Känns inte som en hälsosamm relation och jag har svårt att se varför han skulle bry sig nu när han inte gjorde det tidigare. Så jag köper tyvärr inte era argument den här gången.
Jericho - Säsong 1
Posted 07 October 2007 - 12:56
Känns inte som en hälsosamm relation och jag har svårt att se varför han skulle bry sig nu när han inte gjorde det tidigare. Så jag köper tyvärr inte era argument den här gången.
Posted 07 October 2007 - 14:07
Men ens barn är ändå ens barn. Bara för han överger dem betyder det inte att han vill se dem dö en plågsam död eller att han inte bryr sig. Han är inget monster. Han och hans fru gick ju skillda vägar och hans fru hade ju dessutom skaffat sig en ny kille hon också.
Uppenbarligen så tyckte han att det han gjorde var så pass viktigt att det var värt att lämna sin familj för det. Han måste ju ha trott att det han gjorde var det bästa för landet och var villig att lämna sin familj för det. men det är ju inte samma som att han vill att de dör en plågsam död.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 11 October 2007 - 21:15
Morse-koden i veckans avsnitt: "BLEEDING KS". Förkortning av "Bleeding Kansas". "Bleeding Kansas" var en blodig konflikt mellan de som var för slaveri och de som var mot slaveri mellan 1854 och 1858. Det hela handlade om hurvidar Kansas skulle vara en fri stat eller slav-stat i USA. Händelserna var en stor del av det som ledde till det Amerikanska inbördeskriget.
Namnet "Black Jack" är namnet på den första striden i "Bleeding Kansas" konflikten.
Länk om ni vill läsa mer.
Heh, Johnston är så underbart tuff och rolig.
Gail måste ha varit irriterad för Mary gör det inte lätt för henne att hata henne.
Black Jack. Snacka om en Fallout typ av stad.
Massa nyheter från världen, om man hinner uppfatta allt.
Cartman: Hoppas du fattar lite mer att Robs familj betyder mer för honom än han kanske visar.
Edited by Crusader, 11 October 2007 - 21:56.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 12 October 2007 - 13:10
Det var ett riktigt bra avsnitt igår. Intressant att man fick se dom ge sig av en gång till och utforska områden runt om Jericho. Denna gång var det ju i ett bra syfte också. Det var som någon sa i avsnittet en härlig mix med personer som följde med till Black Jack, inte direkt vad jag hade förväntat mig men dom utgjorde ett bra team.
Black Jack var verkligen ett speciellt ställe. Viktigt för många men det är svårt att ha så många olika viljor på ett och samma ställe, konflikter är säkert vardag där. Hann inte se vad som stod på informationstavlan men jag ska läsa lite om det via länken.
Det mest intressanta var nog trots allt relationen Robert vs. Darcy och hans familj vs. Sarah. Det ser ut att bli en riktigt jobbig tid för alla inblandade parter. Man fick det ju mer eller mindre bekräftat att Robert har kvar bombem vilket jag misstänkte sedan förra avsnittet. Hoppas man får lite mer info om vem Sarah är och vem hon jobbar för, om inte snart så förhoppningsvis innan säsongen är slut.
Posted 20 October 2007 - 13:24
Utmärkt avsnitt måste jag säga. Intressant grupp av personer som ga sig iväg. Mimi, Stanley och Jake. Dock var dom ett rätt sammansvetsat gänbg IMO. Även om deras uppdrag inte blev så lyckat.
Annars var det Robert Vs. Sarah Vs. Robert's familj som återigen stal showen. Det börjar bli nagelbitande spännande nu och vem vet var detta kommer sluta. Sarah verkar ju rätt smart då hon eliminerar den som hon tillsynes sammarbetade med. Om detta resulterar i något bra låter jag vara osagt men det är ju sällan man ser kvinnor ta för sig på det här sättet.
