Kermit: Jag har aldrig sagt att FBK inte blev utspelat. Faktum är att jag sagt det hela tiden.
Enligt Pihl var det hela en olyckshändelse
Det där är bara en vanlig ursäkt för att täcka sig själv. Vad förväntade du dig att han skulle säga egentligen?
Visst, det kan vara sant men inte särskilt troligt. Mer troligt är att han tappade huvudet och inte tänkte sig för. Givetvis kan inte säga det, för det skulle få honom att verka mer skyldig och då skulle straffet knappast bli lindring. Allt som sägs i pressen efter ett sådant här tillfälle (oavsett om det rör sig om sport-, musik- eller filmstjärnor - eller dokusåpastjärnor om man nu kan kalla dem stjärnor) är bara skitsnack och handlar om skadekontroll. Inte mycket annat.
Åtta matchers avstängning och 65 000 kronor i böter för Andreas Pihl. Avstängningen säger jag inget om men bötesbeloppet känns ju bara löjligt stort.
Det är ett helt berättigat straff och jag är glad över att de tog det på allvar. Börjar vi släppa fri sådana här saker kommer våldet öka rätt rejält, såsom det sades i pressen "Om inte det här bestraffas hårt är det ett bra sätt att gå ut och vinna en match på". Vill vi ha ett sådant klimat? Nej. Bättre ett för hårt straff än ett för kort. Dessutom så kommer knappast summan svida i plånboken för Pihl. Kanske får han leva som en vanlig medel-Svensson i en månad eller två, men på längre sikt spelar det inte så stor roll. Förhoppningsvis kan tokdåren hålla sig lugn nästa gång.