Jump to content

Photo

Superman: The Man of Steel

• Please log in to reply
412 replies to this topic

#251 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 27 March 2011 - 21:01

Ett bra val av Snyder. Väldigt bra val till alla roller hittils, Cavill, Adams,Costner,Lane. Intressant också med en Lois som är äldre än hjälten, var ju lite likadant med Margot Kidder och Christopher Reeve i de tidigare Superman-filmerna som det är här med Amy Adams och Henry Cavill.

Jag är glad och nöjd :).

Edited by super85, 27 March 2011 - 21:03.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#252 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 27 March 2011 - 22:04

Måste erkänna att jag inte har sett så många av de filmer hon varit i, men av det jag har sett av henne tycks hon vara ett bra val. Såg att hon t.o.m. har varit med i ett avsnitt av Smallville, så hon är väl förberedd. :P

En lustig grej jag insåg är att hon spelade mot James Marsden i Förtrollad. Så på sätt och vis är det här andra gången Superman tar hans tjej ifrån honom. :evil: It sucks to be him.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#253 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 27 March 2011 - 22:40

Ytterligare en skådespelare av klass, mycket bra! :thumbsup:
Hon kommer vara en miljon ggr bättre än den förra Lois Lane, det är ett som är säkert :)

Jag kommer ihåg avsnittet från Smallville hon var med i, hon spelade en "freak of the week" från första säsongen. Hon superbantade med kryptonit om jag minns rätt :P

Winter is Coming

#254 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 27 March 2011 - 22:57

Jag gillar Amy så mitt intresse för filmen höjdes några snäpp ska erkännas. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#255 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 27 March 2011 - 23:42

En lustig grej jag insåg är att hon spelade mot James Marsden i Förtrollad. Så på sätt och vis är det här andra gången Superman tar hans tjej ifrån honom. :evil: It sucks to be him.

Fast det hände ju inte i Superman Returns. Det är väl snarare oavgjort nu eftersom i Superman Returns så är ju Marsden fortfarande gift med Lois när filmen slutar? ;)
Batman Begins

The Dark Knight

#256 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 28 March 2011 - 08:20

Fast det hände ju inte i Superman Returns. Det är väl snarare oavgjort nu eftersom i Superman Returns så är ju Marsden fortfarande gift med Lois när filmen slutar? ;)

Tja, de var väl åtminstone förlovade. Fast det är sant iofs, Superman och Lois blev aldrig officiellt ihop i SR. Tyckte bara det var en kul slump, att Marsden spelar Lois Lanes kille i en film och sen spelar mot en skådis som får rollen som Lois i en annan film.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#257 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 31 March 2011 - 17:46

Som vissa kanske minns så fick Bryan Singer göra i stort sätt vad han ville med "Superman Returns". Vad jag vet så finns det flera versioner av öppningscenerna, långa dyra scener med Superman i rymden i ett rymdskepp där han söker efter Krypton etc, allt som klipptes bort från bioversionen. Singer sa då att en del av materialet skulle kanske dyka upp senare på bio i någon Directors Cut.

Nå, Warner Brothers ger ut "Superman Anthology" på Bluray i år och det mesta av materialet är sånt som redan var med i de olika boxarna de gav ut på DVD tidigare. Noterade dock att Superman Returns har en sån här special feature.

Deleted Scenes including the never-before-seen original opening to Superman Returns

http://www.comicbook...8/news/?a=34226

Intressant. Skulle dock föredra någon edition där man ser allt material som Singer ville ha med. Hans första version av filmen var ju vad jag förstått över 3 timmar lång.
Batman Begins

The Dark Knight

#258 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 10 April 2011 - 22:53

Michael Shannon har blivit castad som skurken. Nämligen General Zod.

http://www.superhero...in-man-of-steel

Jaså? Visst gillar jag Zod, men jag tycker det är lite synd att de inte använder en Superman-skurk som aldrig varit synts på vita duken förut. Det kanske de gör också iofs, men Zod är ju så känd från de äldre filmerna. Det kan förstås vara en anledning till att han blir med här också.

Nåja, Zod är ju en cool skurk och att se honom ryka ihop med Superman kan bli riktigt kul, särskilt med dagens teknik. Få se hur Shannon spelar honom jämfört med Terence Stamp.