Dock hejar jag lite på Robert även om han inte heller har rent mjöl i påsen, Sarah känns sådär otäck och skum att jag inte kan gilla henne fullt ut även om hon är en stark kvinna och känn så där lagom cool.
Även intressant hur relationen mellan Emily Roger utvecklas. Dom hittar tillbaka till varandra sakta men säkert men Roger har ju riktigt starka band till dom andra överlevande och det kanske kan tära på deras förhållande om Emily tycker att han spenderar mer tid med dom än med henne.
Posted 20 October 2007 - 22:32
Heh, sorry. Jag var på bio så jag missade avsnittet och tänkte inte på morse-koden.Hey Crusader, har du trollat bort morse-koden till veckans avsnitt?
Morse-koden i veckans avsnitt var: "4 DOWN 4 TO GO". De har med Robert och Sarah's team som bestod av 8 och av dem så är 4 nu döda. Alltså återstår 4 (Sarah, Robert samt 2 till).
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 21 October 2007 - 13:06
Intressant morse-kod. Det ska bli intressant och se om vi får se vad som hänt med dom 2 andra som fortfarande är vid livet utöver Robert och Sarah.
Posted 28 October 2007 - 13:06
Tycker veckans avsnitt var både bra och dåligt. Jag gillar att det har två genomgående story arc. Dels en där några soldater från marinkåren kommer till Jericho och jag anade direkt att det var för bra för att vara sant. Ett tag tyckte jag faktiskt att det såg ljust ut för invånarna men hela tiden låg en tanke och gnagde i balhuvudet att det var för bra för att vara sant. Det var inte mer än rätt att släppa dom och behålla stridsvagnen, dom kanske får användning av den framöver.
Det ska bli intressant och se om det som soldaterna talade om, om omvärlden stämmer eller om dom bara hittat på det också.
Den andra intressanta delen kretsade kring Hawkins, hans familj och Sarah. Visst var det spännande värre men jag tycker inte alls om att dom introducerar en intressant och lömsk karaktär för att sedan döda henne ett fåtal avsnitt senare. Tycker att dom skulle byggt vidare på hennes karaktär och spänningen mellan dom alla i lite flera avsnitt innan hon utgår från serien.
Intressant att det var Hawkins dotter som sköt henne, det var minst sagt lite oväntat. Ännu mera oväntat var att Hawkins hade bomben hemma hos sig själv, kanske logiskt då han har full koll på den men lite väl riskabelt kanske.
Posted 28 October 2007 - 13:37
Nej, men jag gör det ändå.Crusader: Har du lust att posta vad veckans morse-kod var?
Veckans Morse-kod i veckans intro: "THEY WILL NEED IT"
Jag håller inte med om Sarah. Jag tycker det var helt lagom som hon var med och jag tycker att hennes del var utspelad ändå. (Kanske något avsnitt till hade varit bra) Fast bara för att Sarah är död betyder det inte att storyn ang. henne är över. Dessutom så sätter en ny story igång nu och Sarah får inte riktigt plats i den.
Ang. bomben så är det väl inte mycket mer riskfullt att ha den hos sig än att ha den någon annanstanns i staden. Exploderar den så är man inte säker nånstanns där.
Edited by Crusader, 28 October 2007 - 13:39.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 28 October 2007 - 13:42
Angående bomben så menade jag att det är riskfyllt att ha den på samma plats som han själv befinner sig på, speciellt efter att han upptäckte att han var övervakad och både han och familjen var i fara.
Intressant det där du skrev i spoilermarkeringen om Sarah. Det ska bli intressant och se vad det kan vara.
Posted 28 October 2007 - 13:50
Jepp.Antar att morse-koden syftar på stridsvagnen som dom nu har i sitt förvar?
Det i spoilermarkeringen om Sarah ska du inte läsa in för mycket i. Tänkte bara säga det så att du inte blir besviken sedan och väntar dig något stort.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 28 October 2007 - 13:55
Edited by Cartman, 28 October 2007 - 13:55.
