Jump to content

Photo

Senast sedda film

• This topic is locked This topic is locked
1027 replies to this topic

#251 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 May 2008 - 14:15

Ajrån Män (Iron Man 2008)

Detta tycker Carty om filmen.

===

Dragon Fighter

Denna film är nog en av dom absolut sämsta filmerna jag sett på år och dagar. Handlingen känns verkligen löjeväckande och jag ifrågasätter hela filmens Raison d'être (existensberättigande). Tänk så mycket annat gott man hade kunnat göra på jorden istället för att ge sig på att göra den här "filmen". Det syns tydligt att man lånat från Jurassic Park men här handlar det om drakar och inte om att bygga en nöjespark, utan mer att "bara för att jag kan så måste jag" tesen. Lägg sedan till väldigt dåliga skådespelare, usel CGI och ni har hela filmen serverad på ett fat. Blir någon sugen på att se filmen så går den på TV4 Film.

Edited by Cartman, 06 May 2008 - 14:16.

#252 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 06 May 2008 - 20:01

Jag har också varit och sett den där "Ajrån Män", och i god stil har jag skrivit en liten kommentar i filmens egen tråd. :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#253 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 06 May 2008 - 21:22

Nyss hemkommen från bio och The Eye. Finns för mycket att beta av på bion just nu... :P

I alla fall, filmen var sådär. Den lyfte aldrig riktigt och blev aldrigt riktigt krypande skrämmande som man vill bli. Det bästa var dock att de skurit ut det klyschiga japanska skräckfilmsslutet och ersatt det med ett smörigt, Hollywood-slut istället. :)

Så nja... Ingen höjdare, men jag fick ju komma in "grattis" (och sitta ensam i biografsalongen) så jag ska inte klaga.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#254 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 06 May 2008 - 23:26

National Treasure Book of Secrets

Jag gillar "skattletarfilmer" och denna var liksom den första National Treasure filmen lika bra om än kanske lite bättre t.o.m. Bra tempo och ännu klurigare gåtor. Nic Cage har ett vinnande koncept som skattletarn Ben Gates, en sorts modern Indiana Jones. Nu hoppas jag på en tredje film också :D

9/10

Winter is Coming

#255 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 07 May 2008 - 09:31

Iron Man. Har nog inte njutit av en superhjältefilm sen jag såg den första Spider-Man. Shit, vad häftig den var. Gillade att de hade temamelodin till den tecknade serien från 60-talet i en scen och så förstås Nick Fury efter eftertexterna . Jag skuttade av glädje i biofåtöljen när jag såg det.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#256 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 May 2008 - 13:05

Nyss hemkommen från bio och The Eye. Finns för mycket att beta av på bion just nu... :P

I alla fall, filmen var sådär. Den lyfte aldrig riktigt och blev aldrigt riktigt krypande skrämmande som man vill bli. Det bästa var dock att de skurit ut det klyschiga japanska skräckfilmsslutet och ersatt det med ett smörigt, Hollywood-slut istället. :)

Så nja... Ingen höjdare, men jag fick ju komma in "grattis" (och sitta ensam i biografsalongen) så jag ska inte klaga.

Har du sett originalet?

Jag har sett den men inte remaken. Har tänkt göra det när den kommer på DVD. Är nyfiken på hur den står sig mot originalet då jag får blandade känslor av det jag hittills har sett/läst om remaken.

#257 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 07 May 2008 - 18:53

Jag bör tillägga att jag inte sett originalet av The Eye, i fall det påverkar hur du värderar min värdering av remaken. Som jag tyckte var pinsamt dålig.

Sen måste jag bara finner det dråpligt att SoD halvgillade The Eye-remaken. Vi har i sanning disparata filmsmaker. Jag tänkte precis att han skulle göra det när han dissade Descent härförleden. :)
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#258 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 07 May 2008 - 19:42

:lol:

Jag säger inte att slutet i sig är bra, bara att det bröt mot hur jag förväntade mig den skulle sluta vilket gjorde det lättare att gilla. Det bröt mot förväntningen mao.

Skillnaden mellan The Eye (remake) och The Descent är att The Eye för mig lyckas etablera empati för huvudrollen, inte hat gentemot. Därför tycker jag mer om The Eye(s slut, The escent var en betydligt bättre skräckfilm).

