Jump to content

Photo

Senast sedda film v.4

• This topic is locked This topic is locked
1001 replies to this topic

#251 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 05 December 2010 - 18:25

Härligt att jag fick pigga upp din dag, Fiskrens!

"Just for the record" kan jag ju nämna att jag ej dissar filmen pga regissören utan jag brukar försöka lägga fördomar och sånt åt sidan när jag ser en film. Se den med öppna ögon so to speak. Vilket jag försökte göra med denna då jag såg den för jag är inte såld på Woody Allens filmer. Här märks tyvärr hans hantverk fast den inte är en typisk Allen film (Ja, inte så konstigt eftersom han gjort filmen ^_^). Just kammarspelet känns som hans kännetecken och i mitt tycke är de ganska tråkiga. Jag känner inte heller någon spänning eller nerv i filmen. Jonathan Rhys Meyers gjorde inget större intryck och jag föll inte för Scarletts charm heller. :)

Jag skulle nog ge filmen en tvåa i betyg för helt usel var den inte fast jag kanske gav det intrycket? :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#252 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 05 December 2010 - 19:14

The Road (2009)

Direkt när filmen går igång kastas jag tillbaka till den känsla jag hade när jag läste boken. Det var nästan som om bokens ord dök upp i bakhuvudet. Och det får nog anses vara ett bra betyg. Läs mer

Predators (2010)

Back to the jungle… to kick some ass! :)

En grupp människor, representerades de värsta av de värsta, hårdaste av de hårda, ondaste av de onda kastas ner på en okänd planet för att utgöra byte att våra vänner Predatorerna. And that's about it. Läs mer

Edited by dukeofnewyork, 05 December 2010 - 21:15.

"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#253 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 05 December 2010 - 21:04

The Expandables (2010)

Action. Explosioner. Stallone. Dolph. Willis. Li. Statham. Rourke. Roberts. Say no more.

2/5

Åh, "The Road" har jag liggandes här hemma och nu blev jag sugen på att se den. Postapokalyps = :popcorn:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#254 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 06 December 2010 - 02:14

Jag har också The Road liggandes här hemma. Fick den av en snäll kompis. :)

Red

Löst baserad på en tre nummers miniserie av Warren Ellis. Tre nummer är alldeles för kort för en långfilm så dom har fyllt ut storyn ock karaktärsgalleriet. Det roliga här är att se gamla rävar som Morgan Freeman, John Malkovich och framför allt Helen Mirren som actionskådisar. :) Men mer än så har egentligen inte filmen att komma med. Det största problemet är att den är alldeles för PG13 för vad det borde vara för sorts film. Om man hade kombinerat den här storyn med action nivån från The Expendables hade det varit en vinnare. Inte för att storyn är så bra här heller men den är ljusår bättre än Expendables. Bruce Willis tuggar på som vanligt i sin standard paradroll.

2/5

Despicable Me

Ganska gullig men också fruktansvärt förutsägbar animerad film om en superskurk som vill stjäla månen. För att göra det behöver han en shrink gun (obviously) och för att stjäla den från en konkurrent som älskar kakor behöver han adoptera tre små föräldralösa flickscouter. Helt logiskt. :) Men kan han verkligen bara förskjuta dom sen när han inte längre har någon användning för dom? Sa någon "Naww"? Lagomt underhållande, helt ok animerat. Bra röstskådespel från Steve Carell. Ok film, men inte mer.

2/5

Scott Pilgrim vs. The World

Okay! I had to fight a dude to get with her! I fought a crazy seven-foot-tall purple-suited dude! And I had to fight 96 guys to get to him, too! He was flying and shooting lightning bolts from his eyes and he could make people do whatever he said automatically! He was totally awesome! And I kicked him so far he saw the curvature of the Earth!!

3,5/5

The Expendables

-Hey, how about dinner?
-Yeah, when?
-In a thousand years?
-Too soon

2/5

Edited by Wylie Times, 06 December 2010 - 02:15.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#255 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 06 December 2010 - 22:10

Red Riding: In the Year of Our Lord 1983

"To the North, where we do what we want."