Posted 01 November 2007 - 22:09
Jimmy växer verkligen i det här avsnittet. Man vet inte vart man har honom. Är han den småtröga "idioten" som han verkar vara eller är han mycket klipskare än man tror? Är Jimmy Robert på spåren eller har han ingen aning? Svårt att veta.
Jag blir alltid tårögd under scenen när April dör och alla sammlas runt Eric för att stötta honom.
Edited by Crusader, 01 November 2007 - 23:03.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 04 November 2007 - 15:04
Eric följde med gruppen av personer som ska hjälpa till att bygga vindturbinerna och detta lär bli intressant då personerna från New Bern verkar minst sagt skumma. Antingen planerar dom något eller så vill dom få oss tittare att tro det.
Kul att Bonnie och Mimi hittat varandra lite bättre.
Sedan har vi historien med Robert och hans familj. Som jag sagt tidigare så förstår jag inte varför dom har med varandra att göra och efter detta avsnitt så får man bara mer argument för att hela den story arcen är rätt onödig och dum. Men visst, dom kanske vill liva upp det hela med lite familjeproblem och det har dom ju minst sagt lyckats med, dock på ett rätt överdrivet sätt IMO. Får se hur robert går vidare och vad han ska göra härnäst.
Håller med Crusader om Jimmy. Han verkar rätt trög men å andra sidan så verkar han veta en hel del. Kke att han är Robert på spåren eller börjar bli misstänksam i alla fall.
tycker det var ett klassiskt "mallanavsnitt" och det känns som att det mesta kan hända framöver och det lutar väl åt att något stort brakar loss snart.
Posted 08 November 2007 - 21:53
Nästa avsnitt är utan tvekan det viktigaste avsnittet i säsong 1! I det avsnittet få vi svar på seriens stora frågor. Vi får äntligen veta den fulla sanningen om Rob och var han står och vi får veta vilka som låg bakom attackerna samt varför.
Missa det inte.
Edited by Crusader, 09 November 2007 - 14:37.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 09 November 2007 - 15:04
Nåväl.
Detta avsnitt var riktigt bra. Den ända invändningen jag har är att jag tycker det tog lite väl kort tid för Hawkins att åka mellan Jericho och Nebraska. Iofs kke det inte är så stort avstånd IRL och då löst dom det bra. Annars var det väldigt vilka snabba svängningar dom tog ut.
Intressant att man fick liiiite mer info om vilka det är som vill åt bomben som Hawkins har i sitt förvar. Jag hr väl tänkt tanken att det nog var mer än en person men knappast att det var så pass många som var knutna till detta.
Roger. Vad ska man säga? Det var en jäkla vändning det hela tog och jag kan både förstå hans agerande och även tycka att det var mindre smart gjort. Det gäller även de övrigas agerande i gruppen som Roger hade med sig när han kom tillbaka till Jericho. Intressant vändning att Gray blev skjuten, det satte det hela på spets ordentligt. Som man såg så var det riktigt nära att dom knäppte Roger vid två tillfällen men han kom undan och fick betala dyrt för det.
Sedan kan man äen börja ifrågasätta Dale och Skylar's beteende på senaste tiden. Jag förstår vilken sits dom hamnat i men deras tillvägagångssätt känns tvivelaktigt. Risken finns ju att det slår tillbaka på dom till slut.
Bring on the next episode!
Posted 09 November 2007 - 16:31
Njo, fast det är en ny hård värld utan lagar och regler. Dale och Skylar har ingen stanns att vända sig ang. att folk vägrar betala det de är skylldiga så de är tvugna att skaffa det på andra sätt. De stal ju bara vad de redan ägde.Sedan kan man äen börja ifrågasätta Dale och Skylar's beteende på senaste tiden. Jag förstår vilken sits dom hamnat i men deras tillvägagångssätt känns tvivelaktigt. Risken finns ju att det slår tillbaka på dom till slut.