Carty: Jag har inte sett den japanska versionen, utan jag tänkte mer det mer traditionella japanska skräckfilmsstilen. Precis som Hollywood har sina sorters slut så har jag fått för mig att japanska också har det 8även om jag egentligen sett för lite för att slå fast det till 100%).

BTW - några här som sett Doomsday? Jag kommer troligen att försvinna och se den i morgon - även om det knappast blir gratisbio igen. :P

(Jag ska för övrigt se den eller Iron Man. Visserligen ska jag se båda så skrik inte att jag måste se Iron Man istället... ;) ) Tänkte det kunde vara skoj att höra vad ni andra tyckte om den?

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#259 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 07 May 2008 - 22:08

Hmmm. Doomsday har ju fått otroligt dålig kritik, iaf här i Sverige, och handlingen är inget som lockar mig. Så det är en film jag inte kommer se, om jag inte blir tvingad eller dylikt.

Jag såg original-The Eye för ett gäng år sen på Norrköpings Filmfestival. Då tyckte jag den var hyfsad och ganska skrämmande (och lite medioker faktiskt...har aldrig tillhört fanskaran av asiatisk skräck). Den främsta anledningen för mig att inte se remaken utöver att det är en remake och att jag inte diggade originialet särskilt mycket är att Jessica Alba "spelar" huvudrollen. I regel är alla filmer hon är med i fruktansvärda. En usel "skådespelare", och de flesta här på forumet håller väl med om att hon bara får vara med i filmer för att hon "ser bra ut"? Själv tycker jag inte ens hon är särskilt attraktiv. Usch och fy säger jag bara :P

För er som vill se en originell, udda, bisarr och i många fall icke rumsren "skräckkomedi" kan jag rekommendera filmen Teeth . Är men jättekänslig kanske man inte bör se den, men jag tyckte den var rätt kul och ganska intressant. Den finns tydligen på DVD men smidigast och mest lättillgängligt är nog att se den via internet-kanalen.

Edited by Spidde, 07 May 2008 - 22:09.

With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#260 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 07 May 2008 - 22:39

Skillnaden mellan The Eye (remake) och The Descent är att The Eye för mig lyckas etablera empati för huvudrollen, inte hat gentemot. Därför tycker jag mer om The Eye(s slut, The escent var en betydligt bättre skräckfilm).

Empati... Det enda Alba lyckas etablera är sin egen snygghet. Och den väcker något annat än empati... ;)

Personligen tycker jag hon går genom hela filmen som en drogad hundvalp, det var kanske därför du kände empati. :)

Nåväl, jag kände mer med och för kvinnorna i Descent, but hey, there is no accounting for taste.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#261 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 07 May 2008 - 22:43

The Mist

Thriller efter en Stephen King novell tror jag? Handlar om en grupp människor som låser in sig i ett snabbköp efter att en mycket tjock dimma har lagt sig. Och går man ut kommer man inte tillbaka igen. Jag tyckte den var mycket intressant, spännande och välspelad (Thomas Jane i huvudrollen). Men ett jättestort minus är slutet! Som jag finner mycket obegripligt och dumt. Hade lätt blivit en åtta eller nia i betyg om det inte var för de sista 5 minuterna. Nu blir det desto mindre.

5/10

Winter is Coming

#262 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 07 May 2008 - 22:53

Jag tycker inte heller att Jessica Alba är höjden av skönhet, men hon gör en viss form av roller helt okej. Det här i The Eye var väl inte riktigt en av dem dock. :(

Handlingen i Doomsday är lockande för mig, så att det däremot finns en riktigt snygg skådespelerska (Rhona Mitra) i filmen är en ren bonus.

Posted Image

Posted Image

(Kvinnor med vapen är alltid extra vackert. ;) )

Empati... Det enda Alba lyckas etablera är sin egen snygghet. Och den väcker något annat än empati... ;)

Personligen tycker jag hon går genom hela filmen som en drogad hundvalp, det var kanske därför du kände empati. :)

Nåväl, jag kände mer med och för kvinnorna i Descent, but hey, there is no accounting for taste.

