Jump to content

Photo

Dr Who - Spoilers säsong 3/29

• Please log in to reply
391 replies to this topic

#276 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 18 June 2007 - 00:50

En fråga ang. The Master: Är han verkligen med i alla serial i säsong 8 eller står han bara credited pga han står som regular i säsong 8?

Han är med i alla. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#277 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 June 2007 - 02:27

OK, tack. :)

29x00 - The Runaway Bride:

Hahah, vilket helfestligt avsnitt. :P Biljakten var klockren. :D Nåt av det bästa jag sett. Klart en av de bästa scenerna i hela serien.

Alltså jag skrattade så mycket under avsnittet så det är svårt att komma på allt. När hon berättade hur Lance tjatade på att de skulle gifta sig och man fick se hur det verkligen hände, när de åkte 2-hjulingarna i tunnlen, attacken på festen medans det spelades Julmusik.

Bruden var ju verkligen den där typiska angry-bride.
Ännu en urgammal fiende... och vi fick veta hur Jorden skapades. :P

Doktorn visade sin mörka sida igen. Jag tror nog att Bruden kan ha haft rätt i att Doktorn behöver någon som håller honom på den ljusa sidan.

Det här avsnittet klassar jag helt klart i toppen av den nya serien. Inte det absolut bästa men ett av de bästa.

Ska bli intresant att se vad som händer nästa Jul-avsnitt. Kanske återvänder den här tillfälliga följeslagaren? Har hört rykten om att de ska byta Doktor igen vilket jag verkligen hoppas bara är lösa rykten (Jag har börjat riktigt gilla den nya). De kan inte byta sådär var och annan säsong för då når de ju 13 innan vi vet ordet av.
Blir det byte igen så får de leta upp en skådespelare som är villig att stanna kvar i ett antal säsonger.
Om nu serien får mer än 4 säsonger. Russell T. Davies ska ju lämna serien (Efter att ha bränt ut sig) och det sägs att han vill ta den med sig och avsluta den innan han lämnar den.
Personligen så tycker jag det hade varit grymt mot fansen att återuppväcka serien bara för att sedan lägga ner den igen efter 4 säsonger. Jag menar serien har så mycket att ge. Det finns ett oändligt antal historier att berätta.

Edited by Crusader, 18 June 2007 - 02:49.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#278 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 18 June 2007 - 07:04

Du skall inte lyssna på allt du hör. RTD har knappast den makten, och han har uttryckt önskan att kunna få sätta sig och se på avsnitt som han inte haft att göra med flera gånger.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#279 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 June 2007 - 10:42

Jag antar att "The Sun" förvränger allt som vanligt. Skönt att höra att det inte är så, iallafall. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#280 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 18 June 2007 - 20:53

Jack is back :hurrah: :wub:
Vilket avsnitt, både spännande och kul. Vill se fortsättningen nu!

Doktorn lämnar Jack med flit, det trodde jag faktiskt inte att han skulle göra.
Tur att Jack inte kan dö då, men tanke på att det inte kan ha varit kul att klänga sig fast utanpå Tardisen medan dom åkte till slutet av universum.

Jack och Martha funkade bra ihop :)

Tycker så synd om Martha när Rose kommer till tals hela tiden. Jag gillar i alla fall Martha mer än Rose.

Så professorns namn var en förkortning av You Are Not Alone och även en Time Lord :o The Master? verkar inte vara en vän till doktorn i alla fall ;)

Jag antar att när Jack hörde Tardisen så slängde han ner behållaren med handen i, i en ryggsäck och sprang för att hinna med Doktorn innan han 'tankat' färdigt.

Måste ta och se äldre avsnitt av Dr. Who, men har inte plats på hårddisken för det just nu :( för att få lite mer bakgrunds info om the Master, Daleks och inte att glömma Cybermen.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#281 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 18 June 2007 - 20:59

The Masters tidigare framträdanden: http://www.gallifrey...p?id=The Master

Roger Delgado var helt klart bäst, tyvärr dog han i en bilolycka efter de avsnitt han var med i... Därför så pensionerades the Master ett tag tills han återigen dök upp i "The Deadly Assassin".

//Peak

sixty six."

