Jump to content

Photo

Star Trek Next Generation

• Please log in to reply
453 replies to this topic

#276 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 06 July 2006 - 09:51

De hade tydligen inte tänkt ut konceptet med assimilering än. Istället var idén att även Borg förökar sig sexuellt, vilket är svårt att föreställa sig i just deras fall. :blink:

:blink:

Hur bortförklarar dom det här sen? Som ett misslyckat experiment eller?
Kommer inte ihåg om det ens nämns senare.

minns heller inte om det görs det, kanske i nån bisats isåfall...
Minnet av Borg var för min del också färgat av de mer modernare uppenbarelserna från filmen First Contact och Voyager, därför tyckte jag att de såg lite "ofärdiga" ut.
Fast det var roligt och äntligen se dom för första gången :)
De dyker upp bara fyra gånger till under hela serien TNG
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#277 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 July 2006 - 13:52

Som sagt, Borg var först antagligen tänkt bara stjäla teknologi eftersom de hintar om en framtida fred med dem (Vilket vi vet är omöjligt).
Det där med att de föder barn, det förklarats till att de klonar och tillvärkar för att göra de perfekta Borg. Alltså inte sexuellt.
Från början fortplantade de sig men började låta maskiner göra det istället. Allt det här förklaras i Voyager.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#278 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 06 July 2006 - 20:17

Jag behöver hjälp!
Jag behöver en sak att skriva med i forumet...
Ni är smarta...

"känner mej som en Pakled i värmen" :P
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"Jack Bauer"-24

#279 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 10 July 2006 - 16:01

Precis sett dagens avsnitt (Del 19:22)

tyckte det var roligt när Riker fick veta att Deanna's ras (beudroix?) sexdrift blev större än fyradubbel vid medelåldern, och han flinade brett :thumbsup:

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#280 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 10 July 2006 - 23:33

Betazoid.. ;) Dags att se ikapp med DVD:erna, tror jag. Även om jag inte är så förtjust i säsong 2.

Lwxanna (sp?) Troi rockar dock.. :D

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#281 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 11 July 2006 - 17:20

"Manhunt" hrmpf.. ;)lite tramsigt avsnitt som räddas av favoriterna Lwaxana Troi och Mr. Homn :) var det Romulan ale han svepte i början ?? och vilket bordskick Antedean's hade :blink:
från Wiki:

One of the Antedean ambassadors is played by Mick Fleetwood of the band Fleetwood Mac.

:o :lol:
"Emissary" intressant möte när Worf konfronteras med gammal kärlek.
det blev ju ett litet resultat av Worfs och K'Ehleyr's lilla Tet-a-tet, nämligen Alexander

Edited by SavedByZero, 11 July 2006 - 17:21.

"Jack Bauer"-24

#282 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 July 2006 - 17:26

Missade dagens avsnitt :(
Blir att se reprisen.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#283 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 July 2006 - 20:46

Dagens avsnitt var okej, gårdagens var bitvis riktigt roligt! Som när Mr Homn drack upp hela Romulan Ale flaskan och Picards min på det! :thumbsup:

Winter is Coming

#284 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 12 July 2006 - 22:01

Ok. Är dålig på engelska men hur korrekt var textningen?

På DVD.n blir det textat "Där satt jag dit han" Här på tv6 så
var textat "där krossade jag han"

buster betyder ju krossa alltså är det feltextat på DVD.n

Är osäker.

Enligt en translator så betyder ordet buster (rackare)

Alltså verkar dom sagt, Där rackar jag dit han.

Hmm olika talesätt kan ju skilja sig mycket och därför kanske
inte går att texta så korrekt.

#285 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 July 2006 - 22:48

Busted betyder satte dit.
*Hockey och superhjältar*

#286 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 13 July 2006 - 02:09

Busted betyder satte dit.

Hur förklarar man namnet på programmet Bythbuster som går på Discovery.

"myt-satte-ditare" "Myt-ditsättare" Eller vad då?

Det borde ju betyda "krossa" när syftet är att spräcka myten att se
om det verkligen kan ske.

