Diskutera Årets Film 2007
Posted 17 March 2008 - 15:47
Posted 17 March 2008 - 16:59
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 17 March 2008 - 19:15

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 17 March 2008 - 20:53
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 17 March 2008 - 21:52
Håller med om det, PotC3 var faktiskt en besvikelse på många sätt. Klart den sämsta i pirat-triologin. Stardust däremot var en glad överraskningUsch vad depprimerande om PotC3 slår ut den underbara Stardust.
Winter is Coming
Posted 17 March 2008 - 22:41
Wow, inte visste jag att ni båda gillar Stardust så mycket. Trodde jag var ensam om det.
Nej då, du är inte ensam.
Iofs. hatar jag inte PotC3 på något sätt - tyckte den var bätttre än tvåan - men mot Stardust så är den nada. Vi verkar alla ligga på samma våglängd här.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 18 March 2008 - 13:31
Stardust FTW!!
Posted 18 March 2008 - 18:26
Duell: Vinnare: Förlorare: Blankröster:
01. ± Transformers [8] (Sök: IMDb) ± Hot Fuzz [5] (Sök: IMDb) Blankt [0]
02. ± Stardust [9] (Sök: IMDb) ± PoC - Vid Världens Ände/PoC - At Worlds End [7] (Sök: IMDb) Blankt [0]
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 18 March 2008 - 18:26
Jack och hans 7 Pirater får erkänna sig besegrade av de 9 Stjärnstoften som föll ner från himlen.
Då var semifinalen avgjord, om en stund så sätter finalen igång.
--
Var min röst hamnar i finalen är inte så svårt att räkna ut. Transformers är bra på sina ställen men har även sina brister, det har väl iofs även Stardust men jag tycker att den i sin helhet är bättre.
Spännande att se hur slutresultatet blir och vad ni andra röstar på.
Posted 18 March 2008 - 19:11
Tänker avakta lite med röstandet. Får Stardust en massa röster så tänker jag rösta på Transformers så att den får lite röster iallafall men om det är mer jämt eller Transformers leder så blir det Stardust.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 18 March 2008 - 19:16
Själv är jag utsatt för mörka krafter (ingen nämnd)
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 18 March 2008 - 19:22
Valet i finalen var dock enkelt med tanke på min kärlek till robotar
Winter is Coming
Posted 18 March 2008 - 19:38
Posted 18 March 2008 - 19:41
Själv är jag utsatt för mörka krafter (ingen nämnd)
som säger att jag har röstat på fel film.
Vad säger du. Finns det mörka krafter här omkring?
Jag måste rösta trots att jag sagt att jag inte skulle det. Jag kan inte tillåta att Transformers väljs till Årets Film. Det går bara inte.
Så vis du är. Tänk om fler hade samma goda smak som dig.
*ropar lite*
Marie, ser du detta så gör som Cactus. Rösta på Stardust!
Edited by Cartman, 18 March 2008 - 19:43.
Posted 18 March 2008 - 19:49
Vad säger du. Finns det mörka krafter här omkring?
Sluta. Kolla. På. Mig.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 18 March 2008 - 19:55
*blänger lite på Sentinel*
Posted 18 March 2008 - 21:36
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 18 March 2008 - 21:37
Posted 18 March 2008 - 22:16
Tungt och ensam axla manteln för mörkrets makter här på forumet.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 18 March 2008 - 22:40
Cartman: Sorry, men jag har slutat rösta efter att "mina" filmer inte gick vidare. Har inte sett ngt av finalisterna och känner inget engagemang heller. Sorry.
Posted 18 March 2008 - 22:40
Är det försent att nominera fler filmer?
Han har fått konkurrens från en annan forum medlemStackars Senti'. hug.gif
Tungt och ensam axla manteln för mörkrets makter här på forumet.
*sneglar på Carty*
Posted 18 March 2008 - 23:05
Ett sunt och bra skäl att rösta .Jag måste rösta trots att jag sagt att jag inte skulle det. Jag kan inte tillåta att Transformers väljs till Årets Film. Det går bara inte.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 19 March 2008 - 13:09
Han har fått konkurrens från en annan forum medlemTungt och ensam axla manteln för mörkrets makter här på forumet.
*sneglar på Carty*![]()
Muheheheheh!
Ehrm! Never mind me
Stardust
![]()
Denna röst räknas inte/ Georgia
Nåväl, det var ju värt ett försök i alla fall. Jag som gjorde det så otydligt som möjligt så att ingen skulle upptäcka det...
@Marie, men [
Edited by Cartman, 19 March 2008 - 13:10.
Posted 19 March 2008 - 14:48
Posted 19 March 2008 - 16:02