Så har då turen kommit till den avslutande filmen i "Red Riding"-trilogin och äntligen får vi svar på våra frågor. De tidigare händelserna plockas upp här och vävs ihop till en story.

Här är det tydligt att det är en annan regissör som står bakom spakarna: mer tempo och rakt på sak redan från början. Det blir inte samma effekt när det väl smäller till som i de övriga filmerna som höll ett lugnare tempo. Även här är det förvirrande tidshopp och denna gång blir de smått irriterande att försöka hänga med i då det är så många och kommer så tätt inpå. Känns som att man går miste om viktiga ledtrådar då fokus ligger på att komma på vilken tidsperiod vi är i. Den svagaste filmen i trilogin, men ändock helt klart sevärd. Saknar lite hopplösheten och det nattsvarta som genomsyrade de andra filmerna. Här lutar det mer över i ett "vanligt" kriminaldrama med tragisk underton.

Och som tidigare, mycket bra skådespelare.

3/5

#256 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 06 December 2010 - 22:32

Red Riding: In the year of our Lord 1983

I den avslutande filmen i trilogin får vi följa Maurice Jobson som tidigare varit en bakgrundsfigur. Jag förstod dock att hans skulle få en mer framträdande roll. Annars hade det verkligen varit slöseri med talang i den rollen och David Morrisey plockar fram sitt A-game här. Mycket av vad som hänt tidigare framför allt i den första delen vävs ihop här och man får svar på en hel del frågor men inte riktigt allt. Man får inte heller någon upplösning på korruptionshärvan men det tycker jag håller i linje med hur filmerna ha varit. Dom kommer alltid undan. I huvudsak handlar det om tre karaktärers sökande efter upprättelse. Förutom Jobsn är det advokaten John Piggot och BJ från de två tidigare filmerna.

Visuellt är det här den tråkigaste av filmerna. Alla har olika regissörer och det märks. Där de två första filmerna satte en definitiv ton så har den här en mer traditionell stil. Den är ljusare och det hör ju också samman med hur filmen är. Den har inte alls sammma mörker som de två tidigare även om det finns närvarande. Men någonstans känns det också tvunget att sluta på en mer positiv not efter hur dom tidigare delarna har varit och jag har inga klagomål där. Däremot tyckte jag Piggots story var mindra engagerande eftersom man inte hade någon koppling till honom från förr. Sen saknar jag ännu mer en visual cue för tillbakablickar då den här filmen är full av dom och precis som tidigare ser alla karaktärer exakt likadana ut som dom gjorde nio år tidigare. Så lite svagare avslutning men en grymt bra helhet i trilogin. Jag hoppas vi får se en 1977 också.

3,5/5

-Gangstagrass

#257 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 06 December 2010 - 22:42

"I huvudsak handlar det om tre karaktärers sökande efter upprättelse." Det var en bra sammanfattning på handlingen. Och precis som du nämner så var det lite svårare att engagera sig i Piggot som var en ny bekantskap.

#258 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 07 December 2010 - 23:29

The Black Hole (1979)

Palomino upptäcker U.S.S. Cygnus, som ansågs vara förlorad då de aldrig hördes av mer, på randen till ett svart hål. De beslutar sig för att undersöka saken närmre, men råkar själv illa ut. De blir tvungna att ta sig ombord Cygnus som verkar befinna sig i stormens öga, opåverkad av gravitationen från det svarta hålet, för att genomföra reparationer av Palomino. Väl ombord blir de varse att något inte stämmer...

Direkt när besättningen från Palomino tar sina första steg inne i Cygnus förstår vi att något inte stämmer. Spänningen stiger och nyfikenheten är stor: vad hände egentligen ombord skeppet som försvann för 20 år sedan?

