Jump to content

Photo

Terminator Salvation: The Future Begins

• Please log in to reply
350 replies to this topic

#276 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 December 2008 - 20:40

Tja, de har ju visat att de kan göra mycket med en PG-13 gräns. Jag menar kolla bara på Die Hard 4. Det hela har väl mycket med hur mycket Gore, Blod och Fula ord som ska vara i filmen men det har väl aldrig varit så mycket av det i Terminator filmer? Terminator 2 t ex skulle nästan ha klassats som PG-13 nuförtiden om det inte hade varit för figret genom mjölkpacket+munnen scenen och liknande. ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#277 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 12 December 2008 - 12:31

Crusader: Du har helt rätt, T2 var rätt familjevänlig, originalet är lite hårdare, men särskilt blodig har aldrig Terminator varit. Men, och det är ett viktigt men, den nya filmen utspelar sig ju dit de tidigare filmerna pekade, nämligen i post-apokalypsen i det yttersta kriget mot maskinerna och då tycker jag nog vi får lämna hasta la vista, baby, uppblåsbara bröst och Schwarzenegger i Elton John-glasögon och skruva upp blodspillan och våldet ett snäpp eller tre. Terminator-franchisen måste bli hårdare och mörkare igen i klang med sin samtid precis om T1 var...

Så en PG-13 rating är inte konstig och i linje med tidigare filmer, och visst kan även filmer med den ratingen vara hårda och blodiga (amerikanarna gillar ju våld, men skyr sex och fula ord), men när man ska skildra det yttersta kriget mot maskinerna (i en post-tarantinsk filmvärld dessutom) så måste man nog i min mening skruva upp det hela rejält.

Terminatorerna måste bli farliga mördarmaskiner igen och post-apokalypsen måste målas i sina rätta färger: blod, svett, våld och tårar. ;)

(f'låt, Churchill...)
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#278 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 03 February 2009 - 21:24

Lyssna på när Christian Bale spårar ur och skäller ut filmens Director of Photography efter noter. :) Varning för minst sagt ovårdat språk. ;)

Bale Went Ballistic

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#279 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 03 February 2009 - 21:32

Försökte han slå nått rekord i att säga f**k eller? :P

Winter is Coming

#280 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 03 February 2009 - 22:12

Det rekordet inne har nog Ralph Fiennes i "In bruges" och det är ganska svårslaget :P

The word 'fuck' and its derivatives are said 126 times in this 107-minute film, an average of 1.18 'fucks' per minute

Inte för att det är enbart han som använder ordet, men jag skulle väl tippa på att han står för drygt 75-80% av det :lol2: Bra film, för övrigt :)

Alla har vi våra "off days", skönt att Bats the Brit kan bli sur han med.

Bara han inte går "American Psycho" på folk...

Edited by Hofling, 03 February 2009 - 22:16.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#281 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 03 February 2009 - 22:32

Det rekordet inne har nog Ralph Fiennes i "In bruges" och det är ganska svårslaget :P

The word 'fuck' and its derivatives are said 126 times in this 107-minute film, an average of 1.18 'fucks' per minute

Ah, måste vara därför manuset blev Oscarsnominerat. :P

-Gangstagrass

#282 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 03 February 2009 - 22:32

Ska man tro Wikipedia så är In bruges en lättviktare B)

Edited by Rick Hunter, 03 February 2009 - 22:32.

Winter is Coming

#283 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 03 February 2009 - 23:00

Mer om ämnet http://www.aintitcool.com/node/39984

Lite lagom spänd verkar Bale vara där ja. Tycker att det borde ha räckt efter 2 minuter, typ, men jaja, inte första gången folk lackar ur på filminspelning, Slagsmål etc är ju inte heller helt ovanligt, vad jag hört så brukar folk börja puckla på varandra rätt ofta under Oliver Stones filminspelningar. Enligt honom själv alltså. Förstår att Bale blir arg, men som sagt, lite för lång tid han skriker, och McG borde ha tagit tag i det hela och stoppat det som gick.

Edited by super85, 03 February 2009 - 23:30.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#284 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 03 February 2009 - 23:24

Redan innan jag läste AICN artikeln förstod man ju att DPn var väldigt oprofessionell som klampade omkring under tagning. Jag menar DPn om någon borde väl förstå vikten av inte göra det.

-Gangstagrass

#285 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 03 February 2009 - 23:28

Bale är en skitstövel. Plötsligt blir det bra mycket tydligare att han inte alls var oskyldig när han arresterades för angreppet mot sin mor och syster. Jävla miffo. Respekt = gone.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#286 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 03 February 2009 - 23:33

Bale är en skitstövel. Plötsligt blir det bra mycket tydligare att han inte alls var oskyldig när han arresterades för angreppet mot sin mor och syster. Jävla miffo. Respekt = gone.