#259 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 10 April 2011 - 23:19

Intressant. Och man har nu börjat officiellt kalla filmen för The Man of Steel. Shannon är en duktig skådespelare, intressant hur Stålis spelas av en britt, men sen spelas Zod av en amerikan :). Det känns som en annan skurk kommer att vara med i filmen också.
Batman Begins

The Dark Knight

#260 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 10 April 2011 - 23:54

Ett väldigt oinspirerat val, måste jag nog tyvärr säga. :| Av skurk alltså, skådespelaren verkar tydligen vara väldigt bra.

Undrans om det blir nån intervju med regissören och sådär, om val av skurkar och sånt? Hade ju varit intressant att höra, vad tankegångarna är.

Själv tycker jag väl Brainiac hade varit perfekt, för som Geoff Johns revampade han så blev han ju faktiskt ett fysiskt hot också, och inte bara ett intellektuelt/mentalt.

#261 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 April 2011 - 02:15

Jag tycker det var ett väldigt tråkigt val och risken finns att det kommer bita dem. Zod var med i de första 2 klassiska filmerna och har dessutom varit skurk i Smallville i 2 säsonger. Så många fiender som Superman har så kunde de ha gjort ett bättre val. Då kunde de lika gott ha kört med Lex Luthor igen. <_<
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#262 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 11 April 2011 - 19:54

Undrans om det blir nån intervju med regissören och sådär, om val av skurkar och sånt? Hade ju varit intressant att höra, vad tankegångarna är.

Snyder kommenterar ju valet av skådis och pratar en smula om Zod i den där artikeln SwedidshSuperhero postade. Men de lär ju vänta med längre intervjuer och detaljer etc.

Jag tycker det var ett väldigt tråkigt val och risken finns att det kommer bita dem. Zod var med i de första 2 klassiska filmerna och har dessutom varit skurk i Smallville i 2 säsonger. Så många fiender som Superman har så kunde de ha gjort ett bättre val. Då kunde de lika gott ha kört med Lex Luthor igen.

Luthor får gärna vara med i bakgrunden. Det är ju så att Smallville, och faktiskt Lois&Clark gjort ett bättre jobb med Luthor än filmerna om man gillar den mer moderna versionen av karaktären. Sen vet vi ju inte om någon annan elaking är med i filmen.

Sen annars angående filmen, man kallar ju filmen bara för "The Man of Steel" här, så kanske de gör som med "The Dark Knight" att de bara har Superman loggan och "The Man of Steel" titeln?.

Edited by super85, 11 April 2011 - 19:56.

Batman Begins

The Dark Knight

#263 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 April 2011 - 20:04

Det vore ju rätt kaxigt och ikoniskt om de gjorde så, bara loggan och "the Man of Steel" på det. Annars låter det ganska likt det lilla man fick höra om hur Bryan Singers uppföljare skulle vara - skulle inte den också heta "the Man of Steel" och ha med Zod? Eller var det kanske bara rykten? Kan ju också tycka att det känns halvspännande med Zod igen, men det beror ju också på vad de gör av honom.
*Hockey och superhjältar*

#264 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 April 2011 - 20:20

Hade hoppats på nån annan än Zod, honom har vi ju sett några gånger redan. Lite ospännande är det allt. Inte skådisen dock, han är bra :)

Winter is Coming

#265 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 11 April 2011 - 20:21

Ja, så lät det om Singers uppföljare, att det skulle heta Superman: The Man of Steel och att Zod skulle vara med. Jag håller med om att jag gärna skulle se en annan skurk också. Zod känns ju lite som en karaktär som alla vill använda, Terence Stamp var ju jäkligt bra i rollen, men Zod är ju skapad långt före Donner/Lester filmerna.Sen har ju Geoff Johns också skrivit en hel del med Zod de senaste åren i serierna så det är en karaktär han och DC verkar gilla.
Batman Begins

The Dark Knight

#266 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 April 2011 - 20:44

Gillar att de kör på en skurk ifrån Krypton som också är ett fysiskt hot, men jag hade tyckt det var coolare med Brainiac som skurken. Jag såg en tecknad långfilm (av samma gäng som gjorde Batman: TAS och Justice League, står still vad de heter nu bara för det) med Superman där de hade en väldigt cool variant av Brainiac.
*Hockey och superhjältar*

#267 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 11 April 2011 - 21:52

Brainiac is bad-ass. YES. :-D

Posted ImagePosted Image
Posted ImagePosted Image
Posted Image

NUDU, "man av stål", nu har du allt mött din match! ^^
Posted ImagePosted Image

Posted Image
Posted Image

En varelse som är helt utan nåd, helt utan rädsla, kall och logisk in i minsta detalj. Förgörare av världar, sökare av kunskap, samlare av hela städer. >>:-)