Empati skapas endast till viss del av skådespel, men så mycket mer av situationer och handlingarna. Så som huvudpersonen handlar i The Descent känns, som jag skrivit tidigare, inte realistiskt eller särskilt trovärdigt inom filmen. Till viss del kan det ha att göra med att huvudrollsinnehavaren är en svagare skådis än den andra men givetvis så stod mycket i hur manuset byggdes upp.

Så jag äger så här: jag kände för kvinnorna i The Descent, men inte för huvudrollsinnehaverskan. Det är delvist lättare att sympatisera med huvudrollen i The Eye eftersom situationen är mer vardaglig (och mer lättbegriplig) och har för mig en mer naturlig personlighetsutveckling under filmen som går att identifiera med. Det är det jag menar.

#263 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 07 May 2008 - 22:54

Ima, Ai ni Yukimasu (Be With You)
Japansk romantisk snyft film. Påminner lite om My life without you. Väldigt gripande mao. Det handlar om en man som förlorar sin fru och som nu måste ta hans om deras son. Ett år efter hennes död dyker hon upp igen utan något minne av sitt liv. Det är väldigt svårt att inte smälta för den här fina filmen.

8/10

Edited by Wylie Times, 07 May 2008 - 22:55.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#264 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 08 May 2008 - 09:56

Jag tycker inte heller att Jessica Alba är höjden av skönhet, men hon gör en viss form av roller helt okej. Det här i The Eye var väl inte riktigt en av dem dock. :(

Handlingen i Doomsday är lockande för mig, så att det däremot finns en riktigt snygg skådespelerska (Rhona Mitra) i filmen är en ren bonus.

(Kvinnor med vapen är alltid extra vackert. ;) )

Empati skapas endast till viss del av skådespel, men så mycket mer av situationer och handlingarna. Så som huvudpersonen handlar i The Descent känns, som jag skrivit tidigare, inte realistiskt eller särskilt trovärdigt inom filmen. Till viss del kan det ha att göra med att huvudrollsinnehavaren är en svagare skådis än den andra men givetvis så stod mycket i hur manuset byggdes upp.

Så jag äger så här: jag kände för kvinnorna i The Descent, men inte för huvudrollsinnehaverskan. Det är delvist lättare att sympatisera med huvudrollen i The Eye eftersom situationen är mer vardaglig (och mer lättbegriplig) och har för mig en mer naturlig personlighetsutveckling under filmen som går att identifiera med. Det är det jag menar.

Användandet av kuttersmycken, eller mer krasst uttryckt fap baits, är ju nästan legio i sci-fi/skräckgenren så nyttjandet av Jessica Alba Eller Rhona Mitra är ju helt i linje med det. Detta oavsett deras skådespelartalang. Med det sagt menar jag inte att du halvgillade filmen och kände empati för Albas karaktär bara för att hon var snygg. Jag raljerade en aning lite i mitt inlägg, då tillfälle bjöds för det.

Det här med snygga kvinnor i sci-fi/skräck är ju ett helt ämne i sig, och kanske lite minerad mark, men det är klart att det påverkar hur vi ser på filmer och de historier vi berättar. Hade de inte haft någon "effekt" hade de inte använts så ofta. Och visst påverkas vi, även om vi inte alltid lägger den vikt vid det filmbolagen önskar. Historien och filmen i sig måste hålla. Jag började till exempel att titta på Dead Zone för att Nicole DeBoer var med men jag tröttnade dock redan efter en säsong. Det kan aldrig vara huvudsaken i en tv-serie eller film och det har jag inte påstått att du tycker. Men du gav mig en smörpassning och jag tog den på volley. Huruvida den gick i mål eller inte får andra döma.

Jag förstår helt din analys av såväl The Eye som Descent även om jag inte delar den, du har vissa poänger. Det vara bara det att i min ögon gjorde The Eye alla de fel amerikanska remakes kan göra och var ärligt talat taffligt genomförd. Sen kan jag förstå din take på historien och att där finns utrymme för empati, vilket otvivelaktigt var tanken med berättelsen från början.

I övrigt är vi helt överens vad gäller kvinnor med vapen. ;)

Edited by dukeofnewyork, 08 May 2008 - 09:58.

---

--- | filmtipset | ---

#265 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 08 May 2008 - 13:13

Oroa dig inte, jag inte illa upp eller något. ;)

Kuttersmycken är ju en del av filmens existens och jag klagar inte det. Jag har hellre en "omotiverad skönhet" i huvudrollen i ett vardagsdrama än en kvinna med "realistiskt utseende". Det är inte helt politiskt korrekt att tycka, men jag står för det.