Han arresterades aldrig för nånting och det blev aldrig något av det. I det fallet var han "verbally abusive" mot sina packade familjemedlemmar med drogproblem som hade dykt upp på hans hotelrum, objudna.
Batman Begins

The Dark Knight

#287 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 03 February 2009 - 23:51

Jag är nog inte den ende som har fått intrycket från Bales olika framträdanden att han är lite batshit men allvarligt... who gives a crap? Än har han långt kvar till Tom Cruise-nivåer. :rambo:

#288 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 04 February 2009 - 00:06

Han arresterades aldrig för nånting och det blev aldrig något av det. I det fallet var han "verbally abusive" mot sina packade familjemedlemmar med drogproblem som hade dykt upp på hans hotelrum, objudna.

Ja precis, verbally abusive. Kind of stepped on the point.

Fanboy. :P

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#289 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 04 February 2009 - 00:26

Ja precis, verbally abusive. Kind of stepped on the point.

Jo, men ändrar ju fortfarande inte det där med att han inte blev arresterad eller dömd för nånting. Tror de flesta människor lackar på andra människor någon gång. Tror dock inte att jag nånsin sagt att det är en bra egenskap vi har,eller att det var nödvändigt att göra det i den utsträckning han gjorde det på.

Fanboy. :P

Sentinel of Dreams blev så stolt över den där att han valde att göra en video om känslorna han fick när han kallade en moderator för serie-avdelningen för "fanboy"

http://se.youtube.co...h?v=_PE6eIomHp4

;)

Edited by super85, 04 February 2009 - 00:29.

Batman Begins

The Dark Knight

#290 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 04 February 2009 - 02:24

Jo, men ändrar ju fortfarande inte det där med att han inte blev arresterad eller dömd för nånting.

Dömd? Nej. Arresterad? Jo. Det är exakt så jag minns det, så om du inte har några djupare källor som förnekar det kommer jag utgå från att mitt minne är korrekt.

Tror de flesta människor lackar på andra människor någon gång.

Någon gång? Säkerligen. ÅTerkommande drag i personligheten som hos Bale? Inte lika vanligt.

Att det inte är bra eller var nödvändigt, håller jag däremot med.

Sentinel of Dreams blev så stolt över den där att han valde att göra en video om känslorna han fick när han kallade en moderator för serie-avdelningen för "fanboy"

http://se.youtube.co...h?v=_PE6eIomHp4

;)

Sött. Men det är inte jag som talar finska av oss. ;)

#291 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 February 2009 - 12:19

"Viral" site.

http://www.skynetresearch.com/

Spoiler TV - Terminator Salvation - Four New Promo Pics

First Showing - New Terminator Salvation Concept Art

#292 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 04 February 2009 - 12:59

Dömd? Nej. Arresterad? Jo. Det är exakt så jag minns det, så om du inte har några djupare källor som förnekar det kommer jag utgå från att mitt minne är korrekt.

Ordet arrested nämns faktiskt här. Du har rätt på den punkten.

Bale said the allegations were false Tuesday, hours after the Wales-born actor was arrested, questioned by London police and released on bail. The 34-year-old actor spent four hours talking with authorities but was not charged.

"Christian Bale attended a London police station today on a voluntary basis," read a statement from Bale's lawyer, Simon Smith, of the London-based firm Schillings. "Bale, who denies the allegation, cooperated throughout, gave his account in full of the events in question, and has left the station without any charge being made against him by the police."

A woman thought to be Bale's sister Sharon told reporters "it's a family matter" from her home in Corfe Mullen, 110 miles southwest of London.

http://defamer.com/3...rooding-session

http://www.variety.c...5...yid=22&cs=1

Någon gång? Säkerligen. ÅTerkommande drag i personligheten som hos Bale? Inte lika vanligt.

Sen vet jag inte heller om två gånger (båda incidenterna hände ungefär samma tid, Juli-Augusti 2008) år ett återkommande drag. Har själv lackat jävligt många fler gånger i mitt liv än två ,så kanske är det ett återkommande drag i min personlighet också i sådana fall. Och för det andra så brukar inte folk vara intresserade av att t ex hämta en kamera och filma när jag blir arg på något eller någon, sånt är rätt elakt och osmakligt också.Fantastiskt med människor som aldrig blir arga,jag tillhör inte den kategorin.

Att det inte är bra eller var nödvändigt, håller jag däremot med

Att skälla ut på folk som inte sköter sig är ibland nödvändigt och bra,i det här fallet dock när Bale skällde ut fotografen så gick han något för långt och man borde ha fått ett slut på det mycket tidigare, något som är regissörens ansvar, att se till att få ett slut på något som går överstyr.
Batman Begins

The Dark Knight

#293 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 04 February 2009 - 16:24

Att Bale verkar ha problem med humöret tror jag, det är nog inte ens någon idé att sopa under mattan. Otäckt att han fick utbrott mot sin mamma och syster, men att det sker på en filminspelning lär vara mycket vanligare än man ens kan ana. Kanske är det mycket för herr Bale nu? Även om TDK var en lyckad film både bland kritiker och fans kan det ju slita på en. Och kanske är han besviken på hur Terminator går, McG känns inte förtroendeingivande? Vet inte, spekulerar bara. Kanske tog Ledgers död hårt? Det finns inget försvar att ge sig på sin mamma eller syster, men om man ska fortsätta spekulera så borde han kanske tagga ner lite, vila upp sig. Han är väl knappast den första eller sista som bryter ihop på något sätt i Hollywood.

