Jump to content

Photo

Stargateverse Nyheter | Spoilervarning

• Please log in to reply
644 replies to this topic

#276 Siri

Siri

Lieutenant

• Members
  • 83 posts

Posted 23 August 2007 - 08:53

David Hewlett videobloggar igen :D

#277 HD89

HD89

Lieutenant Commander

• Members
  • 123 posts

Posted 23 August 2007 - 13:18

Spoilervarning dock: För er som inte sett tidigare säsonger (1, 2 och 3) av Atlantis så kan vissa klipp i denna trailer avslöja saker om tidigare säsonger...

Teaser Trailer för Stargate Atlantis Säsong 4

Ser ut att kunna bli en riktigt spännande säsong...

Fråga till de som sett tidigare säsonger och nu sett trailern:
Vad tycker ni om att Sam Carter (Amanda Tapping) joinar Atlantis under fjärde säsongen?

Edited by HD89, 23 August 2007 - 13:19.

#278 HD89

HD89

Lieutenant Commander

• Members
  • 123 posts

Posted 23 August 2007 - 15:40

*bump*
Ingen ens det minsta intresserad? :(

#279 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 23 August 2007 - 15:44

Då jag inte har sett säsong 3 än (utöver det som visats på 6an då) Så tänker jag inte se på den och riskera att spoilras. Så intresserad; jupp. Men tänker inte se på den :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#280 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 August 2007 - 15:46

Du har postat i helt fel forum eftersom det är en spoiler.
Den skulle ha postats här egentligen: http://www.scifinytt...?showtopic=2694 där alla nyheter/rykten/spoilers mm. samlas ang. StarGate
:)

Edited by Georgia, 23 August 2007 - 15:47.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#281 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 August 2007 - 15:59

Slagit ihop trådarna.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#282 HD89

HD89

Lieutenant Commander

• Members
  • 123 posts

Posted 23 August 2007 - 21:43

Du har postat i helt fel forum eftersom det är en spoiler.
Den skulle ha postats här egentligen: http://www.scifinytt...?showtopic=2694 där alla nyheter/rykten/spoilers mm. samlas ang. StarGate
:)

jo men är en trailer verkligen en spoiler?
spoiler för mig är folk som diskuterar serier eller filmer eller vadsomhelst som andra människor inte sett eller så.. en trailer är ju bara en försmak av nästa säsong.. inte riktigt spoiler... mer "teaser"... dock reserverar jag mig för mods/admins omdöme :rambo:

Så! Vad tycker ni om trailern då? Vad tror ni vi har att vänta oss av säsong 4?

#283 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 August 2007 - 22:29

Allt som inte visats på svensk TV är spoilers.
Och eftersom vi här i Sverige bara är i början på säsong 3 så blir en trailer för säsong 4 klassade som spoiler.

Varför tittade jag på den där för :upset:
Nu vill jag ju att det ska börja.
Ska bli intressant att se Sam ta över Atlantis :thumbsup:
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#284 HD89

HD89

Lieutenant Commander

• Members
  • 123 posts

Posted 24 August 2007 - 23:18

Allt som inte visats på svensk TV är spoilers.
Och eftersom vi här i Sverige bara är i början på säsong 3 så blir en trailer för säsong 4 klassade som spoiler.

Varför tittade jag på den där för :upset:
Nu vill jag ju att det ska börja.
Ska bli intressant att se Sam ta över Atlantis :thumbsup:

Jo tror jag också :popcorn:
Hoppas bara säsongen inte fokuserar FÖR mycket på Sam...
Så att det blir som i Angel Säsong 5 där Spike kom in och tog över det mesta... Fick nästan mer tid "on-screen" än Angel och ungefär lika många avsnitt fokuserade på honom...

En sån situation vill vi inte ha, inge SG1:Atlantis inte :o

#285 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 24 August 2007 - 23:49

Jo tror jag också :popcorn:
Hoppas bara säsongen inte fokuserar FÖR mycket på Sam...
Så att det blir som i Angel Säsong 5 där Spike kom in och tog över det mesta... Fick nästan mer tid "on-screen" än Angel och ungefär lika många avsnitt fokuserade på honom...

En sån situation vill vi inte ha, inge SG1:Atlantis inte :o

Tror faktiskt inte det kommer ske, visst det kan bli ett par avsnitt som har lite mer fokus på henne, men annars tror jag hon får en mer "supporting" roll i serien. De har ju sagts att hon är med i 14 delar, dessutom spelar hon in lite mer än hälften av den tid som de övriga gör, 3 dagar av 5 i veckan eller vad det var. Sen har ju Amanda själv sagt att hennes roll i serien blir lite så där att hon kommer lyssna och ta hälp av de som kan mer än henne om Pegasus och Wraith.

Enda som oroar är att de kommer skriva henne ganska illa, vilket har skett de senaste åren. Sen får man se hur övriga förändringar blir i serien. Men jag ser fram emot den, ska bli spännande att se hur det utvecklar sig. :)

#286 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 25 August 2007 - 09:45

Vad jag vet är det i stort sett bara 1 avsnitt som riktigt fokuserar på Sam. (försöker inte läsa för mycket om vad som ska hända i avsnitten) Jag tror säsong 4 blir mer fokuserad på karaktärerna.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#287 HD89

HD89

Lieutenant Commander

• Members
  • 123 posts

Posted 25 August 2007 - 11:40

Vad jag vet är det i stort sett bara 1 avsnitt som riktigt fokuserar på Sam. (försöker inte läsa för mycket om vad som ska hända i avsnitten) Jag tror säsong 4 blir mer fokuserad på karaktärerna.