Sedan betyder det ju inte att filmen blri bättre för det, men det kan vara en hook nog för att faktiskt se en film. T.ex. blev Doomsday för mig mer intressant efter att jag fått veta att Rhona var med i den.

Men jag är nyfiken, "alla de fel amerikanska remakes"... Du är inte ensam om att raka ned på de amerikanska remakesen på de japanska skräckfilmerna. Vilka tycker du är de största felen som görs?

#266 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 08 May 2008 - 13:25

Carty: Jag har inte sett den japanska versionen, utan jag tänkte mer det mer traditionella japanska skräckfilmsstilen. Precis som Hollywood har sina sorters slut så har jag fått för mig att japanska också har det även om jag egentligen sett för lite för att slå fast det till 100%).

BTW - några här som sett Doomsday? Jag kommer troligen att försvinna och se den i morgon - även om det knappast blir gratisbio igen. :P

(Jag ska för övrigt se den eller Iron Man. Visserligen ska jag se båda så skrik inte att jag måste se Iron Man istället... ;) ) Tänkte det kunde vara skoj att höra vad ni andra tyckte om den?

1. Originalet av The Eye är inte japanskt utan en Hong Kong produktion. :P (på vissa delar så är den som du säger väldigt lik film i den asiatiska skräckfilmsvågen, men även rätt olika på sina ställen)

2. Nej, jag har inte sett Doomsday eftersom filmen hittills inte har gått upp på bio här i stan. Hittade en "fulversion" för ett tag sedan men avstod då jag vill se den ordentligt istället. Tyvärr går den inte upp på bio denna vecka heller så jag funderar på att avstå ett biobesök och köpa den amerikanska utgåvan av filmen när den släpps 29 Juli istället.

3. Vad jag tycker om Iron Man finns att läsa i Iron Man tråden. Tror att du skulle gilla både den och Doomsday. :)

För er som vill se en originell, udda, bisarr och i många fall icke rumsren "skräckkomedi" kan jag rekommendera filmen Teeth . Är men jättekänslig kanske man inte bör se den, men jag tyckte den var rätt kul och ganska intressant. Den finns tydligen på DVD men smidigast och mest lättillgängligt är nog att se den via internet-kanalen.

Tack för tipset. Har sett en trailer och läst lite om den och tycker helt klart att den verkar vara något för mig. Du har ju bra smak och det gör ju inte att jag vill se den mindre direkt utan snanare tvärtom. :)

Jag bör tillägga att jag inte sett originalet av The Eye, i fall det påverkar hur du värderar min värdering av remaken. Som jag tyckte var pinsamt dålig.

Sen måste jag bara finner det dråpligt att SoD halvgillade The Eye-remaken. Vi har i sanning disparata filmsmaker. Jag tänkte precis att han skulle göra det när han dissade Descent härförleden. :)

Nä, jag värderar din åsikt lika högt som alla andras. :)

jag förstår Sentinels åsikter och resonemang kring The Eye och The Decsent även om jag inte delar den. The Eye har jag inte sett än så där ska jag inte uttala min men The Decsent är väldigt bra i mina ögon.

Edited by Cartman, 08 May 2008 - 13:27.

#267 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 08 May 2008 - 17:16

Nåväl, till amerikanska remakes (vilket nästan är ett ämne för en tråd självt).

Nu kan man göra det :)

Jag håller med om att den diskussionen kan få en egen tråd så jag startade upp en.

För övrigt tycker jag att du har rätt i mycket av dina synpunkter, jag delar många av dom själv.

#268 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 08 May 2008 - 19:46

Jag flyttade inläggen om remakes hit.

