TV 4 Sci-Fi
Posted 10 March 2008 - 16:20
Posted 10 March 2008 - 19:09
Ja, jag såg det när jag var över till grannen och hjälpe till med en installation av en dekoder till hans parabol. Så nu kan alla Canal Digital kunder se kanalen. Den 1/4 tar de betalt för kanalen.Det kanske redan har nämnt här, men nu har Canal Digital TV4:SF i sitt utbud.
Posted 12 March 2008 - 09:02
DET ÄR ALLSÅ INTE ALLS KÖRT FÖR Tv4 SF i ComHem
Men fram tills att man är nöjd med avtalet så går man inte ut med att kanalen kommer...
Posted 12 March 2008 - 12:28
Det finns väl ingen (alternativt väldigt få) som betalar 100:- i biljettavgift för att bara se 37 minuter av Arn bara för att dra ett exempel. Samma sak gäller Com Hem och TV4. Ska man visa kanalen så kan man gått göra det från början istället för att hålla på och bråka om pengar fram och tillbaka.
Edited by Cartman, 12 March 2008 - 12:29.
Posted 12 March 2008 - 14:23
Kollar på andra avsnittet av Mutant X nu. Bättre serie än jag väntade mig... iallafall hitils. Fast sedan är det ju en Marvel TV-serie (vilket märks) och den känns väldigt mycket så också. Synd bara att Marvel hade sålt rättigheterna till X-Men och inte fick göra en serie som utspelade sig i Marvel universumet som först var planerat. Fast de blev ju stämda ändå vilket fick TV-serien tillsist nedlaggd.
Edited by Crusader, 12 March 2008 - 16:10.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 13 March 2008 - 01:44
men när ja få tummen ur röven å fixa detta vet ja inte.. det tar väll si så där ett år eller nått.
Posted 14 March 2008 - 21:01
*får nöja mig med s1 och s2 av arkiv x jag beställde förut idag istället.. *
Posted 19 March 2008 - 18:22
Posted 19 March 2008 - 19:11
Edited by XC, 19 March 2008 - 19:11.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 19 March 2008 - 19:16
Posted 19 March 2008 - 19:41
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 19 March 2008 - 19:49

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 25 March 2008 - 17:42
Hitils har serien varit riktigt bra. Önskar bara att de trippade ner på det mystiska en aning då saker blir lite för fantasifullt ibland.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 25 March 2008 - 22:43
Så nu är jag ännu mer sugen på denna kanal. Det lär dock dröja lääänge innan jag kan få den hemma
Winter is Coming
Posted 26 March 2008 - 09:31
Det kan det vara.. Det är en väldigt rolig serie. Sen händer det ofta att man skrattar åt saker som inte är meningen att dom ska vara roliga i den gamla serien men det är bara charmigt tycker jag.Dr Who däremot satt jag bara och skrattade till vilket jag antar inte är meningen.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 26 March 2008 - 13:33
Själv bor man ju i ett comhemhus, så där är det mest sport och en massa danska kanaler *urk*
Tycker det är en bra kanal men de har konstigt schema för repriser och nya avsnitt. Gillar att de sänder Titta han flyger. Den satt jag och glodde på när den sändes i SVT på 80-talet.

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way!
Posted 26 March 2008 - 17:59
Klart detta kan hända om de sätter in nåt som te.x Firefly
Posted 29 April 2008 - 23:19
Såg piloten för någon månad sedan på TV4 Sci-Fi, vilken nostalgi...minns det från min barndoms 80-tal. Ganska töntig och daterad serie, men signaturmelodin är ju bra. Äntligen vet jag vad George Costanza snodde för melodi till sin telefonsvare
Posted 30 April 2008 - 01:58
7 Days har jag blivit helt galen i. Missar inte ett avsnitt.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 06 May 2008 - 17:23
Dagens Media - Ännu mer Star Trek i TV4 Science Fiction
2008-05-06 16:13
TV4 Science Fiction har köpt in serierna Star Trek: Deep Space Nine, Twilight Zone och Dead Zone.
Programchefen Bo Thörnwall har höga förväntningar på de nya inköpen.
- Det här är andra vågen för TV4 Science Fiction. Vi har nu fyra av fem Star Trek-serier och Twilight Zone är en bred serie, som lockar fler än de mest hängivna science fiction-anhängarna.
TV4 Science Fiction hade premiär den 29 februari.
- Vi har haft en stark start bland unga män. Där överpresterar vi våldsamt, med tanke på att distributionen är blygsam än så länge. Ibland har vi haft en andel på 10 procent i den gruppen.
Bäst går serierna Babylon 5 och Månbas Alpha. Star Trek: Deep Space Nine har premiär den 26 maj.
Att DS9 är klar för kanalen är ju dock ingen nyhet så där måste det ha blivit någon "glitch" i artikeln. Dock är det ju intressant att dom har "fyra av fem Star Trek-serier". Frågan är vilka det är utöver Voyager och DS9 som dom köpt in. TOS, TNG, TAS, ENT eller kanske TOS: Remastered?