Jo det hoppas man ju... Men en annan fråga som är intressant är ju vad som händer med Weir (jag, personligen, var inget större fan av henne så jag har inget emot att Sam kommer in istället...)

Kommer karaktären bli förlamad av sina skador? Dö? (inte troligt eftersom hon har minst tre guest star roles under säsongen)
Kanske bara bli avsatt av militären? Avgå frivilligt?
Möjligheterna är många :rambo:

#288 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 September 2007 - 18:43

Ligger bilder uppe på GateWorld från ComicCon på StarGate teamen.
Christopher Judge med 'långt' hår :o
Amanda Tapping
David Hewlett filmar publiken :lol:

#289 HD89

HD89

Lieutenant Commander

• Members
  • 123 posts

Posted 03 September 2007 - 21:12

Ligger bilder uppe på GateWorld från ComicCon på StarGate teamen.
Christopher Judge med 'långt' hår :o
Amanda Tapping
David Hewlett filmar publiken :lol:

Haha :thumbsup:

jag hoppas dock verkligen att Chris Judge INTE har den frippen i filmerna "Ark of Truth" och "Continuum" :ph34r:

#290 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 03 September 2007 - 21:22

jag hoppas dock verkligen att Chris Judge INTE har den frippen i filmerna "Ark of Truth" och "Continuum" :ph34r:

Har sett några bilder från avsnittet "Reunion" i SGA S4, som han ska gästspela i. Han tycks ha det längre håret, misstänker han kan komma ha det i filmerna också. Vi får se, lite osäker på den frisyren dock. ;)

#291 HD89

HD89

Lieutenant Commander

• Members
  • 123 posts

Posted 03 September 2007 - 21:24

Har sett några bilder från avsnittet "Reunion" i SGA S4, som han ska gästspela i. Han tycks ha det längre håret, misstänker han kan komma ha det i filmerna också. Vi får se, lite osäker på den frisyren dock. ;)

NooooooooooOOO! :ph34r: :ph34r:
(Darth Vader style)

Edit: ooh, kan du posta de bilderna btw?

Edited by HD89, 03 September 2007 - 21:25.

#292 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 03 September 2007 - 21:41

(Darth Vader style)

Visst kan jag det. ;) De finns på Joe Mallozzis blog här: http://josephmallozz...st-28-2007.html
Kan kolla runt där lite, finns massor av bilder från inspelningarna av nya säsongen och lite annat smått å gott. :)

#293 HD89

HD89

Lieutenant Commander

• Members
  • 123 posts

Posted 04 September 2007 - 16:32

(Darth Vader style)

Visst kan jag det. ;) De finns på Joe Mallozzis blog här: http://josephmallozz...st-28-2007.html
Kan kolla runt där lite, finns massor av bilder från inspelningarna av nya säsongen och lite annat smått å gott. :)

Jo jag har den markerad på favoriter :P
Visste bara inte att han lagt upp bilder om d... Läser typ någon gång varje vecka eller något... Älskar hans mail-växlande med alla "mail-scammare" som skickar och frågar om man vill donera 100.000 $... Han knäcker dem :thumbsup:

#294 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 September 2007 - 17:27

promobilder för säsong 4 av SGA nya kläder ser jag, läderjackor med flagga på armen.

Några bilder från avsnitt 1
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#295 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 September 2007 - 17:40

Visst hade Amanda skinnbyxor på sig på promo bilden? eller var det bara vid knäna som det var skinn. Hon blir en tuff chef :thumbsup:

inte så många veckor kvar nu till s.4 :D

#296 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 12 September 2007 - 17:55

byxorna är inte helt i läder utan på knäna och upp över sidan av låret.

2 veckor bara. :D

#297 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 12 September 2007 - 18:09

Här finns några av bilderna i större format: http://forum.gatewor...postcount=77090

Den som fixar med dessa bilder måste vara full. Kolla på gruppbilden bara, Teyla ser nästan ut att ha 3 händer medan Ronon saknar helt sin högra arm. :D Onekligen är det Ronons hand där, men de ser mer ut som hans vänsta hand, inte högra.

De 2 första avsnitten finns ute på nätet...inte helt kompletta dock (ingen musik eller ljudeffekter), man hör t ex att de som står bakom kameran gör knasiga ljud när det ska vara någon effekt i scenen, ganska roligt att se den så faktiskt. :) Bara ca 2 veckor kvar till den riktiga premiären. :thumbsup: Hoppas på en riktigt bra säsong.

#298 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 September 2007 - 18:21

Nu när jag kollar på promo bilderna igen så ser ju propotionerna på grupp bilden helt idiotisk ut :lol:
Det ser ut som om McKay har krympt med flera storlekar.
Den som har klippt och klistrat ihop den bilden måste vara nybörjare.
Dåligt gjort i alla fall.

#299 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 12 September 2007 - 20:12

Looking good :)

Winter is Coming

#300 HD89

HD89

Lieutenant Commander

• Members
  • 123 posts

Posted 16 September 2007 - 14:09

Nu när jag kollar på promo bilderna igen så ser ju propotionerna på grupp bilden helt idiotisk ut :lol:
Det ser ut som om McKay har krympt med flera storlekar.
Den som har klippt och klistrat ihop den bilden måste vara nybörjare.
Dåligt gjort i alla fall.

Indeed