Jump to content

Photo

Heroes - Säsong 1

• Please log in to reply
354 replies to this topic

#251 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts
  • Interests:Böcker, tv-film, musik etc

Posted 14 September 2007 - 11:21

Jepp snacka om äckligt att vakna upp på obduktionsbordet. Även om jag skulle ha hennes krafter skulle jag inte kunnat göra vad hon gjorde.

Hum, vad är Claires pappa i för organisation? Good or bad guys, or "good" bad guys. Nåja gillar honom ändå inte.
Hoppas han hellre tog Nikki, för gillar henne inte heller.

Gillade framtids Hiro, var det där ett svärd på hans rygg? Typ samurai Hiro.
"You're like a drug to me. Like my own personal brand of heroine."

#252 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 14 September 2007 - 12:33

Personligen älskar jag claire's farsa nu, men tyckte likadant när jag såg honom i början. Värsta creepy gubben som stalkar Mohinder och folk med krafter :ph34r:

Men som sagts, allt utvecklas, och man får veta vad han går för.

och jupp, det är en Katana Framtids-Hiro har på ryggen :)

Förrsten, nån som lade märke till något när Mohinder hittade sin fars usb-minne och all info bläddrades igenom?
Edit; stavar som en kratta...

Edited by Hofling, 14 September 2007 - 12:34.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#253 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts

Posted 14 September 2007 - 13:13

Så Clares farsa kommer att utvecklas så att säga..hum, jag antar att jag får vänta och se :) Konstigare saker har hänt. Vem vet kanske kommer jag att gilla honom lite. Låter dock osannolikt lol. Jag gillar verkligen inte stalkers.

Wow, för en gångs skulle lade jag märke till nåt. Hiro hade ett svärd. Go me.Han såg helt enkelt så cool ut så jag kunde inte låta bli att lägga märke till det.

Men det med usb minnet vet jag inte om jag lade märke till.

#254 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 September 2007 - 14:20

Stor skillnad på nutidens Hiro och framtidens Hiro.

Det får sin förklaring i ett riktigt bra avsnitt längre fram. Säger inget mer - bara att serien blir bättre och bättre. Så mitt tips är att fortsätta följa, även till er som tvivlar :)

Har redan sett alla avsnitt :P men spoilerfri tråd som det är så måste man hålla sig ovetande om vad som ska hända ;)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#255 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 14 September 2007 - 14:29

Lägger detta inom spoilertags. Det har ju redan skett, men men.. just in case..
När alla siffror laddades på datorskärmen, så vid ett tillfälle så var det mellanrum bland siffrorna, dessa formade ett liggandes och utdraget dollartecken, kan manlikna det vid. detta är ett speciellt tecken som kommer dyka upp lite då och då i serien

och Georgia, visst är det jobbigt? Min kusin var nere och hon började ju st'lla en massa frågor hela tiden. Var nära att hämta en häftapparat och stämpla igen munnen. (På både henne och mig. Dels så hon inte skulle kunan pina mig med frågor jag ville svara på, och dels så jag inte skulle kunna :P

Edited by Hofling, 14 September 2007 - 14:31.

#256 Nettan

Nettan

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 56 posts

Posted 14 September 2007 - 14:46

Har sett igenom de fyra avsnitt av Heros. Jag har inte anat att serie Heros är mycket fantastisk, mer än vad jag trodde från början. Favoritkaraktär är Hiro :cool2: Det är naturligtvis att jag har många frågor kring vissa karaktär men jag får vara snäll och vänta på att få svar i framtiden. Har precis upptäckat att jag har svår abstinesbesvär :blink:

#257 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 September 2007 - 14:31

Dåså. Såg 4e avsnittet igår. Hiro är helt klart favoriten. :) Nikkie är inte min favorit karaktär heller men jag börjar få koll på henne känns det som - mycket tack vara att jag läste ett inlägg för mycket i Hoffs blogg. :P (Mitt eget fel. Tror min spoilerallergi börjar ge med sig en smula.) Nikkies min när sonen talade om att han visste vad hon jobbade med var dock relativt obetalbar. Det känns lite som om Claire börjar få lite mer 'egen' substans. Slutet i förra avsnittet där hon kör rätt in i väggen är helt klart lite små-cool.