Men han är en grymt bra skådis, och jag tycker i varje fall inte att han är en skitstövel för det, och har absolut inte förlorat någon respekt för honom.
*Hockey och superhjältar*

#294 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 04 February 2009 - 20:56

Som Kermit säger, det känns mest konstigt att svepa det under mattan.

Bara för man är en skicklig skådis betyder det inte att man har respekt för honom som person. Däremot kan man ha respekt för hans yrkeskunnande. Jag kan ha respekt för de som känner de sistnämnda? De förstnämnda? Ja, de har jag svårare att känna respekt för. (Allt givetvis, utifrån det vi vet utifrån, eftersom vi inte känner honom personligen. Det är mycket möjligt att det är en stor konspiration mot Bale som super85 antyder. ;) )

#295 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 04 February 2009 - 21:02

Känns fånigt att uttala sig om hur han är som person utan att känna till det. Men jag har i alla fall inget emot Christian Bale på något plan, för jag hoppas att det där med utbrotten har blivit uppblåst och att grabben "bara" behöver vila sig lite.

#296 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 04 February 2009 - 21:15

Har själv en alkoholiserad familjemedlem och kan vittna om att man som berörd individ till slut når ett stadium där ens tålamod och empati är förverkade och man inser att det verkligen är kört.

Så att Bale tappade humöret med två pundare/a-lagare som - nu när han har slagit igenom stort - trängde sig på hans tillvaro och trakasserade honom som om han var skyldig dem något gör mig varken förvånad eller upprörd. Att han råkar ha släktband med dem har ingen relevans i sammanhanget, som jag ser det.

Edited by Mjolnir, 04 February 2009 - 21:18.

#297 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 04 February 2009 - 21:16

Det är mycket möjligt att det är en stor konspiration mot Bale som super85 antyder.

Att du orkar, jag syftade bara på att kändisars utbrott brukar dokumenteras rätt så mycket oftare än oss vanliga dödligas(och det i sig har jag problem med). Och att jag redan nämt att han gick för långt med sitt utbrott. Sen kan jag nog hålla med om det mesta Kermit skriver om i tråden. Förstår dock att du finner det stört skönt med provokationer,finner sådant småkul själv ibland.

Sen kan jag också relatera och förstå det som Mjolnir säger. Bra poäng där.

Edited by super85, 04 February 2009 - 21:20.

Batman Begins

The Dark Knight

#298 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 05 February 2009 - 03:26

Du glömde smileyn när citerade. Utan den är den en ganska grov felcitering av mig, vet du.

(Dammit. Var är puss-smileyn när man behöver den? :P )

Visst har jag förståelse för det Mjolnir skriver, men man får inte bonuspoäng för att uppträda svinigt oavsett anledningen. Fel är alltid fel och inte rätt.

#299 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 05 February 2009 - 17:04

Blev något konstigt kanske på sättet jag citerade och tryckte på quote taggarna etc, Har inte deletat någon smiley och som jag sa i min post att du tycker att det är skoj att provocera, vilket jag tycker antyder att jag uppfattat det du skrev och svarar därefter på ett sånt sätt att de som läser förstår att jag fattat dit smiley-mood. Sen kan ju folk läsa de tidigare inläggen och notera din smiley där.

Att folk beter sig svinigt och ociviliserat är ju fel, men det finns alltid anledningar och fler sidor till orsaken, två parter till allt.Vet inte vem här vill ge Herr Bale bonuspoäng för dåligt uppförande, poängen var det där att vissa tycker att det är löjligt att man därefter tappar all respekten för en person man inte ens känner( eller jag vet inte vilka glassiga kretsar du umgås i) Om jag skulle ha "tappat all respekt" för alla de människor i min omgivning som betett sig illa mer än 1-2 gånger, så skulle jag inte ha speciellt många vänner kvar.
Batman Begins

The Dark Knight

#300 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 05 February 2009 - 17:16

Att folk beter sig svinigt och ociviliserat är ju fel, men det finns alltid anledningar och fler sidor till orsaken, två parter till allt.Vet inte vem här vill ge Herr Bale bonuspoäng för dåligt uppförande, poängen var det där att vissa tycker att det är löjligt att man därefter tappar all respekten för en person man inte ens känner( eller jag vet inte vilka glassiga kretsar du umgås i) Om jag skulle ha "tappat all respekt" för alla de människor i min omgivning som betett sig illa mer än 1-2 gånger, så skulle jag inte ha speciellt många vänner kvar.

Bra sagt där, håller med.