Oj nu blev det off topic :blink:

#287 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 13 July 2006 - 02:49

Hakar på off-topictrenden ( ;) ):
Ett ord kan ha två betydelser
Busted, såsom i "you got busted" innebär helt enkelt "Du åkte dit/Där åkte du fast"
Menar man det som Mythbusters gör; "Myth's busted", så innebär det krossad, som du skrev, Supertreck.
Men jag antar att de sa "busted" i dt aktuella avsnittet ni pratar om.

Edited by Hofling, 13 July 2006 - 02:51.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#288 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 13 July 2006 - 16:47

"Shades of grey", inget höjdaravsnitt - en massa klipp av mestadels förglömliga moment, inbakade i en förutsägbar historia. I morgon börjar iaf säsong 3, då serien på allvar börjar visa sin potential.

#289 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 July 2006 - 17:02

Det var nog en av de sämsta Star Trek avsnitt jag sett.

Ser lovande ut att dom börjar med s.3 direkt, får hoppas att de då köpt in alla 7 säsonger :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#290 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 July 2006 - 17:27

Ja, usch. Sämmre, meningslösare och tråkigare får man leta efter. Ibland undrar jag vad manusförfattarna tänker. Jag kan bara gissa att de inte han göra avsnittet de igentligen tänkt och fick röra ihop något snabbt.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#291 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 13 July 2006 - 17:48

Orsaken till "Shades of Gray" och den något kortare andra säsongen är att det var författarstrejk under den tiden. På grund av detta så raidades bland annat den gamla (ej producerade) serien Star Trek: Phase II på scripts (som då skrevs på 70-talet). Dessutom så gjordes som sagt "SoG".

De två ST:PII-scripts som användes var "The Child" och "Devil's Due".

//Peak

sixty six."

#292 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 14 July 2006 - 00:03

Riktigt tråkigt avsnitt idag :( Undantaget var slutscenen när alla står runt Riker och frågar om han minns vem han är och han då säger "I am Jean-Luc Picard captian of Enterprise" :D (eller nått i den stilen)

Winter is Coming

#293 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 14 July 2006 - 09:12

"Shades of Gray" Verkar som jag inte missat något :D går ut i solen istället för att se reprisen... :)
"Jack Bauer"-24

#294 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 14 July 2006 - 15:58

Heheh, Wesley startar en helt ny ras, livsform och civilisation. Vad kul. :D Då måste det göra honom till en Gud. Hade varit kul om de hade nämnt honom som sin Gud. :P

Föresten, i vilket avsnitt användes "Devil's Due"?

Edited by Crusader, 14 July 2006 - 16:04.

-Sora, Kingdom Hearts

#295 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 July 2006 - 16:12

Haha Bob Kelso. Jag hade väldiga problem med att ta honom på allvar här. Jag väntade mig nästan att han skulle bli sur och dra av några sarkastiskt dräpande kommentarer till Wesley Crusher.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#296 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 14 July 2006 - 16:18

Föresten, i vilket avsnitt användes "Devil's Due"?

Det avsnittet har inte varit än såg jag.. Den kommer i säsong 4. Så går det när man kikar för snabbt på Wikipedia för att kolla info.. ;)

//Peak

sixty six."

#297 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 14 July 2006 - 16:21

Då måste det göra honom till en Gud. Hade varit kul om de hade nämnt honom som sin Gud.

:lol:
Ja det hade varit något för gudarna att se om Naniterna hade börjat tillbe Wesley, och man undrar hur det hade hanterats :D och välkommen tillbaka till Dr Crusher :) Första avsnittet skrivet av Michael Piller för övrigt

Edit: för mycket smileys...

Edited by SavedByZero, 14 July 2006 - 16:23.

"Jack Bauer"-24

#298 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 14 July 2006 - 16:27

Och välkommen till det MYCKET snyggare introt. :P Snart kommer ett av mina absoluta favoritavsnitt..

//Peak

sixty six."

#299 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 14 July 2006 - 16:38

Snart kommer ett av mina absoluta favoritavsnitt..

Kaaaan det vara "Yesterday's Enterprise"?? ett av mina med isåfall :)
"Jack Bauer"-24

#300 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 14 July 2006 - 16:46

Kvalitetshöjningen märks av direkt i den nya säsongen. Om några avsnitt får i alla fall "the Picard" pröva på hur det är att bli dyrkad som en gud.