Hä-hä, det gick inte riktigt som tänkt här, tror jag. >:-))
http://images1.wikia...Constructed.jpg

Kul Silver Age-origin faktiskt. =) Superintelligenta 8-nivåns intellekt rymdvarelserna Coluanerna byggde en ras av robotar, med 10e nivåns intellekt, som självklart tog över samhället som tyranner. Sen byggde Robotarna sin egen artificella intelligens, en varelse som hade känslor såväl som ett ÄNNU högre intellekt, som egentligen skulle lyda dom... Men det vet vi nog hur det gick! BRAINIAC WINS AGAIN! ^^

Egentligen så kan gamle hjärn-skallen förmodligen inte beskrivas så värst jättebra av mina taffliga nivå-5 ord, utan hans officiella symbol från animerade serien beskriver nog hans existens betydligt bättre.

Posted Image

#268 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 April 2011 - 22:38

Det vore ju rätt kaxigt och ikoniskt om de gjorde så, bara loggan och "the Man of Steel" på det. Annars låter det ganska likt det lilla man fick höra om hur Bryan Singers uppföljare skulle vara - skulle inte den också heta "the Man of Steel" och ha med Zod? Eller var det kanske bara rykten? Kan ju också tycka att det känns halvspännande med Zod igen, men det beror ju också på vad de gör av honom.

Uppföljaren skulle ha hetat "Superman: Man of Steel" men skulle ha en annan Superman skurk som fiende än Zod, men fortfarande en från rymden med superkrafter. Brainiac och Bizarro var 2 som manusförfattaren ville ha med i filmen. Zod var ett rykte som kom från att fienden skulle vara typ lika stark och kraftfull som Superman. Men de han aldrig presentera vem det skulle vara innan projektet lades ned mer än att den skulle härstamma från Krypton. Orsaken Singer hoppade av var för att Warner Bros. tyckte att $400 milj. som Superman Returns fick in var $100 milj. förlite.
I Superman Returns så skulle Zod igentligen ha varit med i början med en scen som skulle leda till att Superman gav sig iväg för att leta efter Krypton (att Zod berättade var Krypton låg eller liknande), samt möjligen en remake av slutstriden från Superman II. Men Jude Law vägrade ta rollen och Singer ville inte ha någon annan som Zod.

Verkligen synd att Singers uppföljare blev skrotad. Tänk er Superman fajtas mot Brainiac och Bizarro med Superman-musiken i bakgrunden.
Istället får vi ett modern version av Superman "som vi aldrig har sett honom förut". Låter lika skrämande som Tim Burton's tunnhåriga Zombie-Superman som kör i sin Super-mobile.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#269 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 11 April 2011 - 23:04

Orsaken Singer hoppade av var för att Warner Bros. tyckte att $400 milj. som Superman Returns fick in var $100 milj. förlite.
I Superman Returns så skulle Zod igentligen ha varit med i början med en scen som skulle leda till att Superman gav sig iväg för att leta efter Krypton (att Zod berättade var Krypton låg eller liknande), samt möjligen en remake av slutstriden från Superman II. Men Jude Law vägrade ta rollen och Singer ville inte ha någon annan som Zod

Singer hoppade inte av självmant sådär. Det blev rätt uppenbart efter "Superman Returns" att det inte var filmen Warner Brothers ville ha. Singer fick göra vad han ville med SR. Det "enda" WB bad honom göra var att klippa filmen så att det inte blev en tretimmars film. Vilket Singers första version var. Singer gjorde flera intervjuer där han berättade om sitt intresse för en ny Superman-film, han t om nämnde att han ville göra Batman VS Superman, och vid ett tillfälle så släppte Singers produktionsbolag en pressrelease där de berättade att Kevin Spacey återvänder som Lex Luthor i Superman Returns-uppföljaren.

Den drog in för lite för WB och var en väldigt dyr film. Sen hade Singer problemet att tidigare regissörer, bland annat McG, Brett Ratner, och sen Mcg igen (!) hade tillsammans med producenten John Peters spenderat tiotalsmiljoner dollar på manus, kulisser, cgi-effekter etc utan att filma något. Redan det gav dålig publicitet för filmen, bland annat med artiklar där man berättade att budgeten var rubbat höga 270 miljoner dollar. Nu var Superman Returns väldigt dyr, men runt 70 miljoner av de där pengarna hade WB spenderat på att försöka göra en Superman-film i flera år. Och nu räknar jag inte med de pengar de spenderade på Tim Burtons Superman-projekt och Wolfgang Petersens "Batman VS Superman" som aldrig blev av. WB själv "gav sparken" till Singers manusförfattare, och till slut meddelande man visst till Singer att man tänkte gå "another direction". Kan vara att Singer ville hoppa av själv, men WB pushade fram beslutet själv.