Edited by Cartman, 06 May 2008 - 17:24.
Posted 06 May 2008 - 17:58
Måste säga at jag blivit lite besviken på Andromeda säsong 3. Jag såg verkligen fram mot den eftersom jag bara sett de 2 första innan. Avsnitten är fortfarande bra men resten av storyn har blivit ologisk, förvirrande och man känner att det inte går ihop.
Jag menar ett avsnitt efter att de skriver på för att starta Commonwealth så är plötsligt Commonwealth över hela universum, funkar exakt som för 300 år sedan, Hunt och de andra på Andromeda hamnar i ständiga konflickter med Commonwealth som har en extrem byrokrati. Jag menar avsnittet efter Commonwealth startas så jagar de Hunt för mord och ingen verkar se honbom som den som startade det och dessutom börjar Commonwealth verka korrupt.
Det känns som att de har tryckt in flera år av story mellan avsnitt 1 och avsnitt 2 av säsong 3 då ena avsnittet är universum i kaos och nästa är det ordning och reda och Commonwealth styr allt.
Som sagt, blev besviken.
En annan serie jag blivit lite besviken på är Månbas Alpha som ofta flippar ut och där avsnitt börjar riktigt bra men sedan bara blir dåliga i slutet.
Annars har TV4 Sci-Fi varit bra. Jag tittar sällan på någon annan kanal.
Doctor Who har jag tyvärr missat en del av liksom Red Dwarf.
7 Days missar jag inte ett avsnitt och älskar verkligen serien liksom Titta Han Flyger.
Thunderbirds har jag tröttnat på lite.
Babylon 5 och Mutant X har jag följt nogrant liksom Dark Skyes och The Sentinel (som inte riktigt passar in med de andra serierna eftersom alla de andra är kopplasde till rymden och rymdvarelser men The Sentinel är mycket mer jordnära).
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 06 May 2008 - 19:38
Kort uttryckt: Huvudförfattaren/skaparen Robert Hewitt Wolfe (som också var en av dem bakom DS9) fick kicken pga att han gjorde för "intelligenta" berättelser, eller hur det nu var. Ourborous i säsong 2 var RHW:s sista avsnitt, och det var ett beställningsjobb för att göra de förändringar som bolaget ville (Guld-Trance med mera).
TNG äger väl sexan än, det är därför som TV4SF inte har den.
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 07 May 2008 - 12:00
TOS
TAS
TNG
DS9
VOY
ENT
Jag undrar om mer än en kanal kan köpa in rättigheterna för att visa en serie. Om så är fallet kan ju TV4 Science Fiction ha köpt in även TNG.
Nåväl, tiden lär väl utvisa exakt vilka serier det rör sig om.
Posted 07 May 2008 - 18:06
Jo, det märks rätt klart efter andra halvan av säsong 2 då de plötsligt hoppar från att bara ha några planeter med sig till att plötsligt ha de 50 som behövs. Allt går så jäkla snabbt. Jag gisdsar på att en av sakerna som bolaget ville ha var ett Commonwealth för att göra serien mer Star Trekig så att Hunt kan få order som han måste följa osv.Välkommen till den urusla delen av Andromeda (säsong 3-5, egentligen från mitten av säsong 2 till säsong 5).
Kort uttryckt: Huvudförfattaren/skaparen Robert Hewitt Wolfe (som också var en av dem bakom DS9) fick kicken pga att han gjorde för "intelligenta" berättelser, eller hur det nu var. Ourborous i säsong 2 var RHW:s sista avsnitt, och det var ett beställningsjobb för att göra de förändringar som bolaget ville (Guld-Trance med mera).
Hoppas det blir bättre (med tanke på att serien fick 2 säsonger till så borde den bli lite bättre igen) för jag har bara sett de första 4-5 avsnitten i säsong 3 men redan är jag trött på den ständiga konflikten med det nyskapande Commonwealth (som efter bara nåt avsnitt redan är rena diktaturen som glömt vad Andromeda gjort för världen) som är i typ varje avsnitt.
Avsnitten är fortfarande bra men arcen känns inte alls lika bra som den var.
Sista halvan av säsong 2 var iallafall rätt OK men det beror nog mer på att de fortsatte använda Wolfes storyarc säsongen ut.
Men Guld-Trance var något Wolfe själv ville ha har jag uppfattat det som. Det var hans sista stora förändring i serien innan han slutade.
Jag tycker det suger att han fick sluta för de ville ha mer Stand Alone avsnitt, göra serien ljusare och ha mer Hunt i avsnitten för att locka mer tittare. Jag tycker serien hade bra med Stand Alone redan innan.
Edited by Crusader, 07 May 2008 - 18:22.
-Sora, Kingdom Hearts