En sak som slog mig om Peter (visst hette han så) kan det vara så att hans gåva är att 'kopiera'/'härma' andras krafter? Han flög när han var tillsammans med sin bror och han ritade framtiden efter besöket hos Isaac. Borde i såfall besöket av Hiro på något vis ge honom förmågan att leka med tiden? Om så bara för en stund.

Min kusin var nere och hon började ju st'lla en massa frågor hela tiden. Var nära att hämta en häftapparat och stämpla igen munnen. (På både henne och mig. Dels så hon inte skulle kunan pina mig med frågor jag ville svara på, och dels så jag inte skulle kunna :P

Ställer hon frågorna bara för att reta dig? :unsure: Det är lågt...

Edited by XC, 16 September 2007 - 14:34.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#258 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 16 September 2007 - 20:46

Vet fortfarande inte (efter 4:e avsnittet) vad jag ska tycka om Heroes.

Det är absolut inte dåligt. Men lite B-känsla över vissa grejer.

Dessutom är det något med Indiern, jag stör mig på honom och hans professor X:aktiga funktion i serien. Serien eventuella "Bad Guy", aka den "glasögon beprydda pappa" gillar jag inte heller. Deras karaktärer känns ointressanta och nästan löjliga ibland, kan dock bli bättre?

Men jag gillar seriens sätta att dyka in i "hjälte" världen och utforska olika möjligheter som sådana krafter medför. Exempelvis när "cheerleadern" körde rakt in i väggen nu senast (något som Wolvie skulle kunna ta efter?), uppvaknandet under obduktionen och Hiros dekadenta manér i Las Vegas är ett andra exempel. Det finns fler och jag tror nog att det kommer bjudas på en hel del intressanta aspekter där superkrafter påverkar vardagslivet. Något tyvärr serietidningar i allmänhet missar (med undantag av eminenta serier såsom Watchmen och Alias).

Som gammal serienörd gillar man givetvis seriereferenserna i Heroes.

Favoritkaraktär? Tja Schizowoman är ju helt klart intressant, men vad är hennes superkraft? Att helt okontrollerat kunna bli schizofren med oövervinnlig styrka? Lite Hulkan inspirerat med andra ord? Fast utan den kulöra aspekten då såklart...

Edited by Jazzdevil, 16 September 2007 - 20:48.

#259 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 16 September 2007 - 21:04

Dåså. Såg 4e avsnittet igår. Hiro är helt klart favoriten. :) Nikkie är inte min favorit karaktär heller men jag börjar få koll på henne känns det som - mycket tack vara att jag läste ett inlägg för mycket i Hoffs blogg. :P (Mitt eget fel. Tror min spoilerallergi börjar ge med sig en smula.) Nikkies min när sonen talade om att han visste vad hon jobbade med var dock relativt obetalbar. Det känns lite som om Claire börjar få lite mer 'egen' substans. Slutet i förra avsnittet där hon kör rätt in i väggen är helt klart lite små-cool.

:lol2:
Det är farligt att läsa min blogg :P Men jag skrev i alla fall en varning i början av det inlägget. ;)
Och jo, det är coolt, ganska Nutcase-varning på det dock. "Jag kan inte dö, så jag kör rakt in i en tegelmur med killen som (typ) dödade mig.."

En sak som slog mig om Peter (visst hette han så) kan det vara så att hans gåva är att 'kopiera'/'härma' andras krafter? Han flög när han var tillsammans med sin bror och han ritade framtiden efter besöket hos Isaac. Borde i såfall besöket av Hiro på något vis ge honom förmågan att leka med tiden? Om så bara för en stund.

Nej, måste bara besvara detta.. :P Det stämmer väldigt bra det.

Min kusin var nere och hon började ju st'lla en massa frågor hela tiden. Var nära att hämta en häftapparat och stämpla igen munnen. (På både henne och mig. Dels så hon inte skulle kunan pina mig med frågor jag ville svara på, och dels så jag inte skulle kunna :P

Ställer hon frågorna bara för att reta dig? :unsure: Det är lågt...

visst är det? (Otroligt att någon förstod vad jag skrev i all hast där, fasen vad stavfel :blush: )
Jag stod ju nästan och stampade av frustration för att jag inte ville säga något och hon ville egentligen inte veta något heller.
Dumma canal+ som redan visat serien.. :P

Dessutom är det något med Indiern, jag stör mig på honom och hans professor X:aktiga funktion i serien. Serien eventuella "Bad Guy", aka den "glasögon beprydda pappa" gillar jag inte heller. Deras karaktärer känns ointressanta och nästan löjliga ibland, kan dock bli bättre?

