebisars könsorgan eller att kvinnor ska svepa tält omkring sig, inga godtyckliga levnadsregler som styr vad som händer med oss sen. Det är illusionsnummer allting. Det finns bara blind termodynamik och ansamling av negativ entropi under årmiljarder. Det är vad man förstår när man skalar bort alla påfund människan har kommit upp med för att förklara sin existens. Om man vågar stirra universum i vitögat. För då ser man... ingenting.

#274 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 01 April 2007 - 13:10

^ Åh, tack Mjolnir! :hug: :wub:

Får jag kopiera och använda dina ord (citerade) på andra ställen än här i forumet? :)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#275 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 01 April 2007 - 13:43

Visst får du det, Marie. Jag väntade mig inte ett varmt mottagande av något som jag trodde var ett modfällande budskap, för de flesta. Även här i Sverige är ju väldigt många "personligt religiösa", dvs. tror på sina egna versioner av Gud.