Jag gillar hela grejen med Dale och Skylar's affärer för det visar just hur lång man får gå för att driva en affär i den världen oc h hur 2 föräldralösa ungdommar måste växa upp för att klara sig.
Och nu har de sina egna hierd goons. Rena Fallout/Mad Max det här.
Vad var det hon sa i slutet som var spoilrande?
Edited by Crusader, 09 November 2007 - 16:32.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 09 November 2007 - 16:40
Vad var det hon sa i slutet som var spoilrande?
Ungefär detsamma som du skrev. Hallåan sa något i stil med att i nästa veckas avsnitt så tar Jake hand om Hawkins och ställer honom till svars . Något i den stilen. Ingen megaspoiler men eftersom man inte vet vad som kommer hända i kommande avsnitt vore det ju trevligt att få reda på det själv och inte genom en hallåa.
Posted 09 November 2007 - 16:50
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 09 November 2007 - 17:00
Man kan gissa sig till att det är den logiska förklaringen men man vet ju inte säkert innan man själv ser avsnittet. Jag reagerade mest på att jag en vecka innan avsnittet fick reda på något som jag mer än gärna får reda på själv.
Får stänga av ljudet vid eftertexterna kommande veckor.
Posted 15 November 2007 - 12:53
Edit: Jag tror att någon på det här forumet är skylldig Robert Hawkins en ursäckt.
I nästa avsnitt så börjar den nya storylinen på alvar.
Edited by Crusader, 15 November 2007 - 23:06.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 16 November 2007 - 13:35
Blev även liite besviken på att det var en attack inom landet mot den egna regeringen av olika grupperingar. Det finns så många andra alternativ dom kunde ha valt och som tom kke skulle varit bättre än detta. Men det är inget fel på denna story arc. Bara att jag för stunden är lite besviken på vem Robert är och vem han jobbade för samt vilka det var som stod bakom attacken.
Nu när Jake är med på ett hörn så får vi se hur saker och ting utvecklas. Han kke kan vara till nytta för Robert men det kan ju även bli motsatsen. Det ska även bli intressant och se om Jimmy nöjer sig med det svar som han får eller om han fortsätter att kontrollera vem robert egentligen är. Han var ju smart nog att fatta misstankar och han verkar ju lita helt blint på att det jake säger stämmer till 100%.
Även en liten fin touch på slutet där i relationen mellan Mimi och Bonnie.
Posted 16 November 2007 - 14:15
Visst hade Rob varit coolare som skurk men det hade betytt att han hade blivit tvugen att lämna serien när de kom på honom för det finns ingen chans att de någonsin skulle axeptera en av dem som orsakade det hela. Jag tror att detta var ända igentliga lösningen på hans karaktär.
Cartman: Vad betyder "kke"? Jag har sett dig använda det rätt ofta men jag kan inte fatta vad det betyder.
Edited by Crusader, 16 November 2007 - 14:26.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 16 November 2007 - 14:21
Synd att hela attacken var en "alien invasion"
Långsökt men coolt.
Om han vore skurk som skulle han inte nödvändigtvis behövt lämna dom eftersom han sitter på en bomb och har ett övertag tack vare den.
Edited by Cartman, 16 November 2007 - 14:22.
Posted 16 November 2007 - 14:30
Nu fick vi också förklaring på varför han lämnade sin familj. Och orsaken han skaffade en älskarinna är ju troligen för det extremt hårda jobb han hade. Tänk att jobba 4 år för att infilltrera en terrorist cell (där de första 8 månaderna var i ett fängelse) där man inte fick ha kontakt med någon man känner alls utom en person, ens kontaktperson. Den ända som visste vem Rob igentligen var, och den han startade ett förhållande med.
Alien Invasion hade varit coolt fast det hade nog skrämt bort en massa människor från serien också.
-Sora, Kingdom Hearts