Riktigt bra manus som bjuder på en intressant story väl uppbackad av kompetenta skådespelare och mycket bra filmmusik. Specialeffekterna, scenografin och robotarna är riktigt bra. Dock är jag snäll och blundar för de logiska missarna som görs lite då och då. Som t ex har med gravitationen att göra, både inne och utanför skeppet... Och Vincent blir emellanåt lite påfrestande med sina vitsiga ord. För min del hade det fungerat bättre med en Vincent som varit mindre lik en tecknad figur á la Disney för då hade jag lättare kunnat ha överseende med den komiska figuren. Slutet är pampigt och surrealistiskt vilket förde tankarna till "2001: A Space Odyssey". Kanske inte så konstigt med tanke på att denna film kom i efterdyningarna från framgången med nämnda film? :)

3/5

#259 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 08 December 2010 - 00:05

The Black Hole

Konceptet är inte något nytt. Event Horizon, Sunshine m.fl. har kört grejen med en besättning upptäcker ett till synes övergivet rymdskepp där ingenting står rätt till. Det här tode väl dock vara en av dom första filmerna av den typen. Och jag finner mig kluven till resultatet. Utseenedemässigt är filmen otroligt charmig och snyggt gjord. Älskar den här sortens retro estetik. (retro numera då. :) ) Många bra skådespelare finns med och storyn är mörk och dyster.

Men eftersom det är Disney som gjort filmen verkar det som om dom inte kunnat låta bli att plottra i handlingen för att liva upp stämningen lite. Robotarna VINCENT och BOB är i stort sett bara comic relief karaktärer som passar illa in på resten av filmen. Och trots bra skådespelare tycker jag inte att dom gör speciellt bra ifrån sig, speciellt Ernest Borgnine som levererar sina repliker med en märklig och uppenbart fejkad entusiasm. Maximilian Schell och Anthony Perkins är dom enda som är bra. Framför allt Schell. Musiken är bitvis riktigt bra och bitvis riktigt opassande.

Resultatet blir som ni märker en blandad kompott men för det mesta gillar jag ändå det här. Iaf fram till slutet. Jag hade varit helt ok med att dom hade kommit undan med skeppet men istället bjuds vi på en psykedelisk tripp a la 2001 och jag kommer inte helt osökt tänka på slutet på Dante 01 där det också flummas ut totalt i nåt sorts religiöst pekoral. Här är det extra övertydligt med bilder från helvetet och sedan en port till himlen där skeppet passerar genom. Suck. Ibland är det faktiskt inget fel alls med ett förutsägbart och klicéeartat slut. Betyget blir en svag trea.

3/5

Edited by Wylie Times, 08 December 2010 - 00:06.

-Gangstagrass

#260 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 December 2010 - 20:34

Franklyn (2009) @MZ #Synon #Georgia #Cartman
Svårdefinierbar film som pendlar lite mellan det lite för dramatiska och fascinerande. Någonstans mitt i kommer du antingen älska den eller undra varför du fortfarande tittar. Långt in i filmen så är de mest engagerande frågorna fortfarande: Vad är det som pågår och hur sjutton hänger det hela ihop? Kanske därför man mäktar med till slutet, fascinationen att få försöka lista ut delar av plotten på egen hand. Jag personligen hade nog föredragit lite mer från själva Meanwhile City, det är trots allt den delen av storyn som är den mest intressanta. Visuellt är de scenerna också väldigt snygga och uppbyggda. Storyn är bra skriven på så sätt att man långsamt dras in i filmen och själv får lägga några av pusselbitarna på plats. Och ju närmare frågans svar du kommer - ju mer engagerad i filmen blir du. Även när illusionen om Meanwhile City rasar och huvudkaraktärernas öde långsamt flätas in i varandra. För att avlägga en väldigt ytlig iakttagelse kan jag lägga till att Eva Green för övrigt har en väldigt trevlig röst. På många vis påminner den här filmen lite om Shutter Island - ungefär samma tema och koncept men ändå två helt olika sätt att närma sig ett trasigt sinne . Båda tar upp ämnet verklighetsflykt , Franklyn tar en mörkare mer surrealistisk väg än vad Shutter Island gör .

