Stargateverse Nyheter | Spoilervarning
Posted 23 August 2007 - 08:53
Posted 23 August 2007 - 13:18
Teaser Trailer för Stargate Atlantis Säsong 4
Ser ut att kunna bli en riktigt spännande säsong...
Fråga till de som sett tidigare säsonger och nu sett trailern:
Vad tycker ni om att Sam Carter (Amanda Tapping) joinar Atlantis under fjärde säsongen?
Edited by HD89, 23 August 2007 - 13:19.
Posted 23 August 2007 - 15:40
Ingen ens det minsta intresserad?
Posted 23 August 2007 - 15:44
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 23 August 2007 - 15:46
Den skulle ha postats här egentligen: http://www.scifinytt...?showtopic=2694 där alla nyheter/rykten/spoilers mm. samlas ang. StarGate
Edited by Georgia, 23 August 2007 - 15:47.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 23 August 2007 - 15:59

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 23 August 2007 - 21:43
jo men är en trailer verkligen en spoiler?Du har postat i helt fel forum eftersom det är en spoiler.
Den skulle ha postats här egentligen: http://www.scifinytt...?showtopic=2694 där alla nyheter/rykten/spoilers mm. samlas ang. StarGate
spoiler för mig är folk som diskuterar serier eller filmer eller vadsomhelst som andra människor inte sett eller så.. en trailer är ju bara en försmak av nästa säsong.. inte riktigt spoiler... mer "teaser"... dock reserverar jag mig för mods/admins omdöme
Så! Vad tycker ni om trailern då? Vad tror ni vi har att vänta oss av säsong 4?
Posted 23 August 2007 - 22:29
Allt som inte visats på svensk TV är spoilers.jo men är en trailer verkligen en spoiler?
Och eftersom vi här i Sverige bara är i början på säsong 3 så blir en trailer för säsong 4 klassade som spoiler.
Varför tittade jag på den där för
Nu vill jag ju att det ska börja.
Ska bli intressant att se Sam ta över Atlantis
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 24 August 2007 - 23:18
Jo tror jag ocksåAllt som inte visats på svensk TV är spoilers.jo men är en trailer verkligen en spoiler?
Och eftersom vi här i Sverige bara är i början på säsong 3 så blir en trailer för säsong 4 klassade som spoiler.
Varför tittade jag på den där för![]()
Nu vill jag ju att det ska börja.
Ska bli intressant att se Sam ta över Atlantis![]()
Hoppas bara säsongen inte fokuserar FÖR mycket på Sam...
Så att det blir som i Angel Säsong 5 där Spike kom in och tog över det mesta... Fick nästan mer tid "on-screen" än Angel och ungefär lika många avsnitt fokuserade på honom...
En sån situation vill vi inte ha, inge SG1:Atlantis inte
Posted 24 August 2007 - 23:49
Jo tror jag också
![]()
Hoppas bara säsongen inte fokuserar FÖR mycket på Sam...
Så att det blir som i Angel Säsong 5 där Spike kom in och tog över det mesta... Fick nästan mer tid "on-screen" än Angel och ungefär lika många avsnitt fokuserade på honom...
En sån situation vill vi inte ha, inge SG1:Atlantis inte
Tror faktiskt inte det kommer ske, visst det kan bli ett par avsnitt som har lite mer fokus på henne, men annars tror jag hon får en mer "supporting" roll i serien. De har ju sagts att hon är med i 14 delar, dessutom spelar hon in lite mer än hälften av den tid som de övriga gör, 3 dagar av 5 i veckan eller vad det var. Sen har ju Amanda själv sagt att hennes roll i serien blir lite så där att hon kommer lyssna och ta hälp av de som kan mer än henne om Pegasus och Wraith.
Enda som oroar är att de kommer skriva henne ganska illa, vilket har skett de senaste åren. Sen får man se hur övriga förändringar blir i serien. Men jag ser fram emot den, ska bli spännande att se hur det utvecklar sig.
Posted 25 August 2007 - 09:45
Posted 25 August 2007 - 11:40
Jo det hoppas man ju... Men en annan fråga som är intressant är ju vad som händer med Weir (jag, personligen, var inget större fan av henne så jag har inget emot att Sam kommer in istället...)Vad jag vet är det i stort sett bara 1 avsnitt som riktigt fokuserar på Sam. (försöker inte läsa för mycket om vad som ska hända i avsnitten) Jag tror säsong 4 blir mer fokuserad på karaktärerna.