Bennet's karaktär utvecklas ganska mycket och man kan väl vara lite kryptisk och säga att skenet bedrar, när det gäller honom...
och seriens bad guy är helt klart Sylar. (Ni såg ju vad han gjorde med familjen i första avsnittet..)

Edited by Hofling, 16 September 2007 - 21:11.

#260 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts

Posted 20 September 2007 - 11:19

Helt ok avsnitt, min kompis gick dock till sitt rum. Hon tycker visst att allt för hemska saker händer med dem. Men jag gillade det.

Hiro blir mer och mer min favorit :D Han för in humorn som man behöver.

Yes nytt avsnitt idag. Får väl veta varför hon behöver räddas kanske.

#261 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 September 2007 - 11:23

Diggar också Hiro. :)

Jag tycker det här avsnittet var lite lugnare - som om man ansett sig nått "criusing speed" dragit ned hastigheten i berättandet lite. Ganska skönt faktiskt, de första 2 avsnittet var lite småjobbiga och hålla i huvudet. :)

Edited by XC, 20 September 2007 - 11:27.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#262 Sparks

Sparks

Commander

• Members
  • 238 posts

Posted 21 September 2007 - 08:45

Att claires pappa tydligen enligt er inte skulle vara allt igenom ond kommer som en överraskning för mig. Jag har helt gått på det här att han är en elak mördare som hindrar sin dotter från att träffa hennes riktiga föräldrar.
Sen att han sammarbetar med Mohinders tjej(kompis) är lite oväntat, det roliga är att precis innan man fick reda på det satt jag och tänkte på hur min favoritperson i davincikoden visade sig vara ond på slutet.

Det här med Peters kraft är jag också lite förvånad över.

Och jag antar att Niki inte är död.
Jag undrar om Micah har båa sina föräldrars krafter? Det vore ju intressant.

Mina favoritkaraktärer hitills är Peter och Hiro.

Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.

#263 Sparks

Sparks

Commander

• Members
  • 238 posts

Posted 21 September 2007 - 20:24

Synd att inte Zach är gay, jag menar rätt mycket pekar ju mot det, och att sen bara ändra det är dåligt.

Jag hittade en rolig scen där Claire slår Jackie för att hon säger att zach är gay i alla fall. haha hans ansiktsuttryck i slutet är bäst

Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.

#264 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 26 September 2007 - 23:39

Synd att inte Zach är gay, jag menar rätt mycket pekar ju mot det, och att sen bara ändra det är dåligt.

Du måste ha världens bästa gaydar, för jag ser då inget som pekar mot det.

Dagens episod var ju... ganska händelselös, faktiskt. Hiro & DL visar upp sina förmågor igen vid en olycka ute i öknen som de mirakulöst råkar anlända till exakt samtidigt, Matt jagar ett sidospår, Peter & Nathan kivas lite till och Niki ängslas i sitt kyffe. Den enda riktiga förändringen var att Claires hemlis kom ut från hennes förtroendekrets. Man har rätt god kläm på karaktärerna nu, så de får gärna lägga i en högre växel.

#265 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 27 September 2007 - 07:56

Precis, "Han verkar ju bara vara kompis med den söta cheerleadern - då måste han vara gay!" :P

Och visst, alla avsnitt är inte på nålar. Jag upplevde också en svacka på mitten när det kändes som om de drog ut lite väl på det. Men så är det väl med mycket: det är mittpartiet som är jobbigast, när man kommit en bit men inte riktigt ser vart det slutar. Men det är värt att hålla ut, tycker jag.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#266 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 27 September 2007 - 08:54

Av vad jag läst så var Zach gay i piloten, men den delen plockades bort (spoilermarkerar en del detaljer).