#282 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 18 June 2007 - 21:21

Georgia: Usch för hårddiskar. Har samma problem nu när jag ska ladda ner The Master avsnitten. :(

Rekomenderar då att du ser de gammla Cybermen avsnitten. För de nyare är inte så värst jättebra. Utom möjligen Eathshock. The Invasion tyckte jag var bra liksom Tomb of the Cybermen.
10th Planet är första mötet och en helt OK story även okm Doktorn inte ingår i historian så mycket (Lite tur, enligt mig :P ).
Silver Nemesis kan man skippa tycker jag. Samma med Attack of the Cybermen.
Revenge of the Cybermen är rätt bra. Utspelar sig direkt efter Genesis of the Daleks. Om inte annat så är det ett bra tillfälle att träffa Sarah Jane Smith. :P

Daleks så är väl Genesis of the Daleks bästa platsen att börja. Men Dalek historierna efter det blir återupprepningar och rätt dåliga (Iallafall de 2 som jag sett även om den senaste jag såg var rätt OK) IMO. De kan man (Bör man nästan) skippa helt eftersom de rätt mycket sabbar det bra slut som är i Genesis. Men några av de tidigare ska vara bra men jag har inte sett dem än.
The Daleks är en rätt bra historia (Även om mytologin i den inte ricktigt stämmer längre) men jag har svårt för den första Doktorn som enligt mig bara en en gaggig självisk sur och envis gubbe som väljer att fly hellre än att rädda folk och inte verkar så värst intreserad av att upptäcka saker.
Dalek Invasion of Earth var också bra. Gänget splitras och träffar nytt folk på olika håll och blir indragen i olika motståndsrörelser. Väldigt intresant vatt se historian komma samman och lära känna de olika tillfälliga karaktärerna och se deras historier flätas samman..

Har tyvärr inte sett mer än så och The Master har jag inte sett alls än.

Vet att du inte bad om hjälp men jag erbjöd mig ändå. :P

Såg precis Remembrance of the Daleks. Doktorn och Ace åker till 1963 just lagom till att se premiären av den nya scifi serien Doctor Who. :D
Daleks sammarbetar med Engelska Nazister... väldigt passande. :P
Väldigt cool action och strider måste jag säga. :) Svårt att fatta att det är samma säsong som Silver Nemesis.

Edited by Crusader, 20 June 2007 - 00:07.

-Sora, Kingdom Hearts

#283 Firiel

Firiel

Ensign

• Members
  • 34 posts

Posted 21 June 2007 - 14:17

om du kommer ihåg i Human Nature så var klockan designad på nåt sätt så att Doktorn inte skulle tänka på den så att han inte öppnade den av misstag.

Såklart den var! :) Det är lite skrämmande att se hur mycket av dialogen som jag missar utan textning...

#284 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 21 June 2007 - 14:39

Jag gjorde det!!! :hurrah: Jag lyckades hålla mig borta från att se ett ända avsnitt av Dr Who hela dagen igår! :thumbsup:
Det blir första dagen sedan serien slutade på SVT som jag inte ser minst en serial (Eller avsnitt av den nya).
Så vad gjorde jag istället? Jag laddade ner Dr Who avsnitt, lyssnade på Dr Who musik, kollade på Dr Who Intro och önskade att jag kunde se ett Dr Who avsnitt. :P
Plus att jag fick tid att se allt som jag glömt pga mitt Dr Who tittande (Alla sparade StarGate SG-1 avsnitt, The Dead Zone).

Jag har nog blivit en aning FÖR besatt i serien. Är lite orolig att jag ska titta förmycket och bli trött på det tillslut vilket är orsaken att jag bestämde mig för att ta en liten paus. :D
-Sora, Kingdom Hearts

#285 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 June 2007 - 23:24

Nyss sett 3x12 - The Sounds of Drums (2).

Han är galen, the Master, alltså :blink:

Måste ha varit en riktig berg och dal bana att resa med Jack's tidsklocka, såg riktigt kul ut när dom landade på jorden :lol:

Åh fan, han gjorde så att doktorn åldrades med 100 år :o och varför stack Martha utan att ta med sig Doktorn eller Jack?

Dessa Gallifrey kommer alltså från Doktorns hemvärld om jag förstått det rätt, och har med att göra om de skulle bli Time Lords, galna eller bara springa därifrån?

Man kan nog säga att dom var rätt blodtörstiga :ph34r: men jag antar att det har med the Master att göra och inte vilka dom är.