Edited by XC, 08 December 2010 - 20:37.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#261 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 December 2010 - 18:32

Midnight Chronicles (2008)
Fantasy av den gamla skolan! :D Lite för lite muskler kanske bara. Den här storyn tar vid där annan fantasy inte får sluta. Det är smutsigt, det är blekt och det är hopplöst; skuggan vinner allt mer mark. Det känns nästan upplyftande med en film som börjar där. Uppe på det så får vi en trevlig Robin Hood-rip off uppblandat med klassisk High Fantasy. Visuellt gillar jag de skarpt: cgin är klart godkänd, arkitekturen i staden Blackweir underbart icke-hollywood (gillar stilen på husen). Ljudmixen är kanske inte den bästa och musiken känns inte helt färdig producerad - och speciellt det sista är synd. Musiken visar i vissa scener prov på avsevärd kapacitet - om den gjorts klar innan den lades in i filmen. Rekvisitan är aningen lågbudget men med en tilltalande retro-look. Utöver det karaktärer som ibland känns både originella och klichéartade samtidigt. Skådespeleriet går lite upp och ned, lite överspel här och lite styltigt där men ändå ljusår bättre än i tex Tales of an Ancient Empire (där typ Sorbo är den enda sevärda). Och likt den så slutar den här filmen där det blir som mest intressanta. Men med skillnaden att här är man faktiskt intresserad av fortsättningen. Uwe Boll står för en av 2008s stora kulturgärningar här tror jag bestämt.

Edited by XC, 09 December 2010 - 18:32.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#262 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 10 December 2010 - 18:52

Upp / Up (2009) @MZ
En varm och charmig historia om pensionären Carl som bestämmer sig för att uppfylla sin frus barndomsdröm att flytta huset till Paradisfallen i Sydamerika. Storyn är varm och genomtänkt och de dialoglösa scenen där man ser Carls liv passera i revy är väldigt bra. Gillar dessutom hur man lyckas väva in hur Carl utvecklas från vresig och världsfrånvänd pensionär till morfar/farfar till Oskar utan att det blir moralkakor med snyftdopp. En väldigt fin scen dessutom där Carl inser att han var sin frus stora äventyr i livet. Måste erkänna också att jag blev lite paff i Muntz slutscen, men ändå känns det helt rätt med ett slut som så. Slutscenen med Carl och Oskar kändes väntad och helt rätt. Bra röstskådespelare (såg på filmen med svenska röster). Visuellt är det bra på alla nivåer, man har lyckat ypperligt med texturer och få liv i animeringen. Musiken är bra, den känns klassisk och helt i ton med filmens huvudkaraktär. Musiken är bra, den känns klassisk och helt i ton med filmens huvudkaraktär.

fqq5BYam.jpg

#263 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 December 2010 - 03:10

The Invisible Man (1933)

Den lilla Engelska byn Iping terroriseras av en galen osynlig man. Jack Griffin har lyckats med det omöjliga men har också förlorat förståndet på köpet. Medans hans sadistiska lekar dödar fler och fler så försöker poliserna desperat stoppa honom.

Klassisk Svart Sci-Fi komedi. Väldigt bra med mycket högra dödssiffror. Minst 122 hinner han döda.
Jobbigast med filmen är allt överspelande.
Specialeffekterna är klart imponerande för den här tiden.
Mycket bra spelad vansinning man.

9/10

The Invisible Man Returns (1940)
[Invisible 2]

9 år har gått sedan Jack Griffin blev osynlig och förlorade sitt förstånd.
Den dödsdömde Geoffrey Radcliffe försvinner spårlöst på morgonen då han ska avrättas för mordet på sin bror. Doctor Frank Griffin har fortsatt sin brors arbete och jobbar nu hårt på att hitta ett botemedel innan Geoffrey blir galen. Samtidigt försöker Geoffrey hitta sin brors riktiga mördare medans Scotland Yard jagar honom.

Mycket seriösare än första filmen.
Precis som i första filmen så får man inte se Geoffrey innan han blir osynlig. Undrar om det kommer fortsätta att vara så, som en tradition.
Den här osynliga mannen har det inte lika lätt. Poliserna är mer orginiserade och använder rökmaskiner.
Det är trevligt och intresant att se den osynliga mannen från början när han fortfarande är sig själv. Det blir lite obehagligt när han sedan börjar bli galen.
Mycket bra och spännande. Precis som i första filmen så blir man väldigt imponerad av specialeffekterna om
inte ännu mer. Speciellt när han blev synlig igen var mycket imponerande.
Blev lite snopen när themen från The Mummy plötsligt kom.
Mycket mycket bra. Dessutom trevligt med ett lyckligt slut.