It was originally intended for Claire's friend Zach eventually to be revealed as gay, and to have his coming out serve as a parallel to Claire's coming to terms with her secret abilities. However, when the manager for Thomas Dekker (the actor who played Zach) discovered that this development was in store for the character, she first insisted that a line identifying Zach as gay be deleted from a script, and then pulled Dekker from the show altogether . Heroes producer and writer Bryan Fuller gave an interview in April 2007 in which he explained that Dekker "was up for the John Connor role in "The Sarah Connor Chronicles" (2007) and [the manager] didn't want him playing a gay character because it might affect FOX's interest in hiring him. It got really ugly." Fuller also said that through Zach's last appearances on the show, "in all of our minds, the character was still gay but we couldn't say it explicitly." (Källa)

Jag att det var OK. "Brunch-intrigen" var ganska rolig.

Edited by XC, 27 September 2007 - 08:56.

fqq5BYam.jpg

#267 Sparks

Sparks

Commander

• Members
  • 238 posts

Posted 27 September 2007 - 16:39

Precis, "Han verkar ju bara vara kompis med den söta cheerleadern - då måste han vara gay!"

Nej det är inte därför. Jag trodde t.ex. inte att han var gay i första avsnittet (det är antagligen för att jag läst på internet att det var meningen att han skulle vara det från början)

nej, jag såg lite på youtube där man definitivt får intrycket av att han är gay. Men det avsnittet kommer nog inte föränn nästa vecka tror jag.

#268 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 28 September 2007 - 09:59

...didn't want him playing a gay character because it might affect FOX's interest in hiring him

Typiskt FOX i så fall: håll dig inom "kärnfamilj-kristen-och-republikan", annars får du inte jobba för dem. Logiken är ju underbar, "Om du spelar gay bra måste det bero på att du egentligen är gay, och såna vill vi inte ta i med tång; det kan ju påverka tittarsiffrorna". För inte kan väl en skådespelare spela andra roller än sig själv? ;)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#269 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 28 September 2007 - 10:22

Bra avsnitt igår. Visst är det "Mohinder" som är "berättarrösten"? Härlig röst är det iaf. Hiro är ju charmig som vanligt och jag tyckte lite synd om Isaac, just som han var bestämd att hålla sig drogfri så tvingar Bennet honom och ta heroin igen. Nöden har ingen lag verkar det som.

fqq5BYam.jpg

#270 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 28 September 2007 - 15:26

Visst är det "Mohinder" som är "berättarrösten"?

Jag tror det.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#271 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 28 September 2007 - 15:57

Jepp, det är Mohinder

#272 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts

Posted 01 October 2007 - 18:44

Jag gillar verkligen Mohinders röst...men den påminner om någons, eller har jag hört honom någon annanstans? Kan inte komma på det.

Har han nu oxå en kraft eller är det bara något skumt. Ack så många frågor men bara nån dag kvar nu :)

#273 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 04 October 2007 - 21:17

Gillar verkligen denna veckans avsnitt, båda har varit riktigt bra. Kanske den bästa var kvällens, man får en hel del bakgrundsfakta på karaktärerna, samt Hiro som åkt tillbaka och fick till och med prata med sig själv. :) Och så har Sylar fått ett ansikte också. ;)

#274 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 04 October 2007 - 22:46

Ja, det där kan ha varit de två bästa episoderna hitills. Bra att "save the cheerleader"-tråden är slutföljd, så att saker kan gå vidare och trappas upp.

Vad gör Sylar med hjärnorna han är ute efter - äter dem? :urk:
Att det skulle låta honom absorbera deras krafter är så otroligt B att jag verkligen hoppas de har tänkt ut nåt annat.

#275 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 05 October 2007 - 09:34

Mitt intresse för serien har redan avstannat, för seg och episodisk och jag kan inte riktigt "haka på" på någon karaktär. Har redan tröttnat på Hiro. :)

Men jag ger mig ändå på att svara på Mjolnirs fråga, vad jag förstår gör Sylar just ingenting med hjärnorna. Det verkar vara precis som med zombies att kraften sitter i hjärnan varför Sylar måste ta bort den för att tillintetgöra dem med förmågor. Tänk på vad som hände Claire.

Varför dödar Sylar dem då? För att de inte är värdiga att ha förmågor. Enligt Sylar då.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---