Kommer karaktären bli förlamad av sina skador? Dö? (inte troligt eftersom hon har minst tre guest star roles under säsongen)
Kanske bara bli avsatt av militären? Avgå frivilligt?
Möjligheterna är många
Posted 03 September 2007 - 18:43
Christopher Judge med 'långt' hår
Amanda Tapping
David Hewlett filmar publiken
Posted 03 September 2007 - 21:12
HahaLigger bilder uppe på GateWorld från ComicCon på StarGate teamen.
Christopher Judge med 'långt' hår![]()
Amanda Tapping
David Hewlett filmar publiken
jag hoppas dock verkligen att Chris Judge INTE har den frippen i filmerna "Ark of Truth" och "Continuum"
Posted 03 September 2007 - 21:22
Har sett några bilder från avsnittet "Reunion" i SGA S4, som han ska gästspela i. Han tycks ha det längre håret, misstänker han kan komma ha det i filmerna också. Vi får se, lite osäker på den frisyren dock.Haha
![]()
jag hoppas dock verkligen att Chris Judge INTE har den frippen i filmerna "Ark of Truth" och "Continuum"
Posted 03 September 2007 - 21:24
NooooooooooOOO!Har sett några bilder från avsnittet "Reunion" i SGA S4, som han ska gästspela i. Han tycks ha det längre håret, misstänker han kan komma ha det i filmerna också. Vi får se, lite osäker på den frisyren dock.Haha
![]()
jag hoppas dock verkligen att Chris Judge INTE har den frippen i filmerna "Ark of Truth" och "Continuum"![]()
(Darth Vader style)
Edit: ooh, kan du posta de bilderna btw?
Edited by HD89, 03 September 2007 - 21:25.
Posted 03 September 2007 - 21:41
Visst kan jag det.NooooooooooOOO!
![]()
![]()
(Darth Vader style)
Edit: ooh, kan du posta de bilderna btw?
Kan kolla runt där lite, finns massor av bilder från inspelningarna av nya säsongen och lite annat smått å gott.
Posted 04 September 2007 - 16:32
Jo jag har den markerad på favoriterVisst kan jag det.NooooooooooOOO!
![]()
![]()
(Darth Vader style)
Edit: ooh, kan du posta de bilderna btw?De finns på Joe Mallozzis blog här: http://josephmallozz...st-28-2007.html
Kan kolla runt där lite, finns massor av bilder från inspelningarna av nya säsongen och lite annat smått å gott.![]()
Visste bara inte att han lagt upp bilder om d... Läser typ någon gång varje vecka eller något... Älskar hans mail-växlande med alla "mail-scammare" som skickar och frågar om man vill donera 100.000 $... Han knäcker dem
Posted 12 September 2007 - 17:27
Några bilder från avsnitt 1
Posted 12 September 2007 - 17:40
inte så många veckor kvar nu till s.4
Posted 12 September 2007 - 17:55
2 veckor bara.
Posted 12 September 2007 - 18:09
Den som fixar med dessa bilder måste vara full. Kolla på gruppbilden bara, Teyla ser nästan ut att ha 3 händer medan Ronon saknar helt sin högra arm.
De 2 första avsnitten finns ute på nätet...inte helt kompletta dock (ingen musik eller ljudeffekter), man hör t ex att de som står bakom kameran gör knasiga ljud när det ska vara någon effekt i scenen, ganska roligt att se den så faktiskt.
Posted 12 September 2007 - 18:21
Det ser ut som om McKay har krympt med flera storlekar.
Den som har klippt och klistrat ihop den bilden måste vara nybörjare.
Dåligt gjort i alla fall.
Posted 12 September 2007 - 20:12
Winter is Coming
Posted 16 September 2007 - 14:09
IndeedNu när jag kollar på promo bilderna igen så ser ju propotionerna på grupp bilden helt idiotisk ut
![]()
Det ser ut som om McKay har krympt med flera storlekar.
Den som har klippt och klistrat ihop den bilden måste vara nybörjare.
Dåligt gjort i alla fall.