Jump to content

Photo

Uppgradering...

• Please log in to reply
705 replies to this topic

#251 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 27 July 2009 - 05:38

Fantasy var rätt snyggt men jag gillade inte alls den gul/oranga bakgrunden när man läser inläggen, inte alls snyggt imo.

logga 1
Posted Image

Finns det någon templet till fantasy skinnets logga?

Edited by GaterGirl, 27 July 2009 - 05:40.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#252 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 27 July 2009 - 06:04

Det är därför man har fler skins, så folk kan välja. :P Men jag håller med om att den inte är optimal. Om någon känner för att modifiera just den färgen, så varsego.

Kommer att ha ett mörkt skin som default, troligtvis, men jag tyckte inte Gothic var bra som default, själv, så det blir nog nästa smörka kin som blir default.

http://thepotterpoli...derfile/top.psd är psd-filen för Fantasy.

Jag tror att bakgrundbilden (om ni vill modifiera den) ligger här:

http://www.scifinytt.../background.gif

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#253 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 27 July 2009 - 07:15

Gothic känns som ett skräcktema, Fantasy som ett fantasy(!)-tema. Båda är vad SFN innehåller - men jag tycker nog att något mer scifiaktigt borde prägla default-temat.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#254 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 27 July 2009 - 10:14

Kommer att ha ett mörkt skin som default, troligtvis, men jag tyckte inte Gothic var bra som default, själv, så det blir nog nästa smörka kin som blir default.

Håller med om det. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#255 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 27 July 2009 - 10:29

Klart du gör, jag har alltid rätt...

*ehum*

//Peak

sixty six."

#256 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 July 2009 - 10:42

Slänger upp ett par logo förslag under veckan :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#257 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 27 July 2009 - 10:49

Snyggt med nya skins, även om jag föredrar de klassiska svartblåa. Upptäckt en liten bugg, knappen "dagens aktuella ämnen" och "visa nytt innehåll" syns bara om man är inloggad. Gör inte så mycket för oss medlemmar, men för icke-medlemmar blir forumet mindre användarvänligt.

#258 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 27 July 2009 - 10:54

Jag tycker Gothic är snyggt, utom för en sak: Mapparna. >.<
Support your local search and rescue unit - get lost.

#259 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 27 July 2009 - 11:01

Upptäckt en liten bugg, knappen "dagens aktuella ämnen" och "visa nytt innehåll" syns bara om man är inloggad. Gör inte så mycket för oss medlemmar, men för icke-medlemmar blir forumet mindre användarvänligt.

Det är väl inter så konstig eftersom VNI baserar sig på vad som är nytt för dig som inloggad medlem sen förra gången. Lite svårt att tackla den på något annat sätt. ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#260 Chrille

Chrille

Senior Captain

• Members
  • 769 posts

Posted 27 July 2009 - 14:41

Fastnade för Gothic. Gillar bäst när det är mörk bakgrund och ljus text. :)

#261 Loch Lomond

Loch Lomond

Lieutenant

• Members
  • 88 posts

Posted 27 July 2009 - 14:47

Provade gör en till Gothictemat, hade fock inget läskigt typsnitt installerat.

Attached File  sfngoth.png   42.24KB   18 downloads

Edited by Loch Lomond, 27 July 2009 - 14:48.

#262 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 July 2009 - 15:09

Har jag kommit till fel forum? :unsure: :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#263 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 July 2009 - 15:43

Har svåra problem att posta på forumet. Plus att ingen av skinnen funkar som de ska, massa med knappar och text som bara har försvunnit, eller det syns inte vad som står på dom.
Är tvungen att använda quote knappen för att kunna posta :upset:
Har rensat Cookies tre gånger nu och när jag inte är inloggad så ser allt bra ut (knappar och länkar i skinnen syns), men så fort jag loggar in börjar problemen :upset:

OK, nu vet jag var felet ligger.
Byter man till Svenska, där nere i rullningslisten, då strular det. Men har man kvar English (USA) då ser det ut som det ska och jag kommer åt FastReply igen och jag ser vad det står på knappar och länkar.
Men allt står på svenska fast man använder English, och så ska det väl inte vara egentligen :unsure:
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#264 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 July 2009 - 15:44

Usch, vad jobbigt. :( Själv är det ända problemet att sidan är förstor så jag får scrolla åt sidan för att kunna läsa hela inlägget.

Hur byter man skin, föresten?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#265 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 27 July 2009 - 15:45

Hum. Myko.

Har du testat att rensa cookisarna och göra en hard refresh (shift+F5). Det låter som ett cache-problem, men myko om det skulle funka när du är utloggad i sådan fall...

Skinbytet skall finnas längst ner i forumet. Bredvid språkvalet.

//Peak

sixty six."

#266 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 July 2009 - 15:47

Har du testat att rensa cookisarna och göra en hard refresh (shift+F5). Det låter som ett cache-problem, men myko om det skulle funka när du är utloggad i sådan fall...

Japp

Och jag löste problemet. Hann väl posta min lösning precis när du svarade.

#267 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 27 July 2009 - 15:49

Visst, ja. Där va den. :P

Hmm, är visst bara Fantasy-skinnet som är förstort.
-Sora, Kingdom Hearts

#268 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 27 July 2009 - 15:51

Aha, jag vet vad det är för problem. Det "svenska" valet är paj, ser jag. Det är dels mitt, dels IPB:s fel. Problemet var att när man installerar ett nytt språk så blir engelskan översatt, så jag testade att avinstallera svenskan, vilket gjorde att den pajade.

En återinstallation funkade inte heller. Men jag skall nog helt enkelt göra så att jag plockar bort svenskan och byter namn på engelskan så länge, tills det är fixat.

//Peak

sixty six."

#269 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 27 July 2009 - 16:05

Posted Image

?

#270 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 27 July 2009 - 16:23

Vilken COOL bakgrund !!!! Älsakr den :) Snygg som bara den :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#271 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 27 July 2009 - 16:52

Posted Image

Tänkte att den där gula bakgrunden i fantasy skulle ändras till grått men det blir kanske svårt att läsa då eftersom texten (inläggen, signaturen) också är grå/svart.
Posted Image

#272 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 27 July 2009 - 17:15

Det är väl inter så konstig eftersom VNI baserar sig på vad som är nytt för dig som inloggad medlem sen förra gången. Lite svårt att tackla den på något annat sätt. ;)

Jo så långt är jag med, men jag syftade på att jag som icke-inloggad inte kunde se knappen för "New content" eller "dagens aktuella ämnen". Först när jag loggade in dök de upp igen.

Lustigt nog verkar det problemet ha försvunnit, för nu fanns de där när jag var icke inloggad.

#273 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 July 2009 - 17:39

Det var inte så att du körde "Svenska"?

Georgia (och jag faktiskt) har haft problem med visningen/funktionen av sidor med den översättningen (som tydligen var avinstallerad) tills helt nyligen.

Edited by XC, 27 July 2009 - 17:40.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#274 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 27 July 2009 - 18:04

Tänkte att den där gula bakgrunden i fantasy skulle ändras till grått men det blir kanske svårt att läsa då eftersom texten (inläggen, signaturen) också är grå/svart.

Grått är snyggt, men funkar nog inte här utan att ändra textfärger etc. Om man tar den brun-gråa som ligger i listen rubriklisten kanske?
Support your local search and rescue unit - get lost.

#275 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 27 July 2009 - 19:26

Mönstrad bakgrund kanske inte är så bra som gör att texten blir svår att läsa. I så fall borde det vara fetare text?