Jump to content

Photo

*wheee*/*whohoo*

• This topic is locked This topic is locked
1006 replies to this topic

#251 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 07 August 2008 - 20:09

Man har ju hört i efterhand om hur folk kört rakt genom LCD-TV med truckar osv, och de jobbar fortfarande där.

Har en kompis som jobbar åt en av era konkurenter och enligt han så låter det som att det är ett under att någon har ett jobb med tanke på hur mycket som går sönder i terminalen! :P

Winter is Coming

#252 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 13 August 2008 - 20:07

Wiiiieeeee!!!! XC har nått 10k poster! :thumbsup:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#253 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 August 2008 - 20:17

Jaja... det blir till och dra fram den gamla begravningstråden igen mao! :P

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#254 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 August 2008 - 20:31

:hurrah:

:P
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#255 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 27 August 2008 - 16:47

Jag har skaffat en bil! :hurra:

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#256 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 August 2008 - 16:52

Hurra. Mini Cooper kanske? ;)

#257 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 August 2008 - 17:18

:thumbsup:
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#258 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 27 August 2008 - 17:21

Nästan, Carty. ;P
Det blev en svart hynda med talfel

(Eller Hyundai Accent)

#259 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 August 2008 - 17:22

:lol:

Ganska bra bil faktiskt - mina föräldrar hade en sådan. :)

Edited by XC, 27 August 2008 - 17:23.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#260 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 August 2008 - 17:27

Så du säger Hoffe. ;) :lol:

Var det ett klipp du gjorde eller lade du ut lite mer pengar för att få något du ville ha?

#261 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 27 August 2008 - 17:30

"hynda" är för övrigt en mycket snällare formulering än den jag använde när polarna fick veta't :P

Posted Image

Morsan är avis på mig nu :lol2:

XC; SÅ du ger den "XC's seal of approval", då? Det är ju typ.. "Xena-voltar-och-slår-ner-Ares"stort

Carty; Man kan väl säga att det ligger lite mittemellan. Slutpriset blir på 46000 ungefär, och det är ju lite över vad jag hade i åtanke när jag började leta bil, men jag tycker inte det är alltför dyrt för en bil som inte rullat 8000 än, och som dessutom är såpass fräsch som denna är.

Plus att jag föll handlöst för den samma sekund jag såg den... :wub

Edited by Hofling, 27 August 2008 - 17:34.

#262 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 27 August 2008 - 17:34

Absolut. Skön bil och köra. (Men mina föräldrar hade sedan-varianten, dvs med riktig skuff). :)

fqq5BYam.jpg

#263 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 August 2008 - 17:37

Riktigt fin modell. :)

Kul att du är nöjd Hoffe, även om du fick betala lite mer än vad som var tänkt. Tror att det jämnar ut sig i längden. Vårda den ömt. :)

"hynda" är för övrigt en mycket snällare formulering än den jag använde när polarna fick veta't :P

Carty's fantasi går på högvarv nu. :P

XC; SÅ du ger den "XC's seal of approval", då? Det är ju typ.. "Xena-voltar-och-slår-ner-Ares"stort

:lol:

Edited by Cartman, 27 August 2008 - 17:37.

#264 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 27 August 2008 - 18:01

Absolut. Skön bil och köra. (Men mina föräldrar hade sedan-varianten, dvs med riktig skuff). smile.gif

Kan bara hålla med. Trots att det kändes som att någon ville dränka oss som katter här nere i Borås, så kände man sig säker bakom ratten, även genom alla vattenpölar osv. Var riktigt härligt.

Allt man behöver fixa nu är en CD-spelare till den, så man kan lyssna på lite Blues när man "cruisar runt" :)

Kul att du är nöjd Hoffe, även om du fick betala lite mer än vad som var tänkt. Tror att det jämnar ut sig i längden. Vårda den ömt. :)

Jo, jag är verkligen nöjd med köpet.

Tyvärr står den inte på uppfarten än, då de skulle byta kamremmen (som de inkluderade utan extra kostnad) på den, men imorrn eller på fredag så blir det åka av!

...åka av väldigt lugnt och sansat, givetvis.

Carty's fantasi går på högvarv nu. :P

Du kan antagligen ta det värsta ordet du kan komma på så är det tio gånger värre ;)

#265 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 28 August 2008 - 14:37

grattis till bilen. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#266 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 15 September 2008 - 16:29

Hittade äntligen riktiga pennor på Akademibokhandeln!

Eller ja.. blyertspennor med blått stift, samt "knådsuddi"

Plus lite nya linjaler och ritmallar, då de andra har antingen gått sönder( :whistle: ) eller försvunnit

#267 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 15 September 2008 - 17:28

Det är dags för VFU (praktik) och jag fick den skolan som var förstahandsval för alla i hela klassen, så hade extrem tur. Vann lotteriet, typ! :D
*Hockey och superhjältar*

#268 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 15 September 2008 - 18:30

Gratulerar :)
Hoppas du får det bra där nu. Kan det leda till anställning?

#269 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 15 September 2008 - 18:54

Vet man ju inte, det kan ju bero på hur det går på praktiken. Fast jag har ett och ett halvt år kvar på utbildningen och vill helst inte bo kvar och jobba i Örebro efteråt. Börjar längta hemåt mot Västsverige. :)
*Hockey och superhjältar*

#270 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 21 September 2008 - 16:35

verkar som om förkylningen börjar ge med sig. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#271 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 25 September 2008 - 21:22

Min nya externa brännare funkar fintfint :D

#272 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 29 September 2008 - 10:06

Var och såg gamla postpunkfavoriterna New Model Army på Debaser igår. Lika bra som alltid :D ! Ni som är i göte-trakten, passa på att spring in på Sticky Fingers ikväll om ni har chansen!

Get me out
No Rest
Purity
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#273 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 29 September 2008 - 13:10

Ska på 4 års kalas på söndag. :D Min systerson fyller år då.

#274 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 07 October 2008 - 16:55

imorgon ska jag äntligen få upp nya tapeter i mitt vardagsrum. :thumbsup:

#275 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 07 October 2008 - 18:32

Vad roligt GG!

Jag har äntligen fått tummen ur och beställt tågbiljetter till Sthlm! Yay! \o/
Support your local search and rescue unit - get lost.