10/10

The Invisible Woman (1940)
[Invisible 3]

Richard Russell är en slösaktig Playboy men när pengarna tar slut så är festen slut. Hans ända hopp är nu hans hyresgäst Professor Gibbs som arbetar på en maskin som kan göra folk osynliga.
Den äventyrslystna modellen Kitty Carroll skriver genast upp sig som försöksperson. Samtidigt försöker 3 gangsters att få tag på Professorns maskin.

Galen komedi inspirerad av de tidigare filmerna men inte en del i serien som fortsätter tidigare storyline.
Väldigt rolig och underhållande. Butlern är klart roligaste.

8/10

Invisible Agent (1942)
[Invisible 4]

Året är 1941. World War II rasar i Europa. Frank Griffin, sonson till Jack Griffin (hur nu det har gått till), blir trakaserad av Gestapo som vill åt hans farfars osynlighetsformula. De Allierade vill också åt formulan fast Frank vägrar. Men så anfaller Japanerna Pearl Harbor och Frank ändrar sig. Men bara på ett vilkor: Drogen får bara användas på honom själv.

Klassisk WWII action-komedi.
Uppenbar properganda för att göra narr av Nazisterna och få det Amerikanska folket enat i kriget.
Det känns uppenbart att grejen med Pearl Harbor kom sent planerad och det blir lite av en plötsligt vändning att Frank går med på att hjälpa De Allierade.
En rolig sak: Gestapo-agenten (som skulle vara Japan???) som säker upp Frank i början av filmen är väldigt lik den Nazistiska agenten som får handen brändmärkt i Indiana Jones. :P
Filmen har viss fakta fel. T ex så kallar de Frank's farfar för Frank Griffin men ger bakgrunden till hans bror, Jack Griffin, som ju var orginalet. Jag vet inte varför men skulle jag gissa så beror det på att de insåg att det var nästan omöjligt för Jack Griffin att ha barn då han knappt inte hade träffat sin fästrmö på månader och dessutom var de väldigt tidigt i sitt förhållande.
En annan sak är att det skulle betyda att Jack Griffin dog ca 50 år innan och det skulle bli i slutet på 1800-talet vilket knappast stämmer överens med bilar och forskningen.
En annan sak är att i de tidigare filmerna så användes rök för att kunna se den osynliga mannen men här så har röken ingen effekt.
Många coola specialeffekter. Som t ex när den osynliga mannen tvålar in sig i badkaret. :P
När de slängde fisknätet med alla fiskkrokar på osynliga mannen rös jag lite. Kan ju inte ha känts för gott.
För att vara en komedi så var den rätt brutal. Men spännande och bra. Speciellt när Frank börjar bli paranoid och galen pga drogen. Klart bättre än jag hade väntat mig.

8/10

Edited by Crusader, 11 December 2010 - 03:11.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#264 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 12 December 2010 - 01:28

Kick-Ass

It's time to watch Kick-Ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum.

3,5/5

-Gangstagrass

#265 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 13 December 2010 - 20:00

Ultraviolet (2006).

I Sanningens Namn / Courage Under Fire (1996) @MZ
(avd. Nej, jag valde inte filmen den kvällen).
Ibland är det bara nyttigt att se filmer som man annars skulle ha förkastat med en blick på omslaget. En krigsfilm av den lite mer annorlunda sorten. Storymässigt så är den bra, genomarbetad och välskriven. Den blir aldrig för mycket drama och krigsscenerna känns alla motiverade. Storyn tillhör de där speciella som inte bara tilltalar mig, den blir bara bättre och bättre ju längre in i filmen du kommer. Meg Ryan gör en väldigt bra insats i filmen, trodde hon höll sig till RomComs men hon kan ju uppenbarligen spela annat också. Denzel Washington för en stabil insats som officeren med glorian på sned som vägrar låta de militära skyffla ytterligare en tillrättalagd historia under mattan. Produktionsmässigt är den bra, krigsscenerna - speciellt de inledande kanske - känns för min del inte så engagerande. Men ärligt så är det inte där det viktiga ligger heller. I slutändan så är det en film som du - oavsett preferenser - är rätt nöjd över att ha sett.

