Jump to content

Photo

StarGate Atlantis - Säsong 3

• Please log in to reply
288 replies to this topic

#251 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 22 October 2007 - 19:55

Inte så många som kommenterar Atlantis avsnitten.

Return del 2
Härligt med Jack tillbaka i action. :D RDA gjorde alla undervattenscener själv. :) Replikatorerna sa "Gateship" vilket McKay ville att de skulle heta. :P Bästa avsnittet hittills i säsong 3, imo.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#252 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 31 October 2007 - 19:30

Det är så sött att McKay döper "valen" till Sam. :D

Annars ett ganska bra avsnitt faktiskt.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#253 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 01 November 2007 - 19:27

"Echoes"

Skulle nog säga att den är bland de bästa avsnitten från S3 faktiskt. Här får alla karaktärerna något att göra. En bra idé av dom att dela upp teamet, Teyla med Ronon och Sheppard med McKay, och båda delarna får var sin "plot" som trär in i varann. Även fast jag gillade verkligen Teyla och Ronons scener, så blir det lite typiskt att para ihop Shep med McKay. Skulle önska att få se något i denna stil, men att Teyla och McKay får en story ihop t ex. :)

#254 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 03 November 2007 - 12:23

Echoes - när först den kvinnliga projektionen och sedan den stapplande, brända snubben dök upp tänkte jag "jaha, ett spök-och-zombie-avsnitt lagom till Halloween". :lol:

Gårdagens episod var ju faktiskt bra och genuint rolig. Lucius var inte lika odräglig som sist - det hjälpte att han inte stod i centrum hela tiden och att de tonade ner det rabiata kvinnoutnyttjandet.
Uppgörelsen på slutet var perfekt. Nästan lite synd att Kolya bet i gräset dock. Tycker han var seriens mest välspelade bad guy.

#255 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 November 2007 - 12:28

Tycker också att gårdagens avsnitt var OK och att Lucius Lavin var bättre skriven det här avsnittet. :) Jag kan till och med bortse från att det var tämligen uppenbart att LL skulle ge Sheppard skölden. :)

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#256 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 03 November 2007 - 12:59

Missade det mesta, då vi fick besök av häxor, djävlar och en hemlös gubbe utan tänder.
Så såg i stort sett bara tills att Ronon slog Lucius, och sen från att Sheppard och Lucius kom till porten och sen gick tillbaks. Får väl se reprisen senare idag.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#257 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 05 November 2007 - 19:35

Jag får väl ställa mig i ett hörn och säga att jag inte gillade detta avsnitt alls. :P Absolut har de lyckats tona ner Lucius och allt det andra som förekom i förra delen. Trodde att det skulle bli bättre med att de mixade in Kolya i storyn, men det hjälpte inte mycket. Och sen förstör de allt med att döda Kolya, som jag gillade....där kastade dom bort något bra och intressant på ett värdelöst sätt. :(

#258 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 05 November 2007 - 21:21

Gah, glömde visst säga vad jag tyckte.
Jag hatar fortfarande Lucius. Av hela mitt hjärta. När han kommer med sitt inställsamma flin vill jag slå till TVn. Men det kan ju bero på att jag inte gillar Kind ( :P ). Men han var inte lika odräglig i detta avsnitt. Så han var ju helt klart nertonad.
och jag håller helt med om att det var så jäkla fel att döda Kolya. Han var en klar favorit då han har en förmåga att dyka upp när man minst anar det och verkligen inte vill ha mer problem. Som en finne mellan skinkorna (och då menar jag inte julskinkan). Väldigt synd att de gjorde sig av med honom redan.
Men även om de nu dödade honom redan, så tyckte jag det ändå gjordes på rätt sätt; Kolya vs Sheppard i en hederlig amerikansk duell. Snabbast i västern Pegasusgalaxen vinner.
Eller ja, man ska väl inte säga allt för mycket nu. Folk har ju en tendens av att komma tillbaks. Men för nuvarande verkar han ju vara ganska så död i alla fall.

#259 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 23 November 2007 - 21:55

Rätt tråkigt avsnitt idag. Varför har alla andra vit mössa med öronskydd (vet inte vad de heter) under hjälmen till sina skyddsdräkter men inte Sheppard? Vill han inte förstöra sin frisyr eller. <_< :unsure:

inte mycket inlägg i denna tråd, ingen som kollar längre?
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#260 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 23 November 2007 - 22:06

Det här var en efterapning från TNG från avsnittet där dom hittade Scotty lagrad.

Detta avsnitt gjordes värre där massvis av folk var lagrade.
Begagnade ideer.

Edited by Supertreck, 23 November 2007 - 22:06.

#261 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 November 2007 - 22:59

Somnade i fåtöljen mitt i avsnittet och vaknade upp halvägs in i Eureka :lol:
Säger väl allt vad jag tyckte om det här avsnittet.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#262 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 23 November 2007 - 23:44

Känns inte som att det gör något att jag missade den första halvan. Var dessa filurer relaterade till de i SG-1 som lagrade sina sinnen i någon maskin? avsnittet Shanks vann ett pris för sitt agerande.

#263 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 23 November 2007 - 23:52

Var dessa filurer relaterade till de i SG-1 som lagrade sina sinnen i någon maskin? avsnittet Shanks vann ett pris för sitt agerande.

Tror inte det, ingen koppling.

#264 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 November 2007 - 23:54

Var dessa filurer relaterade till de i SG-1 som lagrade sina sinnen i någon maskin?

