Carty: Jag har inte sett den japanska versionen, utan jag tänkte mer det mer traditionella japanska skräckfilmsstilen. Precis som Hollywood har sina sorters slut så har jag fått för mig att japanska också har det även om jag egentligen sett för lite för att slå fast det till 100%).
BTW - några här som sett Doomsday? Jag kommer troligen att försvinna och se den i morgon - även om det knappast blir gratisbio igen.
(Jag ska för övrigt se den eller Iron Man. Visserligen ska jag se båda så skrik inte att jag måste se Iron Man istället...
) Tänkte det kunde vara skoj att höra vad ni andra tyckte om den?
1.
Originalet av The Eye är inte japanskt utan en Hong Kong produktion.

(på vissa delar så är den som du säger väldigt lik film i den asiatiska skräckfilmsvågen, men även rätt olika på sina ställen)
2. Nej, jag har inte sett Doomsday eftersom filmen hittills inte har gått upp på bio här i stan. Hittade en "fulversion" för ett tag sedan men avstod då jag vill se den ordentligt istället. Tyvärr går den inte upp på bio denna vecka heller så jag funderar på att avstå ett biobesök och köpa den amerikanska utgåvan av filmen när den släpps 29 Juli istället.
3. Vad jag tycker om Iron Man finns att läsa i Iron Man tråden. Tror att du skulle gilla både den och Doomsday.
För er som vill se en originell, udda, bisarr och i många fall icke rumsren "skräckkomedi" kan jag rekommendera filmen Teeth . Är men jättekänslig kanske man inte bör se den, men jag tyckte den var rätt kul och ganska intressant. Den finns tydligen på DVD men smidigast och mest lättillgängligt är nog att se den via internet-kanalen.
Tack för tipset. Har sett en trailer och läst lite om den och tycker helt klart att den verkar vara något för mig. Du har ju bra smak och det gör ju inte att jag vill se den mindre direkt utan snanare tvärtom.
Jag bör tillägga att jag inte sett originalet av The Eye, i fall det påverkar hur du värderar min värdering av remaken. Som jag tyckte var pinsamt dålig.
Sen måste jag bara finner det dråpligt att SoD halvgillade The Eye-remaken. Vi har i sanning disparata filmsmaker. Jag tänkte precis att han skulle göra det när han dissade Descent härförleden. 
Nä, jag värderar din åsikt lika högt som alla andras.
jag förstår Sentinels åsikter och resonemang kring The Eye och The Decsent även om jag inte delar den. The Eye har jag inte sett än så där ska jag inte uttala min men The Decsent är väldigt bra i mina ögon.
Edited by Cartman, 08 May 2008 - 13:27.