Edited by XC, 13 December 2010 - 20:02.

fqq5BYam.jpg

#266 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 December 2010 - 02:55

The Princess Bride (1987)

För 5 år sedan förlorade Buttercup sin sanna kärlek till havs och tvingas nu att gifta sig med landets Kronprins. Dagarna före bröllopet så kidnappas hon och förs till landet på andra sidan havet för att mördas och därmed starta ett krig mellan de båda länderna. Men en mystisk maskerad främling följer efter dem.

Klassisk Fantasy-komedi. Mycket rolig och underhållande om än en aning för fjantig för min smak ibland. Den är lite gjord som en klassisk 30-tals matené och även då jag inte har läst boken så tror jag det är meningen att den ska vara överdriven som en gammal gammal sagobok. Uppenbarligen gjord för barn.
Men som sagt, också väldigt rolig och oseriös vilket gör att man har mycket roligt när man ser den.

6,5/10
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#267 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 14 December 2010 - 07:06

Oj, från 1996! Ett tag jag såg den mao, men minnet säger att jag tyckte den var bra då. Och som du noterar så kan Meg Ryan skaka sig loss från de fluffiga rosa molnen bara hon vill. :)

Tack för att du dämpar chocken genom att tala om att du inte valde filmen. :D

#268 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 14 December 2010 - 09:16

Oj, från 1996! Ett tag jag såg den mao, men minnet säger att jag tyckte den var bra då. Och som du noterar så kan Meg Ryan skaka sig loss från de fluffiga rosa molnen bara hon vill. :)

Tack för att du dämpar chocken genom att tala om att du inte valde filmen. :D

Tycker Meg Ryan gör ett bra jobb i filmen - med tanke på att hon spelar fler olika versioner av sin karaktär sett ur andras synvinkel . Hon klarar av att spela "militärtuff tjej" utan att det för den skullen blir löjligt dessutom .

(Och jag tyckte det var bäst och varna - så länge sedan är det inte jag såg Sea of Love - så ni inte trodde jag var på väg att konvertera) :P.

Edited by XC, 14 December 2010 - 09:16.

fqq5BYam.jpg

#269 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 14 December 2010 - 09:33

:lol:

Ser fram emot nästa icke-XC-filmen, kanske ett kostymdrama?

#270 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 14 December 2010 - 09:59

:lol: Spännande va? ;) Jag skulle ju vilja se om Twelfth Night: Or What You Will (1996) apropå kostymdrama, men den är rätt svår att få tag på.

fqq5BYam.jpg

#271 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 December 2010 - 13:58

Jag skulle ju vilja se om Twelfth Night: Or What You Will (1996) apropå kostymdrama, men den är rätt svår att få tag på.

Ah, den är väldigt bra. :) Finns på Play men den verkar inte vara textad på nåt språk. Tråkigt att det inte finns en svensk utgåva.

-Gangstagrass

#272 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 14 December 2010 - 14:06

Indeed, min stora inkörsport till Shakespeare. Väldigt trist att den inte finns i svensk utgåva, skulle inte ha något emot att äga den. Har den inspelad på VHS iaf (någonstans). Men VHS-spelaren kastade jag ut för flera år sedan nu. :P

Edited by XC, 14 December 2010 - 14:08.

fqq5BYam.jpg

#273 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 December 2010 - 14:29

Haha. Samma här. Jag tänkte rekommendera Much ado about nothing om du gillade Twelfth Night men den fanns inte heller i svensk utgåva. Skamligt.

-Gangstagrass

#274 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 14 December 2010 - 15:03

Den verkar intressant. :) Lägger titeln på minne, kanske har man tur att den går på tv någon gång. :) Tack för tipset.

fqq5BYam.jpg

#275 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 December 2010 - 15:10

Varsågod. :)

-Gangstagrass