Jump to content

Photo

Mer NS....

323 replies to this topic

#251 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 25 February 2012 - 22:29

Okej, jobbar på version nummer två på manuset.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#252 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 27 February 2012 - 15:28

Okej, jobbar på version nummer två på manuset.

Ursäkta att jag lägger mig i, men jag luskade genom manuset lite och har bara en spontan frågeställning: Måste Tin svära? (panel 2:3)

För mig känns Tin lite för snäll och för mycket robot för att använda den större kalibern av svordomar. Såvida man kanske inte gör en egen grej av det i hans försök att anpassa sig. Något i stil med att han svär och en annan medlem kommenterar svordomen med att fråga om han umgåtts med Lon igen, men nu vurpade jag utanför ämnet.

PS! Den franska brödrosten är min typ av humor. :D
Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#253 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 29 February 2012 - 00:53

Lugnt, jag ville ha fler åsikter ändå. Jag skall ta en titt och tänka över det du kom som åsikt om.

#254 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 14 March 2012 - 23:45

Här är version 2.1 med Apoteus.

Edited by Sret, 12 April 2012 - 17:00.

#255 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 18 March 2012 - 01:50

Så är version två bättre eller sämre?

#256 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 27 March 2012 - 18:00

Så är version två bättre eller sämre?

Spontant bättre (jämfört med vad jag kan minnas från förra manuset). Du har fått med personlighet/svagheter på skurkarna, vilket jag gillar. Serien blir ju längre nu men är mer intressant. Apoteus är även med lite mer, vilket är bra om serien ska introducera honom som ny medlem.

En detalj som stör mig lite är att ingen kommenterar mannen med masken efter att hans ansikte exploderar. Känns lite som en lös tråd. Tycker det kan kosta en extra ruta med lite reaktioner precis innan Grav kommer flygande genom väggen.

Skulle gärna se någon form av frågeställningar i seriens slut kring vem mannen i masken var och om Nekro har något att göra med saken. Eller avsluta med en klassisk skugga från hjärnan bakom alltihop som kallt kommenterar händelserna ur sin egen synvinkel.

#257 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 28 March 2012 - 23:53

Jag funderade på att ha Bloodhand skjuta honom för att visa hur bra skytt Blodhand är, så jag kanske ändrar lite till till en version tre.

Edited by Sret, 29 March 2012 - 00:06.

#258 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 30 March 2012 - 10:07

Jag funderade på att ha Bloodhand skjuta honom för att visa hur bra skytt Blodhand är, så jag kanske ändrar lite till till en version tre.

Oj då! Ja, en lönnmördare passar ju in. Praktiskt och roligt att få med så många olika skurkar också, bara det inte känns för påklistrat. Själva dödsskjutningen ser jag i så fall som en lite längre bildsekvens. Någon av hjältarna på platsen måste ju reagera och söka efter skytten men inte hitta honom. Dessutom är det en väldigt dyr lönnmördare (50 miljoner dollar per uppdrag enligt guiden). Är väl bara Herr Vit som har råd med sån't. ;)

#259 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 05 April 2012 - 15:45

Är kommer den senaste versionen. Bättre, sämre? Det är inte stora förändringar jag har gjort.

Edited by Sret, 05 April 2012 - 19:21.

#260 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 08 April 2012 - 17:14

Är kommer den senaste versionen. Bättre, sämre? Det är inte stora förändringar jag har gjort.

Du har lagt in Dockhan! Har läst hans beskrivning så han bra passar ihop med hela den där sjuka internetvideogrejen. :thumbsup:

Okay. Lite mer feedback. Lite om det gamla och och det nya.

Sidan 10:4 - Mitt bildsinne kan inte få ihop händelserna till en enda bild här. Mitt förslag är två rutor: en där Apoteus kan tala till barnen när t.ex. en mörk skugga dyker upp bakom honom. Nästa ruta skriker ett av barnen SE UPP och Apoteus skapar en sköld som splittrar yxan.
Fanns några ställen till som kändes lite tajt packat med för många händelser och dialog. Kolla gärna igenom vissa händelseförlopp en gång till och känn efter.

Sidan 15:2-6 - Att Dockhan har en fjärrutlösare funkar fint. En magnetdetonator i masken är kreativt men känns lite onödigt i kombination med fjärrutlösaren. Fjärrutlösaren räcker och funkar bäst tycker jag. Att masken överlever smällen känns också lite konstigt. Däremot kan ju Tin hitta en mottagare och dra slutsatens att den var fjärrutlöst. Ghast kanske blir fundersam och yttrar något i stil med att "spöken bygger inte bomber" eller "spöken trycker inte på knappar"

#261 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 08 April 2012 - 18:36

Jag hade helt glömt bort fjärrutlösaren som Dockhan hade efter att jag hade skrivit in det, bra att du nämnde det. jag skall kolla upp det där på sida 10 och se vad jag kan göra åt det, några annat du tyckte kunde piffas till?

#262 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 12 April 2012 - 16:57

Okej! Här kommer den V2.3. Inga större ändringar, men det finns några ändringar här och var i manuset. Tog även bort tidigare versioner av manuset. Hoppas du är nöjd nu ;)

Edited by Sret, 12 April 2012 - 17:06.

#263 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 14 April 2012 - 00:49

Hittade ett litet fel i förra, ändrade det, ändringen är på sida 5.

#264 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 16 April 2012 - 13:19

Manuset är bra mycket annorlunda nu än version ett, jag har ju inte läst versionerna imellan. Jag har inget att invända. Graviton är ju en del datanörd, så hon förstår nog en del av vad Tin gör även om han kan det bättre, snabbare och med mer kunskap än henne. (Hon förstår vad en van datoranvändare kan, hon kan inte saker som att spåra ip-adresser och sånt.)

Det här känns som det fungerar bättre och så är det ju trevligt att få med fler personer. Små stavfel på 7.3 och 10.2. Brödrosten regerar, kanske den ska få sista ordet? "inte nu, jag har semester" eller nåt.

#265 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 16 April 2012 - 14:12

Stavfelen är nog en effekt att jag skriver för snabbt, eller så är det att man blir för blind för sina egna små fel efter en tid.

Angående Graviton så tror jag att man kan räkna det som att hon drabbades av lite panik och då brukar man inte tänka riktigt klart har jag för mig.

Kul att du gillar brödrosten :)

Edited by Sret, 16 April 2012 - 15:26.

#266 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 16 April 2012 - 15:28

Har inte varit här på ett tag nu... kul att se att manuset nästintill är färdigt. Är fullt upptagen med att avsluta "Förgöraren" del 2, som skulle varit färdigt för några veckor sedan. Stressade tyvärr för mycket att resultatet blev... How can I put it... katastrof.
Tar sedan tag i att läsa Srets manus till Apoteus/NS-serie... Kul.

#267 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 16 April 2012 - 15:50

Hoppas det duger. Märkte att det var helt fel manus som jag presenterade som slutmanuset. Det är en av de tidigare versionerna, jag skall försöka hitta det riktiga.

Här är det riktiga slutmanuset:

Attached Files

Edited by Sret, 16 April 2012 - 16:24.

#268 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 20 April 2012 - 20:23

Väntar spänt på Marios utlåtande om manuset. kanske är brödrosten ett återkommande skämt i kommande serier?

Edited by Sret, 20 April 2012 - 20:24.

#269 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 22 April 2012 - 10:25

Jag tycker den hör versionen funkar bra. Gillar särskilt slutet där storyn fortsätter fast det lämnas över till läsarens fantasi. Symboliserar ju också att hjältar aldrig ger upp.

Min enda kommentar är sidan 3 panel 4 (ruta 3:4). Känns som att dialogen är väldigt packad (jag vet, jag är nojig på sån't). Kunde delas upp i två rutor kanske så att Graviton hinner svara "ja, jag följer med". Om inte tanken är Tin väldigt bestämt SKA TA kommandot eftersom det är ett mycket viktigt uppdrag (det är ju barn inblandade) och agerar som en robot. Fast vänta nu...han ÄR ju en robot...eller nja, liknar en robot, eller hur det nu är. :D

Bra Jobbat!

#270 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 22 April 2012 - 11:54

:rant: Jag försökte få honom att låta lite hyperaktiv :lol2:

Edited by Sret, 22 April 2012 - 14:30.

#271 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 22 April 2012 - 21:11

:rant: Jag försökte få honom att låta lite hyperaktiv :lol2:

:whistle: ...då kanske det skulle stått det i beskrivningen. ;)

Man tolkar ju saker och ting annorlunda, men hyperaktiv Tin funkar också. :thumbsup2:

#272 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 22 April 2012 - 21:18

Annars går det att lösa lite snabbt på något vis. För jag förstår vad du menar. Känns som du borde stå med som medförfattare i det här laget :lol2:

Edited by Sret, 22 April 2012 - 21:33.

#273 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 04 May 2012 - 23:16

Men jag är nyfiken vad Mario och andra tycker om manuset än så länge. Då jag lär mig och så vidare så finner jag det kul att veta.

#274 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 01 July 2012 - 00:35

En sak som är säker, jag kommer att använda brödrosten i flera manus. Och den är fri för alla att använda! Känns som att det är en karaktär värd att använda eller hur? ;)

#275 Isegrim

Isegrim

Commander

• Members
  • 187 posts

Posted 09 August 2012 - 13:29

Antar att [Nattens visor] är otecknad!?
http://www.scifinytt...&attach_id=1230

Reply to this topic