Sammanträffandena mellan karaktärerna, eller personer som är närstående, innan flighten är ingen slump. Det känns som att personerna är utvalda för att hamna på ön och då är frågan vilket syftet egentligen är? Är det ett vetenskapligt experiment? Nu fick de ju mat nedsläppt till sig dessutom och man fick ju se i matförrådet när "Henry" skulle klättra ut att det var bra tomt där i skafferiet. Frånsett det som Hurley gömt undan då.
Lost Säsong 2
Posted 12 April 2006 - 23:32
Sammanträffandena mellan karaktärerna, eller personer som är närstående, innan flighten är ingen slump. Det känns som att personerna är utvalda för att hamna på ön och då är frågan vilket syftet egentligen är? Är det ett vetenskapligt experiment? Nu fick de ju mat nedsläppt till sig dessutom och man fick ju se i matförrådet när "Henry" skulle klättra ut att det var bra tomt där i skafferiet. Frånsett det som Hurley gömt undan då.
Posted 13 April 2006 - 00:05
Dels att de verkar utvalda, dels att de fick mat nedsläppt men även saker såsom The Others Teater Mustasch och såklart spelfilmen i "the hatch"....
Posted 13 April 2006 - 07:38
last.fm Filmtipset
Posted 13 April 2006 - 07:58
Visst ja, så den tråden lever vidare....Kistan var ju tom när Jack återfann den efter kraschen och han såg "syner" flera gånger med pappan där på ön i början. Efter det har inget sagts eller ens antytts om saken.
Ja visst verkar det finnas någon slags "plan" bakom det hela. En kontrollstation för något, eventuellt är bunkern ett avskildt ställe att bo i efter ett atomkrig eller en virushärd. Men alla syner på ön av många karaktärer (Jack, Kate, Hurley m.m. ser personer de känner och djur som inte borde finnas där) pekar på något, kanske alla inandas en gas som gör dem schitzofrena....
Posted 13 April 2006 - 18:46
Ja visst verkar det finnas någon slags "plan" bakom det hela. En kontrollstation för något, eventuellt är bunkern ett avskildt ställe att bo i efter ett atomkrig eller en virushärd. Men alla syner på ön av många karaktärer (Jack, Kate, Hurley m.m. ser personer de känner och djur som inte borde finnas där) pekar på något, kanske alla inandas en gas som gör dem schitzofrena....
Ja mycket har börjat klarna nu...eller är det bara som vi tror??? Att "the others" är de samma som Dharma är väl i allafall klarlagt. Men vem ligger bakom Dharma och vad har de för mål?! Jag spekulerar att en viss Arvin Sloane i sista sässongen kommer demaskera sig som hjärnan bakom detta Rambaldi-projekt.
Posted 14 April 2006 - 09:00
Ja mycket har börjat klarna nu...eller är det bara som vi tror??? Att "the others" är de samma som Dharma är väl i allafall klarlagt. Men vem ligger bakom Dharma och vad har de för mål?! Jag spekulerar att en viss Arvin Sloane i sista sässongen kommer demaskera sig som hjärnan bakom detta Rambaldi-projekt.
Hehe...vi håller tummarna för det!
Edited by Spidde, 14 April 2006 - 09:00.
last.fm Filmtipset
Posted 14 April 2006 - 10:54
Jajustdet, fick också för mej i hastigheten att det var ballongen......Hmmm...det där med nedsläppt mat hade jag inte tänkt på...jag trodde att de hade släpat med sig "Henrys" luftballong tongue.gif Tack för upplysningen!
Här är bilden som Locke såg på pansardörren när han satt fast

Dags o spekulera
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24
Posted 14 April 2006 - 11:16
Edited by Jazzdevil, 14 April 2006 - 11:17.
Posted 14 April 2006 - 11:34
Posted 14 April 2006 - 11:35
Många frågor på en gång, det där.
Ned och jag postade samtidigt med samma slutledningar.
Posted 14 April 2006 - 11:38
Posted 14 April 2006 - 12:26
Eller kanske ta sig till bunkern Claire befann sig i. Har för mig att Claire kollade bort i en lång gång men jag komer inte ihåg om den såg igenbommad ut
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 14 April 2006 - 12:34
Jag har många dolda sidor, jag ...Can u read minds Marie?
Edit: Dessa eviga smileytaggar.
Edited by Marie Morot, 14 April 2006 - 12:35.
Posted 14 April 2006 - 12:39
Posted 18 April 2006 - 19:07
För att ytterligare förstärka betydelsen av kartan uppenbarade den sig framför ögonen på Locke när han satt fast under dörren och inte hade något annat val än att stirra på ljusmönstret och försöka memorera så mycket som möjligt innan kartan försvann igen, skriver usatoday.com.
Kartan hade samma åttakantiga form som Dharma-logotypen och i mitten fanns ett frågetecken som omgärdades av en streckad cirkel. Ut från mittencirkeln sträcker sig små "rum" som leder till cirkulära områden med olika Dharma-ikoner, som svanen, pilen och flamman.
En notering som pekade på svanområdet löd: "Jag är här".
Flera områden var markerade CVI, CVII och CVIII - romerska tal för 106, 107 och 108, där det sista talet är samma som antalet minuter klockan tickar ner i luckan.
På tal om siffror fanns det flera intressanta iakttagelser för Losts alla numerologer som fascineras av sifferkombinationen 4-8-15-16-23-42:
* Numret på Lockes fars bankfack där han gömt pengarna från pensionsbedrägeriet var 1516.
* Kortet som Sawyer ville ge Jack underifrån kortleken var en åtta.
* Henry Gales adress på körkortet var 815. Postnumret till hans hemstad Wayzata var 55391, vilket om man slår ihop det blir 23.
Flera av Usatodays läsare har också uppmärksammat att kvinnan vars hus Locke inspekterar råkar vara Nadia, Sayids gamla kärlek som vi sett i hans tillbakablickar från Irak.
Och självklart var de båda flygplanen som passerade i bild över motellet Oceanic Air-plan.
Från Tv4, som i sin tur översatt det från usatoday.com.
Edit: beslöt mig för att mörka dessa "fakta" om nu nån som ändå sett avsnitten och missat detta fortfarande vill leva i ovisshet.
Edited by Ned Flandiddelianders, 19 April 2006 - 14:36.
Posted 19 April 2006 - 14:17
var det nödvändigt för usatoday/tv4 att lägga upp den där?
Jon var namnet:
Posted 19 April 2006 - 16:52
Edit: Observera att uttydandet nedan säkerligen kan klassas som spoiler på bågot sätt (eftersom artikeln ovan är spoilermarkerad). Jag ser det dock inte som en spoiler, eftersom det finns där för de som vill tyda den. Här har bara någon gjort förarbetet.
Samma bild som postas ovan, postarj ag här - fast med mer detaljerad information:
Attached Files
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 19 April 2006 - 17:42
Många saker att fundera över och spekulera runt. Inga svar direkt heller i bilden. Sabla Lost.
Posted 19 April 2006 - 17:47
Posted 19 April 2006 - 22:27
Annars var kvällens avsnitt ett Hurley-dito där vi fick veta mer om hans tid på mentalsjukhuset. Trodde själv först att Dave existerade i verkligheten och att Hurley skulle vakna om han hoppade, tänk det skulle vart nått det
"Henry" avslöjade att inget hände när han inte slog in numren utan tecknen kom upp och räkneverket räknade om igen
Libby visade sej också ha suttit på samma sjukhus som Hurley
Små steg framåt men jag vill veta mer
Edit i efterhand: stavningen
Edited by SavedByZero, 19 April 2006 - 22:52.
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24
Posted 19 April 2006 - 22:33
Irriterande nog skulle jag precis avfärda den här "bara i ditt huvud" förklaringen när jag fick se Libby på samma mentalsjukhus som Hurley...
Vad bygger Mr Ecko förresten? En kyrka?
Edited by Jazzdevil, 19 April 2006 - 22:34.
Posted 20 April 2006 - 07:43
last.fm Filmtipset
Posted 20 April 2006 - 08:15
Jag får givetvis tala för mig själv; jag vill ha lagom med avslöjanden så det kittlar mig till att vilje veta och därmed se mera. Men att räta ut alla frågetecken skulle på sätt och vis vara förödande, en riktigt bra film eller serie bör lämna lite åt tittaren själv att fundera på, inte a´la Hollywood servera ALLT på ett silverfat.vill vi ha svar på allt?
Exemper på bra slut: har framför allt Twin Peaks i åtanke, där slutet till viss del avslöjar vad som komma skall, men som fortfarnade in i det sista ställer nya frågor på vad och varför saker händer.
Posted 20 April 2006 - 08:20
Posted 20 April 2006 - 08:28