Nej. Det här var Wraith teknologi som dom hade förbättrat. Hela kroppen lagrades i den här tanken, och när strömmen kom igång så strålades den där killen ut.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#265 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 24 November 2007 - 00:31

Jag gillade det här, mest för att jag njöt av kulisserna. När vartenda planet de åker till ser ut som en skog utanför Vancouver, Kanada, är det fräscht att få se dem vistas i en mer "rymdisk" miljö. Hade de bara redigerat bort ljudet när dörrar öppnades och stängdes i vakuum så hade det blivit guldstjärna i kanten.

Tyckte mig se en estetisk blinkning till 2001 också, med de knallröda rymddräkterna, explosiva bultarna och den ålderdomliga designen. Sånt gillar man. :popcorn:

#266 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 24 November 2007 - 01:01

Jag gillade det här, mest för att jag njöt av kulisserna. När vartenda planet de åker till ser ut som en skog utanför Vancouver, Kanada, är det fräscht att få se dem vistas i en mer "rymdisk" miljö. Hade de bara redigerat bort ljudet när dörrar öppnades och stängdes i vakuum så hade det blivit guldstjärna i kanten.

Tyckte mig se en estetisk blinkning till 2001 också, med de knallröda rymddräkterna, explosiva bultarna och den ålderdomliga designen. Sånt gillar man. :popcorn:

Jag uttrycker som att det var en mysigt avsnitt med retrogrejer. :)

#267 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 25 November 2007 - 15:49

Jag uttrycker som att det var en mysigt avsnitt med retrogrejer. :)

Det låter också bra. :D

Ska sexan visa säsong 4 direkt efter trean? Det ser jag fram emot i så fall. Jag föredrar SG:A framför SG-1 alla dagar men jag har upplevt serien som ganska ofokuserad ända sen hotet från Wraith tonades ner. Dessutom lider den av att vara "The Sheppard & McKay Show" alltför ofta. Teyla har varit så gott som osynlig under hela säsong 3 och Weir får fortfarande för lite att göra och säga. Har hört att serien inför en del förändringar inför fyran som förhoppningsvis skakar om den lite. Hoppas också på mer arc-betonade storylines själv. Det tror jag den hade vunnit på.

En av dessa förändringar ser jag inte fram emot dock: Carter... hon är en tråkig Mary Sue som jag inte vill veta av. Ska detta föreställa kompensation för att producenterna har negligerat de kvinnliga karaktärerna? <_< Hoppas verkligen att Atlantis-författarna gör något mer av henne än hon har varit.

#268 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 25 November 2007 - 16:01

Jodå. Jag tittar.

Avsnittet kändes lite för likt SG-1 avsnittet med samma story för att vara riktigt bra. Samtidigt så gillar jag den lite ålderdomliga teknologin. :)

En sak som jag börjar tröttna på rent allmänt (mao inte bara SG) är när man kommer in mitt i en dramatisk scen som avbryts med meddelandet 'X timmar tidigare'. Måste finns bättre sätt och inleda ett avsnitt...

Jag hoppas precis som Mjolnir att de kvinnliga karaktärerna får komma fram mer i säsong 4. Sheppard och McKay är långt i från vad som får mig och titta på SGA varje vecka. :P Men till skillnad från Mjolnir så ser jag fram emot och få se Carter som Big Boss i Atlantis och hoppas givetvis att det inte är frågan om samma undanskymda roll som Weir haft hittils.

Edited by XC, 25 November 2007 - 16:01.

fqq5BYam.jpg

#269 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 30 November 2007 - 23:05

Beckett är borta :upset:

#270 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 30 November 2007 - 23:16

intressant upplägg idag: att vi fick se vad alla gjorde på sin lediga dag och att scenerna utspelade sig längre och längre bakåt i tiden. Katie och Rodney. Så sött. B)

Beckett. :upset: Stackarn, ingen ville åka och fiska med honom. "vi kan göra det nästa vecka" men det blir ingen nästa vecka. :( Producenterna verkar ha något emot läkare, först Frasier och nu Beckett. Hur många trodde att inte Beckett skulle klara sig?

Edited by GaterGirl, 30 November 2007 - 23:16.

#271 Nettan

Nettan

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 56 posts

Posted 01 December 2007 - 20:27

NEJ, Producenterna har gjort det IGEN. Dr Frasier är en av de få karaktär i STG men jag blev chockad när Dr Beckett är borta. :upset:

Hur många trodde att inte Beckett skulle klara sig?

Jag trodde att team inkl. Dr Beckett skulle klara sig som vanligt. Jag tycker att karaktär Dr Beckett är ganska bra om man jämför med andra karaktär i STG Atlantisen. Scenen med begravning påminner ganska mycket om begravningscen i film "ST II, Khans hämd" på grund av säckpipor.....
:upset: :upset: :upset:

Edited by Nettan, 02 December 2007 - 00:44.

#272 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 05 December 2007 - 20:28

Jag visste ju att det skulle hända... (Jag springer över en spoiler snabbare än normala människor hittar fjärrkontrollen ibland). Ändå blev jag nästan chockad. :upset: Precis som GG så vill jag veta vad SG-Staff har emot läkare. :angry: Avsnittet annars hade ett ganska intressant upplägg, även om storyn var lite si så där.

Edited by XC, 05 December 2007 - 20:55.

fqq5BYam.jpg

#273 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 05 December 2007 - 20:48

Avsnittet annars hade ett ganska upplägg, även om storyn var lite si så där.

DEFCON 3!!! ord fattas. ;)

#274 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 05 December 2007 - 20:56

:blink: Jag kan svära på att det stod ett intessant inklämt i den där meningen när jag klickade svara... :blush:

Edited by XC, 05 December 2007 - 20:56.

fqq5BYam.jpg

#275 FAII

FAII

Commander

• Members
  • 252 posts

Posted 13 December 2007 - 12:29

Är det någon som vet om de tänker visa säsong 4 direkt efter säsong 3 och om vi om ca 12 veckor eller så kommer ligga före USA?