-Gangstagrass

#269 Chrille

Chrille

Senior Captain

• Members
  • 769 posts

Posted 08 May 2008 - 20:15

Sitter och skövlar mig igenom lite filmer jag missat genom åren. Och denna gången var jag sugen på en skräckis:

The Thing (1982)
Hört mycket gott om den, och den var inte fy skam heller. Men dock inte jättebra, enligt mig. Jag är säker på att mina kompisar kallade den för en science-fiction skräckfilm, men när inte ens jag hoppar till en enda gång i filmen, så är det inte en skräckis! Väldigt påskyndat slut också... helt missnöjd där. Men den är värd en 6/10 iallafall. Jag har ju en svag punkt för monster, ohyggliga rymdvarelser och andra freaks of nature trots allt. :blush:

#270 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 08 May 2008 - 23:21

Junebug
Lite udda independent familjedrama i stil med Winter Passing och liknande filmer. Det positiva är Amy Adams som verkligen är en force of nature i den här filmen. Man kan nästa se det naturliga steget till Enchanted även om det så klart är en mer lättsam roll. Men det känns också som att hon kommer att bli, om hon inte redan är, the next big thing i Hollywood. Det negativa med filmen är slutet som inte riktigt mynnar ut i nånting. Storyn är öht ganska stel på sina ställen och filmen hade garanterat varit betydligt sämre om det inte varit för Amy Adams.
6/10

The Thing (1982)
Jag är säker på att mina kompisar kallade den för en science-fiction skräckfilm, men när inte ens jag hoppar till en enda gång i filmen, så är det inte en skräckis!

Väldigt påskyndat slut också... helt missnöjd där.

Att man måste hoppa till eller bli sådär tvär rädd tycker jag verkligen inte är en kvalifikation som en skräckfilm behöver ha. Tvärtom föredrar jag om det är en krypande skräck som ger en olustig känsla genom filmen utan att för den skull komma med chock effekter.

Och slutet på The Thing är ju det bästa i hela filmen.

-Gangstagrass

#271 Chrille

Chrille

Senior Captain

• Members
  • 769 posts

Posted 08 May 2008 - 23:31

Att man måste hoppa till eller bli sådär tvär rädd tycker jag verkligen inte är en kvalifikation som en skräckfilm behöver ha. Tvärtom föredrar jag om det är en krypande skräck som ger en olustig känsla genom filmen utan att för den skull komma med chock effekter.

Ja det är sant, men den leverade inte sådan skräck heller tycker jag. Visst blev det lite spännande från stund till stund. Men stämningen var inte särskilt skräckinjagande eller så för min del.

Antar det är en smaksak. Men jag gillade det inte alls.

#272 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 May 2008 - 08:03

Håller med Wylie om den krypande känslan i the Thing, jag känner också en stor paranoia under hela filmen, vem som helst kan ju vara det där monstret. Och jag gillar också slutet. :)

Nåja, den senaste filmen jag såg var Iron Man!! Helt klart bra, bättre än jag trodde och sånt är alltid kul. :)
*Hockey och superhjältar*

#273 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 09 May 2008 - 08:39

Ja det är sant, men den leverade inte sådan skräck heller tycker jag. Visst blev det lite spännande från stund till stund. Men stämningen var inte särskilt skräckinjagande eller så för min del.

Antar det är en smaksak. Men jag gillade det inte alls.

The Thing tyckte jag ju var "sketbra" när det begav sig, men jag antar att den kan ha nötts lite av ålder. Fast jag minns mest att jag tyckte om "det slutna rummet"-känslan; att de var helt ensamma med "saken" och att de inte kunde lita ens på varandra. Och sånt borde ju inte drabbas så mycket av ålder.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#274 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 09 May 2008 - 12:45

The Thing håller fortfarande. Trots att jag sett mängder med liknande filmer genom åren och är väldigt härdad numera så är The Thing fortfarande väldigt creepy. Plus att den är välspelad, har en jäkligt bra handling, duktiga skådesplare och använder sig av underbara miljöer. Blir lite sugen på att se om den faktiskt. :)

#275 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 10 May 2008 - 09:56

Nu har jag sett Doomsday också (tekniskt sett i torsdags men nätet strejkade igår). Jag skriver om det här.

Carty: Jag hade för mig den var japansk, my bad. Men jag tror ändå de har mer liknande berättartrasdition gemensamt än mot Hollywood fortfarande.

Ang. The Thing så tror jag ocså en uppdatering behövs. Filmen är åldrad, även om den åldrats bra mycket bättre än andra filmer som t.ex. Fredag den 13:e (vi slipepr mycket av fula 80-tals kläderna i The Thing nämligen... :P ). Bäst är den nordiska mannen som springer skrikande i början av filmen! :thumbsup: