Jump to content

Photo

Legend of the Seeker - Säsong 1

• Please log in to reply
338 replies to this topic

#251 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 March 2010 - 21:06

Listener: Renn var minst lika enerverande nu andra gången som första tror jag. Det där med att "lyssna" på folk är tydligen väldigt selektivt - för tydligen kunde han inte avgöra om Richard och Kahlan talar sanning eller inte. ;)

Elixir: Hmm. Jag minns det som en rätt bra avsnitt men jag kan hålla med om att det kanske varit lite mycket "rädda enkillda byar" så här inledningsvis. Och vill du verkligen veta Synon? ;) Det kommer förklaras längre fram, som teaser kan jag säga att vi egentligen redan fått reda på det . :)

Edited by XC, 05 March 2010 - 21:06.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#252 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 05 March 2010 - 21:08

Hehe, tack ska ni ha :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#253 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 12 March 2010 - 23:00

Ok avsnitt i kväll. Slapp se dem rädda ytterligare en by igen :P Lite småkul när Richard och Griff switchat plats. Väldigt mycket prat och hintar om kärlek i kväll. Richard och Kahlan fortfarande lika söta när de blygt sneglar mot varandra. Äntligen fick vi höra förklaringen till varför det aldrig kan bli något mellan dem. Bekännarens kraft som släpps fri då hon upplever extas vilket skulle leda till att Richard blev hennes slav. Slav? Hm, intressant... Nåja, det löser de väl med lite trollkonster i slutet av serien!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#254 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 March 2010 - 08:12

Synd bara att det är fel person som får höra det. :P Ett helt OK avsnitt, man måste bara gilla scenen på slutet där Bronwyn iklädd guldspetsklänning svingar ett svärd.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#255 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 14 March 2010 - 19:09

Altså jag är lite besviken på denna serie, tyckar inte den fölger boken specielt bra, och skådespeleriet ( eller regissören, vet ej vem som er ansvarig ) kunne vara bättre. Hur löjligt är det inte att Zedd som är en mäktig wizard står och tittar förvånat på Richard när han och Kahlan fightas och när han äntligen gör nåt, skutar han förbi med sin eldstråla :P och varje gång Kahlan använder sina confessor krafter, falder hon om på jorden, hmm.

Jag får den en chans till , hoppas det blir bättre sen :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#256 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 14 March 2010 - 19:23

Det verkar som de som läst böckerna tycker serien är usel medans de som inte läst böckerna (jag är en av dem) hyllar den som bästa fantasyserie på år och dag :)

Winter is Coming

#257 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 14 March 2010 - 19:28

Jag har inte heller läst böckerna och kanske är det därför som jag gillar serierna. Vi har inte haft en riktig äventyrsserie på TV sedan Xena blev halshuggen i Japan. :)

fqq5BYam.jpg

#258 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 March 2010 - 19:29

1x05 - Listener
Helt OK avsnitt.
Fast grabben var ju lite jobbig, men man kan ju förstå varför med tanke på att han blir utnyttjad för sina krafter hela tiden.

1x06 - Elixir
OK Avsnitt.
Nu får man reda på hur långt en som drabbats av Kahlans krafter kan gå.
Jaha magikern som gjorde dryckerna är en gammal lärling till Zedd.
Här tror man att det är någon kraft som kickar in hos Richard eftersom han är sökaren och så är det magisk dryck som gör att han ser syner.

1x07 - Identity

Var för mycket yadayada i det här avsnittet.
Tycker att både Kahlan och Zedd faktiskt skulle ha märkt att det var något underligt med Richard.
Bästa scenerna var nog när Richard (som Gryff) blev tvingad att gifta sig och när de stack iväg för att hjälpa de andra.
Gryff (den riktiga) och Bronwyn blir nog ett lyckligt par nu när de har ett gemensamt mål.

Rahl har nu den första Box of Orden av tre. Intressant.

FX: Det har nämnts att serien bara är löst baserad på böckerna och att serien kommer bli bättre i s.2, det är bara att stå ut tills vi kommer dit.
Vissa saker stämmer ju medan vissa händelser inte ens finns med i böckerna vad jag komma ihåg.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#259 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 14 March 2010 - 19:32

Jag gillar äventyrserier, älskar äventyr. Men " bara " för det är äventyr betyder det inte att det måste var B skådespeleri. Xena var inte B ;) att serien är campy är bara helt fint, det hör med, men jag klarar inte att man förlöjligar karaktärerne. Det där med Kahlan som sjunkar ihop varje gång er bara löjligt, och Zedd är smart, inte så " dum " som man gör han i serien ;)

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#260 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 14 March 2010 - 19:32

1x07 - Identity
Tycker att både Kahlan och Zedd faktiskt skulle ha märkt att det var något underligt med Richard.

Så tänkte jag också först, sedan slog det mig att det kan ingå i själva förtrollningen att köpa första bästa ursäkt för ett specifikt beteende.

Edited by XC, 14 March 2010 - 19:32.

fqq5BYam.jpg

#261 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 14 March 2010 - 19:33

Jo det hoppas jag Georgia :) Instämmer med dina betyg av avsnitten , hehe. Shota var lite som jag förväntat faktisk, men Zedds reaktion var för överdriven :P

Min avatar samling

#262 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 March 2010 - 19:41

Det verkar som de som läst böckerna tycker serien är usel medans de som inte läst böckerna (jag är en av dem) hyllar den som bästa fantasyserie på år och dag :)

Det brukar ju alltid vara så. Det är nästan oundvikligt. Sen tycker jag iofs inte att Legenden är den bästa fantasy serien på år och dar trots brist på konkurrens. Men den blir helt ok framåt s2. Nästa avsnitt på sexan dyker dessutom Mistress Denna upp. :)

Jag tror dock att Game of Thrones kommer att sätta en helt ny standard för fantasyserier nästa år.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#263 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 14 March 2010 - 19:44

Nästa avsnitt på sexan dyker dessutom Mistress Denna upp.

Aha, det skal bli intressant och se hur de gör henne :P

Min avatar samling

#264 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 14 March 2010 - 19:56

Xena var inte B ;)

:lol2: ;)

Winter is Coming

#265 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 19 March 2010 - 20:59

Jag tycker kvällens avsnitt var riktigt bra. Förstår varför Wylie är så till sig i trasorna över Mistress Denna, stark och spännande karaktär :P Kul att äntligen få se Richard och Kahlan visa sina känslor för varandra. Väntar bara på den dagen de kan göra det på riktigt. I något avsnitt dyker det säkert upp någon piffig magi som tillfället kan förena de två turturduvorna :)

Edited by Synon, 19 March 2010 - 21:47.

#266 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 20 March 2010 - 09:37

Ja äntligen, detta avsnitt var bra. Hoppas det fortsätter så. Denna var bra.

Min avatar samling

#267 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 04 April 2010 - 21:59

Någon som vet vad som hände med avsnitt 10 som ej sändes i fredags som vanligt? Que?

#268 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 05 April 2010 - 07:59

01x08: Denna var ett bra avsnitt, lite annorlunda inte bara mot vad vi sett tidigare i serien utan vad man ser i TV iöht. Bonusstjärna till Jessica Marais som gör en bra roll som Denna. Vädigt välbalanserat och det blir inte fånigt eller taffligt.

01x09: Bättre än jag mindes det, jag störde mig grymt på Zedd i början av serien, men jag antar att jag vant mig vid honom nu efter 1½ säsong.

01x10: Hyffsat avsnitt, finns saker som försvars argumenten som man stör sig lite på. Rätt väntat slut.

Liten Recap (spoilermarkerar om Synon får tag på avsnittet på annat håll:
Spoiler

Tror jag fick med allt...

Edited by XC, 05 April 2010 - 10:22.

fqq5BYam.jpg

#269 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 05 April 2010 - 11:00

Tack, XC :hug:

#270 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 09 April 2010 - 18:45

Naturligtvis glömde jag bort att kolla avsnittet :rolleyes: så jag är väldigt tacksam att du skrev en recap åt mig. Än en gång stort tack :)

#271 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 09 April 2010 - 18:49

Synd det var ett rätt bra avsnitt det där med en del intressanta moraliska dilemman.

-Gangstagrass

#272 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 09 April 2010 - 19:04

Det skall inte vara några problem med att se det här avsnittet i efterhand Synon. :) Som Wylie säger så är det riktigt bra.

fqq5BYam.jpg

#273 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 09 April 2010 - 23:41

Nej, det låter ju på er som att jag iaf ska ta och se avsnittet. Gäller bara att komma ihåg det - bra minne, men kort :D

Kvällens avsnitt då? Well. Tyckte faktiskt det var en aning avslaget ikväll. Särskilt icke-huvudpersonerna spelade uddlöst. Handlingen kunde de gott lagt lite mer krut och energi på för där fanns det ju lite mer att hämta. Tänker på Kahlans relation till han som gick och blev mördad. Och Zedd som återvände hem efter alla dessa år. Kanske bara jag som blivit mer kräsen efter att ha blivit bortskämd av de fantastiska BSG-avnsitten ;)

#274 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 10 April 2010 - 00:05

Ja såna höga förväntningar ska du ju inte ha på den här serien. :P

-Gangstagrass

#275 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 10 April 2010 - 00:12

Nej, jag har insett det :lol: Men det är ju ganska skön, avkopplande underhållning en fredag kväll när man ligger och slappar i soffan och inte orkar med någon större tankeverksamhet...

Edited by Synon, 10 April 2010 - 00:13.