Verkligen synd att Singers uppföljare blev skrotad. Tänk er Superman fajtas mot Brainiac och Bizarro med Superman-musiken i bakgrunden.
Istället får vi ett modern version av Superman "som vi aldrig har sett honom förut". Låter lika skrämande som Tim Burton's tunnhåriga Zombie-Superman som kör i sin Super-mobile.

Så en Superman film producerad av Christopher Nolan, med manus av David S Goyer och Nolan, regi av Zack Snyder som gjorde "Watchmen" och i intervjuer nämner att han gillar Curt Swan och Jim Lee som Stålistecknare, plus en skådespelarlista med Henry Cavill, Amy Adams, Diane Lane, Kevin Costner och Michael Shannon, det för dig är lika skrämmande som det som Burton planerade med Nic Cage?
Batman Begins

The Dark Knight

#270 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 April 2011 - 23:21

Så en Superman film producerad av Christopher Nolan, med manus av David S Goyer och Nolan, regi av Zack Snyder som gjorde "Watchmen" och i intervjuer nämner att han gillar Curt Swan och Jim Lee som Stålistecknare, plus en skådespelarlista med Henry Cavill, Amy Adams, Diane Lane, Kevin Costner och Michael Shannon

När du skriver alla dessa namn i samma stycke så kan man aldrig tänka sig att detta kan bli annat än succé! :)

Winter is Coming

#271 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 11 April 2011 - 23:40

OK, kanske inte riktigt. :P Men jag är allt osäker på Zack Snyder's tankar på att göra en unik Superman som ingen tidigare har sett honom med en ny tolkning av händelser. Det hela kan bli jätte bra men det kan också bli riktigt dåligt med en Superman som vi inte känner igen.
Zack Snyder är bra på att göra annorlunda underliga saker på bra sätt. Men kan han göra en "vanlig" film om urtypen av superhjälte?
Och visst skrev David S Goyer och Christopher Nolan manuset men Zack Snyder har gjord en del ändringar eftersom han inte var nöjd med manuset.

Så jag uppfattade det så hoppade Singer av när WB beslutade att det skulle bli en reboot. Men visst stämmer det om att saker blev kaos. Singer hade ett nytt projekt som han ville göra klar först med resultatet att de andra som skulle jobba med filmen hann få andra jobb medans de väntade och kunde därför inte få ihop schemat. Sedan kom strejken mitt i allt. WB säknte budgeten till $175 milj. (Superman Returns hade $209 milj.) för de ansåg att de känade förlite på första filmen medans Singer tyckte att de skulle vara nöjda med de $400 milj. den fick samt de pengar som skulle komma när en Extended Edition släptes. Sanningen är väl att WB hade för stora förhoppningar om filmen och trodde att de skulle få en mega hit som skulle sätta alla möjliga rekord. Så de satsade på en reboot istället. Och blir de inte nöjda med den här så blir det yttligare en reboot.

Edited by Crusader, 12 April 2011 - 00:07.

-Sora, Kingdom Hearts

#272 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 12 April 2011 - 17:51

En fördel med att använda Zod igen vore att man kan utforska honom lite mer. Kanske är lite att svära i kyrkan, men fast jag gillar Terence Stamp i de äldre filmerna, känner jag att han hade kunnat vara mer än bara superstark, superond och superhögljudd.
Nu har jag inte läst några av de nyare serierna han är med i, men jag har läst boken The Last Days of Krypton. Jag gillar den väldigt mycket bl.a. för att den förklarar varför Zod ville härska över Krypton och att han har sån hybris. Så jag hoppas att han även får ett rejält djup i The Man of Steel så att man kan förstå hans motivationer och sätt att resonera.

Edited by SwedishSuperhero, 12 April 2011 - 17:53.

#273 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 12 April 2011 - 18:35

Det hade dom dock en HEL säsong om i Smallville season 9. Där börjar han som en rätt schysst snubbe, inte helt annorlunda från Lex Luthor, men blir till slut ett folkmördande monster.