Åh nej! En hel veckas väntan till sista avsnittet :upset:

Efter att ha sett dagens avsnitt, med ett avsnitt kvar, blir man ju lite orolig att det inte ska komma en fjärde säsong.
Men titta vad jag hittade :D (säkert ingen nyhet för er andra ;) )

Doctor Who Season Four Writers Confirmed
Russel T Davis (four episodes)
Stephen Moffet (two episodes)
Stephen Greenhorn (one episode)
Gareth Roberts (one episode)
Helen Raynor (two episodes)
Tom MacRae (two episodes)
Keith Temple (one episode)
James Moran (one episode)

http://www.tvrage.com/DoctorWho_2005/

I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#286 Siri

Siri

Lieutenant

• Members
  • 83 posts

Posted 24 June 2007 - 00:14

Vilket avsnitt.
denna gången ska jag *inte* spoila mig själv med wikipedia och leta upp toclafane (osäker på stavning)
"If I told you the truth, your hearts will break" - lät inte bra på många nivåer :S

Satt och funderade.. Timelords kör väl inte direkt med vår tidsålder, så 100 år för Doktorn, borde bara gett honom ett par gråa hårstrån som högst....?

Info och bilder om Gallifrey, såg väldigt tjusigt ut :) De har en sed att 8-åringar ska stirra in i en vortex? oO
Lite mer info om tidskriget aldrig fel.

Stackars Tardisen :(

Mastern är creepy :ph34r:

Doktorn: "it's like when you fancy someone, and they don't even know you exist."
Jack: till Martha "You too, huh?" :lol:

sitter med spänning och väntar på avslutningen nästa vecka :popcorn:

#287 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 24 June 2007 - 01:43

Är det nästa lördag än????

*tappar med fingrarna*

//Peak

sixty six."

#288 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 25 June 2007 - 02:15

Har sett Terror of the Autons nu. Gillar inte när de pressenterar en ny fiende som en redan gammal Nemesis. Det irriterar mig alltid att många verkar vilja gå det hållet med tänka Nemesis (T ex i MacGyver). Jag vet att de planerade karaktären från början som en Nemesis till Doktorn men lite fantasi kan de väl ha?
Jag menar det finns så många sätt att presentera The Master på. T ex "Ökänd Time Lord som Doktorn hört talas om", "Lärjunge och besvikelse till Doktorn", "Gammal vän till Doktorn som blivit ond sedan de senast sågs", "Någon Doktorn inte kände till"... varför just "Vill bara varna dig för att din gammla Nemesis som du kämpat mot många gånger, fast aldrig varit med i serien tidigare, har kommit till Jorden för att döda dig och förgöra mänskligheten"? Och avslutningen där Doktorn snabbt övertalar honom att Autons inte är att lita på så att The Master hjälper honom att stoppa dem... det var så dåligt.
Men utöver det så var det bra.

Har sett The War Games och Spearhead from Space också. De var bättre. Och i War Games så ser man ju klart var de fick ideen ang. The Master från. :P

Ang. The Master. Jag kom att tänka på regeneration. Nån av er nämde att Doktorn bara kan göra det 13 gånger? Var får man reda på det?
Jag undrar just om de räknar med när Time Lords tvingade honom. (De borde det igentligen inte göra) Time Lords verkade ha förmågan att lägga till regenerations. För jag läste om ett serial där The Master blir belönad med en extra regeneration efter att ha gjort ett uppdrag för dem.

Kom också att tänka på Doktorns ålder. Andra Doktorn säger att han är strax under 500 år gammal men senare Doktor ( 6:e Doktorn, tror jag, och även 9:e Doktorn) säger sig vara över 900 år gammal. Är där ett hopp på flera hundra år i serien någonstanns eller är det bara så att de glömde att de gav 2:a Doktorn en speciell ålder och gav sedan en ny?

Edited by Crusader, 25 June 2007 - 03:08.

-Sora, Kingdom Hearts

#289 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 25 June 2007 - 10:03

Det nämns i öh.. ett avsnitt.

Jo, Master har också "bara" 13 liv, och han får slut på dem under seriens gång. Men han skulle inte vara Master om han inte lyckades ta sig förbi sådana småsaker.

//Peak

sixty six."

#290 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 30 June 2007 - 16:49

Hmm, OK. Jag får väl se själv. :P
Edit: Mawdryn Undead, säsong 20 ska vara avsnittet då Doktorn berättar det.

Såg precis Dimensions In Time... letade upp mina gammla 3-D glasögon (Usch, vad mina ögon blev irriterade efteråt). :P
Kul att se det i 3-D men nåt vidare bra var det inte. Jag antar att jag hade fått ut mer av det om jag sett EastEnders. :D
EastEnders var väl den såpan som Cybermen "spöket" var med i slutet av säsong 28?

Edited by Crusader, 30 June 2007 - 16:58.

-Sora, Kingdom Hearts

#291 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 July 2007 - 00:17

3x13 - Last of the Time Lords (3)

Så dessa Gallifrey var små Daleks ;) människorna från Utopia.

Och att det skulle vara Jack som är Face of Boe kom som en total överraskning :o Men, om man tänker på att han aldrig kan dö plus att han åldras som vanligt, ja då stämmer det nog.
Men ändå; Jack är Face of Boe :lol:
Inte undra på att han visste så mycket de gånger Doktorn har träffat Face of Boe.

the Master är inte död?! Vem plockade upp ringen där bredvid likbålet? En kvinna var det förstås. Dyker väl upp i nästa säsong kanske.

Varför lämnade Martha honom :upset: Hon kommer väl tillbaka? Eller Doktorn hämtar väl upp henne på nytt?
Får hoppas det, för hon passar ju så bra i hop med Doktorn.

Slutet var :lol2:
WHAT? WHAT!? What!
och så halva Titanic inne i the Tardis :lol:

Nu är det bara vänta till julavsnittet: Voyage of the Damned.

Är det jul snart?

:P

Edited by Georgia, 01 July 2007 - 00:19.

#292 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 01 July 2007 - 00:40

Jag anade att många personer på OG och RADW skulle hata det här avsnittet när jag såg det. Själv tycker jag att det inte är lika bra som förra avsnittet, men fortfarande väldigt bra. En reservation för Dobby där, men annars så.. :P Väldig udda säsongsavslutning, men eftersom jag gillar udda så har jag inget emot det.

Jack som Face of Boe har det spekulerats vilt om förut. :P

RTD sade i kommentarsspåret att the Masters ring var en liten hjälp för framtida showrunners/manusförfattare ifall de ville plocka tillbaka The Master framöver. Men å andra sidan - RTD sade ju en gång i tiden att han inte skulle plocka

Antar att gästskådisen i julavsnittet är Kylie Minogue om man skall tro på de få spoilers som lyckas sippra ut. Och Martha återkommer iaf till 4x01 vad jag förstår . Tydligen så kommer det besked under nästa vecka i form av ett pressmeddelande.

//Peak

sixty six."

#293 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 July 2007 - 00:59

Jack som Face of Boe har det spekulerats vilt om förut. :P

Och hur ska jag vet det? :P

#294 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 01 July 2007 - 01:07

Du får väl härja omkring på spoilerforums som jag. Fast som tröst kan jag ju säga att knappt nån (inte ens jag) trodde på spekulationen i fråga.

Det är svårt att få tag på vettiga spoilers för Doctor Who. De som gör serien är alldeles för bra att stoppa spoilers.. :(

//Peak

sixty six."

#295 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 01 July 2007 - 14:22

Bara för att visa på skillnaden på tittarsiffror i Sverige och UK... De 10 högsta tittarsiffrorna i England Mån-Lör:

Top overnights (Mon-Sat)

1..9.5m..(45%)..Coronation Street (Mon)
2..9.3m..(42%)..EastEnders (Mon)
3..9.1m..(39%)..Coronation Street (Mon)
4..8.9m..(46%)..Coronation Street (Wed)
5..8.0m..(39%)..Doctor Who (Sat)
6..8.0m..(41%)..EastEnders (Tue)
7..7.8m..(41%)..EastEnders (Thu)
8..7.7m..(42%)..EastEnders (Fri)
9...7.3m..(40%)..Coronation Street (Fri)
10..7.3m..(37%)..Emmerdale (Mon)

//Peak

sixty six."

#296 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 02 July 2007 - 00:47

Nu är det klart med Marthas medverkan i framtida produktioner...

http://www.bbc.co.uk.../02/46692.shtml

:D

//Peak

sixty six."

#297 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 July 2007 - 12:47

Vad bra :thumbsup:

#298 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 02 July 2007 - 13:54

AI (Appreciation Index) för sista avsnittet: 88

(AI = Man frågar x antal tusen pers hur de rankar avsnittet från 1-10, tar ett genomsnitt och multiplicerar med hundra. Genomsnittsbetyget för avsnittet var alltså 8,8)

//Peak

sixty six."

#299 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 03 July 2007 - 01:20

Castingsspoilers för julspecialen:

http://www.bbc.co.uk.../02/46771.shtml

//Peak

sixty six."

#300 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 July 2007 - 15:00

Kylie Minogue får roll i Doctor Who
Popstjärnan Kylie Minogue medverkar i årets inspelning av julepisoden av tv-serien Doctor Who.

Julepisoden är tänkt bli en show på fyra timmar, skriver BBC.

Kylie Minogue, som 1987 toppade försäljningslistorna med sin debutsingel I Should Be So Lucky arbetar just med sitt tionde studioalbum.

4 timmar?