Dock så hajar jag hur du tänker, en bra idé, men det har faktiskt gjorts. ;)

Men NOG om Zod! Nu vill jag allt höra vad Super85 tycker om Brainiac, Universums smartaste man-robot?? :D

#274 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 12 April 2011 - 18:56

Men jag är allt osäker på Zack Snyder's tankar på att göra en unik Superman som ingen tidigare har sett honom med en ny tolkning av händelser. Det hela kan bli jätte bra men det kan också bli riktigt dåligt med en Superman som vi inte känner igen.
Zack Snyder är bra på att göra annorlunda underliga saker på bra sätt. Men kan han göra en "vanlig" film om urtypen av superhjälte?
Och visst skrev David S Goyer och Christopher Nolan manuset men Zack Snyder har gjord en del ändringar eftersom han inte var nöjd med manuset.

Snyder , Nolan, Goyer etc gör det man gjorde med Batman Begins, man vill betona att det inte är i samma kontinuitet, att det är något nytt. Richard Donner/Richard Lester-stilen är inte det enda rätta sättet att göra en Superman-film, även om Bryan Singer(jag gillar SR), producenterna till Smallville och ibland serieförfattare och tecknare hos DC verkar tro det. Vart har du fått informationen att Snyder gjort ändringar? han och Nolan har säkert bett David Goyer göra ändringar i manuset, och det är ju rutin egentligen. Är rutin att det blir 3-4 versioner av ett filmmanus innan den spelas in. Ändringarna kan lika gärna handla om att något inte fungerar, eller att scener är för långa eller dyra. När Snyder gjordes till regissör så var det rykten att manuset (tidig version av Goyer) hade vissa problem. Jag är säker på att Nolan och Snyder kommer bra överrens, men ärligt känns det mer som att om manuset har stora problem så har Nolan(och andra producenter) mer makt när det gäller ändringar än Snyder. Och det baserar jag på det att Snyders sista två filmer inte varit kioskvältare. Att man valt Zod som en skurk känns som att man ändå känner av franchisens historia med en skurk som man känner igen från andra Superman-produktioner.

Så jag uppfattade det så hoppade Singer av när WB beslutade att det skulle bli en reboot. Men visst stämmer det om att saker blev kaos. Singer hade ett nytt projekt som han ville göra klar först med resultatet att de andra som skulle jobba med filmen hann få andra jobb medans de väntade och kunde därför inte få ihop schemat. Sedan kom strejken mitt i allt. WB säknte budgeten till $175 milj. (Superman Returns hade $209 milj.) för de ansåg att de känade förlite på första filmen medans Singer tyckte att de skulle vara nöjda med de $400 milj. den fick samt de pengar som skulle komma när en Extended Edition släptes. Sanningen är väl att WB hade för stora förhoppningar om filmen och trodde att de skulle få en mega hit som skulle sätta alla möjliga rekord. Så de satsade på en reboot istället. Och blir de inte nöjda med den här så blir det yttligare en reboot.

WB visade inget större intresse för att ha Singer kvar. Det ryktades om en reboot, men WB själv sa vid ett tillfälle att man inte hade några planer för en ny Superman. Sanningen är också att Superman Returns inte skapade likadant hype för Superman som Batman Begins hade gjort för Batman. Batman Begins gick rätt bra på bio, men hade betydligt mindre budget än SR, mindre promotion än SR, och Batman Begins var en enorm kioskvältare på DVD. Bara ett enkelt exempel, Batman Begins slutar som en en film där man bygger upp grejer till framtiden och uppföljare, Superman Returns kändes som en fin avslutning till Superman-filmerna från 70 och 80-talen. Om Snyders Superman inte blir det som WB förväntar sig så lär Superman dyka upp i en Justice League film. Folk glömmer ofta att ett skäl varför WB ändå pushade med att göra en Superman-film efter Superman Returns, är den där rättegången om Superman-rättigheterna. Man måste producera en film innan man måste förhandla om filmrättigheterna igen. DC Comics äger ju en del av karaktären, och Siegel-familjen en del.

Nu vill jag allt höra vad Super85 tycker om Brainiac, Universums smartaste man-robot??

Jag gillar Braniac. Geoff Johns/Gary Frank versionen som introducerades för några år sedan är ju väldigt otäck. Definitivt en karaktär som jag skulle vilja se i en Superman-film. Att göra Braniac till en del av Kryptons historia skulle kunna fungera bra i en långfilm. Förutom Brainiac så skulle ju Darkseid vara häftigt att se i en Superman-film.

Michael Shannon pratar om att Superman-filmen.

http://www.superhero...ing-cast-as-zod

Edited by super85, 12 April 2011 - 18:58.

Batman Begins

The Dark Knight

#275 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 13 April 2011 - 21:42

Videointervju med Henry Cavill

http://www.comicbook...n/news/?a=35156
Batman Begins

The Dark Knight